Урок 1. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень

Про матеріал
Урок 1. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень Розробка першого уроку з інформатики. Тема "Кодування". Для учнів 8 класу за чинною програмою з інформатики (2018 р.).
Перегляд файлу

урок № 1

Тема: Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

Мета уроку: забезпечити розуміння учнями понять кодування та декодування, навчити виконувати алгоритми кодування та декодування інформації за певними правилами

Завдання уроку:

Навчальні:

Учні повинні знати:

  • Означення кодування та декодування інформації, їх місце в класифікації інформаційних процесів;

Учні повинні вміти:

  • кодувати та декодувати повідомлення;

Розвивальні:

  • розвиток уважності, пам’яті, логічного та самостійного мислення;
  • розвиток пізнавальної діяльності та самостійності учнів;
  • розвиток уміння робити висновки та узагальнювати.

Виховні:

  • формування інтересу до вивчення інформаційних технологій;
  • виховання гармонійного сприйняття навколишнього світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та урок засвоєння знань, умінь і навичок.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • Дає означення процесів кодування та декодування інформації;
  • Виконує алгоритми кодування та декодування за алфавітом та правилами кодування/декодування;
  • Висловлює власну думку про необхідність кодування інформації людьми.

Структура уроку.

І. Організація учнів класу.       1 хв.

ІІ. Активізація навчальної діяльності.     2 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку     2 хв.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.     3 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.       14 хв.

VІ. Правила ТБ.         1 хв.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу.    6 хв.

VIIІ. Узагальнення та систематизація знань    7 хв.

ІХ. Вправи для очей        2 хв.

Х. Підведення підсумків уроку.      3 хв.

ХІ. Рефлексія.         2 хв.

ХІІ. Домашнє завдання       2 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу (1 хв.)

Мета:

  •   створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку.

Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.

ІІ. Активізація навчальної діяльності (2 хв.)

Мета:

  •   мотивація наступної діяльності учителем, позитивна установка на роботу;
  •   орієнтація учнів щодо місця заняття, яке проводиться, у цілісному навчальному курсі, розділі.

Діяльність учителя. Демонструє графічні зображення ДНК-людини, QR-коду, штрих-коду, кодової таблиці, розміщеними блозі за посиланням «Урок 1» http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/1.html підводить до формулювання теми уроку.

Рубрика «Історична довідка»

Діяльність учнів. Прослуховують інформацію рубрики «Історична довідка».

Діяльність учителя. Ставить запитання: З якими шкільними предметами пов’язана наша рубрика «Історична довідка»?

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

Мета:

  •   забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.

Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Мета:

  •   сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми, що обговорюється.

Діяльність учителя. Пропонує з’ясувати, що записано на дошці?

ЇОХПСНБУІЛБ.

Діяльність учнів. Висловлюють думку щодо правила шифрування.

V. Актуалізація опорних знань

Виконується за допомогою електронної дошки сервісу LearningApps, інтегрованою в блог «Інформатика, 8»

Діяльність учителя. Задає запитання про терміни і означення,пов’язані з інформацією, які вивчали в попередніх класах, заносить відповіді на дошку, одним кольором виділяє відомі поняття, іншим кольором – нові,а саме поняття кодування та декодування.

Діяльність учнів. Наводять відомі поняття, а саме: інформація, види інформації за способом сприйняття, за формою подання, інформаційні процеси: пошук, передавання, зберігання, обробка.

Посилання на вправу http://learningapps.org/watch?v=p88hea2tj16

VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)

Мета:

  •   надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
  •   проаналізувати інформацію та визначити її розуміння учнями;
  •   пояснити зміст опрацьованого, порівняти реальні результати з очікуваними.

Діяльність учителя. Знайомить з поняттями кодування та декодування, наводить приклади кодування за шифром Цезаря, правила для кодування та декодування.

Діяльність учнів. Записують означення в зошит

«Врава «Класифікуй» http://learningapps.org/watch?v=pge398w1k16

Діяльність учителя. Знайомить із завданнями вправи 1 в блозі, пропонує учням виконати вправу разом.

Діяльність учнів. Класифікують означення понять і приклади на кодування та декодування, відповідають за бажанням

VІ. Правила ТБ. (1 хв.)

Мета етапу:

  •   забезпечити знання й виконання правил ТБ при роботі на комп'ютері.

Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.

Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Мета:

  •   забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

Діяльність учителя. Знайомить із завданнями в блозі. Інструктує учнів, надає посилання на блог.

Вправа 2. Вправа на кодування та декодування.

http://learningapps.org/watch?v=px2s51a0c16

Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, виконують вказівки вчителя звернутися до блогу «Інформатика, 8», перейти з меню до уроку 1, самостійно виконують завдання в блозі, демонструють результати виконання вчителю.

VIІI. Узагальнення та систематизація знань

Завдання. Привести в систему ті знання, які були пригадані на початку уроку у вигляді карти знань  та знайти місце в цій карті поняттям кодування та декодування. Виконується за допомогою сервісу Bubbl.us .

Діяльність учителя. Пропонує учням розглянути запропоновану карту знань до уроку, яку необхідно доповнити та пройти за посиланням Bubbl.us, розміщеним в блозі, інструктує учнів на відповідному сервісі. Учням пропонується об’єднатися в групи для обміркування припущень стосовно виконання завдання.

Діяльність учнів. Учні індивідуально виконують завдання на майданчику, слідкуючи за поясненнями вчителя. Зберігають карту знань

ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)

Мета:

  •   профілактика стомлюваності очей і перенапруги в процесі уроку.

Діяльність учителя. Читає текст для вправ.

Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.

ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)

Мета:

  •   закріпити та скорегувати засвоєне;
  •   встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.             

«Доповніть речення»

Діяльність учителя. Пропоную учням доповнити речення:

  • Кодування та декодування – це процеси…
  • Для того, щоб кодувати чи декодувати повідомлення, необхідно…
  • Ми сьогодні познайомилися з шифром…
  • Я навчився на уроці…
  • Кодування інформації необхідно людині, щоб…

Діяльність учнів. Фронтально відповідають на запитання вчителя

Х. Домашнє завдання (2 хв.)

Мета:

  •   розвивати самостійність та творче мислення;
  •   удосконалювати методи самостійної роботи.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/1.html)

  1.      (2 б.) Прочитайте п.1.1 підручника «Інформатика, 8», - Ривкінд Й.Я.
  2. (2 б.) Перегляньте електронний урок за посиланням http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/1.html.
  3. (2 б.) Виконайте вправу 3б (с.9)
  4. (3 б.) Виконайте вправу 5б (с.9)
  5. (3 б.) Виконайте вправу 8б (с.9)

Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.

ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)

Мета:

  •   вираження почуттів, що виникли в учнів на уроці, стосовно успіху;
  •   усвідомлення отриманих результатів.

Діяльність учителя. Формулює завдання: На дошці заготовка «Сходинки успіху», розмістити умовного учня на тій сходинці, яка відповідає рівню засвоєння знань на уроці.

Діяльність учнів. Обмірковують свою сходинку, прикріплюють своїх «учнів» до заготовки

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Роост Катерина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1376
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку