Тема: Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.
Мета уроку: забезпечити розуміння учнями понять кодування та декодування, навчити виконувати алгоритми кодування та декодування інформації за певними правилами
Завдання уроку:
Навчальні:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Розвивальні:
Виховні:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та урок засвоєння знань, умінь і навичок.
Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
Структура уроку.
І. Організація учнів класу. 1 хв.
ІІ. Активізація навчальної діяльності. 2 хв.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку 2 хв.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. 3 хв.
V. Вивчення нового матеріалу. 14 хв.
VІ. Правила ТБ. 1 хв.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу. 6 хв.
VIIІ. Узагальнення та систематизація знань 7 хв.
ІХ. Вправи для очей 2 хв.
Х. Підведення підсумків уроку. 3 хв.
ХІ. Рефлексія. 2 хв.
ХІІ. Домашнє завдання 2 хв.
Хід уроку
І. Організація учнів класу (1 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку.
Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.
ІІ. Активізація навчальної діяльності (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Демонструє графічні зображення ДНК-людини, QR-коду, штрих-коду, кодової таблиці, розміщеними блозі за посиланням «Урок 1» http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/1.html підводить до формулювання теми уроку.
Рубрика «Історична довідка»
Діяльність учнів. Прослуховують інформацію рубрики «Історична довідка».
Діяльність учителя. Ставить запитання: З якими шкільними предметами пов’язана наша рубрика «Історична довідка»?
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.
Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.
ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Пропонує з’ясувати, що записано на дошці?
ЇОХПСНБУІЛБ.
Діяльність учнів. Висловлюють думку щодо правила шифрування.
V. Актуалізація опорних знань
Виконується за допомогою електронної дошки сервісу LearningApps, інтегрованою в блог «Інформатика, 8»
Діяльність учителя. Задає запитання про терміни і означення,пов’язані з інформацією, які вивчали в попередніх класах, заносить відповіді на дошку, одним кольором виділяє відомі поняття, іншим кольором – нові,а саме поняття кодування та декодування.
Діяльність учнів. Наводять відомі поняття, а саме: інформація, види інформації за способом сприйняття, за формою подання, інформаційні процеси: пошук, передавання, зберігання, обробка.
Посилання на вправу http://learningapps.org/watch?v=p88hea2tj16
VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Знайомить з поняттями кодування та декодування, наводить приклади кодування за шифром Цезаря, правила для кодування та декодування.
Діяльність учнів. Записують означення в зошит
«Врава «Класифікуй» http://learningapps.org/watch?v=pge398w1k16
Діяльність учителя. Знайомить із завданнями вправи 1 в блозі, пропонує учням виконати вправу разом.
Діяльність учнів. Класифікують означення понять і приклади на кодування та декодування, відповідають за бажанням
VІ. Правила ТБ. (1 хв.)
Мета етапу:
Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.
Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Знайомить із завданнями в блозі. Інструктує учнів, надає посилання на блог.
Вправа 2. Вправа на кодування та декодування.
http://learningapps.org/watch?v=px2s51a0c16
Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, виконують вказівки вчителя звернутися до блогу «Інформатика, 8», перейти з меню до уроку 1, самостійно виконують завдання в блозі, демонструють результати виконання вчителю.
VIІI. Узагальнення та систематизація знань
Завдання. Привести в систему ті знання, які були пригадані на початку уроку у вигляді карти знань та знайти місце в цій карті поняттям кодування та декодування. Виконується за допомогою сервісу Bubbl.us .
Діяльність учителя. Пропонує учням розглянути запропоновану карту знань до уроку, яку необхідно доповнити та пройти за посиланням Bubbl.us, розміщеним в блозі, інструктує учнів на відповідному сервісі. Учням пропонується об’єднатися в групи для обміркування припущень стосовно виконання завдання.
Діяльність учнів. Учні індивідуально виконують завдання на майданчику, слідкуючи за поясненнями вчителя. Зберігають карту знань
ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Читає текст для вправ.
Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.
ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)
Мета:
«Доповніть речення»
Діяльність учителя. Пропоную учням доповнити речення:
Діяльність учнів. Фронтально відповідають на запитання вчителя
Х. Домашнє завдання (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання:
(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/1.html)
Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.
ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання: На дошці заготовка «Сходинки успіху», розмістити умовного учня на тій сходинці, яка відповідає рівню засвоєння знань на уроці.
Діяльність учнів. Обмірковують свою сходинку, прикріплюють своїх «учнів» до заготовки