Курс « Агросфера»
Автор розробки: Дійнецька Наталія Василівна
Тема заняття: Використання зернових, олійних та спеціалізованих польових культур
Вид заняття: інтелектуальна гра
Очікуваний результат: формування практичних вмінь, використання теоретичних знань у навчальному процесі
Знаннєвий компонент: розширити знання учнів про шляхи та механізм вирощування сільськогосподарських культур в Україні, вказати на їх значення та використання
Діяльнісний компонент: активізувати пізнавальну діяльність учнів, систематизувати знання з предмету « Агросфера»
Оцінно-цїннісний компонент: стимулювати у учнів інтерес до вивчення предмету «Агросфера», оцінка знань учнів
Ресурси до заняття: підручник « Агросфера», інтернет -джерела
І.Мотиваційний старт
Доброго дня. Сьогодні ми зібралися тут для того, щоб провести інтелекту-альну гру «Агросфера». Метою є поглиблення знань про с/г культури, що вирощують на території України. Давайте запросимо учасників гри. Хай усім вам щастить. Нехай у нас панує атмосфера взаємопідтримки та доброти. Ви повинні показати себе знавцями з предмету «Агросфера», проявити еруди-цію. Для початку гри капітани команд отримують прапорці різного кольору.
ІІ. Інформаційна сесія
Правила гри:
ІІІ. Спільнодія
Робота в командах
І конкурс « Привітання» (кожна команда озвучує свою назву та девіз. Час 5 хв. За вірну відповідь 5 балів)
І команда « Знавці рослин»
«Щоб гарний урожай мати - небхідно все про рослини знати. Менше розмовляти, більше працювати»
ІІ команда «Юні агрономи»
«Ми все про рослини знаєм - тому гарний урожай збираєм. І в погоду, і в негоду ми працюєм для народу»
ІІ конкурс «Знайди зайву рослину» ( поясни чому вона є зайвою, за вірну відповідь 1 бал):
І команда: пшениця, гречка, ячмінь, овес, кукурудза
ІІ команда: фасоля, соя, горох, соняшник, люпин
ІІІ конкурс «Аукціон понять» ( я називаю рослину, а ваше завдання охарактеризувати її властивості, за вірну відповідь 2 бали)
І команда:
Соя, кукурудза, цукровий буряк
ІІ команда:
Озима пшениця, ячмінь, соняшник
ІV конкурс « Так чи Ні» (команда за вірну відповідь отримує 1 бал)
І команда
1.гречка походить з Індії +
2. цукровий буряк цінна медоносна культура-
3. соняшник вирощують як олійну культуру+
4. зерно ячменю використовують для виготовлення пива+
5. з рисової соломи виготовляють високоякісний папір+
6. основна зернова культура в Україні гречка-
7. обробіток землі та вирощування рослин розпочався 5 тис. років тому-
ІІ команда
V конкурс «Конкурс капітанів» ( необхідно на дотик з зав’язаними очима, за 10 секунд, з’ясувати, яка це культура. За кожну вірну відповідь 1 бал)
1. гречка
2. кукурудза
3. горох
4. пшениця
5. ячмінь
6. соняшник
VІ конкурс «Темне лоша» (до кожної команди буде задано по два запитання, учасники повинні відгадати про що йдеться мова, за кожну вірну відповідь два бали)
І команда
ІІ команда
VІІ конкурс «Фоторозминка» (відповідає команда, яка першою підняла прапорець, за вірну відповідь 1 бал)
1. Виберіть найдавніший прилад для обробітку грунту:
а) б)
в)
2. Знайдіть на малюнку баштанні культури:
№1 №2
№3 №4
3.Серед даних малюнків знайдіть жито:
№1 №2
№3 №4
4.Знайдіть серед даних рослин цінну медоносну культуру:
№1 №2
№3 №4
5. Основна машина для збирання врожаю польових культур:
№1 №2
№3 №4
VІІІ конкурс « Пофантазуй» (Є початок оповідання, продовжіть власну історію, час на виконання 10 хвилин, за виконання даного завдання команда отримає 5 балів)
І команда
Він – полум’яний вогонь, на який хочеться дивитися вічно. Осінній лицар. Ватажок осінніх балів. Гарбуз – вітамінне джерело для кожного. Його ко-ристь безцінна. І він це знає, тому й такий пихатий. Отакий він – Отаман осінньої краси.
ІІ команда
Звичайно, про сонце знає кожен. А підземне бачили? Мабуть, ви в останню чергу сказали б так про цибулю. Але це вона – підземне сонечко нашого городу! Красуня в яскравому одязі, але з власним норовом. Джерело цілющих вітамінів.
ІV. Підсумкова сесія
Дякую всім за роботу. Журі оголошує результати. Нагородження переможців.
V. Домашнє завдання
Створити рекламу про злакову або олійну культуру і презентувати.