Інтелектуальна гра
«ЯК КОЗАКИ З ЗАХІДНОЄВРОПЕЙЦЯМИ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ІСТОРИЧНУ ГРУ ГРАЛИ»
Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, поглибити знання учнів, здобуті на уроках історії, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, викликати інтерес до вивчення предмету; розвивати інтелектуальні уміння, допитливість, кмітливість, вміння працювати в команді, здоровий дух суперництва та співробітництва; виховувати патріотизм, інтерес та повагу до історії своєї країни та інших країн світу.
Форма проведення: інтелектуальна гра – змагання.
Місце проведення: кабінет історії.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація (додаток 6), конверти з завданнями, папір, ручки, таймер.
Учасники: ведучий(учитель), дві збірні команди учнів 8-а і 8б- класів
(по 6 учнів в кожній), вболівальники, журі.
ХІД ГРИ
I. Пояснення умов гри.
Ведучий. Шановні друзі! Сьогодні ми зібрались з вами, щоб зіграти в цікаву та захоплюючу гру «Як козаки з західноєвропейцями в інтелектуальну історичну гру грали». У грі беруть участь дві команди по шість гравців, які змагатимуться між собою за звання кращого знавця історії. За кожним конкурсом буде стежити та оголошувати результати компетентне журі. Переможцем уважається команда, яка набере найбільшу кількість балів.
Дозвольте оголосити склад нашого журі. (…)
Журі отримує пам’ятку проведення гри. (Додаток 1)
II. Конкурсна програма.
Конкурс 1 – «СКЛАДИ НАЗВУ КОМАНДИ».
Ведучий. Запрошуємо команди на 1 конкурс. Максимальна кількість балів – 2.
Необхідно з розрізаних букв, що знаходяться у конверті, скласти назву команди та пояснити значення утвореного слова. (1 бал за швидкість+ 1 за пояснення). Участь беруть усі 6 чоловік. (Щоб ускладнити завдання можна запропонувати закріпити букви на спині і як результат отримати назву команди) (слайд 2)
У конвертах знаходяться букви з яких складають слова:
«КОЛУМБ»
«КУРІНЬ»
Конкурс 2 – «КІТ У МІШКУ».
Проводиться жеребкування, щоб визначити яка з команд буде відповідати першою. Далі по по-порядку. (слайд 3)
Ведучий: Помічник ведучого з мішечка витягує кульки з номерами. Ведучий зачитує запитання під названим номером. На обдумування у команди 30 с. Якщо команда не знає відповіді, то право відповісти має команда-суперниця. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Конкурс 3 «КРОКОДИЛ».
Завдання знаходяться у заздалегідь заготовлених конвертах. (слайд 4) (Додаток 2)
Ведучий: Кожній команді пропоную виділити по 1 учаснику, якого Ви вважаєте за хорошого міма. Учасник витягує конверт із завданням, за допомогою жестів, міміки показує запропоноване слово, не називаючи його. Команда повинна відгадати, що показає учасник. Якщо команда не знає відповіді, то право відповісти має команда-суперниця. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.
Ведучий. Молодці! Гарно впорались із завданням.
Журі, оголосіть, будь ласка, результати попередніх конкурсів.
Журі оголошує проміжні результати .
Ведучий. Переходимо до наступного конкурсу.
Конкурс 4. «КОНКУРС КАПІТАНІВ».
Капітани команд працюють самостійно із запропонованими завданнями (слайд6). (Додаток 3)
Ведучий: Капітан повинен знайти, викреслити зайве слово та коротко пояснити свій вибір. За кожну правильну відповідь капітан отримує 1 бал. За пояснення ще 3 бали.
Завдання капітанам: знайти зайве у запропонованому ряді:
1. Перун, Стрибог, Макош, Даждьбог, Хорес. Макош богиня.
2. Анкара, Візантій, Константинополь, Стамбул, Царьград. Анкара – всі інші назва одного міста.
3. Пресвітеріани, лютерани, гугеноти, пуритани Лютерани інші кальвіністи.
4. Владислав-Домінік Заславський, Ярема Вишневецький, Олександр Конецпольський, Миколай Остророг. Вишневецький не очолював битву під Пилявцями.
5. Хмельницькі, Виговські, Дорошенки, Скоропадські. Виговські в інших родах були по два представника при владі.
6. Сорбона, Болонья, Кембрідж, Оксфорд, Лондон. Лондон – не було універсітета.
7. Сіверяни, поляни, кривичі, древляни. Кривичі даний союз племен не знаходився на території України.
Завдання виконується у письмовій формі і передається журі на перевірку
Конкурс 5. «РОЗГАДАЙ РЕБУС».
Ведучий: Поки капітани виконують своє завдання командам по пропонується розгадати ребуси (слайд 7). За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів. Якщо відповідь відсутня надається можливість уболівальникам допомогти своїй команді (Додаток 4)
(Слайд 8)
Рафаель
(Слайд 9)
Зимівник
(Слайд 10)
Васко да Гама
(Слайд 11)
Сагайдачний
Ведучий: Підбиваємо підсумки «Конкурсу капітанів». Ведучий зачитує ряд і оголошує правильну відповідь.
Журі оцінює конкурс
Ведучий: Журі, оголосіть, будь ласка, результати «Конкурсу ребусів» та «Конкурсу капітанів».
Журі оголошує проміжні результати
Конкурс 6. «СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ».
Ведучий: Ось і настав останній конкурс гри (слайд 12). Один із філософів доби Відродження сказав: « Рослина без коріння всихає, людина без минулого не живе». Цей конкурс буде пов’язаний з історією нашого рідного міста. Придумайте і впишіть як найбільше історичних асоціацій, пов’язаних з вашим рідним містом. Кожна вдала асоціація – 1 бал. (На виконання завдання 2 хвилини) (Додаток 5)
Один із учасників команди зачитує підібрані командою історичні асоціації.
ІІІ. Підсумок.
Ведучий: Наша з вами зустріч добігає кінця. Прийшов час членам нашого журі підбити підсумки гри та оголосити переможців.
ІV. Нагородження переможців.
Журі висловлює свою думку щодо проведення конкурсу (слайд 13), оголошує переможця гри – змагання Інтелектуальна гра «Як козаки з західноєвропейцями в інтелектуальну історичну гру грали».
Кращим знавцем історії стає команда ______________________ .
Ведучий: Дякую всім за увагу. Успіхів у навчанні
Додаток 1
Пам’ятка для журі
Гра складається з 6 конкурсів. Кожен конкурс містить завдання різного рівня складності, включаючи в собі запитання, які стосуватимуться історії як нашої держави, так і інших країн.
№ з/п |
Команда «КОЛУМБ» |
Команда «КУРІНЬ» |
Умови |
1 «Склади назву» |
|
|
Скласти назву команди та пояснити значення утвореного слова. (1 бал за швидкість+ 1 за пояснення). |
2 «Кіт у мішку» |
|
|
На обдумування у команди 30 с. Якщо команда не знає відповіді, то право відповісти має команда-суперниця. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. |
3 «Крокодил» |
|
|
Команда повинна відгадати, що показає учасник. Якщо команда не знає відповіді, то право відповісти має команда-суперниця. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів. |
Проміжний результат |
|
|
Результ гри за перші три конкурси |
4 «Конкурс капітанів» |
|
|
Капітан повинен знайти, викреслити зайве слово та коротко пояснити свій вибір. За кожну правильну відповідь капітан отримує 1 бал. За пояснення ще 3 бали.
|
5 «Розгадай ребус» |
|
|
За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів. Якщо відповідь відсутня надається можливість уболівальникам допомогти своїй команді |
Проміжний результат |
|
|
Результат гри за 4 і 5 конкурси |
6 «Сторінками історії рідного краю» |
|
|
Кожна вдала асоціація – 1 бал. (На виконання завдання 2 хвилини)
|
Підведення результатів |
|
|
Результат гри за 6 конкурс. Загальний результат гри |
Додаток 2
Конкурс «Крокодил»
Козак Церква
Індіанець Каравела
Долаток 3
Завдання капітанам: знайти зайве у запропонованому ряді:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Сіверяни, поляни, кривичі, древляни.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток 4
Конкурс «Розгадай ребус»
Додаток 5
Конкурс «Сторінками рідного краю»
ОХТИРКА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|