Інтелектуальна гра з фізики "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" розроблена з метою активізації інтелектуальних здібностей учнів, підвищення інтересу учнів до фізики, розвитку інтелекту та мовлення, логічного мислення, виховання кмітливості, винахідництва, дотепності. Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" була проведена в рамках тижня фізики у закладі
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Гра «Що? Де? Коли?»  - це інтелектуальна гра, в якій приймає участь команда із 6 гравців – найкращих знавців фізики нашого навчального закладу. До ігрового столу запрошуємо членів команди (назвати прізвище кожного учасника, останнім називаємо капітана).

Гра буде проходити до 6 перемог. На столі ви бачите 12 питань, серед яких також є бліц та супербліц. Нагадую, що бліц – це 3 питання по 1 хв на обдумування для всієї команди. Супербліц – це також 3 питання по 1 хв, але за гральним столом залишається один гравець, який і буде відповідати.

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ

  1. «Млинці смачні лише тоді, коли гарячі»,— сказала господиня, припрошуючи Шерлока Холмса до столу. «Щоб вони довше залишалися гарячими,— продовжувала вона,— я ставлю тарілку з млинцями на плетену дротяну тацю. Прошу вас, пригощайтеся!». «Краще їх ставити на дерев'яну тацю»,— порадив Холмс.

Питання: На знанні якого фізичного явища ґрунтується ця порада?

Відповідь: теплопровідність дерева менша, ніж металу, тому на дерев'яній таці тарілка остигає повільніше.

 

  1. Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: «Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник».

 

Питання. Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні?

 

Відповідь. Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.

 

  1. У Будапешті - столиці Угорщини встановлено монумент, вага якого 60 тонн, а висота 8 метрів (Додаток 1).

 

Питання. Що символізує цей монумент та для чого його перевертають у кожну новорічну ніч?

 

Відповідь. Цей монумент має назву «пісочний годинник». Остання піщинка падає 31 грудня, потім його перевертають і починається новий відлік часу (рік).

 

  1. Увага! Гаряча картопля! (внести гарячу картоплю). У ХІХ столітті біля приміщення Паризької опери, де збиралася найелегантніша публіка, зимовими вечорами продавали гарячу картоплю «в мундирі»

 

Питання. З якою метою світські пані купували цю картоплю і, навіть, платили втридорога.

 

Відповідь. Зимовими вечорами після спектаклю на вулиці було холодно. Гарячу картоплю клали в муфти, для того щоб гріти руки.

 

  1. 18 серпня 1851 року імператор Микола І здійснив першу поїздку залізницею. Начальник однієї із станцій, щоб підкреслити особливу урочистість події, наказав першу версту залізничного полотна пофарбувати білою олійною фарбою. Це було дійсно красиво, але…

 

Питання. До чого це призвело та який вихід було знайдено?

 

Відповідь. Паровоз буксував, так як олійна фарба зменшує тертя. Жандарми бігли цю версту перед поїздом і посипали піском пофарбовані рейки, щоб збільшити силу тертя.

 

  1. У 1791 р. один італієць, учений-початківець, одружився з дочкою свого професора. Але вона, на жаль, захворіла на лихоманку, її життя було під загрозою. Лікарі прописали хворій бульйон із жаб. Молодий чоловік узявся власноруч його приготувати. Він очистив декілька жаб та розвісив їх нижні кінцівки на залізній гратці балкона. Приготування цієї страви спри­чинило наукове відкриття, яке широко увійшло в наше життя.

 

Питання. Назвіть пріз­вище вченого та пристрій, який було створено завдяки жабам.

 

Відповідь.  Луїджі Гальвані. Гальванічний елемент

 

  1. Чорна скринька (вноситься чорна скринька)

 

У скриньці знаходиться такий фізичний прилад, який говорить тільки правду.

Питання. Що у чорній скриньці?

 

Відповідь. Дзеркало

  1.  Чорна скринька (вноситься чорна скринька)

Китайці називали його «чу-ші», греки - «геркулесове камін­ня», французи - «айман», індуси - «тхумбака», єгиптяни - «кістка», іспанці - «п'єдрамант»,  англійці - «лоудстоун».  Його вивченням займався Вільям Гільберт - придворний лікар англійської королеви Єлизавети І.  

 Питання. Що знаходиться в чорній скриньці?

 Відповідь.  Магніт

 

  1. Коли центрального опалення і водонагрівних колонок ще не було, воду для ванн нагрівали на кухонній плиті. В ті часи якось одна служниця нагрівала на плиті воду у великій каструлі, щоб долити її в ванну, де вже була деяка кількість води кімнатної температури. Помітивши це, дворецький сказав їй: «Ти що, не розумієш, що, чим довше ти кип’ятиш воду на плиті, тим холодніше виявиться вода у ванні, коли ти віллєшся туди цю воду?»

 

Питання. Чи був він правий? Чому?

Відповідь. Служниця тримає на плиті воду, яка вже давно кипить, таким чином, вода випаровується і зменшується в кількості. А та вода, що у ванній, залишається кімнатної температури. Чим більше окропу в неї влити, тим тепліше вона буде.

  1.  Холмс курив трубку, сидячи біля каміну. Подивившись на кішку, яка тільки-но зайшла до кімнати, він зауважив: «На вулиці погана погода». «Звідки ви дізналися, адже сьогодні ще не виходили з будинку?» – сказала місіс Хадсон. 

 

Питання. Поясніть місіс Хадсон логіку Холмса

 

Відповідь. У холодну погоду хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря, яке зберігає тепло. Гази (повітря) найгірше проводять тепло. Тому що відстань між молекулами газів набагато більша, ніж відстань між молекулами рідин і твердих тіл. Отже, зіткнення частинок і перенесення енергії від однієї частинки до іншої відбувається рідше.

 

  1.  БЛІЦ (3 питання для всієї команди)

 

  1. На думку вчених водні процедури значно покращують якість розумового процесу. Назвіть прізвище вченого, який з цим пов'язаний.

 

    Відповідь. Архімед відкрив свій закон, знаходячись у ванній

 

  1. Що видно, якщо нічого не видно?  

 

Відповідь. Туман

 

  1. Під час одного фізіологічного процесу швидкість «цього» у люди­ни досягає 160 км/год, а відстань дії – 3-4 м. Про який процес ідеться?

 

Відповідь. Чхання. Це – повітря

 

 

  1.  СУПЕРБЛІЦ (3 питання по 1 хв для одного гравця)

 

 1. Фізик, прізвищем якого «опираються» електричні провідники.

 

      Відповідь. Ом

 

2. Фізичний прилад серед знаків зодіаку.

 

    Відповідь. Терези

 

3. Вчений, який зміг роздивитися людину наскрізь.

 

   Відповідь. Рентген

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

 

Використана література

  1. Білик Н.О. Десять дидактичних ігор. – Х.: гр. «Основа», 2004. – 96 с.
  2. Дослідницькі задачі з фізики / Галатюк Ю. М., Рибалко А.В., Тищук В.І. – Х.: Вид. група. «Основа», 2007. – 160 с.
  3. Ланге, В.Н. Экспериментальные физические задачи на смекалку: Учебное руководство. – М.: Наука. Главная редакция физико-математической литературы, 1985. – 128 с.  
  4. Орлянський О.Ю. Готуємось до районних олімпіад з фізики. - Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 272 с.
  5. Поясни, узнай. Зроби сам / А.С.Кривошея. – Х.: Видавництво «Радянська школа». – 1965. – 27 с.
  6. Фізика. 8 клас: Розробки уроків / Ж.В.Іванова. – Х.:Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 256 с.
  7.  https://naurok.com.ua

 

Приключения «месье Мерседеса» - Фото 7https://auto.imgsmail.ru/content/documents/in_text_images/6/3/63149c936cea2f85b4bfe54cc06a9626.jpeghttps://auto.imgsmail.ru/content/documents/in_text_images/6/3/63149c936cea2f85b4bfe54cc06a9626.jpeg

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку