Змагання з хімії «Подорож у інтелектуальний парк розваг LAND OF CHEMISTRY»
Мета: поглибити і розширити знання учнів з хімії; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості.
Підготовчий етап:
1. Формування двох команд.
а) Попередні завдання.
б) Проведення інструктажу.
Хід гри
Ведучий 1.
Сьогодні захід не простий,
А всім відомий, звичний.
Я пропоную провести
Турнірний бій хімічний.
Отож, озброюйтесь знаннями,
Згадайте всі закони.
Я сподіваюся, вам вдасться
Здолать всі перепони.
В країну хімії! Вперед!
Сміливо вирушаймо!
І все, що вивчили раніше,
Сьогодні пригадаймо!
Ведучий 2.
Важко навіть уявити,
Як без хімії прожити.
Чистить, миє і годує
Живить, травить і лікує.
Посуд, меблі і тканини —
Це хімічні речовини.
І повітря, і вода —
Взагалі природа вся!
Хімію вивчай охоче —
І в халепу ти не вскочиш.
Будеш знать про неї все —
Вона користь принесе.
Сьогодні ми проводимо змагання між двома командами і побачимо їх глибокі знання, кмітливість, артистичні здібності учасників та їх вміння сприймати з гумором як перемогу так і поразку, адже це тільки гра.
Ведучий 1. Оголошую правила гри.
1. Гра складається із 9 завдань.
2. Кожне завдання оцінюється згідно правил відповідного завдання.
3. Виграє та команда, що набрала найбільшу кількість балів.
Рушаємо у подорож, поїхали!
ІІІ. Основний зміст заходу
Атракціон 1. «Хто ми?»
Команди по черзі оголошують свою назву, девіз, привітання до суперника. Виступ оцінюється в 3 бали.
Атракціон 2. «Хімічній тир»
Проводиться опитування кожної команди по черзі. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.( Після правильної відповіді говоримо «Влучили»)
Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
Журі оголошує загальні бали команд.
Атракціон 3. «Відгадайка»
Правила конкурсу:
Завдання 1.
Правильна відповідь: Оксиген (кисень).
Завдання 2.
Правильна відповідь: Купрум (мідь).
Завдання 3.
Правильна відповідь: Гідроген (водень).
Завдання 4.
Правильна відповідь: Магній.
Завдання 5.
Правильна відповідь: Гелій.
Завдання 6.
Правильна відповідь: Аурум (золото).
Конкурс для вболівальників
«Candyshop»
Хімічні загадки:
1. Я — отруйний газ зелений.
Дивні звички є у мене:
Всім задуху дарувати
І мікробів убивати.
Різнокольоровий килим
Після мене стане білим.
Родичів відомих маю:
Сіль, що миттю вибухає,
П'ять кислот, вапно... доволі.
Я живу в кухонній солі.
Чую відповідей хор,
Що моє імення...
(Хлор.)
2. Я — метал м'який.
Та знайте й до води не підпускайте:
Бо у неї опущуся, до поверхні піднімуся,
Пробіжуся і зникаю — газ доверху випускаю.
А ще чую звідусіль:
«Поклади у страву сіль!».
Сіль кухонну, бо із нею
Здавна ми були ріднею.
(Натрій.)
3.Я — в сполуках органічних
І у газах вулканічних;
Утворив найлегший газ,
Що є горючим водночас.
У небесную блакить
Зонд зі мною полетить.
Як зустрінусь з киснем, враз
Вибух — це гримучий газ.
Потекло щось? Не біда.
Це з'явилася вода.
Я — відновник добрий теж.
Може, ти мене назвеш?
(Гідроген, водень.)
4. Я срібляста, я рухлива,
Та, по правді, нещаслива.
З киснем стрінусь — червонію
И дуже я ніяковію.
Незлюбили мене люди:
Зло в мені вбачають всюди.
Розіллюсь — зберуть ущерть,
Бо мої пари — то смерть,
Їм я не стану докоряти,
А намагаюся допомагати:
Добру маю я натуру,
Бо міряю температуру.
(Меркурій, ртуть.)
5.«Аш» у формулі читайте
І прошу запам’ятайте:
Я в основі, в кислоті ,
Я – у річці, у воді.
Я найлегший. Ось він я.
….. – моє імя (Гідроген)
6. Даю алмаз, даю графіт,
Базальти, гіпси і граніт;
Природний газ і нафту, й сажу,
Ще й різні мінерали зразу. (Карбон)
7. В живих клітинах і глибинах
Життя дає гемоглобіну.
Хоча і мужній цей метал ,
Але в побічній групі сам.
Та особливу гордість має
Із нього ж сталь видобувають !
(Ферум)
8. Із назви двох тварин
Ім'я моє складається.
На тарі моїй
Знак токсичності відображається.
(Миш’як)
9. Я з металами стою.
Хоч м'який ,мов масло.
Жовтим полум’ям горю,
Й довго не погасну,
Я поширений доволі:
В соді, склі, кухонній солі..
(Натрій)
10. Найбільш поширений метал,
Як глина , у землі лежав.
Але знайшли чудовий спосіб –
І так добувають досі.
На кухнях у каструлях наших ,
У ньому варимо ми кашу.
Є в літаках сріблясто – білих,
І потужних, легкокрилих.
Білий він неначе іній,
Й зветься гарно (Алюміній)
Атракціон 4. «В гостях у Попелюшки»
Завдання для учасників. Допоможіть Попелюшці посортувати хімічні речовини (на прості і складні), щоб вона могла також повеселитися. (1 бал за правильну відповідь)
Команда 1
HNO3, H2O, N2, Na2O, O3, CaO, S8, Fe, CuSO4, P, C3H8, KMnO4, Cl2, Cl2O7.
Команда 2
O2, FeCl3, CO2, C, H2SO4, CaCO3, Al2O3, H2, H2S, Al, LiOH, Br2, ZnS, Hg.
Атракціон 5. «SMS-повідомлення»
Ведучий. Цю шифрограму надсилають ваші вболівальники. Спосіб шифрування — це СМС-повідомлення. Чисельником у записі є цифра, під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефону, а знаменником — порядковий номер літери на кнопці.
CMC: 7/2, 4/1, 5/1, 4/1, 9/4 — 5/2, 2/1, 6/4, 4/3, 2/1, 5/4, 6/1, 5/3, 6/1, 3/2, 7/4, 5/3, 2/3, 8/3, 5/2, 8/3. (Хімія — наука про речовини.)
Коди для посилання й читання повідомлень:
2 А, Б, В, Г |
3 Д, Е, Ж, 3 |
4 І, Й, К, Л |
5 М, Н, О, П |
6 Р, С, Т, У |
7 Ф, X, Ц, Ч |
8 Ш, Щ, И |
9 Ь, Є, Ю, Я |
|
Атракціон 6. «Хімічні головоломки»
Ведучий. Пропоную загальновідомі вислови та прислів'я, записані хімічною мовою.
Завдання. Перекладіть прислів'я українською мовою.
1. Слово — Аргентум, а мовчання — Аурум.
2. Багато з тих пір аш два о утекло.
3. Перший день гість — Аурум, другий день — Аргентум, а третій день — Купрум, хоч бери сумку та їдь.
4. Ферумний характер.
5. За Купрумний фіш продався.
6. Білий, як кальцій карбонат.
7. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з'їсти.
Атракціон 7. «Заморочки із коробочки»
Учасникам пропонуються деякі факти, визначити про що йдеться. Завдання команди витягають по черзі. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
|
Атракціон 8. «Експериментальна карусель»
Командам даються 3 пробірки з водою, кислотою, лугом. Використовуючи природний індикатор(відвар червоного буряка), в якій пробірці яка речовина.
Атракціон 9. Конкурс капітанів «Космічний атом»
Капітани грають в гру: phet симуляції – Будуємо атом – Гра -3
Журі оголошує загальні бали команд.
Казка-загадка «Це був...»
Учень зібрався виконувати домашнє завдання з хімії про властивості одного елемента.
Раптом у репродукторі диктор сказав, що будуть передавати розповідь Г. Уелса про людину, яка що не забажає, усе збувається.
«От, — подумав учень, — якби зник цей елемент, то і вчити про нього не довелося б». Раптом із репродуктора донеслося: «Твої думки прийнято на відстані. Цей елемент зникає». «Гаразд, — подумав учень, — піду пити чай».
Підходить до шафи, а там немає ні склянок, ні чашок. Учень відчуває холод та вітер. Ніби ж зачинив вікно? Підходить до нього, а в шибках немає скла. Раптом він чує страшний гуркіт.
— Що це? — лякається учень. І чує голос із репродуктора:
— Елемент, який ти не хотів вивчати, зник. Руйнується земна кора, зараз зруйнується твій дім.
— Ні! — закричав учень. — Я все вивчу про цей елемент. Я знаю, що його іменем називають людей міцних, які відстоюють свої справи і думки. Цей елемент був необхідним ще для первісної людини. Цей елемент ...
— Добре, — обізвався репродуктор, — ми розуміємо, що твоє бажання є помилковим і поспішним, тому не будемо його виконувати.
Учень видихнув з радістю і подумав: «Не можна, щоб із Землі зникав хоч один елемент. Землю потрібно берегти, якщо ми цього не робитимемо, то буде велика біда».
Запитання. Про який хімічний елемент ішла мова?
IV. Підбиття підсумків
А зараз слово надається журі, яке оголосить результати гри. (слово журі) Вітаю всіх переможців і дякую всім учасникам змагання за участь. Вручаються грамоти і призи.