Інтелектуальна гра з інформатики

Про матеріал
Даний матеріал можна використати в позакласній роботі; для підвищення рівня знань учнів з інформатики;для розвитку творчих й інтелектуальних здібності дітей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Мета:  Підвищити рівень знань учнів з інформатики;

розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація гри, таблички «Відповідь готова», файл «Склади вірш», картки для протокол гри.

Хід гри:

Добрий день, шановні друзі!

 Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

 

Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

 

Інтернету шир безмежна

У комп'ютері сидить.

Треба швидкість тут шалену,

щоб цей космос облетіть.

 

Поринаю з головою

Я в програми Word, Excel,

Ще й дзвіночка попрохаю

Не дзвонити цілий день.

 

Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починається!

 

А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

  1. ________________________________________________________;
  2. ________________________________________________________;
  3. ________________________________________________________.
  4. За правий стіл сідають учні, на білеті яких назва «Мишки-програмишки», а за лівий – «Розумні ноутбуки». (Додаток 1)

 

 

І конкурс «Розминка»

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова». (Додаток 3)

 

Отже, запитання:

1.  А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

 

2.  Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

 

3.  Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

 

4.  Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

 

5.  Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

6.  Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.                        (Інтернет)

 

7.  Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?    (Ноут-бук)

 

8.       Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.          (Вірус)

 

9.  Якщо треба знову й знову

Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час.                   (Миша)

 

10.  З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово.             (Windows)

 

  1. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

 

Правильна відповідь – 1 бал.

 

А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.

І І конкурс„Лінгвістів”

 

Ведучий 2: Командам за 3 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА».

 

 

І І І конкурс «Питання мудрого монітора»

Мудрий монітор хоче переконатися, що ви розумні, і підготував вам запитання з інформатики. Я буду їх зачитувати, а команда, що знає відповідь, піднімає табличку «Відповідь готова». (Додаток 3)

Питання Мудрого монітора: (Додаток 2)

  1. Який пристрій введення є самим древнім в комп'ютері,  його прабабусею була друкарська машинка?  (клавіатура)
  2. Який пристрій комп'ютера допоможе вам зв'язатися зі всім світом? (модем)
  3. Який пристрій комп'ютера може читати з аркуша картинки і тексти?  (сканер)
  4. Де в комп'ютері зберігатися все, що він знає?  (у пам’яті)
  5. Який пристрій комп'ютера управляє всіма іншими і найшвидше? (процесор)
  6. Без якого пристрою виводу комп'ютер не може працювати?  (без монітора)
  7. Де живуть пікселі?  (там, де є зображення, на екрані)
  8. Хто допоможе поговорити з комп'ютером?  (мікрофон)
  9. Комп'ютер, який можна узяти в дорогу?  (ноутбук)
  10. Будинок, де живе процесор?  (системний блок)

 

Правильна відповідь – 1 бал.

А зараз дізнаємося оцінки за 3 конкурс.

 

4 конкурс-естафета (практично)

З розсипаних слів зібрати прислів’я чи приказку.

 

Файл «Народна мудрість говорить» (Додаток 6):

 

Відповіді: Дурний язик голові не приятель. Книга – найбільше багатство. Всюди добре, а вдома найкраще.

 

Оголошення результатів конкурсу.

Правильно зібране прислів’я – 1 бал.

 

5конкурс-естафета «Заповни пропуски»

Задача команд – вписати потрібні терміни у віршики про комп’ютер.

Правильно вписаний термін – 1 бал.

                      Заполни пропуски (Додаток 12)

 

Оглянись, дружок, вокруг!
Вот компьютер — верный друг.
Он всегда тебе поможет:
Сложит, вычтет и умножит!

 

Наверху машины всей
Размещается дисплей —
Словно смелый капитан!
А на нем — горит экран.

 

Ну, а рядом — главный блок:
Там бежит электроток
К самым важным микросхемам.
Этот блок зовут системный.

 

Он читает, он считает,
Сотни слов запоминает!
Он мыслитель — хоть куда!
Только знаешь, в чем беда?

 

Выключаешь — все забудет,
Ничего он знать не будет —
Прямо как Рассеянный
С улицы Бассейной!

 

Кто ж ему поможет? Вот,
Познакомьтесь — WORD!
Коль с компьютером ты дружен —
То и справочник не нужен:

 

В упаковке, как конфета,
Быстро вертится дискета —
Там записаны программы
И для папы, и для мамы!

 

Это вот — клавиатура.
Вот где пальцам физкультура
И гимнастика нужны!
Пальцы прыгать тут должны!

А вот это принтер, братцы.
Тут нам надо разобраться,
Для чего же этот ящик?
Он в себя бумагу втащит,

 

И сейчас же буквы, точки,
Запятые — строчка к строчке —
Напечатает в момент!
Очень нужный инструмент.

 

В зоопарке есть зайчишка.
У компьютера есть мышка!
Эта мышка не простая,
Эта мышка вот какая:

 

Скромный серый коробок,
Длинный тонкий проводок,
Ну а на коробке —
Две или три кнопки.

 

Есть компьютер? Скажем прямо:
Нам теперь нужна программа!
Где живет она? В дискете!
А порою — на кассете.

 

С ней компьютер очень дружен
И всегда он ей послушен.
И на нем ты скоро сможешь
Составлять программы тоже!

 

Вот теперь, дружок, немного
Ты с компьютером знаком.
Если дальняя дорога
Приведет его в твой дом,
То скажи ты всем вокруг:
“Вот компьютер — верный друг!”

 

                                    РЕКЛАМНА ПАУЗА

Звучить музика, команди співають частівки про комп’ютери
(Додаток 14), що підготувати заздалегідь.

Частушки

1. Приводи, бабуля, внука

И сестренка - братика.

Отдых, польза и наука –

Наша информатика.

 

2. Мы идем с портфелем в класс:
Информатика у нас.

Мы садимся за дисплеи,

Чтоб урок начать скорее.

 

3. Информатика, друзья,

С математикой дружна.

На предметах этих трудных

Ты соскучишься едва.

 

4. Мы учили процедуры,

Знаем все про СКИ.

Исполнитель Кукарача,

Пишем алгоритмы мы.

 

5. IBM - компьютер в школе.

Мы гордимся! Это ж класс!

Только мы б гордились больше

Был двухъядерный б у нас.

 

6. Всем нам нужен Интернет,

Но учитель сказал «Нет!

Чтоб работать в Интернете

Термины учите, дети».

 

7. Мне приснилось в страшном сне:

У нас нет ИКТ.

И пока во сне рыдала,

На урок я опоздала.

 

8. Шел наш Миша на урок,

Не успев доесть пирог.

Крошки сыпались повсюду,

И компьютер занемог.

 

 

 

9. Медсестра нас прививала

От ужаснейших зараз.

Только кто привьет компьютер,

Защитит его от нас?

 

10. Монитор, моя подружка,

Ты рукой своей не трожь.

Очень больно может стукнуть,

Электричество там все ж.

 

11. Ох, подружки, вы подружки,

Я компьютера боюсь.

Вдруг на нем завелся вирус

И я случайно заражусь?

 

12. Что мне шашки, домино,

Куклы и солдатики?

Интересней все равно

В классе информатики.

 

 

Оголошення результатів конкурсу.

Ребусы  6 конкурс «РЕБУСИ»

Ведучий 1: А щоб глядачі не сумували, ми з ними будемо розгадувати ребуси.

На екрані з’являється слайд з 4-ма ребусами. (память, компьютер, дисковод, программист [руcс.])

    

 

 

 

7 конкурс «КРОСВОРД»

 

 

 

 

 

 

Ваше завдання: за 2 хвилини в таблиці знайти
10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.

 

К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

 

 


правила поведінки в кабінеті інформатики

Ось зайшли ми всі до класу,

Інформатика у нас.

Галасує та стрибає

Наш невихований клас.

 

П’є Миколка зараз «Колу»

І на клаву щедро ллє.

А Іванко у розетці

Щось там гвоздиком довбе.

 

Не сиджу і я без діла –

Викрутку свою узяв

І системний блок швиденько

На частинки розібрав.

 

Флешку з вірусами хутко

Мій товариш підключив

І програми всі у компі

За хвилину замочив.

 

І тепер у нашім класі

Вчитель інформатики

То словами, то на пальцях

Нам будує графіки.

 

Без компів нам на уроці

Стало дуже сумно.

Виконуйте всі правила,

Поводьтеся розумно

8 конкурс-естафета «Влучний стрілець» (практично)

 

стрілками з’єднати відповідні терміни та поняття.

 

Файл «Влучний стрілець» (Додаток 20):

 

 

  За влучний постріл – 1 бал.

                                      

9конкурс «Заміни одну букву»

У перерахованих словах необхідно замінити одну букву і отримати нове слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами. (Додаток 21)

  1. Бант
  2. Блік
  3. Болонка
  4. Бот
  5. Буфет
  6. Ваза
  7. Вектор
  8. Вивіз
  9. Драйзер
  10.                    Жакет
  11.                    Інтернат
  12.                    Кафель
  13.                    Кіт
  14.                    Клок
  15.                    Лектор
  16.                    Пакет
  17.                    Матрос
  18.                    Нависання
  19.                    Олово

1. Байт

2. Блок

3. Колонка

4. Біт

5. Буфер

6. База

7. Сектор

8. Вивід

9. Драйвер

10. Макет

11. Інтернет

12. Кабель

13. Біт

14. Блок

15. Сектор

16. Макет

17. Макрос

18. Зависання

19. Слово

 

 

 За правильно відгадані 3 слова – 1 бал.

 

 

 

 

 

10 конкурс «Фольклорний серпантин»

Перед вами версії програмістів відомих російських прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналові. 

 

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

(Кашу маслом не зіпсуєш.)

 

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.  (Дарованому коню в зуби не дивляться.)

 

Всякий кабель своє гніздо любить. 

(Всяка птиця своє гніздо любить.)

 

Не все WINDOWS, що висить.

(Не все золото, що блищить.)

 

Провідник до файлу доведе. 

(Язик до Києва доведе.)

 

Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор. 

(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)

Що з Корзини видалене, то пропало. 

(Що з возу впало, то пропало.)

 

Все скомпонується — програма буде. 

(Все перемелеться — мука буде.)

 

З хворої дискети на здоровий вінчестер. 

(З хворої голови на здорову.)

 

Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера. 

(Чистота — застава здоров'я.)

 

Усяк web-дізайнер свій сайт хвалить. 

(Усяк кулик своє болото хвалить.)

 

Вірусів боятися — в Інтернет не ходити. 

(Вовків боятися — в ліс не ходити.)

 

Вінчестер — дзеркало душі користувача. 

(Очі — дзеркало душі.)

 

  За правильно відгадане прислів’я чи приказку – 1 бал.

 

  1.  

 

 

 «Комп’ютерні жаргонізми»

Жаргон — мова якої-небудь об'єднаної загальними інтересами групи, що містить багато слів і виразів, відмінних від спільної мови. Для кожного з представлених комп'ютерних жаргонізмів приведені три визначення, з яких йому відповідає лише одне. Необхідно вказати це визначення.

 

1. «Винт» — це:

а) вентилятор охолоджування процесора;

б) регулювальник яскравості монітора;

в) жорсткий магнітний диск.

 

2. «Кулер» — це:

а) вентилятор охолоджування процесора;

б) покупець комп'ютера;

в) користувач комп'ютера.

 

3. «Корінь» — це:

а) каталог, в який не вкладені інші каталоги;

б) каталог, який не вкладений в інші каталоги;

в) місце в каталозі (спеціальної області оперативної пам'яті).

 

4. «Логін» — це:

а) ім'я користувача;

б) пароль;

в) ім'я програми.

 

5. «Залізо» — це:

а) сукупність апаратних засобів комп'ютера;

б) корпус системного блоку комп'ютера;

в) жорсткий магнітний диск

 

6. Мама — це:

а) основна частина програми;

б) материнська плата;

в) шина даних.

 

7. Рама — це:

а) материнська (системна) плата комп'ютера;

б) корпус системного блоку комп'ютера;

в) оперативна пам'ять комп'ютера.

 

8. Юзер — це:

а) програміст, що "зламує" чужі програми;

б) адміністратор комп'ютерної мережі;

в) користувач комп'ютера.

 

Вірна відповідь – 1 бал.

 

Ведучий 2: Ну а поки журі рахує, то я розповім вам щось цікавеньке:

  • Близько 400 років тому винайшли механічну обчислювальну машину.
  • Близько 150 років тому винайшли друкарську машинку.
  • 80 років тому була здійснена перша телевізійна передача.
  • 70 років тому зроблений перший електронний комп’ютер.
  • 57 років тому початок кольорового телемовлення.
  • 30 років тому виник Інтернет

 

 

 

Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.

           (Оголошення результатів змагань)

 

Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.

 

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!


Позакласний захід    5____ клас

164 

№ конк.

Назва конкурсу

1 КОМАНДА

_________________

2 КОМАНДА

_________________

1

Розминка

 

 

2

Лінгвіст

 

 

3

Питання мудрого монітора

 

 

Разом:

 

 

4

Народна мудрість говорить

 

 

Разом:

 

 

5

«Заповни пропуски»

(за правильну відповідь – 1 бал)

 

 

 

Разом:

 

 

6

Ребус

 

 

Разом:

 

 

7

«Кросворд»

(1-5 балів)

 

 

Разом:

 

 

8

Влучний стрілець

 

 

9

Заміни одну букву

 

 

10

Серпантин

 

 

11

Жаргонізми

 

 

Разом:

 

 

incora118_3 

docx
Додано
7 червня 2021
Переглядів
2044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку