ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»
Інтелектуальна гра
«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Підготувала
викладач спецдисциплін
Дунаєвська Наталія Василівна
смт. Крижопіль
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; виховувати вміння працювати в групах, почуття відповідальності.
Обладнання: проектор, ПК, інтерактивна презентація гри «ЩО? Де? Коли?», ігровий стіл, конверти із запитаннями.
І. Ознайомлення з правилами гри та представлення учасників гри
Шановні друзі! Ми сьогодні зібралися на інтелектуальній грі «ЩО? Де? Коли?», у якій свої знання з інформатики продемонструє команда учнів 11 класів.
Ведучий повідомляє правила гри.
Основні правила гри.
Види запитань.
1.________________________________________________________________
2._____________________________________________________________
3._____________________________________________________________
4.________________________________________________________________
5._____________________________________________________________
6._____________________________________________________________
ІІ. Запитання гри «Що? Де? Коли?»
Скажіть будь-ласка, ви полюбляєте свята? Які ваші улюблені і чому? А чи знаєте ви історію цього свята? Дякую пані.....
Увага запитання!
Запитання 1.
З 1998 р. до числа свят додалося і свято, яке заснував Папа Римський Іоанн Павло ІІ та призначив покровителем святого Ісидора Севільського. Цей іспанський єпископ був автором першої у християнському світі 20-томної енциклопедії всіх галузей знань “Етимології”. Святкують його 4 квітня. Про яке свято йдеться?
Відповідь. Всесвітній день Інтернету.
Запитання 2 (мультимедійне).
Ви гарно малюєте? На папері, а в графічних редакторах?
Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють векторну, растрову та фрактальну графіку. Перед вами три графічні зображення:
Визначте, який вид комп'ютерної графіки під яким номером знаходиться.
Відповідь. 1 – растрова, 2 – фрактальна, 3 – векторна.
Запитання 3.
Ви колись тримали в руках зброю, чи ви стріляли з неї? Чи звертали ви увагу на марку …
Увага запитання!
Один із пристроїв, призначених для зберігання великих обсягів інформації, розроблений корпорацією ІВМ. 1973 року одна з його моделей отримала маркування 30/30, що збігалося з маркуванням рушниці. За аналогією цей вид носія інформації здобув назву марки рушниці. Назвіть цей пристрій.
Відповідь. Вінчестер або жорсткий диск.
Запитання 4. (мультимедійне).
…. Вам подобається поезія, а хто ваш улюблений поет, іноземний…? А який твір подобається найбільше?
Увага запитання!
Що об'єднує ці дві особи? Ада Лавлейс – перша в історії жінка-програмістка. Джордж Байрон – відомий англійський поет.
Відповідь. Ада Лавлейс – дочка відомого англійського поета Джорджа Байрона.
Запитання 5. (бліц)
Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.
Відповідь. Спам.
Відповідь. Хакер.
Відповідь. Миша.
Запитання 6.
Як ви проводите вільний час за комп’ютером? ….
Увага запитання!
У перекладі з англійської мови його назва означає “ручка керування”. Належить до пристроїв введення інформації. Під час його використання враховується не тільки кут нахилу, а й швидкість зміни положення.
Про який пристрій йдеться?
Відповідь. Джойстик.
Запитання 7.
Ви завжди все пам’ятаєте? Чи інколи все ж забуваєте деякі речі, як ви собі допомагаєте не забути…у вас є якісь перевірені методи?
Увага запитання!
Першими засобами зберігання повідомлень стародавніми людьми були зарубки на дереві, наскальні малюнки тощо. В інших стародавніх народів для зберігання повідомлень використовувалися мотузки з вузликами. З тих далеких часів прийшло до нас прислів'я, пов'язане з цим засобом зберігання повідомлень.
Назвіть це прислів'я.
Відповідь. Зав’яжи вузлик на пам'ять.
Запитання 8. (супербліц).
Капітан команди має вирішити, хто з гравців залишається за ігровим столом. Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.
Відповідь. Біт.
Відповідь. Віруси.
Відповідь. Браузер.
Запитання 9. (мультимедійне).
Коли ви йдете на день народження чи на стилізовану вечірку ви якось по особливому стараєтесь виглядати?....
Увага запитання!
Усім відома одна з найпопулярніших пошукових систем Google. Залежно від якихось визначних подій чи свят її логотип набуває різного вигляду.
Наприклад, на відзначення 50 років з дня польоту людини в космос логотип Google мав такий вигляд:
Присвячений твору «Кайдашева сім’я»:
На День Землі:
Увага – запитання! Як ви вважаєте, у зв’язку з якою подією логотип Google набув такого вигляду?
Відповідь: День святого Валентина.
Запитання 10 (чорна скринька)
Увага – чорна скринька!
Мало кому відомо ім’я Дугласа Карла Енгельбарта, проте це не заважає практично 1 мільярду людей щодня користуватися його винаходами, найпопулярніший з яких лежить зараз у чорній скриньці. Це геніальне пристосування, без якого зараз гальмується будь-який робочий процес на комп’ютері, розробили випадково. Пристосування виявилося геніальною знахідкою!
Що лежить в чорній скриньці?
Відповідь. Комп’ютерна миша.
Запитання 11.
Програма комп’ютера Нью-Йоркського банку, що здійснює продаж державних цінних паперів, була розрахована на 36 тисяч операцій. Однак цього виявилося недостатньо, і в один з листопадових днів 1985 р. в розпал піку ділової активності пам’ять виявилася занадто малою для зберігання інформації про всі операції. в системі відбувся збій. У результаті Нью-Йоркський банк заборгував 32 млрд. доларів. Для ліквідації помилки в програмі банк змушений був взяти в борг 24 млрд. доларів, віддавши в заставу всі свої активи.
У США в липні 1962 р. з-за пропуску дефіса в програмі довелося підірвати космічну ракету, що стартувала з мису Кеннеді до Венери. Ракета коштувала 18,5 млн. доларів. Напевне можу сказати, що це далеко не всі помилки які сталися, але й ці вказують на те що: Краще вчитися на чужих помилках».
Увага запитання!
“I love you”, “Чорнобиль”, “Пакістан”. Що це за програми?
Відповідь. Програми-віруси.
Запитання 12.
Ким ви мріяли стати в дитинстві? Чому? Як видумаєте ця мрія ще може здійснитися?
Увага запитання!
В Америці в грудні 1963 року художник Харві Белл, який з дитинства мріяв стати послом щастя на землі, з нагоди злиття двох страхових компаній в одну корпорацію State Mutual Life Assurance Cos. of America намалював зображення, яке розмістили на значках співробітників компанії. У 70-х роках воно придбало величезну популярність: його почали друкувати на марках, футболках, рюкзаках, олівцях… Продукція із зображенням приносила величезні доходи всім, окрім свого творця. Однак першим запатентував його як торгову марку якийсь француз Франклін Лоуфрані в 1971 році. Йому вдалося запатентувати свій торговий знак в 80 країнах світу. За 25 з гаком років свого існування це зображення стало незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не може уявити, як можна було б без нього обходитися.
Відповідь. Смайлик
Запитання 13.
Ви володієте сліпим методом набору тексту? А ви знаєте значення усіх знаків на клавіатурі?, ну наприклад що означає клавіша end, home?
Увага запитання?
Ще в Середньовіччі, коли ченці – хранителі стародавніх знань і рукописів – перекладали і переписували трактати, у тому числі й написані латиною, уживали сполучення “ad”, що в перекладі сучасною англійською означає “at” (“на”, “в”, “до”) і вказує на приналежність, напрямок і наближення. В епоху Відродження цей знак використовували для позначення ціни, а в епоху індустріальної революції він почав незмінно зустрічатися у бухгалтерських звітах. Так цей знак разом з іншими “рахівницькими” знаками з майже забутою симантикою перекочував на клавіатуру.
Увага – запитання! Про який знак ідеться? Назвіть його та зобразіть на папері.
Відповідь. «Собачка», зображення @.
ІІІ. Підбиття підсумків гри.
Вітання переможцям.