Інтелектуальна гра з інформатики "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Матеріали містять розробку інтелектуальної гри з інформатики, інформаційних технологій "Що? Де? Коли?".
Перегляд файлу

ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»

 

 

 

Інтелектуальна гра

«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

 

 

 

Підготувала

викладач спецдисциплін

Дунаєвська Наталія Василівна

 

 

 

 

 

 

 

смт. Крижопіль


Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; виховувати вміння працювати в групах, почуття відповідальності.

Обладнання: проектор, ПК, інтерактивна презентація гри «ЩО? Де? Коли?», ігровий стіл, конверти із запитаннями.

І. Ознайомлення з правилами гри та представлення учасників гри

Шановні друзі! Ми сьогодні зібралися на інтелектуальній грі  «ЩО? Де? Коли?», у якій свої знання з інформатики продемонструє команда учнів 11 класів.

Ведучий повідомляє правила гри.

Основні правила гри.

  1. У грі беруть участь дві команди – команда телеглядачів і команда знавців. Команда знавців складається з шести учасників.
  2. Телеглядачі ставлять знавцям запитання, а знавці за 1 хвилину обговорення намагаються знайти відповідь на нього. Якщо знавці правильно відповідають на запитання, вони заробляють очко. Якщо знавці неправильно відповідають на запитання, очко одержують телеглядачі.
  3. Ігровий стіл поділено на 13 секторів, на яких лежать конверти із запитаннями.
  4. Яке запитання буде поставлене знавцям, визначає стрілка барабана. Якщо стрілка вказує на сектор, що вже грав, то пропонується запитання  з наступного за годинниковою стрілкою сектора.
  5. Знавці мають право відповідати на запитання без хвилини обговорення. Якщо ця відповідь буде визнана правильною, знавці одержують додаткову хвилину, яку можуть використати для пошуку правильної відповіді на інше запитання гри.
  6. Гра триває до 6 очок. Гра вимагає значної освіченості й широкої ерудиції в галузі сучасної науки, здатності швидко, оригінально й не ординарно мислити.
  7. Якщо за рахунком знавці програють то вони можуть взяти «допомогу клубу», протягом 20 секунд глядачі, присутні можуть давати свої версії відповіді на питання.

Види запитань.

  1. Бліц. Крім звичайних запитань, для відповіді на які дається 1 хвилина, пропонується бліц-питання. Таке запитання складається з трьох більш простих запитань, але на кожне з них команда має лише 20 секунд. Команда одержує очко за умови трьох правильних відповідей.
  2. Супербліц – запитання, подібне до бліц, відмінність полягає в тому, що в ньому бере участь один гравець від команди.
  3. Мультимедійні запитання. Це запитання, що ставлять за допомогою відео- або аудіо запису чи з використанням малюнків.
  4. Запитання з чорною скринькою. Потрібно відповісти, що знаходиться в чорній скриньці.
  5. Вирішальний раунд. У тому випадку, якщо команда знавців набрала 5 очок, але хотіла б підвищити результат рахунку гри до рахунку 6:0 на свою користь, вона може взяти вирішальний раунд. У цьому випадку за столом залишається найбільш сильний, на думку команди, знавець, після чого стандартно за допомогою барабана вибирають запитання, на яке знавець повинен відповісти без сторонньої допомоги. При цьому обов’язковою умовою є абсолютна тиша в залі й повна відсутність обговорення запитання.
  •       Запрошуємо команду знавців зайняти місця за ігровим столом. Сьогодні з телеглядачами грають…(ведучий оголошує імена та прізвища гравців.)

1.________________________________________________________________

2._____________________________________________________________

3._____________________________________________________________

4.________________________________________________________________

5._____________________________________________________________

6._____________________________________________________________

  •       Капітан команди _____________________________________.
  •       Розпочинаємо гру!

 

ІІ. Запитання гри «Що? Де? Коли?»

Скажіть будь-ласка, ви полюбляєте свята? Які ваші улюблені і чому? А чи знаєте ви історію цього свята? Дякую пані.....

Увага запитання!

Запитання 1.

З 1998 р. до числа свят додалося і свято, яке заснував Папа Римський Іоанн Павло ІІ та призначив покровителем святого Ісидора Севільського. Цей іспанський єпископ був автором першої у християнському світі 20-томної енциклопедії всіх галузей знань “Етимології”. Святкують його 4 квітня. Про яке свято йдеться?

Відповідь. Всесвітній день Інтернету.

 

Запитання 2 (мультимедійне).

Ви гарно малюєте? На папері, а в графічних редакторах?

Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють векторну, растрову та фрактальну графіку. Перед вами три графічні зображення:

 

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\вектрна3.jpgH:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\колізей.jpg

 

 

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\images (2)787.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визначте, який вид комп'ютерної графіки під яким номером знаходиться.

Відповідь. 1 – растрова, 2 – фрактальна, 3 – векторна.

 

Запитання 3.

Ви колись тримали в руках зброю, чи ви стріляли з неї? Чи звертали ви увагу на марку …

Увага запитання!

Один із пристроїв, призначених для зберігання великих обсягів інформації, розроблений корпорацією ІВМ. 1973 року одна з його моделей отримала маркування 30/30, що збігалося з маркуванням рушниці. За аналогією цей вид носія інформації здобув назву марки рушниці. Назвіть цей пристрій.

Відповідь. Вінчестер або жорсткий диск.

 

Запитання 4. (мультимедійне).

…. Вам подобається поезія, а хто ваш улюблений  поет, іноземний…? А який твір подобається найбільше?

Увага запитання!

Що об'єднує ці дві особи? Ада Лавлейс – перша в історії жінка-програмістка. Джордж Байрон – відомий англійський поет.

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\ада.jpgH:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\байрон.jpg

 

Відповідь. Ада Лавлейс – дочка відомого англійського поета Джорджа Байрона.

 

Запитання 5. (бліц)

Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.

  1.                        Як називається поштова кореспонденція переважно рекламного характеру, що надходить на е-maile користувача без його запиту?

Відповідь. Спам.

  1.                        Як називають користувача, який намагається здобути незаконний доступ до інформації?

Відповідь. Хакер.

  1.                        Вона буває і комп’ютерна, і жива.

Відповідь. Миша.

 

 

Запитання 6.

Як ви проводите вільний час за компютером? ….

Увага запитання!

У перекладі з англійської мови його назва означає “ручка керування”. Належить до пристроїв введення інформації. Під час його використання враховується не тільки кут нахилу, а й швидкість зміни положення.

Про який пристрій йдеться?

Відповідь. Джойстик.

 

Запитання 7.

Ви завжди все памятаєте? Чи інколи все ж забуваєте деякі речі, як ви собі допомагаєте не забути…у вас є якісь перевірені методи?

Увага запитання!

Першими засобами зберігання повідомлень стародавніми людьми були зарубки на дереві, наскальні малюнки тощо. В інших стародавніх народів для зберігання повідомлень використовувалися мотузки з вузликами. З тих далеких часів прийшло до нас прислів'я, пов'язане з цим засобом зберігання повідомлень.

Назвіть це прислів'я.

Відповідь. Зав’яжи вузлик на пам'ять.

 

Запитання 8. (супербліц).

Капітан команди має вирішити, хто з гравців залишається за ігровим столом. Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.

  1.                        Як називається мінімальна одиниця вимірювання (кодування) інформації?

Відповідь. Біт.

  1.                        Програми, що здатні самовідтворюватися.

Відповідь. Віруси.

  1.                        Як називається програма для перегляду гіпертекстових документів.

Відповідь. Браузер.

 

Запитання 9. (мультимедійне).

Коли ви йдете на день народження чи на стилізовану вечірку ви якось по особливому стараєтесь виглядати?....

Увага запитання!

Усім відома одна з найпопулярніших пошукових систем Google. Залежно від якихось визначних подій чи свят її логотип набуває різного вигляду.

Наприклад, на відзначення 50 років з дня польоту людини в космос логотип Google мав такий вигляд:

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\50 річчя з дня полоту людини в космос.jpg

Присвячений твору «Кайдашева сімя»:

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\логотип2.jpg

На День Землі:

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\день землі12.jpg

 

Увага – запитання! Як ви вважаєте, у зв’язку з якою подією логотип Google набув такого вигляду?

Відповідь: День святого Валентина.

 

Запитання 10 (чорна скринька)

Увага – чорна скринька!

Мало кому відомо ім’я Дугласа Карла Енгельбарта, проте це не заважає практично 1 мільярду людей щодня користуватися його винаходами, найпопулярніший з яких лежить зараз у чорній скриньці. Це геніальне пристосування, без якого зараз гальмується будь-який робочий процес на комп’ютері, розробили випадково. Пристосування виявилося геніальною знахідкою!

Що лежить в чорній скриньці?

Відповідь. Компютерна миша.

 

Запитання 11.

 Програма комп’ютера Нью-Йоркського банку, що здійснює продаж державних цінних паперів, була розрахована на 36 тисяч операцій. Однак цього виявилося недостатньо, і в один з листопадових днів 1985 р. в розпал піку ділової активності пам’ять виявилася занадто малою для зберігання інформації про всі операції. в системі відбувся збій. У результаті Нью-Йоркський банк заборгував 32 млрд. доларів. Для ліквідації помилки в програмі банк змушений був взяти в борг 24 млрд. доларів, віддавши в заставу всі свої активи.

У США в липні 1962 р. з-за пропуску дефіса в програмі довелося підірвати космічну ракету, що стартувала з мису Кеннеді до Венери. Ракета коштувала 18,5 млн. доларів. Напевне можу сказати, що це далеко не всі помилки які сталися, але й ці вказують на те що: Краще вчитися на чужих помилках».

 

Увага запитання!

I love you”, “Чорнобиль”, “Пакістан”. Що це за програми?

 

Відповідь. Програми-віруси.

 

Запитання 12.

Ким ви мріяли стати в дитинстві? Чому? Як видумаєте ця мрія ще може здійснитися?

Увага запитання!

В Америці в грудні 1963 року художник Харві Белл, який з дитинства мріяв стати послом щастя на землі, з нагоди злиття двох страхових компаній в одну корпорацію State Mutual Life Assurance Cos. of America намалював зображення, яке розмістили на значках співробітників компанії. У 70-х роках воно придбало величезну популярність: його почали друкувати на марках, футболках, рюкзаках, олівцях… Продукція із зображенням приносила величезні доходи всім, окрім свого творця. Однак першим запатентував його як торгову марку якийсь француз Франклін Лоуфрані в 1971 році. Йому вдалося запатентувати свій торговий знак в 80 країнах світу. За 25 з гаком років свого існування це зображення стало незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не може уявити, як можна було б без нього обходитися.

Відповідь. Смайлик

 

Запитання 13.

Ви володієте сліпим методом набору тексту? А ви знаєте значення усіх знаків на клавіатурі?, ну наприклад що означає клавіша end, home?

Увага запитання?

Ще в Середньовіччі, коли ченці – хранителі стародавніх знань і рукописів – перекладали і переписували трактати, у тому числі й написані латиною, уживали сполучення “ad”, що в перекладі сучасною англійською означає “at” (“на”, “в”, “до”) і вказує на приналежність, напрямок і наближення. В епоху Відродження цей знак використовували для позначення ціни, а в епоху індустріальної революції він почав незмінно зустрічатися у бухгалтерських звітах. Так цей знак разом з іншими “рахівницькими” знаками з майже забутою симантикою перекочував на клавіатуру.

Увага – запитання! Про який знак ідеться? Назвіть його та зобразіть на папері.

Відповідь. «Собачка», зображення @.

ІІІ. Підбиття підсумків гри.

Вітання переможцям.

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
3473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку