10 клас (стандарт)
(51 годин, 2 години на тиждень I семестр, 1 година на тиждень II семестр)
№ |
|
|
Тема уроку |
|
|||||
|
|
||||||||
Тема 1. Інформаційні технології в суспільстві |
|||||||||
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси. |
|
|
||||
|
|
|
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи. |
|
|
||||
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки. Практична робота 1. |
|
|
||||
|
|
|
Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення. |
|
|
||||
|
|
|
Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника. |
|
|
||||
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності. Практична робота 2. |
|
|
||||
|
|
|
Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг. |
|
|
||||
|
|
|
Системи електронного урядування. |
|
|
||||
|
|
|
Поняття про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту. |
|
|
||||
Тема 2. Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних |
|||||||||
10. |
|
|
Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент. |
|
|
||||
11. |
|
|
Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки. |
|
|
||||
12. |
|
|
Візуалізація рядів і трендів даних. |
|
|
||||
13. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Інфографіка. Практична робота 3. |
|
|
||||
14. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування рівнянь, систем рівнянь, оптимізаційних задач. Практична робота 4. |
|
|
||||
15. |
|
|
Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків. |
|
|
||||
16. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв'язання задач з різних предметних галузей. Практична робота 5. |
|
|
||||
Математичні основи інформатики
|
|||||||||
Тема 3. Системи числення |
|||||||||
17. |
|
|
Основні поняття позиційної і непозиційної системи числення. |
|
|
||||
18. |
|
|
Позиційні і непозиційні системи числення в історії людства. |
|
|
||||
19. |
|
|
Розгорнута і згорнута форми запису чисел у позиційних системах числення. |
|
|
||||
20. |
|
|
Арифметичні операції в позиційних системах числення |
|
|
||||
21. |
|
|
Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. |
|
|
||||
22. |
|
|
Взаємозв'язок між системами числення з основами Q = Pm Системи числення та архітектура комп'ютерів. |
|
|
||||
23. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. |
|
|
||||
Тема 4. Подання даних у комп'ютері |
|||||||||
24. |
|
|
Подання цілих чисел. Прямий код. Додатковий код |
|
|
||||
25. |
|
|
Цілочисельна арифметика в обмеженому числі розрядів. Нормалізований запис дійсних чисел. |
|
|
||||
26. |
|
|
Подання чисел з плаваючою комою. Особливості реалізації дійсночисельної комп'ютерної арифметики |
|
|
||||
27. |
|
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 7. Подання чисел з плаваючою комою. Особливості реалізації дійсночисельної комп'ютерної арифметики. |
|
|
||||
28. |
|
|
Подання текстових даних. Подання графічних даних. Подання звукових даних. |
|
|
||||
29. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Подання текстових даних. Подання графічних даних. Подання звукових даних. |
|
|
||||
Тема 5. Математична логіка |
|||||||||
30. |
|
|
Поняття висловлювання. Логічні операції. |
|
|
||||
31. |
|
|
Логічні формули, таблиці істинності, закони математичної логіки |
|
|
||||
32. |
|
|
Застосування математичної логіки. Булеві функції. |
|
|
||||
33. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Застосування математичної логіки. Булеві функції. |
|
|
||||
34. |
|
|
Канонічні форми логічних формул. |
|
|
||||
35. |
|
|
Елементи схемотехніки |
|
|
||||
Тема 6. Основи теорії інформації |
|||||||||
36. |
|
|
Поняття інформації, відомостей, повідомлення, даних. |
|
|
||||
37. |
|
|
Різні підходи до тлумачення поняття «інформація»: ймовірнісний, комбінаторний, атрибутивний, алгоритмічний, семантичний. |
|
|
||||
38. |
|
|
Інформація, як основне поняття інформатики. |
|
|
||||
39. |
|
|
Підходи до визначення кількісної міри для даних, що передаються, опрацьовуються та зберігаються в комп’ютерних системах. |
|
|
||||
40. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Підходи до визначення кількісної міри для даних, що передаються, опрацьовуються та зберігаються в комп’ютерних системах. |
|
|
||||
41. |
|
|
Різні підходи до тлумачення поняття «інформація»: ймовірнісний, комбінаторний, атрибутивний, алгоритмічний, семантичний. |
|
|
||||
42. |
|
|
Формула Р. Хартлі для знаходження обсягів даних, що передаються каналами зв’язку та її застосування для визначення ефективності систем передавання даних. |
|
|
||||
43. |
|
|
Формула К. Шенона та області її застосування. |
|
|
||||
44. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Застосування Формули Р. Хартлі для знаходження обсягів даних. |
|
|
||||
45. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Формула К. Шенона та області її застосування. |
|
|
||||
46. |
|
|
Одиниці виміру двійкового коду. |
|
|
||||
47. |
|
|
Використання формули Хартлі-Котельнікова для кодування звукових даних. |
|
|
||||
48. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Використання формули Хартлі-Котельнікова для кодування звукових даних. |
|
|
||||
49. |
|
|
Оптимальне кодування повідомлень з використанням закономірностей К. Шенона: - в шифруванні; - різних типів даних (текстових, графічних, звукових, відео); - при стисненні даних в ході архівації та опрацюванні мультимедійних даних. |
|
|
||||
50. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Оптимальне кодування повідомлень з використанням закономірностей К. Шенона. |
|
|
||||
51. |
|
|
Заключний урок |
|
|
||||