Інтелектуальна гра з природознавства “Розумники та розумниці", проведенений в рамках тижня природничих наук
Вчитель початкових класів опорного навчального закладу Колосівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Веселинівсткої селищної ради Миколаївської області
Лутовинова Наталія Андріївна
Мета.
Поглиблювати знання учнів про природу, природознавство.
Розвивати логічне мислення, кмітливість, старанність.
Прищеплювати дбайливе ставлення до природи. Виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності, згуртовувати учнів у колектив.
Інтелектуальна гра з природознавства “Розумники та розумниці”
Вчитель початкових класів опорного навчального закладу Колосівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Веселинівсткої селищної ради Миколаївської області
Лутовинова Наталія Андріївна
Мета.
Поглиблювати знання учнів про природу, природознавство.
Розвивати логічне мислення, кмітливість, старанність.
Прищеплювати дбайливе ставлення до природи. Виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності, згуртовувати учнів у колектив.
Обладнання. Емблеми команд «Розумники» та «Розумниці», картки для ігор, ребуси, призи.
Форма проведення. Інтелектуальна гра-змагання.
Зміст гри
У грі беруть участь дві команди по 8 учнів. Перша команда –вісім хлопчиків, друга –вісім дівчаток. Кожна команда сидить за своїм столом.
Хід заходу
Учитель. Здавна між дівчатками та хлопчиками триває суперечка: хто розумніший – хлопчики чи дівчатка? Хто з них кмітливіший та спритніший? Ким краще бути: хлопчиком чи дівчинкою? Звичайно, ким би ти хотів бути, залежить не від тебе, бо ти є вже тим, ким є – хлопчиком або дівчинкою. У цю давню суперечку підключалися й вчені. Ось що вони довели після довгих роздумів та експериментів.
Хлочик. У хлопців мозок важчий та більший, аніж у дівчат.
Дівчинка. Зате дівчата починають говорити раніше за хлопців.
Хлопчик. Хлопці менше бояться болю, ніж дівчата.
Дівчинка. Зате дівчата легше, ніж хлопці, терплять біль.
Хлопчик. У хлопців краще працюють легені та серце.
Дівчинка. Зате у дівчат набагато кращий музичний слух.
Хлопчик. У хлопців яскравіше виявлені творчі здібності.
Дівчинка. Зате дівчата швидше засвоюють іноземні мови.
Учитель. Ця суперечка триває й досі. Але, любі друзі, ви пересвідчилися, що гарно бути і хлопчиком, і дівчинкою. Сьогодні ми проведемо змагання «Розумники й розумниці». Я сподіваюся, що, виконуючи завдання, діти доведуть, що такі риси, як розум, кмітливість, винахідливість у людини залежить не від статі, а від її характеру. Отже, розпочинаємо нашу гру-змагання.
Дві команди тут присутні.
Ця команда зветься «Розумниці»,
У ній квітоньки-дівчата.
Цю команду звати «Розумники»,
Тут мужні хлоп’ята.
Щоб змагання нам почати,
Треба привітатися,
Про команду-суперницю
Цікаве дізнатися.
Команди вітають одна одну.
Дівчатка. Ми команда «Розумниці»,
Завдання виконуватимемо швидко.
У чеснім змаганні більше балів,
Ніж хлопці здобудемо.
Хлопчики. Команда «Розумники».
Ми спритніші за дівчат,
Але їх поважаємо.
Перемогу у змаганні здобути бажаємо.
Конкурси
1 . «Розминка» (за кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал).
(Відповідаюь усно одночасно обидві команди (хто швидше).
2. «З’єднай попарно видове і родове поняття» (3 бали)
(Команди працюють на картках)
Шиппшина фрукт
Дніпро квіти
яблуко кущ
чорнобривці річка
модрина гори
Карпати планета
Земля дерево
Євразія сторона горизонту
північ материк
Смішинка «Теревені»
(Слово журі)
3. «Слова-крученики» (5 балів)
(Команди працюють на картках)
силиця, бигри, сяміць,слирона, риватна
(Лисиця, гриби, місяць, рослина, тварина)
(Слово журі)
4.«Бліц-опитування» (за кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал).
(Команди відповідають усно почергово)
Запитання для хлопчиків
1. Природа – це…(все, що нас оточує)
2. Тіла складаються з…(речовин)
3. Що треба змінити, щоб перевести речовину з одного агрегатного станув інший (змінити температуру речовини)
4. У складі суміші речовини зберігають свої властивості чи ні? (так)
5. Назвіть один зі способів розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випаровування)
6. Які речовини містять атом карбону органічні чи неорганічні?(органічні)
7. Яким приладом вимірюють температуру? (термометром)
8. Який хімічний елемент є «чемпіоном» за поширенням на Землі(оксисен)
9. Що прискорює дифузію? (нагрівання)
10. До яких речовин відносять білки, жири та вуглеводи? (органічних чи неорганічні)
11. Як називається наша галактика? (Молочний шлях)
12.За який час Земля робить повний оберт навколо своєї осі? (24 год)
13.Скляна посудина для рибок. (Акваріум)
14.Птах, санітар лісу, який здобуває собі їжу в корі дерев. (Дятел)
15.Нелітаючий птах жарких країн. (Страус)
16.До якої – живої чи неживої – природи належить грунт? (Неживої)
17. Чи правда, що молоді крокодили люблять здрімнути, піднявшись на гілках дерев? (Так)
18. Море, на якому розташовано порт Одеса? (Чорне)
19.Назвіть рідку корисну копалину. (Нафта)
20.Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір’ям? (Птахи)
Запитання для дівчаток
1.Назвіть агрегатні стани речовини (рідкий, твердий, газоподібний)
2.Яких речовин більше простих чи складних? (складних)
3. Які суміші називають штучними? (які створила людина)
4. Які речовини містять атом карбону органічні чи неорганічні?(органічні)
5. Перший космонавт у світі (Ю. Гагарін)
6.Що являється еталоном маси? (кілограм)
7.Як називається найменша частинка речовини? (молекула)
8. Що утворюється, якщо змішати дві чи більше чистих речовин? (суміш речовин)
9. Чи пов’язані між собою зірки у сузір’ях ? (ні)
10. У якому агрегатному стані речовини молекули розташовані близько одна до одної?
(твердому)
11. Як називається прилад для визначення сторін горизонту? (Компас)
12.За який час Земля робить повний оберт навколо Сонця? (Рік)
13.Скільки морів омивають Україну? (Два)
14.Колючий мешканець наших лісів. (Їжак)
15.Нелітаючий птах Антарктиди. (Пінгвін)
16.До якої – живої чи неживої – природи належать гриби? (Живої)
17.Чи правда, що тигри – чудові плавці? (Так)
18.Як називаються тварини, тіло яких вкрите шерстю? (Звірі)
19.Без якої рослини не обходиться Новорічне свято? (Ялинка)
20.Природний супутник Землі. (Місяць)
6.Завдання-тести (5 балів)
(Команди працюють на картках)
1) Які птахи виводять пташенят взимку?
а) дятел; б) шишкар; в) лелека.
2) Яка риба без луски?
а) щука; б) карась ; в) сом.
3) Яка тварина носить своїх дітей у сумці свого живота?
а) кенгуру; б) єнот; в) мавпа.
4) Де живе білочка?
а) в норі; б) в дуплі; в) в гнізді.
5) Назви корисну комаху лісу.
а) травневий хрущ; б) руді мурашки; в) жук-вусач.
Конкурс пісень про природу (для вболівальників)
(Слово журі)
7.«Три запитання» (конкурс командирів) (за кожну правильну відповідь командир приносить команді 1 бал).
(Запитання записані на картках та прикріплені на дошці. Командири почергово відкривають завдання, дають відповіді)
8.«Розгадати ребус» (по 1 балу за кожний ребус)
Конкурс віршів про природу (для вболівальників)
(Слово журі)
9.«Розшифрувати і відгадати загадку» (2 бали)
1 сам |
7 шим |
11 не |
15 є |
8 сто |
10 ти |
2 не |
6 ін |
13 во |
12 доз |
5 а |
14 ля |
3 бі |
4 жить |
9 я |
Сам не біжить, а іншим стояти не дозволяє. (Мороз)
10. «Назви слово, що означає предмет живої природи» (за 1 хвилину кожна команда записує на листках слова, що означають живу природу. За кожне правильне слово отримують по 1 балу.
Загадки (для болільників)
(Підбиваються підсумки змагань. Оголошується команда-переможниця конкурсів. Нагородження переможців та учасників гри)
Учитель. Наша гра-змагання ще раз довела, що добре бути і хлопчиком, і дівчинкою. Тому я б радила вам не сперечатися, хто з вас краще, а дружити й допомагати один одному. Хлопчики і дівчатка на знак дружби хочуть подарувати одне одному компліменти.
Вправа «Асоціативний кущ»
Хлопчики складають до слова
Дівчатка складають до слова
Хлопчики.
Дівчатка.
Хлопчики. Та вже згода.