Творча лабораторія. Проект "Цікавий світ Австралії"

Про матеріал

На допомогу педагогам початкових класів у підготовці і реалізації проектної діяльності учнів 4 класів. Містить креативні завдання для реалізації творчого потенціалу кожного учасника проекту. Передбачає пошукову діяльність учнів, взаємодію в групах -"інформаційних агенствах".

Перегляд файлу

    Творча лабораторія. Проект з природознавства (4 клас)

Тема:  Цікавий світ  Австралії

Вид проекту за домінуючою діяльністю: творчий, практико-інформаційний.

Мета проекту: збір цікавої інформації  про географічне  положення, рельєф, клімат, рослинний і тваринний світ та населення Австралії, створення фото колажу та презентації, підготовка та демонстрація  тематичних творчих креативних номерів   

Тривалість проекту: 10 днів

 Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • знає і дотримується режиму навчальної діяльності ;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • спілкується під час виконання групових і колективних завдань;

контрольно-оцінні вміння:

  • висловлює оцінні судження;

інформаційно-комунікативна:

  • планує створення повідомлення;

загальнокультурна:

  • дотримується норм поведінки учня на уроці;

здоровязбережувальна:

  • дотримується гігієнічних норм під час уроку;

соціальна: співпрацює в групі

           Предметні компетентності ( очікувані результати)          

Початковий рівень:

- знає , що таке материки;

- називає материки Землі;

- знає ім'я мореплавця, який відкрив Австралію;

- називає спільні ознаки ссавців Австралії;

Середній рівень:

  • встановлює відповідність між предметами- символами і назвами материків;
  • розпізнає  форми рельєфу Австралії;
  • пояснює значення термінів «ендеміки» і «релікти»;

Достатній рівень:                                                                                                                  -  знаходить на карті материки,

-  шукає  (за завданням вчителя) інформацію  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), Інтернеті та в інтерв’ю з батьками , вчителями географії  Мостиської ЗОШ №1 з метою створення колективного  проекту;

  • бере участь в обговоренні здобутої інформації;

Високий рівень:              

  • створює  колективний  фотоколаж «Цікавий світ материка Австралії»: закріплює на ньому фотографії,  листівки, саморобні постери  із відшуканою інформацією ;
  • презентує  творчі  завдання;
  • висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.

 

                            Етапи навчального проекту

І. Планування роботи учнів над створенням  проекту   «Цікавий світ материка Австралії» (випереджувальна діяльність).        

1.Повідомлення вчителем теми та мети проекту, його тривалості.

2.Об’єднання учнів в групи- інформаційні агенства  відповідно до теми дослідницької діяльності( за бажанням).

ІІ. Самостійна творча діяльність учнів:  знаходження учнями (за завданням учителя)  інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), Інтернеті та отриманих  інтерв’ю з батьками , вчителями географії Мостиської ЗОШ №1 з метою створення колективного  проекту.

I.Інформаційне агентство «Terra incognita»: 

1.Індивідуальні проекти:

А) «Джеймс Кук та його товариство»

Б) «Найсухіший материк»

В) «Улуру, або Айєрс – Рок»

Г) «Пустеля загострених списів»

Д) «Підземне місто Купер – Педі»

Е) «Великий Бар’єрний риф”

Є)  «Мертве серце» Австралії»»

2. Презентація «Австралія – Невідома Південна земля»

3. Сюрприз – родзинка: пісня «Найдивніший материк»  (Додаток 3)

 

Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким  змістовим описом ); презентація; пісенний виступ.

II. Інформаційне агентство «Орхідея»: 

1. Індивідуальні проекти:

А) «Австралійський король дерев»

Б) «Пляшкове дерево»

В) «Хлібне дерево»

Г) «Різдвяне дерево» – казуарина»»

Д) «Ксанторея, або трав’яне дерево»

Е) «Австралійські рослини хижаки»

Є) «Найколючіша колючка австралійських пустель»

2. Презентація «Рослинний світ Австралії»

3. Сюрприз – родзинка: казка «Найкраще різдвяне дерево Австралії»  (Додаток 4)

 

Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким  змістовим описом ); презентація; саморобна книжечка

 

III. Інформаційне агентство «Коала»:

  1. Індивідуальні проекти:

А) «Тварина – символ Австралії»

Б) «Коала»

В) «Качкодзьоб і єхидна»

Г) «Ящірка – кактус. Плащоносна ящірка»

Д) «Вомбат. Тасманійський диявол»

Е) «Жаборот совиний. Дикі сміттєві кури»

Є) «Місяць – риба. Пам’ятник комасі »

  2.Презентація «Тваринний світ Австралії»

3. Сюрприз – родзинка: пантоміма (кенгуру, страус, коала).

Форма реалізації:  листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким  змістовим описом ); презентація; сценічний виступ

 

IV.Інформаційне агентство «Австралійський people»:

1. Індивідуальні проекти:

А) «Люди Сонця. Корінне населення Австралії»

Б) «Хто- хто в Австралії живе?»

В) «М’яке золото Австралії»

Г) «Медична служба і школа в Австралії»

Д) «Зроблено в Австралії»

Е) «Кращі з кращих, або Опера Хауз в Австралії»

Є) « Улюблена їжа австралійців»

2. Презентація «Населення Австралії»

3. Сюрприз – родзинка: діалог австралійського хлопчика Метью і українського ровесника Маркіяна  (Додаток 5)

Форма реалізації:  листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким  змістовим описом ); презентація; діалог

 

(Термін виконання – 9 днів)

 

 ІІІ. План проведення уроку (10 день)

1. Встановлення відповідності між предметами- символами і назвами материків з аргументацією відповідного вибору. Гра «Валіза Джеймса Кука».(Додаток 1)

2. Бліц –інтерв’ю «Бумеранг». (Додаток 2)

3. Ознайомлення з планом роботи творчої лабораторії ( на дошці):

А) «Захист» учнями індивідуальних проектів.

Б) Комп’ютерна  презентація

В) Сюрприз - родзинка

 

4. Реалізація учнями проектної діяльності:            

А) Презентація індивідуальних та групових  творчих завдань.               

Б) Оформлення загального фотоколажу «Цікавий світ материка Австралії»: закріплення на ньому фотографій,  листівок, саморобних постерів  із відшуканою інформацією.

В) Висловлення  учнями оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану  однокласниками.

Г) Оцінювання  проектної діяльності за визначеними критеріями.                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                         Додаток  1

- Товариство географів імені капітана Джеймса Кука персонально для нашої творчої лабораторії передало валізу з артефактами, тобто таємничими предметами, що символізують різні материки Землі. Команда: - Внести валізу!                                                                                                                               ( Звучить мелодія із телепередачі «Брейн – ринг )

- Для того, щоб відкрити валізу, потрібно пригадати , що таке материки.

(Вчитель відкриває валізу, в ній – хутряні чоботи- унти, парасолька, літак, панамка- брилик, прапорець Канади, пляшка з водою)

- А зараз, діти, я буду показувати предмети, а ваше завдання відгадати який це материк і чому саме він (аргументувати свій вибір)

- Унти – Антарктида (найхолодніший материк)

- Парасолька – Південна Америка (найвологіший материк)

- Літак – Євразія (найбільший материк)

- Панама(брилик) – Африка (найжаркіший материк)

- Прапорець Канади – Північна Америка ( батьківщина клена)

- Пляшка з водою – Австралія (найсухіший материк)

                                                                                                         Додаток 2

- Про який материк вивчали на попередньому уроці? ( Про Австралію)

Перевірити ваші знання допоможе бліц – інтерв’ю «Бумеранг»

- У якій півкулі знаходиться Австралія?

- Показати на карті, водами яких океанів омивається Австралія.

- Ім'я мореплавця, який відкрив Австралію.

- Що називають «Червоним серцем Австралії?Чому?

- Показати великий Вододільний хребет і найвищу гору Австралії.

- Як називається найповноводніша ріка Австралії?

- А як в Австралії називають ріки, що пересихають?

- Яка ознака є спільною у всіх звірів Австралії?

- Що означає термін ендемік?

- Дібрати синонім до слова реліктовий

                                                                                                         Додаток 3

   Пісня «Найдивніший материк» (на мотив пісні Дзідзьо «Кадилак»)

  1. У Півленній півкулі

Розмістивсь на самоті

Він далеко існує,

Тому дуже дивує.

Омивається морями,

А зі сходу ще й з горами

Тут зимою літо є,

В дерев тіні немає.

 Приспів:

Материк – найменший в світі,

Ви впізнали його, діти.

Найдивніший, знаю я,

Материк Австралія

 

  1. Опадів у центрі мало,

Навіть роки не бувало,

Дві пустелі є великі

І Мюррей і ріки – кріки.

І солоні озера,

І столиця Канберра.

Усі звірі сумки мають,

Ссавці яйця відкладають.

 

 Приспів

 

 Додаток 4

 

                 Казочка «Найкраще різдвяне дерево  Австралії»

 

   Ця пригода трапилася в австралійському лісі напередодні Різдва. Дідусь Санта- Клаус, скупавшись в теплому океані, завітав до лісу, щоб оголосити конкурс на краще різдвяне дерево Австралії.

   Всі дерева захвилювалися і почали готуватися. Мангрові пальми розпустили віяла свого листя, наче фазани, акація нагадувала жовту кульбабку і навіть товстеньке пляшкове дерево вкрилося ніжними – преніжними дзвіночками. Тільки скромна казуарина сумувала, адже не мала ані листя, ані вишуканих квіток. Зате у неї був вірний друг – великий птах казуар, який славився барвистим оперенням і доброю вдачею. Він не міг спокійно дивитися на страждання своєї подруги. Тому зібрався на пораду до свого родича – страуса ему, якого шанували за те, що його портрет прикрашав австралійський герб. Дружні родичі вирішили попросити про допомогу барвистих папужок – лорикетів і райських птахів, які своєю красою могли оздобити будь – який королівський сад.

    Ось і настав конкурсний день. Загорілий Санта ходив поміж деревами, вибираючи найкрасивіше. Від сорому казуарина хотіла провалитися крізь землю.

      Але сталося диво. Раптом ціла зграйка кольорових папуг, чудових райських птиць прилетіла і всілася на ніжних гілочках казуарини. Це було неймовірно красиво!

   Санта – Клаус без жодних вагань оголосив казуарину різдвяним деревом Австралії.

 

 

 Додаток 5

 

Діалог австралійського хлопчика Метью з українським ровесником Маркіяном

- Привіт. Метью!

- Хеллоу, Маркіян! Як твої зимові канікули?

- Катався на санках, ліпив сніговика, а ти?

- А я купався в океані, займався серфінгом.

- Знаєш. Я вирішив вставати разом з півнями і робити зарядку.

- Ти що, спиш із птахами?

- Ні, просто у нас півень – це птах – будильник, який ніколи не помиляється.

- Он воно що! А у нас для цього є кукабара. Його співом навіть розпочинає роботу австралійське радіо.

 - Метью, а давай через дві години поговоримо по скайпу.

- Окей!

- Ну то бувай!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Власова Ольга Віталіївна
    Дякую! Дуже цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Земляная Ирина
    Дякую!Чудово і оригінально!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
11545
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку