На допомогу педагогам початкових класів у підготовці і реалізації проектної діяльності учнів 4 класів. Містить креативні завдання для реалізації творчого потенціалу кожного учасника проекту. Передбачає пошукову діяльність учнів, взаємодію в групах -"інформаційних агенствах".
Творча лабораторія. Проект з природознавства (4 клас)
Тема: Цікавий світ Австралії
Вид проекту за домінуючою діяльністю: творчий, практико-інформаційний.
Мета проекту: збір цікавої інформації про географічне положення, рельєф, клімат, рослинний і тваринний світ та населення Австралії, створення фото колажу та презентації, підготовка та демонстрація тематичних творчих креативних номерів
Тривалість проекту: 10 днів
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загально мовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна: співпрацює в групі
Предметні компетентності ( очікувані результати)
Початковий рівень:
- знає , що таке материки;
- називає материки Землі;
- знає ім'я мореплавця, який відкрив Австралію;
- називає спільні ознаки ссавців Австралії;
Середній рівень:
Достатній рівень: - знаходить на карті материки,
- шукає (за завданням вчителя) інформацію в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), Інтернеті та в інтерв’ю з батьками , вчителями географії Мостиської ЗОШ №1 з метою створення колективного проекту;
Високий рівень:
Етапи навчального проекту
І. Планування роботи учнів над створенням проекту «Цікавий світ материка Австралії» (випереджувальна діяльність).
1.Повідомлення вчителем теми та мети проекту, його тривалості.
2.Об’єднання учнів в групи- інформаційні агенства відповідно до теми дослідницької діяльності( за бажанням).
ІІ. Самостійна творча діяльність учнів: знаходження учнями (за завданням учителя) інформації в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), Інтернеті та отриманих інтерв’ю з батьками , вчителями географії Мостиської ЗОШ №1 з метою створення колективного проекту.
I.Інформаційне агентство «Terra incognita»:
1.Індивідуальні проекти:
А) «Джеймс Кук та його товариство»
Б) «Найсухіший материк»
В) «Улуру, або Айєрс – Рок»
Г) «Пустеля загострених списів»
Д) «Підземне місто Купер – Педі»
Е) «Великий Бар’єрний риф”
Є) «Мертве серце» Австралії»»
2. Презентація «Австралія – Невідома Південна земля»
3. Сюрприз – родзинка: пісня «Найдивніший материк» (Додаток 3)
Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким змістовим описом ); презентація; пісенний виступ.
II. Інформаційне агентство «Орхідея»:
1. Індивідуальні проекти:
А) «Австралійський король дерев»
Б) «Пляшкове дерево»
В) «Хлібне дерево»
Г) «Різдвяне дерево» – казуарина»»
Д) «Ксанторея, або трав’яне дерево»
Е) «Австралійські рослини хижаки»
Є) «Найколючіша колючка австралійських пустель»
2. Презентація «Рослинний світ Австралії»
3. Сюрприз – родзинка: казка «Найкраще різдвяне дерево Австралії» (Додаток 4)
Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким змістовим описом ); презентація; саморобна книжечка
III. Інформаційне агентство «Коала»:
А) «Тварина – символ Австралії»
Б) «Коала»
В) «Качкодзьоб і єхидна»
Г) «Ящірка – кактус. Плащоносна ящірка»
Д) «Вомбат. Тасманійський диявол»
Е) «Жаборот совиний. Дикі сміттєві кури»
Є) «Місяць – риба. Пам’ятник комасі »
2.Презентація «Тваринний світ Австралії»
3. Сюрприз – родзинка: пантоміма (кенгуру, страус, коала).
Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким змістовим описом ); презентація; сценічний виступ
IV.Інформаційне агентство «Австралійський people»:
1. Індивідуальні проекти:
А) «Люди Сонця. Корінне населення Австралії»
Б) «Хто- хто в Австралії живе?»
В) «М’яке золото Австралії»
Г) «Медична служба і школа в Австралії»
Д) «Зроблено в Австралії»
Е) «Кращі з кращих, або Опера Хауз в Австралії»
Є) « Улюблена їжа австралійців»
2. Презентація «Населення Австралії»
3. Сюрприз – родзинка: діалог австралійського хлопчика Метью і українського ровесника Маркіяна (Додаток 5)
Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками (з коротким змістовим описом ); презентація; діалог
(Термін виконання – 9 днів)
ІІІ. План проведення уроку (10 день)
1. Встановлення відповідності між предметами- символами і назвами материків з аргументацією відповідного вибору. Гра «Валіза Джеймса Кука».(Додаток 1)
2. Бліц –інтерв’ю «Бумеранг». (Додаток 2)
3. Ознайомлення з планом роботи творчої лабораторії ( на дошці):
А) «Захист» учнями індивідуальних проектів.
Б) Комп’ютерна презентація
В) Сюрприз - родзинка
4. Реалізація учнями проектної діяльності:
А) Презентація індивідуальних та групових творчих завдань.
Б) Оформлення загального фотоколажу «Цікавий світ материка Австралії»: закріплення на ньому фотографій, листівок, саморобних постерів із відшуканою інформацією.
В) Висловлення учнями оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.
Г) Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями.
Додаток 1
- Товариство географів імені капітана Джеймса Кука персонально для нашої творчої лабораторії передало валізу з артефактами, тобто таємничими предметами, що символізують різні материки Землі. Команда: - Внести валізу! ( Звучить мелодія із телепередачі «Брейн – ринг )
- Для того, щоб відкрити валізу, потрібно пригадати , що таке материки.
(Вчитель відкриває валізу, в ній – хутряні чоботи- унти, парасолька, літак, панамка- брилик, прапорець Канади, пляшка з водою)
- А зараз, діти, я буду показувати предмети, а ваше завдання відгадати який це материк і чому саме він (аргументувати свій вибір)
- Унти – Антарктида (найхолодніший материк)
- Парасолька – Південна Америка (найвологіший материк)
- Літак – Євразія (найбільший материк)
- Панама(брилик) – Африка (найжаркіший материк)
- Прапорець Канади – Північна Америка ( батьківщина клена)
- Пляшка з водою – Австралія (найсухіший материк)
Додаток 2
- Про який материк вивчали на попередньому уроці? ( Про Австралію)
Перевірити ваші знання допоможе бліц – інтерв’ю «Бумеранг»
- У якій півкулі знаходиться Австралія?
- Показати на карті, водами яких океанів омивається Австралія.
- Ім'я мореплавця, який відкрив Австралію.
- Що називають «Червоним серцем Австралії?Чому?
- Показати великий Вододільний хребет і найвищу гору Австралії.
- Як називається найповноводніша ріка Австралії?
- А як в Австралії називають ріки, що пересихають?
- Яка ознака є спільною у всіх звірів Австралії?
- Що означає термін ендемік?
- Дібрати синонім до слова реліктовий
Додаток 3
Пісня «Найдивніший материк» (на мотив пісні Дзідзьо «Кадилак»)
Розмістивсь на самоті
Він далеко існує,
Тому дуже дивує.
Омивається морями,
А зі сходу ще й з горами
Тут зимою літо є,
В дерев тіні немає.
Приспів:
Материк – найменший в світі,
Ви впізнали його, діти.
Найдивніший, знаю я,
Материк Австралія
Навіть роки не бувало,
Дві пустелі є великі
І Мюррей і ріки – кріки.
І солоні озера,
І столиця Канберра.
Усі звірі сумки мають,
Ссавці яйця відкладають.
Приспів
Додаток 4
Казочка «Найкраще різдвяне дерево Австралії»
Ця пригода трапилася в австралійському лісі напередодні Різдва. Дідусь Санта- Клаус, скупавшись в теплому океані, завітав до лісу, щоб оголосити конкурс на краще різдвяне дерево Австралії.
Всі дерева захвилювалися і почали готуватися. Мангрові пальми розпустили віяла свого листя, наче фазани, акація нагадувала жовту кульбабку і навіть товстеньке пляшкове дерево вкрилося ніжними – преніжними дзвіночками. Тільки скромна казуарина сумувала, адже не мала ані листя, ані вишуканих квіток. Зате у неї був вірний друг – великий птах казуар, який славився барвистим оперенням і доброю вдачею. Він не міг спокійно дивитися на страждання своєї подруги. Тому зібрався на пораду до свого родича – страуса ему, якого шанували за те, що його портрет прикрашав австралійський герб. Дружні родичі вирішили попросити про допомогу барвистих папужок – лорикетів і райських птахів, які своєю красою могли оздобити будь – який королівський сад.
Ось і настав конкурсний день. Загорілий Санта ходив поміж деревами, вибираючи найкрасивіше. Від сорому казуарина хотіла провалитися крізь землю.
Але сталося диво. Раптом ціла зграйка кольорових папуг, чудових райських птиць прилетіла і всілася на ніжних гілочках казуарини. Це було неймовірно красиво!
Санта – Клаус без жодних вагань оголосив казуарину різдвяним деревом Австралії.
Додаток 5
Діалог австралійського хлопчика Метью з українським ровесником Маркіяном
- Привіт. Метью!
- Хеллоу, Маркіян! Як твої зимові канікули?
- Катався на санках, ліпив сніговика, а ти?
- А я купався в океані, займався серфінгом.
- Знаєш. Я вирішив вставати разом з півнями і робити зарядку.
- Ти що, спиш із птахами?
- Ні, просто у нас півень – це птах – будильник, який ніколи не помиляється.
- Он воно що! А у нас для цього є кукабара. Його співом навіть розпочинає роботу австралійське радіо.
- Метью, а давай через дві години поговоримо по скайпу.
- Окей!
- Ну то бувай!