"Інтелектуальні ігри та логічні завдання для дітей першого та другого класів"

Про матеріал
Матеріал може використовуватися на уроках математики, в позакласній роботі вчителями та батьками для розвитку логічного мислення дітей 6-8 років.
Перегляд файлу

Інтелектуальні ігри та логічні завдання для дітей першого та другого класів

 

  Матеріал може використовуватися на уроках математики, в позакласній роботі вчителями та батьками для розвитку логічного мислення дітей 6-8 років.

 

Інтелектуальні ігри в початковій школі

 

  Проведення інтелектуальних ігор в початковій школі має велике виховне і навчальне значення.  Інтелектуальні ігри, змагання дозволяють учневі пізнати себе, дають можливість більшою мірою відчути в собі впевненість, служать розвитку творчої ініціативи дитини.  Вони є цінним засобом виховання розумової активності дітей, активізують психічні процеси (увага, мислення, уява і т.д.), викликають інтерес і процес пізнання.

 

  Основними цілі та завдання такої роботи:

  • створення оптимальних умов для виявлення обдарованих і талановитих дітей, їх подальшого інтелектуального розвитку і професійної орієнтації;
  • пропаганда наукових знань і розвиток у школярів інтересу до наукової діяльності;
  • обов'язковий порівняльний аналіз результатів участі в конкурсах, оглядах, олімпіадах на різних рівнях;
  • постійна навчальна робота з конкурсними завданнями, рішення олімпіадних завдань в процесі очної та заочної підготовки шкільних команд;
  • моральне і матеріальне стимулювання педагогів і учнів до досягнення високих результатів виконання завдань підвищеної складності.

  Форми проведення інтелектуальних змагань можуть бути самими різними: огляди знань, інтелектуальні марафони, КВК, вікторини, конкурси знавців тощо. Але найбільш ефективною формою роботи є олімпіада.

 

    1. В кошику і в пакеті було рівно по п'ять яблук.  З кошика в пакет переклали два апельсина.  На скільки менше груш стало в кошику?  Немає рішення задачі.

 

 2. Торт розрізали на чотири однакові частини, а потім кожну частину розрізали на дві однакові частини.  На скільки людей вистачить торта, якщо кожному покласти на тарілку по одному шматку?  На 8 осіб.

 

3. Одне яйце вариться чотири хвилини.  Якщо кинути п'ять яєць в киплячу воду о дев'ятій годині, коли можна вимкнути газову плиту?  О 9 годині 4 хвилини.

 

 4. Сестра і брат отримали по п'ять тістечок.  Сестра з'їла три, а брат чотири.  У кого тістечок залишилося більше?  У сестри.

 5. У мене в сумці три кілограми цукерок, а у мого друга - три кілограми вати.  У кого вантаж важче?  Одинаково.

 

6. Після фігурного катання спортсмени роздяглися і залишили в роздягальні десять ковзанів.  Скільки фігуристів тренувалося на ковзанці?  5 чоловік.

 

7. Чи можна сказати: «Більша половина вересня була дощовою?».  Ні, половини завжди однакові.

 

8. Вінні-Пух і П'ятачок знайшли по одному грибу, причому Вінні-Пух зробив це раніше, ніж П'ятачок.  Який за рахунком гриб знайшов кожен з них?  Вінні-Пух - перший гриб, П'ятачок - другий.

 

 9. Якщо кавун більше дині, то що з них менше важить?  Диня.

 

10. Якщо шосе довше алеї, то що з них коротше?  Алея.

 

11. Згадайте популярну дитячу казку про ріпку, яку, хоча і з великими труднощами, але витягли.  Скільки очей побачив цей овоч?  12 очей. (Скільки пар очей?)

 

12. На тарілці яблук набагато більше, ніж апельсинів, і трохи менше, ніж груш.  Яких фруктів найменше і найбільше?  Яблук більше, апельсинів менше.

 

Логічні завдання (2 клас)

 

1. Як за допомогою двох бідонів ємністю 5 л і 8 л відлити з молочної цистерни 7 л молока?

 Відповідь: два рази наповнити молоком 5-літровий бідон і вилити в 8-літровий бідон.  Тоді в 5-літровому бідоні залишиться 2 л молока (5 + 5 - 8 = 2).  У цистерну з молоком вилити молоко з 8-літрового бідона, а потім, вже в порожній бідон, перелити решту (2 л )молока з 5-літрового бідона.  Потім туди додати ще 5 л (5 + 2 = 7).  Вийшло 7 л молока.

 

2. Старший брат йде від будинку до школи 30 хвилин, а молодший - 40 хвилин.  Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хвилин раніше?

 Відповідь: старший брат наздожене молодшого через 15 хв. Якби молодший брат вийшов на 10 хв раніше старшого, то старший брат наздогнав би молодшого у школи: 40 - 30 = 10 (хв).  Значить, в разі, коли молодший брат вийшов на 5 хв раніше старшого, старший брат наздожене молодшого в середині шляху.  Це відстань старший брат пройде за 30: 2 = 15 (хв).

 

 

 3. По деревині висотою 6 м рухається равлик.  За день він піднімається на 4 м, за ніч опускається на 3 м. Скільки днів йому потрібно, щоб дістатися до вершини?

 

 Відповідь: за 3 дні равлик досягне вершини. За першу добу равлик піднявся на висоту 1 м. У кінці другої доби він буде на висоті 2 м: 1 + 4 3 = 2. В кінці третього дня равлик досягне вершини: 2 + 4 = 6 (м).

 

4. На одній чаші терезів 5 однакових яблук і 3 однакові груші, на іншій - 4 таких же яблука і 4 такі ж груші.  Ваги знаходяться в рівновазі.  Що легше: яблуко або груша?

 

 Відповідь: маса одного яблука дорівнює масі однієї груші. Якщо з кожної чашки ваг прибрати по 4 яблука і 3 груші, то на вагах залишаться 1 яблуко і 1 груша.

 

 

5. У квартирах № 1, 2, 3 жило троє кошенят: біле, чорне і руде.  У квартирах № 1 і 2 жило не чорне кошеня.  Біле кошеня жило не в квартирі № 1. В якій квартирі жило кожне кошеня?

 

 Відповідь: чорне - в квартирі № 3, біле - в квартирі № 2,  а руде - в квартирі № 1.

 

6. Квадрат зі стороною 1 м розрізали на квадрати зі сторонами 1 см і виклали їх в один ряд у вигляді смуги шириною 1 см. Якої довжини вийшла смуга?

 

 Відповідь: довжина смуги - 100 м.

 

 Квадрат розділимо на менші шириною 1 см. Таких смуг з 1 м буде всього 100. Значить, довжина всієї смуги - 100 м.

 

7. Вінні-Пуху подарували на день народження діжку з медом масою 7 кг.  Коли він з'їв половину меду, то діжка з рештою меду стала важити 4 кг.  Скільки кілограмів меду було спочатку в діжці?

 

 Відповідь: в діжці спочатку було 6 кг меду.

 

 Частина, що залишилася половина меду в діжці має масу 7 - 4 = 3 (кг).  Значить, весь мед в діжці має масу 3-2 = 6 (кг).

 

 

8. На лавці перед будинком сидять Крош, Бараш, Нюша і Совуня.  Якщо Нюша, яка сидить крайньою зліва, сяде між Барашом і Крошем, то Крош виявиться крайнім зліва.  Хто де сидить?

 

 Відповідь: зліва направо сидять:Нюша, Крош, Бараш, Совуня.

docx
Додано
9 липня 2019
Переглядів
1685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку