Пряма, промінь, відрізок

Про матеріал
Конспект уроку математики 2 клас. Пряма, промінь, відрізок. Даний урок розрахований для учнів 2 класу, які навчаються за підручником Л.Г.Петерсон.
Перегляд файлу

   Конспект уроку з математики у 2 класі (математика за програмою «Росток»)

   Тема:  « ПРЯМА, ПРОМІНЬ, ВІДРІЗОК»

   Мета:     сформувати уявлення про поняття « пряма», « промінь», «відрізок», розвивати графічні навички. Закріпити вміння розв’язувати задачі, вдосконалювати навички усних і письмових обчислень .  Розуміти навчальну задачу уроку і намагатися її виконати, проводити контроль і самоконтроль, орієнтуватися в матеріалі підручника, знаходити потрібну інформацію і працювати з нею.


   І.  Включення в навчальну діяльність
    1. - Діти сьогодні ми відправляємось у подорож
       Тож гаразд, часу не гаєм
        І в мандрівку вирушаєм.
    - А з ким будемо мандрувати ,допоможе дізнатись загадка.
       Біжить, біжить - не вибіжить.
       Тече, тече, не витече.  ( Вода)
    - Підставте ручки, наче ви збираєте краплі дощу. Ось такі (показати зображення

      краплі). Яка цифра заховалась в цій краплині?

D:\Плужник\УРОК ВОДА\hello_html_2b06fa5d.png
    2. Хвилинка каліграфії.
      - Продовжити ряд. Хто зможе прочитати числа?
      6,  66,   …,    .
    3. Математичний диктант.
      - Ось що розповіла про себе краплинка. Послухайте оповідання і запишіть числа.
        Я – одна з багатьох краплинок великого світового океану, який об’єднує в собі
      4 океани і 3 десятка морів. Всього 71 відсоток поверхні Землі вкрито водою. У нас в
      Україні є 2 моря Чорне та Азовське. Ваше тіло на 75 відсотків складається з води.
     - 1,  4,  30,  71,  2,  75.
     - На які дві групи можна поділити ці числа?
     - Поставте числа в порядку збільшення, прочитайте висловлення , яке краплинка вам

       пропонує.
        1. БЕЗ  2. ВОДИ  4. НЕМАЄ  30. ЖИТТЯ  71. НА  75. ЗЕМЛІ
      -  Як ви розумієте зміст висловлення?
      ІІ . Актуалізація знань
       ( Робота по картках в групах)
       - Краплинка пропонує вам кругові приклади. В природі всі краплинки проходять   
        круг, який називається кругообігом води в природі. ( Показати таблицю)

Картинки по запросу малюнок кругообіг води в природі
        1, 6 групи
        П  53- 21 =         Р  32 – 4 =         Я 28 + 3 =         М   31+ 14 =         А   45 + 8 =
        3, 4, 5 групи
        П  23- 12 =        Р  11- 3=           О  8 + 14 =          М  22+ 13 =          І  35- 6 =
        Н   29+ 4 =        Ь  33- 10 =
         2, 7 групи
        В  16+ 4 =         І  20- 3 =           Д  17 + 12 =       Р  29 + 2 =              І  31 – 6 =
        З   25+ 15 =       О  40- 4 =         К  36- 20 =
         - Прочитайте, які слова одержали. Чи відомі вам ці поняття? Де ми з ними

       зустрічалися?  Як думаєте , для чого потрібні ці знання?                                                             
      - Одні краплинки глибоко під землею зібралися разом і утворили підземні озера.
    Таку воду привозять і нам до класу. Як вона називається? А другі краплинки зібралися  
     у   струмочок, який пробився з - під землі і витік у річку . По такій річці подорожуємо 
     далі.
     ІІІ Розв’язування навчальної задачі.
         1. Зупинка « Навчальна»
       Проілюструвати  можливість необмеженого продовження прямої можна за

      допомогою вудки. З одного боку « моделі» прямої позначити точку. Продовжувати 

      можна   тільки з іншого боку . Одержали нову геометричну фігуру - промінь.
     - Як би ви сказали, що таке промінь? ( Частина прямої, обмежена з одного боку.)
      Позначили з другого боку « моделі» другу точку. Одержали відрізок обмежений з
    двох боків. Його  продовжувати не можна.
    - Як би ви сказали, що таке відрізок?  ( Частина прямої , обмежена з двох сторін

    точками) Такі точки називають кінцями  відрізка. Уточнене визначення  понять ви 

    будете  вивчати в старших класах. Одночасно з поясненням на дошці зображуємо

    пряму, промінь і відрізок.
       2. Зупинка « Практична»
          На дошці накреслені фігури. Кожна має позначення
      A__________B                 l  ______________________________

         C___________________D                   M_______________________N
    
        - Назвіть прямі, промені, відрізки. Обґрунтуйте свою відповідь.  Придумайте свої
     позначення фігур.( Пряма позначається або однією малою літерою, або двома

    великими. Промінь позначається двома великими літерами, причому на першому місці

    завжди вказано  початок променя. Відрізок також позначається двома великими

    літерами, але порядок букв при читанні й записі, як і в позначенні прямої , не має

    значення.)
    3. Зупинка « Відпочинок»
                 Наберу водиці з чистої криниці.
                 Буду умивати, буду примовляти:
                 « Водичко, водичко,
                   Умий моє личко.
                   Рожеве та біле,
                   Як яблучко спіле.»
       - Логічна розминка.
          Якщо краплинками заповнити склянку , яку форму вони приймуть? (рідина

         прийме форму склянки)
          Якщо мати банки 5л і 3л. Як відлити 1л води?
     IV. Самостійна робота з самоперевіркою по еталону.
           ( Робота в підручнику с. 9 )
        4. Зупинка « Самостійна»
       № 1  Накреслити ще пряму, промінь, відрізок                                                          
      № 3 - Скільки прямих проведено через точку  А проведи ще.
      Висновок. Скільки прямих можна провести через одну точку?
      № 4 Провести пряму через дві точки.
      Висновок. Скільки прямих можна провести через дві точки?
      V.  Включення в систему знань і повторення.
        5. Зупинка « Задачна»
         ( Прочитати задачу,проаналізувати, накреслити схему на дошці.)
     - Яку геометричну фігуру будемо використовувати для креслення схеми?
        ( Самостійно розв’язати задачу в зошитах, один учень працює за дошкою)
                       
                                          ( 32+ 28 + 30) уч.
                     ______________________________________________
                  /     дівчатка                                       хлопчики                     \
                / ____________________І_____________________________\
                                52                                                ?
        1. 32+ 28+ 30= 90( уч.) – у всіх других класах;
        2. 90- 52= 38( уч.)
      Відповідь: 38 хлопчиків навчаються в других класах.
       VІ  . Рефлексія діяльності.
          -  Краплинка потрапила до океану, але припекло Сонечко і краплинка піднялася
      в небо. Але вона обов’язково повернеться до нас.
         - Чи сподобалось вам подорожувати з краплинкою?
         - Що було важко?
        - З якими поняттями познайомились?
       VІІ . Домашнє завдання.
            с. 9 №2 обвести фігури кольоровими олівцями, №12, розшифрувати назву міста.
             ( За бажанням, придумати подібне до завдання№12  самостійно)
               

doc
Додано
12 липня
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку