Інтелектуальний конкурс "Книжковий світ"

Про матеріал
Уміло й цікаво проведені вчителем позакласні заняття дають можливість учням не лише глибше пізнати закони мови, а й привчитися працювати з науково-популярною літературою з мовознавства, зі словниками різних типів, вчитися виготовляти наочні посібники, удосконалювати рівень свого усного і писемного мовлення.
Перегляд файлу

     Інтелектуальний конкурс "Книжковий світ"

 

Конкурс "Книжковий світ" складається із 10 етапів:

1. Асорті з "книгодрукування".

2. Букви-буквочки.

3. Автор і твір.

4. Вікторина.

5. Складач.

6. Художник-ілюстратор.

7. Першодрукар.

8. Літерний бій.

9. Перекладач.

10. Співавтори.

 

І. Асорті з "книгодрукування".

Із великих, окремих літер перед учнями пишеться слово "Книгодрукування". З літер цього слова необхідно скласти нові слова: іменники у називному відмінку однини, загальні. Час на обмірковування – 1 хвилина. Один капітан зараховує свої слова і, якщо хоч в однієї команди є це слово, це слово викреслюється.

Журі. За кожне слово – 1 очко, плюс по 1 очку за кожне слово, що залишилося після викреслювання.

 

ІІ. Букви-буквочки.

Намалювати букву "А" різними видами шрифтів. Час – 1 хвилина.

Журі. За кожний новий вид шрифту – 1 очко. Якість виконання – від 1 до 3 очок.

 

ІІІ. Автор і твір.

Командам видаються однакові набори карток. На одних – назви тво­рів, на інші – їхні автори. Картки розкласти парами, відповідно.

Картки:

1. Коза-Дереза

2. Грицик на планеті Кудлатиків

3. Івасик Телесик

4. Світлофор

5. Поверхи лісу

6. Історія з бородою

7. Про слона

8. Мийдодір

9. Машенька і ведмідь

10. Акула

11. Пригоди барона Мюнхгаузена

12. Казка про царя Салтана

13. Дядя Стьопа

14. Казка про країну Терра-Ферро

15. Царівна-жаба

16. Пригоди Буратіно

 

1. Українська народна казка

2. Олена Габова

3. Українська народна казка

4. С. Маршак

5. М. Пришвін

6. Лев Кассіль

7. Борис Житков

8. Корній Чуковський

9. Російська народна казка

10. Л. М.Толстой

11. Е. Распе

12. О. С. Пушкін

13. Сергій Михалков

14. Євгеній Перм'як

15. Російська народна казка

16. Олексій Толстой

Час для обмірковування – 1 хвилина.

 Журі. За кожну правильну пару – 1 очко.

 

IV. Вікторина.

Заповнюва­ти після кожного прочитаного запитання.

Запитання вікторини:

1. На обкладинці книги завжди є ім'я і прізвище, або кілька імен і пріз­вищ. Хто ця людина, чиє ім'я пишуть на обкладинці книги? (Автор.)

2. Перш ніж книгу надрукують, її спочатку пише сам письменник. Як називається ця саморобна книга? (Рукопис.)

3. Перш, ніж рукопис піде до друку, її читає фахівець, виправляє по­милки, радить авторові, що потрібно прибрати або написати детальніше, і прийме остаточне рішення, чи видавати цю книгу. Як називається цей фахівець? (Редактор.)

4. Не завжди книги друкувалися, як у наш час, на папері. Із чого ро­били книги в Древньому Єгипті? (Папірус.)

5. З якого матеріалу виготовляли пергамент у стародавності? (Шкіра.)

6. Як називається набір букв одного виду? (Шрифт.)

7. Як називається підприємство, яке друкує книги, газети, журнали тощо? (Друкарня)

8. У якому місті знаходилася перша російська друкарня Івана Федорова? (Москва.)

9. Як називається художник, який оформляє книги малюнками? (Ілюстратор.)

10. Як називаються всі аркуші книги, що зшиті разом, але ще без об­кладинки? (Блок.)

11. Як називається тверда обкладинка книги? (Переплетення.)

12. Елемент оформлення книги, розташований між обкладинкою і блоком? (Форзац.)

13. Коротка характеристика змісту твору друку або рукопису? (Анотація.)

Журі. За кожну правильну відповідь – 1 очко.

 

V. Складач.

Командам пропонуються однакові набори карток-букв. Потрібно скла­сти з них кілька речень, що мають зміст, тобто не так: "Заєць одяг пальто і вилетів у кватирку".

Час – 3 хвилини.

Журі. За кожне речення – 1 очко; за кожне слово без помилки – 1 очко; за кожну використану букву – 1 очко.

 

VI. Художник-ілюстратор.

Кожній команді видається аркуш паперу, олівці, фломастери, фарби. Необхідно намалювати обкладинку до книги під назвою "Пригоди кота Матроскіна в Африці".

Час – 3 хвилини.

Журі. Від 1 до 10 очок, з огляду на думку художників, якість виконан­ня малюнка та шрифту.

 

VII. Першодрукар.

Кожній команді видається бланк, на якому ліворуч – зверху донизу, а праворуч – знизу нагору написане слово "Першодрукар", тобто задані перша і остання букви слів, які діти повинні вписати в рядки бланка. Наприклад, перший рядок може виглядати так: П-арубо-К.

Час – 1 хвилина.

Журі. За кожне правильне слово – 1 очко.

П

 

Р

Е

 

А

Р

 

К

Ш

 

У

О

 

Р

Д

 

Д

Р

 

О

У

 

Ш

К

 

Р

А

 

Е

Р

 

П

 

VIII. Літерний бій.

Із колоди букв, не дивлячись, кожна команда бере собі по 7 букв. Ведучий ставить на дошці слово із чотирьох букв. Використовуючи свої букви, кожна команда по черзі повинна скласти нове слово (імен­ник у називному відмінку однини, загальне), заміняючи на дошці 1, 2 або 3 букви. Слова повторювати двічі не можна. Перед початком ходу команди ведучий повинен запитати: "Слово чи заміна букви з колоди, не дивлячись, із пропуском ходу?". Гра триває заздалегідь обумовлену кількість кіл.

Час на обмірковування – 1 хвилина.

Журі. Заміна букв на дошці – 1 – 1 очко; 2 – 2 очка; 3 – 3 очка.

 

IX. Перекладач.

Командам видаються бланки, на яких у верхній таблиці написані слова російською мовою, на нижній – українською, де кожне слово має свій шифр. До російських слів подані 1, 2 чи 3 українських пе­реклади. Знайшовши в нижній таблиці слова перекладу, записати шифр перекладу у верхню таблицю, порахувати в кожному рядку суму шифрів російського слова і записати її у правий стовпчик.

Час – 3 хвилини.

Журі. За кожну правильну суму шифрів – 1 очко.

 

Таблиця 1

Російська мова

Шифр

Сума

1

галстук

 

 

2

кровать

 

 

3

ковер

 

 

4

шкатулка

 

 

5

шерсть

 

 

6

отличие

 

 

7

отмена

 

 

8

отдых

 

 

9

лед

 

 

10

костер

 

 

11

богатство

 

 

12

ящик

 

 

13

скворец

 

 

 

Таблиця 2

1

Лід

8

Краватка

15

Відміна

2

Смух

9

Шкатулка

16

Відпочинок

3

Вовна

10

Шерсть

17

Галстук

4

Килим

11

Відзнака

18

Скасування

5

Шпак

12

Скринька

19

Крига

6

Ящик

13

Вогнище

20

Шухляда

7

Ліжко

14

Багатство

21

Багаття

 

X. Співавтори.

Ведучий пише на аркуші паперу речення: "Прийшов Вовк до бабусі і проковтнувши її, влігся у бабусине ліжко". Загортає аркуш, зачитує з ре­чення "присудок і присудок", тобто в цьому випадку "прийшов і влігся" і наступна команда повинна написати продовження цього оповідання. Ве­дучий загортає це речення і зачитує два нових присудки, наступна коман­да пише продовження оповідання. Кількість кіл обумовлена заздалегідь. Потім ведучий читає все оповідання.

Журі. За речення, пов'язане за змістом з попереднім, команда одер­жує 5 очок.

Журі підводить підсумки конкурсу, поздоровляє і нагороджує пере­можців.

 

doc
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку