24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Чи варто плести нове мереживо із старих ниток

Про матеріал
Мета тренінгового заняття на тему " Чи варто плести нове мереживо із старих ниток" : популяризація уроків народознавства серед сучасної молоді, виховання патріотизму, шанобливе ставлення до культури свого народу.
Перегляд файлу

Фрагмент тренінгового заняття

для учнів 8-9 класів «Чи варто плести мереживо зі старих ниток?»

Учні сидять у колі  разом із вчителем-тренером

Обладнання: проектор, фліп-чарт, маркери, іграшки

Хід заняття

Вправа1

Вироблення правил заняття.

Запропонуйте групі прийняти правила роботи і спілкування під час тренінгу.

ПРАВИЛА:

Цінувати час .

Говорити по черзі.

Говорити тільки від свого імені.

Бути позитивними до себе та до інших.

Тренер  приймає  усі  відповіді  учнів

Вправа2

Обговорення планети «тегів»,  виведених на екран.

(Патріот, громадянин, українець, громадянська відповідальність, «шароварщина», «синдром меншовартості», свято, традиція)

Вправа3

Обладнання: іграшка

Тренер пропонує учням «перетнути» кордон зі Швецією та презентувати себе як українця перед іноземцем.

  •  Ви –українець. Як ви зможете  презентувати себе  за кордоном? Розкажіть іноземцю, що вам притаманне  як українцям?

(можна передбачити, що діти назвуть слова «свято» і «традиція»)

Вправа4

Обладнання: іграшка

Тренер пропонує дітям розповісти про те, які свята і традиції вони знають.

  • А які власне українські свята ви знаєте?

Вправа5

Обладнання: фломастери, папір

Руханка «Молекули», мета якої об’єднати дітей в чотири групи. Обрання спікерів груп.

  • У кожного з вас є аркуш, на якому ви зазначаєте, які із власне українських свят відзначаються у ваших родинах. Спікери визначте лише ті свята, які співпали у кожного члена групи і презентуйте результат.

Таким чином проводиться соціологічне дослідження, метою якого є показати, які свята є популярними у родинах.

-Чому ми отримали такий результат?

 Обговорення. Діти висловлюють думки.

Вправа 6

-А які сучасні свята вам подобаються і чим?

Діти висловлюють думки. Тренер приймає та коментує відповіді.

Вправа 7

Обладнання: презентація-супровід.

-А чи знаєте ви, як з’являються свята і традиції?

Після відповідей, тренер пропонує теоретичну хвилинку, під час якої  розповідає походження свят та традицій, а також пояснює різницю між поняттями «державне свято», «релігійне свято», річниця, знаменні і пам’ятні дати; говорить про різницю у значення слів «відзначати» та «святкувати». Тренер розповідає про походження такого свята як День Валентина та проводить екскурс у минуле, коли українці  відзначали  наприкінці жовтня  Велесову ніч.

Вправа 8

-А що ви як молоді сучасні люди можете запропонувати українському суспільству?

Тренер приймає відповіді, але якщо учням буде важко відповісти на питання, то відразу пропонує наступне завдання

-У вас зараз є унікальна можливість відчути себе науковцем і створити модель сучасного свята. Поміркуйте,  як би вам хотілося його святкувати? Яким воно має бути? Чого воно має вас навчити? Можливо, те, що ви започаткуєте, стане традицією.

 

 

 

 

 

 

Вправа 9

Тренер об’єднує учнів в дві  групи.

-Ви гарно попрацювали як науковці. А зараз проявіть ще фантазію. Спробуйте, користуючись такою ж  моделлю, внести сучасні елементи у наші давні свята, але не спотворюючи традиції цих свят,  для того, щоб вони стали для вас більш популярними.

Тренер пропонує аркуш з назвою свята.  Наприклад: Новий Рік за старим стилем, свято Купайла.

 Учні працюють в групах і презентують результат.

(У результаті учні пропонують і сучасні  інтернет-гадання, які можна провести  під час новорічних свят, і осучаснені варіанти обрядових пісень, сучасну музику до давніх текстів.)

Підведення підсумків

-Яке враження у вас викликало заняття?

-Що для себе відкрили нового? Чого навчились?

- У майбутньому про що б хотіли дізнатись?

 

Заключна вправа «Посмішка по колу»

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку