Інтелектуальний марафон «Кращий знавець права» Мета:
Освітня мета: узагальнити знання учнів з права, активізувати та стимулювати творчу діяльність учнів;
Розвиваюча мета: розвивати юридичне мислення, пізнавальні здібності, спонукати до самоосвіти та самовдосконалення.
Виховна мета: виховувати у учнів інтерес до правових знань, формувати правову культуру, повагу до моралі і правопорядку.
Умови гри: грають дві команди, кожна команда має назву і капітана. Гра проходить у 6 раундів, які оцінюють члени журі.
Форма проведення: інтелектуальна гра для учнів 9-10 класів.
Хід інтелектуального марафону Вступне слово.
Права людини як броня — вони захищають нас; вони як правила — говорять нам, як себе поводити; і вони як арбітри — ми можемо до них звертатися. Вони абстрактні — як емоції, і як емоції вони належать всім й існують, що б навколо не відбувалося.
Вони подібні до природи, тому що їх можна зневажити; та до духу, тому що їх неможливо зруйнувати. Подібно до часу, вони однаково ставляться до всіх нас: багатих і бідних, старих і молодих, білих і чорних, високих і низьких. Вони пропонують нам повагу, і вимагають від нас ставитися з повагою до інших.
Вони подібні до доброти, правди і справедливості: ми можемо розходитися в думках стосовно їхнього визначення, але ми впізнаємо їх, коли бачимо, що їх порушують.
Представлення журі. Оцінювати результати гри буде авторитетне і незалежне журі, до складу якого входять вчителі та учні, представники правоохоронних органів.
Команди презентують назву, емблему, девіз.
Журі оцінює цей конкурс за п'ятибальною системою.
Максимальна оцінка за кожну правильну відповідь – 1 бал.
1. Назвіть ім’я богині правосуддя у давньогрецькій міфології. (Феміда).
2. Який нормативно-правовий акт в Україні має найвищу юридичну силу?
(Конституція України).
3. Назвіть гілки вищої влади України (Законодавча, виконавча і судова).
4. Єдиним джерелом влади в правовій державі є ... (Народ)
5. Законодавчий орган України ....(Верховна Рада)
6. Кількісний склад Верховної Ради України (450)
7. Основний документ громадянина України. (Паспорт)
8. Особа, яка має подвійне громадянство.(Біпатрид)
9. Вкажіть вік, з якого настає кримінальна відповідальність неповнолітніх. (16 років, але за окремі злочини - з 14 років).
10. Адміністративна відповідальність неповнолітніх настає... (з 16 років).
Протягом 2 хвилин гравці перекладають слова, які записані на дошці.
Максимальна оцінка за кожну правильну відповідь – 5 балів.
1. Президент (Той, хто сидить попереду).
2. Апатриди (позбавлені батьківщини).
3. Дублікат (подвоєння).
4. Ноу-хау (знаю як).
5. Апеляція (звернення).
6. Нотаріат (писар, секретар).
7. Плебісцит (рішення народу).
8. Алібі (в іншому місці).
9. Акція (рух, дія).
10.Кодекс (Навоскована дощечка для письма, книга).
11.Юстиція (справедливість, законність).
12.Тероризм (страх, жах).
13.Вотум (бажання, воля).
14.Прокурор (піклуюсь, керую).
IV раунд «Конвенція ООН про права дитини»
Максимальна оцінка за кожну правильну відповідь – 1 бал.
1. Укажіть назву міжнародної організації, яка займалася розробкою Конвенції про права дитини? – (ООН)
2. Коли Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини? ( У
1989 році).
3. Договір між державами з якогось спеціального питання. ( Конвенція )
4. Офіційний документ, у якому проголошено певні принципи та положення. (Декларація )
5. Як називається затвердження міжнародної угоди вищими державними органами України ?(Ратифікація)
6. Скільки статей у Конвенції про права дитини? ( 54)
7. Яке право набуває дитина при народженні? ( Право на життя)
8. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною ? (До 18 років)
V раунд «Конкурс капітанів»
Юридичний двобій «Мої права та обов’язки» Максимальна оцінка за правильну відповідь – 10 балів.
Права: 1. Я маю право на освіту.
2. Я маю право на повагу й доброзичливе ставлення.
3. Я маю право отримувати інформацію. |
Обов’язки: 1. Мій обов’язок сумлінно навчатися; активно працювати на уроках, брати участь у конкурсах, олімпіадах; старанно виконувати домашні завдання.
2. Мій обов’язок поважати і любити своє оточення. Ставитися до всіх так, як би я хотів, щоб ставились до мене.
3. Мій обов’язок самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
|
4.Я маю право мати свої ідеї та переконання.
5.Я маю право вільно висловлювати свої думки з усіх питань, що стосуються життя шкільного колективу.
6.Я маю право бути захищеним від насильства й жорстокого поводження зі сторони однокласників і педагогів.
7.Я маю право на відпочинок і вільний час.
8.Я маю право захоплюватися тією справою, яка цікавить мене найбільше
|
4. Мій обов’язок поважати своє оточення, поважати близьких та друзів.
5. Мій обов’язок давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
6.Мій обов’язок з повагою ставитися до людей, які піклуються про нас, не ображати і не принижувати оточуючих.
7. Мій обов’язок дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим. 8. Мій обов’язок дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
|
Юридична консультація – вболівальники задають запитання правоохоронцям. Максимальна оцінка за кожну правильну відповідь – 5 бали. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=e5EMaU3XDng
Яке покарання чекає на правопорушника?
Підведення підсумків.
Нагородження команди переможців, найерудованішого гравця та найактивнішого вболівальника.