Інтелектуальний турнір "Події української революції 1917-1921 років" для учнів 10-11 класів

Про матеріал
Інтелектуальний турнір з історії України для учнів 10-11 класів. Допоможе узагальнити матеріал про події Української революції 1917-1921 років. Зібрано найголовніші події даного періоду,що допоможе підготуватися до уроку контролю.
Перегляд файлу

Вичка Євгеній Олександрович,

учитель історії та правознавства

Великоканівецького навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад»

Чорнобаївської селищної ради

Черкаської області

 

ПОДІЇ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ 1917-1921 РОКІВ КРІЗЬ ПРИЗМУ ІСТОРІЇ

Інтелектуальний турнір з історії для учнів 10-11 класів

Мета заходу: узагальнити знання з історії України періоду Українських національно-визвольних змагань 1917 - 1921 років; стимулювати інтерес школярів до державотворчих процесів в Україні; формувати в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого; розвивати логічне, аналітичне та прогностичне мислення старшокласників.

Обладнання: кімната для гри двох команд та глядачів, українська національна символіка, портрети українських діячів (М. Грушевського, С. Петлюри, П. Скоропадського, Винниченка), смужки із цитатами, фліпчарт, маркери.

ХІД ТУРНІРУ

Заздалегідь учні об’єднані у дві команди по 5 - 7 осіб (за задумом автора, це учні - 11 класів), серед учасників обрані капітани команд. Команди сидять за столиками.

  1. ведучий

Минуле, минуле - і апорія наша,

Події снувались, плелися на краще.

Хотілось в державі всім вільно пожити,

Та треба було цю державу створити.

Крізь терни, каміння і недругів силу Історію пращури чітко творили.

Боролись за право, соборність, свободу.

  1.        ведучий

Століття двадцяте, століття криваве Не тільки свободи хотілось, а й слави.

Керманичі інколи все забували

І мислили вузько, народ відкидали.

Державницькому все ж завадив прогресу

Той факт, що свої перш за все інтереси

Очільники ставили, а не народні.

Та що ж, не судити їх нам все ж сьогодні.

Судити не будем, лиш аналізувати

Події і факти усі зіставляти.

Боротися будуть в команднім двобої

Кращі із кращих на цім полі бою.

І ведучий. Тож переходимо до першого конкурсу, який називається «Сюрприз із скриньки».

Умови конкурсу: капітани команд по черзі витягують із скриньки картки із за­значеними темами: «Центральна Рада», «Директорія», «Гетьманат Скоропадського», «Соборність», «Бій під Кругами», «Утворення ЗУНР».

До кожної теми - п’ять запитань.

Центральна Рада

  1. Як називалися документи, які Центральна Рада видавала за період свого існу­вання? Скільки їх було всього? (4 Універсали.)
  2. Хто очолив Центральну Раду? (М. С. Грушевський.)
  3. Як називався виконавчий орган Центральної Ради? Хто його очолив? (Генераль­ний секретаріат, Володимир Винниченко.)
  4. Що проголошував III Універсал Центральної Ради? (Створення Української на­родної республіки.)
  5. До якого часу діяла Центральна Рада? (29 квітня 1918 року.)

Гетьманат Скоропадського

  1. Як називалася держава за часів Павла Скоропадського? (Українська Держава.)
  2. Яка форма правління була за Павла Скоропадського? (Монархія.)
  3. На кого у своїй політиці орієнтувався Павло Скоропадський? (На багатих зем­левласників.)
  4. Які позитивні реформи були в політиці Павла Скоропадського? (Перетворення галузі освіти та культури.)
  5. Який період Павло Скоропадський був при владі? Назвіть його (7,5 місяця 29 квітня -14 грудня 1918 року.)

Директорія

  1. Хто очолив Директорію? (В. Винниченко.)
  2. Із якими державами Директорія встановила міжнародні зв'язки? (Чехословаччина, Угорщина, Італія.)
  3. Коли Директорія перестала існувати? (20листопада 1920 р.)
  4. Хто був військовим керівником Директорії? (Симон Петлюра.)
  5. Хто з лідерів Директорії конкурував між собою в цей період? (Симон Петлю Володимир Винниченко.)

Утворення ЗУНР

  1.   Коли проголошено ЗУНР? (18 жовтня 1918 року.)
  1. Хто став президентом ЗУНР? (Євген Петрушевич.)

І: Яку реформу ЗУНР провела першою? (Аграрну)

4 і Яка за величиною була територія республіки? (70 тис. кв. км)

5) Скільки населення проживало на території ЗУНР? (6 млн)

Соборність

і Які держави об’єдналися в одну 1919 року? (УНР і ЗУНР.)

  1. і Де відбулася урочиста церемонія і коли? (22 січня 1919 р., Київ, Софіївський майдан.)
  1. Хто зачитував текст Акта 3 луки? (Федір Швець.)
  2. Яким було це об'єднання? (Формальним.)

З і Хто з поважного духівництва брав участь у процесі? (Архієпископ Агапіт.)

Бій під Крутами

  1. Коли відбувся бій під Крутами? (29 січня 1918 р.)

2; Хто обороняв Київ від більшовицьких військ? (Студенти, гімназисти та курсанти.)

  1. і Скільки їх було? (300 осіб.)
  1. Хто очолював більшовицькі війська? (Михайло Муравйов.)
  2. Скільки днів тривав бій? (З дні.)

Підсумки конкурсу. Обговорення результатів. Виставлення балів за роботу команд.

II ведучий. Наступний конкурс - «Хронологічна розминка».

Умови: команди повинні визначити подію, пов'язану з названою датою. Дати можна називати в довільному порядку.

  1. 17 березня 1917 р. -утворення Центральної Ради.
  2. 20 листопада 1917 р.- III Універсал Центральної Ради.
  3. 22 січня 1918 р.- IVУніверсал.
  4. 29 квітня 1918 р.- прихід до влади Павла Скоропадського.
  5. 14 квітня 1918р.- початок діяльності Директорії.
  6. 22 січня 1919 р. - Акт Злуки.
  7. 29 січня 1918р.- бій під Крутами.

8) 18 червня 1917р.-ІУніверсал.

  1. 15 липня 1917 р.-II Універсал.

10)19 квітня 1917 р.-Український національний конгрес у Києві.

Підсумки конкурсу. Обговорення результатів. Виставлення балів за роботу команд.

  1. ведучий. Наступний конкурс має назву «Інтелектуальний бумеранг».

Умови: команди напередодні отримали випереджувальне завдання: підготувати по три запитання суперникам на тему Української революції 1917 - 1921 років. Коман­ді: по черзі ставлять запитання.

Підсумки конкурсу. Обговорення результатів. Виставлення балів за роботу команд.

  1. ведучий. Останній конкурс називається «Цитатний ряд».

Умови: обидві команди отримують паперові смужки із висловлюваннями видат­них діячів революційного періоду.

Команди мають за 5 хвилин з'ясувати, кому належать цитати (портрети державотворців - М. Грушевського, С. Петлюри, П. Скоропадського, В. Винниченка - вивішені на дошці (фліпчарті).

М. Грушевський:

  • «Добре робити історію важливіше, ніж гарно писати її».
  • «Після проголошення самостійності Української Республіки ніхто вже не може ховатися в хащі нейтралітету, бо тепер є боротьба двох держав: України і Великоросії»..

С. Петлюра:

  • «В боротьбі виростає сила, розвивається свідомість, набирає життєтворчої енергії національна воля, боротьба ставить на порядок денний питання про організа­цію національних сил».
  • «Тільки міць, єдність та тверде, непохитне стремління до повної незалежності й свободи може бути нашим побратимом».

П. Скоропадський:

  • «При існуючій у нас постійній анархії і справа і зліва чесним людям доводиться долати незрівнянно більше перешкод для вияву своєї волі та ініціативи в корисну сторону, ніжу іншій країні...».
  • «Уся українська культура виявилася в тому, що по Києву гуляла маса різної неви- значеної молоді в шапках з “китицею", деякі голили собі голову, відрощуючи “оселедець»

В. Винниченко:

  • «Сильними “волею”можна назвати тільки тих, у яких є сильні, виразно окресле­ні бажання. Слабкими - тих, у яких бажання слабкі, невиразні, володіють людиною цілком, швидко змінюють одне одного...».
  • «Треба вірити щось, що робиш, тільки загіпнотизовані фанатики можуть р бити щось, не аналізуючи і безхитно вірячи в те, що роблять».

Підсумки конкурсу. Обговорення результатів. Виставлення балів за роботу команд.

Загальні підсумки турніру. Визначення переможців.

  1. ведучий

Події історії часом безжальні,

Жахливі, трагічні і визначальні.

Але ми історію маємо вчити,

Щоб у майбутньому правильно жити.

  1.                   ведучий

Події історії в нас в Україні Приносили війни, в політиці - зміни.

Але всі періоди державотворення Достойні і пам’яті, і обговорення.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Сценарії
Додано
16 січня 2022
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку