Інтелектуально-екологічна гра за темою : «Наш дім – Земля»

Про матеріал
Інтелектуально-екологічна гра за темою : «Наш дім – Земля» має на розширити та поглибити знання учнів про екологію, екологічні проблеми України та світу, показати взаємозв’язок людини і природи, привернути увагу до проблем довкілля, показати шляхи покращення стану навколишнього середовища; сформувати дбайливе ставлення до природи, її багатств, розвивати естетичні смаки, вміння працювати в командах; виховувати відчуття відповідальності за майбутнє нашої планети.
Перегляд файлу

Інтелектуально-екологічна гра

Тема: «Наш дім – Земля»

Мета заходу: 

- навчальна: розширити та поглибити знання учнів про екологію, екологічні  проблеми України та світу, показати взаємозв’язок людини і  природи, привернути увагу до проблем довкілля, показати шляхи 
покращення стану навколишнього середовища;
          - розвивальна: формувати дбайливе ставлення до природи, її багатств, розвивати естетичні смаки, вміння працювати в командах;
          - виховна: виховувати відчуття відповідальності за майбутнє нашої планети.

Форма: Інтелектуальна гра

Методи і засоби: Розповідь, пояснення, бесіда, бліц-опитування, практичні вправи, гра.

Обладнання:  фонограми пісень «Ромашки», «Беловежская Пуща», набори для малювання, набори для пересаджування квітів, мультимедійний проектор,

презентація МS Power Point. 

         Місце проведення: Класна кімната.

План виховного заходу

  1. Слово ведучого.
  2. Конкурс «Привітання»
  3. Конкурс «Найрозумніший»
  4. Конкурс «Вустами дитини»
  5. Конкурс «Анаграми»
  6. Конкурс «Екологічний транспарант»
  7. Конкурс «Розімкнемо коло небезпеки – врятуємо планету»
  8. Гра з вболівальниками
  9. Підведення підсумків.

 

 

Ведучий: Любі учні, шановні гості, ми раді зустрічі з вами на Інтелектуально-екологічній грі « Наш дім – Земля».

Сьогодні ми разом поговоримо на   екологічні теми, познайомимося, та удосконалимо наші знання.

 

ВЕДУЧИЙ: ПЕРШИЙ КОНКУРС «ПРИВІТАННЯ»

Перший наш конкурс «Привітання». Кожній с команд необхідно обирати капітана, разом вигадати назву команди та девіз, створити бейджики .  Максимальна оцінка за це завдання 5 балів.

 

ВЕДУЧИЙ: ДРУГИЙ КОНКУРС  «НАЙРОЗУМНІШИЙ»

Кожній команді буде поставлено 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 Команда 1.

  1. Які  ґрунти краще пропускають вологу? (Піщані)
  2. Книга, до якої заносяться вимираючі види рослин і тварин. (Червона книга)
  3. Відсутність нормального для певного виду організмів забарвлення.(Альбінізм)
  4. Сукупність наук про природу.(Природознавство)
  5. Високий рівень захворювання на інфекційні хвороби (Епідемія)
  6. Чому у ялини завжди гостра вершина? (Поки живе – росте)
  7. У якого птаха хвіст такий міцний, що підтримує його на стовбурі дерева?(У дятла)
  8.  Зроду рук своїх немає, а узори вишиває. ( Мороз )
  9.  Взимку горою, а влітку водою. ( Сніг )
  10.          Без рук, без ніг, а стукає і гримить. ( Грім )

 

 

 

Команда 2.

  1. Атмосферні опади у вигляді частинок льоду неправильної форми.(Град)
  2. Надзвичайна подія ,що трапилась у процесі руху транспортного засобу.( Аварія)
  3. Підземні поштовхи та коливання земної кори .(Землетруси)
  4. Які споруди будують для запобігання викидам шкідливих речовин в навколишнє середовище (Очисні).
  5. Яке обладнання розміщують на вулицях для збирання сміття (Урни)
  6. Які шкідливі речовини утворюються в результаті передозування азотних добрив. (Нітрати).
  7. За назвою якого дерева названий місяць року? Це дерево цвіте найпізніше.(Липа – липень).
  8. Морем, морем золота тарілка плаває. ( Сонце )
  9. Золотий пішов, а срібний прийшов. ( Сонце і місяць )
  10.          Чорна корова весь світ поборола. ( Ніч )

 

ВЕДУЧИЙ: ТРЕТІЙ КОНКУРС «ВУСТАМИ ДИТИНИ»

Кожній команді зачитуються  дитячі вислови про відходи (на кожний вид підготовлено 4 фрази). Команди повинні якомо­га швидше здогадатися, що маєть­ся на увазі. Переможе та, яка пер­шою правильно назве відходи. Якщо команда дає неправильну відповідь, команда суперників може надати правильну відповідь та отримати додаткові бали. (За кожну правильну фразу  -  3 бали)

Дитячі вислови

Команда 1.

1. Його виробляє звичайна ко­рова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

4. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організ­ми, що там живуть, починають задихатися.                                       (Гній.)

* * *         

1. Я маю дуже багато іграшок, виготовлених з неї.

2. Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.

4. Якщо її підпалити, то з'я­виться багато чорного диму, який має неприємний запах.       (Пластмаса.)

* * *          

 1. Його винайшли китайці.

2. У нас його виготовляють з дерева.

3. Він легко горить.

4. На ньому звичайно малю­ють чи пишуть.                 (Папір.)

Команда 2.            

1. Його виробляють з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, розбивається.

4. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.             ( Скло.)

* * *           

 1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.

2. Цим ми користуємося кож­ного дня.

3. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.

4. За допомогою цього все стає чистіше.                (Синтетичні мийні засоби.)

* * *          

1. Найчастіше забруднює воду.

2. На поверхні води утворює темну пляму.

3. У річці його стає багато, коли в ній миють машини.

4. Воно заважає дихати рибам.             (Машинне мастило.)

 

ВЕДУЧИЙ: ЧЕТВЕРТИЙ КОНКУРС «АНАГРАМИ»

Команди з переплутаних літер мають зібрати певні екологічні терміни. Правильна відповідь оцінюється  по 3 бали за кожне слово. На ви­конання завдання – 5 хв., але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.

Завдання                      Для команди 1

К, Г,О, І, Л, Я, Е, О   Підказка: наука про охорону природи    Відповідь. Екологія.

С, А, М, Ф, О, Е, Р, Т, А  Підказка: газова сфера Землі Відповідь: Атмосфера

Для команди 2        

 Г, І, Л, І, О, Б, Я, О      Підказка: Наука про живі організми.   Відповідь. Біологія.

С, І, Р, Ф, О, Г, Е, Р, Д, А Підказка: водна  сфера Землі Відповідь: Гідросфера.

ВЕДУЧИЙ: П’ЯТИЙ  КОНКУРС «ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРАНСПАРАНТ»

Команди виготовляють екологічні лозунги за запропонованою тематикою та представляють їх.  Час на виконання 10 хв. Максимальна оцінка за оформлення та представлення 10 балів.

Ви потрапили на екологічну акцію протесту проти забруднення навколишнього середовища. Пропоную кожній команді оформити транспарант за тематикою лозунгу, що ви оберете.

«НІ МАЙБУТНІМ ЧОРНОБИЛЯМ!»

«ДАЙТЕ НАМ ДИХАТИ»

 

ГРА З ВБОЛІВАЛЬНИКАМИ

Пропонуємо вам відгадати запропоновані загадки та отримати солодкі призи. Відповідь зараховується, якщо вболівальник підняв руку.

  1. Стоять у полі сестрички: жовті очка, білі повічки. ( Ромашка )
  2. Не звір, не птиця, а ніс – як спиця. ( Комар )
  3. Хто хвіст залишає, а від ворога тікає. ( Ящірка )
  4. Звечора вмирає, а вранці оживає. ( День )
  5. Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. ( Вогонь )
  6. Летить, а не горобець, виє, а не звір. ( Вітер )
  7. Всі  мене чекають, а приходжу – ховаються ( Дощ)
  8. Червоне коромисло через річку повисло ( Веселка)
  9. Мар’янка зелена не сіяна, не саджена, хто до неї доторкнеться, дуже сильно обпечеться ( Кропива)
  10. На горішок схожий, а на дубочку росте ( Жолудь)
  11. Влітку жупани вдягають, взимку їх знімають ( Дерева)
  12. Сам стоїть на довгій ніжці, хаток чорних має багато (Соняшник)
  13. Сам на собі хатинку возить ( Равлик)
  14. У воді народилась, у воді ж і розчинилась (Сіль)
  15. Руда і хвіст пухнастий має, а не лисичка ( Білочка)
  16. Восени опадають, а весною виростають ( Листя)
  17. Стоять у полі три сестрички, стрункі та біленькі, кучеряві, зелененькі ( Берези)
  18. Як у ялинки голки має, ягідки, гриби шукає ( Їжачок)
  19. Два брати у одну воду дивляться, а зустрітись не можуть ( Береги річки)

 

ВЕДУЧИЙ: ШОСТИЙ  КОНКУРС «РОЗІМКНЕМО КОЛО НЕБЕЗПЕКИ – ВРЯТУЄМО ПЛАНЕТУ»

Капітанам пропонується пересадити у горщик квіти дотримуючись правил пересаджування кімнатних рослин. Максимальна оцінка за конкурс – 15 балів. Враховується і швидкість і охайність.

Нещодавно відвідуючи знайомих я звернула увагу на дві кімнатні квіточки, які стояли біля багатоповерхового будинку.  Вони тіснилися в маленькому горщику зробленому з пластикової пляшки і повільно вмирали.

Цей пластик ніби коло обвів їх коріння, здавлював їх та труїв.

В такому ж стані на сьогодні знаходиться і наша планета, вона окута колом бруду та отрути.

Я пропоную вам врятувати частинку живого і цим висунути протест щодо знищення нашого світу.

 

ВЕДУЧИЙ. Інтелектуально-екологічна гра  «Наш дім – Земля»  закінчуєть­ся. Давайте підведемо підсумки та визначимо переможців.

  Бережімо нашу Землю! Всю­ди, на кожному кроці, всі разом і кожний окремо! Адже завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні.

Результати  інтелектуально-екологічної гри

№ з/п

Назва конкурсу

Максимальна кількість балів

Команда 1

Команда 2

1.

Привітання

Максимальна оцінка 5 балів

 

 

2.

Найрозумніший

Правильна відповідь – на кожне 1 бал.

 

 

3.

Вустами дитини

За кожну правильну фразу  -  3 бали)

 

 

 

4.

Анаграми

Правильна відповідь оцінюється  по 3 бали за кожне слово. На ви­конання завдання – 5 хв., але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.

 

 

5.

Екологічний транспарант

Максимальна оцінка за оформлення та представлення 10 балів.

 

 

6.

Розімкнемо коло небезпеки – врятуємо планету

Максимальна оцінка за конкурс – 15 балів.

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку