11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Конспект екологічного заняття «Нехай людина добро приносить , Бо світ навколо любові просить» .

Про матеріал
Конспект екологічного заняття з елементами пошуково – дослідницької діяльності для дітей старшого віку.
Перегляд файлу

E:\ОЛЯ\ВЫХОВАТЕЛЬ РОКУ\ОБЛОЖКА\обложка.jpg 

 

     Конспект екологічного заняття

з елементами пошуково – дослідницької

                        діяльності

            для дітей старшого віку

 

 

«Нехай людина добро приносить ,

 Бо світ навколо любові просить» .

 

 

 

E:\ОЛЯ\ВЫХОВАТЕЛЬ РОКУ\ФОТО САДИК\IMG_1017.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст : розширювати досвід пізнання дітьми навколишнього світу; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища ; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля ; закріпити знання про рослин , тварин , птахів , комах ; учити групувати предмети за певними ознаками ; виховувати любов до природи ; екологічну свідомість вихованців ; нестерпність до забруднення навколишнього середовища ; уміння піклуватися про навколишній світ природи .

Матеріал : ілюстрації з краєвидам України ; декорація квітника зі сміттям ; наголівники квітів ; поливальниця ; предметні картки із зображенням рослин , тварин , птахів; фотографії «Забруднення довкілля»;  для дослідів - таця ; склянка брудної води ; 3 пластикових стаканів з дірками в дні ; камінці ; пісок ; бинт ; олія ;  піпетка; пір’я птахів ; свічка ; блюдечко .

 

Хід заняття

І.Організаційний момент.

Вихователь читає вірш Д.Павличка «Де найкраще місце на землі»

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став ,

На стежині сонце я зустрів ,

Привітав його і запитав :

Всі народи бачиш з висоти ,

Всі долини і гірські шпилі .

Де ж найбільший на землі народ ?

Де найкраще місце на землі ?

Сонце усміхнулося здаля :

Правда , все я бачу з висоти .

Всі народи рівні . А земля

Там найкраща , де вродився ти !

Ти  рости дитино , й пам’ятай :

Батьківщина - то наш рідний край !

Вихователь. Діти , погляньте , світ навколо нас прекрасний . (Діти розглядають ілюстрації краєвидів України )    

Вихователь. Сьогодні ми поведемо розмову про природу . Що ж таке природа ?

Вихователь. Так діти , природою ми називаємо весь світ , що нас оточує . А що ж відноситься до природи ? (Відповіді дітей)

Вихователь. Якого кольору може бути природа взимку ? (восени , влітку , навесні)

Вихователь. Природа шкідлива чи корисна ?

Вихователь. Хто і що найголовніше в природі ?

Вихователь. У природі немає головного і другорядного . Все взаємопов’язане . Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах -  не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів людям , їжі тваринам – всі будуть хворіти..

 Послухайте , оповідання В. О. Сухомлинського «Смітник»

 

ІІ. Основна частина .

1.Читання оповідання В.Сухомлинського «Смітник».

Зранку сім’я зібралась за столом . Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку , але побачила , що запізнюється до школи . Схопивши відерце зі сміттям , вона потихеньку викинула його у квітник , який був розбитий позаду будинку . Дівчинка часто викидала туди сміття , коли запізнювалась до школи .

       Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику . Марійка пішла за будинок і побачила , що замість квіток там лежить купа сміття .

  • Звідки ж узявся цей смітник ? - запитав здивовано дідусь .
  • Я не знаю , - сказала Марійка , і почервоніла . Їй було соромно за зіпсовані квіти .

2.Бесіда за змістом оповідання.

- Як звали дівчинку ?

- Чи допомагала вона вдома ?

- Чи правильно вчиняла дівчинка ?

- Куди викинула сміття дівчинка ?

- Чому так робити не можна ?

- Куди слід викидати сміття ?

Вихователь. Давайте , ми допоможемо Марійці прибрати сміття .

(Діти підходять до декорації квітника і збирають сміття в пакет) . 

Психогімнастика «Я-квіточка».

Вихователь. А тепер я поллю вас з поливальниці чарівною водою і ви перетворитесь на квіти .

Ти , чарівна водичко ,

Лийся-но на діточок ,

Перетворюй їх скоріше

На чарівних квіточок .

Чародійство спрацювало!Ах , на які чудові квіти ви перетворилися ! Пелюстки ніжні , різного кольору , стебла тонкі , гнучкі . Погойдайте своїми голівками , спробуйте як гнеться ваша ніжка , поворушіть пальчиками-листочками . Сонечко гріє , пішов теплий дощик і квіточки почали рости . І ми піднімаємось до сонечка . Лагідний вітерець нас розгойдує вліво–вправо , вперед-назад . Так хороше , весело , аж хочеться покружляти у таночку .

 

 Вихователь. Діти , як ви міркуєте , яке буває сміття? (природного походження і зроблене людиною. Природне – гілочки , листя , трава , воно корисне. Де можна використати це сміття?). Але ми зібрали багато іншого сміття . Як ви думаєте , воно корисне чи шкідливе ? Чому? Що будемо робити з ним? Чи можна спалювати сміття ? Чому потрібно берегти природу, не смітити?

Вихователь. Так , вода ,земля і повітря повинні бути чистими , щоб росли гарні квіти , співали птахи , щоб не хворіли люди . Природа – це на дім , наша мати .

 

 Немає кращої краси ,

Ніж рідні ріки і ліси .

Пташки співучі , дикі звірі ,

Ласкавий вітер , зорі сині .

Це все багатство нашого народу ,

Що називається – природа .

 

Дидактична гра « Рослини ,тварини ,птахи і комахи»

Мета : закріпити знання дітей про рослини , тварини , птахів та комах ; учити групувати предмети за певними ознаками , розвивати мислення дітей ,виховувати любов до природи .

Матеріал: предметні картинки .

Вихователь. Щоб нам добре жилося , необхідно дбати про навколишнє середовище , про рідну природу. Адже довкілля - це не лише квітник , ліс , а й територія дитячого садка , і вулиці , і сквери , і парк , де ми відпочиваємо ; а ще море ,океан , річка , озерце ,заболочений струмок. А тепер послухайте скарги від природи і спробуйте розв’язати проблемні ситуації.

Дискусія «Ми допомагаємо»

  1. Море. Мені сумно бачити , що роблять з моїми берегами люди , які відпочивають. Вони залишають купи сміття: банки , пакети ,пляшки .
  2. Океан. У людей є така масляниста рідина . Здається вони називають її нафтою. Але мене вона душить . У ній застрягають птахи , риби , дельфіни .
  3. Дельфін. Я люблю хлюпатися ,стрибати ,гратися ,мені подобаються люди ,особливо , коли вони граються зі мною. Але ми заплутуємося й гинемо у рибацьких сітках і в нафті . Допоможіть нам !
  4. Грибочок. Не виривайте мене з коренем , а зрізуйте , причому акуратно.
  5. Ліс. У лісі стало незатишно ,сумно . Тут багато хворих ,голих дерев , зламаних кущів . Чому це сталося ?

   Вихователь. Якби люди докладали певних зусиль та дотримувались правил поведінки у довкіллі , тоді б нашій природі нічого не загрожувало .

Фізкультхвилинка.

Сильний вітер до землі 

гне дерева молоді , (присідають)

А вони ростуть , міцніють (піднімаються)

Вгору тягнуться , радіють . (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

 

Вихователь. А зараз я запрошую вас до міні – лабораторії ,в якій ми ознайомимося із проблемою забруднення повітря та  води .

Дослід 1. «Забруднення повітря»

Вихователь запалює свічку і тримає над нею блюдечко . Гасить свічку і повертає блюдечко . Діти бачать чорну кіптяву . Пояснює ,що люди можуть захворіти , якщо дихати таки повітрям . Ця кіптява осідає в легенях і перешкоджає диханню . Підвести дітей до висновку , щоб запобігти забрудненню повітря треба будувати очисні споруди , ставити фільтри , не палити листя , менше користуватись транспортними засобами .

Дослід 2. «Не забруднюй воду»

Мета: продовжувати знайомити дітей із водою , її властивостями ( може забруднюватись маслом ,нафтою) ; виховувати спостережливість ; бережливе ставлення до води .

Дослід 3. «Міні-очисна станція»

Мета:ознайомити дітей з властивостями води очищатися після проходження через пісок , каміння , вугілля , вату ; заохочувати пізнавальну активність .

 Вихователь. Я впевнена , що ви коли станете дорослими , то зробите все можливе , щоб наше довкілля було чистим . А поки ви ще дошкільнята , то я хочу нагадати вам  правила поведінки у природі .

Правила поведінки у природі .

  • Не ламайте гілки дерев та кущів . Рана на рослині – це рана на живому .

Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть , а багато й загинуть .

  • Не топчіть , не зривайте рослини . Кожний зелений листочок , кожна травинка виділяють у повітря кисень . Ним ми дихаємо .  Без нього немає життя .
  • Не ловіть барвистих метеликів . Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть .
  • Не руйнуйте мурашників . У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи , корисні для природи . Мурашки розпушують землю , щоб крізь неї краще проходили повітря і вода , знищують шкідників городу , саду .
  • Не залишайте багаття в лісі . Вогонь може миттєво знищити все живе .

 

ІІІ. Підсумок заняття .

Будь - яка рослина чи тварина створена природою ,  є невід’ємною і необхідною складовою її .

 

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи , звірі , гори і ріки -

Нехай він буде таким навіки !

Нехай людина добро приносить ,

Бо світ навколо любові просить .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку