Інтелектуально-пізнавальна гра «Знавці історії» для учнів 9-11 класів

Про матеріал

Мета: показати взаємозв'язок історичних процесів нашої Батьківщини з історичними процесами інших країн світу, поглибити знання учнів, здобуті на уроках історії, підвести до розуміння важливості вивчення історичного минулого різних країн світу; виховувати патріотизм, спостережливість, винахідливість, кмітливість, рішучість, цілеспрямованість, інтерес та повагу до історії своєї країни та інших країн світу.Гра складається з 10 турів. Кожен тур буде складається із завдань різного рівня складності, включаючи в собі запитання, які стосуватимуться історії як нашої держави, так і інших країн.

Перегляд файлу

Інтелектуально-пізнавальна гра

«Знавці історії»

для учнів 9-11 класів

 

Мета: показати взаємозв’язок історичних процесів нашої Батьківщини з історичними процесами інших країн світу, поглибити знання учнів, здобуті на уроках історії, підвести до розуміння важливості вивчення історичного минулого різних країн світу; виховувати патріотизм, спостережливість, винахідливість, кмітливість, рішучість, цілеспрямованість, інтерес та повагу до історії своєї країни та інших країн світу.

Обладнання: картки із завданнями, пам’ятка для журі, фізична карта України, картки із зображенням тварин, картина І.Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану», папір, ручки, олівці, фломастери.

 

Вчитель: Добрий вечір, дорогі друзі, шановні гості! Вітаємо вас на інтелектуально-пізнавальній грі «Знавці історії». Присвячена вона чудовій  науці, яку великий вчений і мислитель Геродот назвав «Учителька життя».  Ви вже всі зрозуміли  що це – історія. Участь у нашій грі будуть брати команди                       «                                  та    «                                             , капітани команд                                                                  .                                                Привітаємо команди і просимо зайняти свої  місця.

              Гра складатиметься з 10 турів. Кожен тур буде складатися із завдань різного рівня складності, включаючи в собі запитання, які стосуватимуться  історії як нашої держави, так  і інших країн. За правильну повну відповідь команда отримує 5 балів, за неповну відповідь – 3 бали, якщо команда не відповідає, то болільники можуть спробувати свої сили. Найактивніші болільники отримають призи.

                       Команди, готові! Тоді розпочнемо. З Богом!

 

Перший тур. «Немає краю — без звичаю»

 .

                  З давньослов'янських часів дійшли до наших днів свято Купала, колядки, вес-нянки і т. д. Зараз ми перевіримо, чи знаєте ви походження окремих звичаїв. Кож-ній команді по черзі буде називатися звичай. На обдумування дається 30 секунд.

 

            1. Сьогодні чоловіки, вітаючись, потискують одне одному долоні. Цей звичай виник у давнину. Яке його походження? (Вояки, зустрівшись засвідчували таким чином, що вони без зброї, що прийшли з миром.)    

   2. Заміжні жінки мали обов'язково покривати голову хусткою. Чому? (Жінка — берегиня домашнього затишку. («Світити волоси» вважало неприпустимим за тоді-шніми уявленнями, могло спричинити різні біди)

     3. У давні часи в Україні був поширений звичай. Що козаки клали собі в чоботи, щоб здобути перемогу у битві? (Жменю рідної землі)             

     4. З козацьких часів росіяни називали українців «хохлами», а Украну — Хохля-ндією. Поясни назву? (Загалом усі запорожці голили голови і бороду— на голові залиша-ли тільки невеличкий пучок волосся — чуб, а російською — хохол.)               

       5. Давні слов'яни цей місяць називали «студень», «сніговик», «тріскун», «льодо-вик». А яка сучасна назва місяця? (Січень).

 6. А цей місяць давні слов'яни називали «капельник», «березіль», «зимобор», «про-тальник». А яка сучасна назва місяця? (Березень)

   7. У кожного народу є свої свята, але серед них завжди є найголовніше. Яке свято було й є найголовнішим для нашого народу? (Великдень, або Свята Пасха)             

 8. Що таке писанки? (Яйця, розписані за допомогою воску.) 

 9. Яку страву у кожній сім'ї варили тричі протягом різдвяних свят? (Кутю)

  1. Що суворо заборонялось робити у Святвечір?   (Сваритись)

 

Другий тур  «Чи  знаєте ви карту?»

 Мандруючи дорогами минулих століть, ви, юні історики, зустрічали багато давніх назв держав, міст і сіл, річок на історичних картах та в художніх творах. Ви отримали картки із давніми назвами географічних об'єктів.

    Зараз вам пропонується показати їх на сучасній карті. Для опрацювання вам дається 30 секунд.

     1картка 

  1. Царгород (Константинополь, Стамбул)
  2. Борисфен (Дніпро)
  3. Танаїс (Дон)
  4. Таврида (Кримський півострів).

   2 картка

     1. Кафа (Феодосія)

  1. Херсонес (Севастополь)
  2.  Пантикапей (Керч)
  3. Понт Евксинський (Чорне море)

 

     Третій тур «Хто більше?»

     За одну хвилину команди повинні написати, які речі трапляються на картині Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану». Та команда, яка напише більше назв отримає 5 балів, та що менше – 3 бали.

 

      Четвертий тур «Зрозумій мене»

         Команди отримали картки із назвою якоїсь речі. За допомогою міміки та жестів їм потрібно показати це команді-суперниці та болільникам. За кожну вдало показану інсценізацію команда отримує 1 бал.

  1. Литаври, корогва, щит, шабля,
  2. Прапор, меч, труба, забрало.

 

       П’ятий тур «Що зображено?»

       Команди отримали ілюстрації, їм потрібно сказати хто або що зображено на них.

 

       Шостий тур «Історичний зоопарк»

        Команди вибрали собі зображення домашніх тварин. Поясніть, як ці звірі пов’язані з історією.

         Кінь, корова, кішка, гуси, собака, вівця.

 

       Сьомий тур «Калейдоскоп подій»

        Команди отримали картки із датами. Завдання: вказати, які саме події відбулися в дані роки. Повна відповідь – 1 бал, неповна – 0,5 бала

        395 р. – поділ Римської імперії

        476 р. – падіння Західної Римської імперії

        988 р. –Хрещення Київської Русі

        1552 р. –заснування Запорозької Січі

        1648 р. – початок Національно-визвольної війни під проводом Б.Хмельницького

        1914 р. – початок Першої світової війни

        2 вересня 1945 р. – кінець Другої світової війни

        1991 р. – проголошення незалежності України

        2004 р. – Помаранчева революція

        21 листопада 2013 р. – початок Революції Гідності.

 

 

        Восьмий тур  «Вгадай «Хто?» або «Що?»

        Кожна команда отримує по черзі завдання відгадати за 4 підказками описаний предмет чи особу. Відповідно за відгадку з 1-ої підказки команда отримує 5 балів, з 2-гої – 4 бали, з 3-ої – 3 бали, 4- 2 бали. Якщо в команди відповіді немає, друга може за бажанням дати відповідь і заробити собі додатковий бал.

 

    Девятий тур «Відгадай термін»

    Капітани отримали зашифроване послання. Завдання прочитати його і сказати що це таке.

«Відгадай термін»

А - ¡, б -  °, в - €, г - £, д - ¥, е - ©, є - ®, ж - ╧,  з - , и - ●, і -  ╩, й - , к - ╬ , л - &, м - *, н - #, о - [, п - @, р - $, с - (, т - X, у - ', ф - \, х - ^,    ц – U, ч – J, ш - ], щ  – G, ю - <, я  -Q, ь - +

1) Нумізматика – наука, яка вивчає монети.     #'*╩*¡X●╬¡                              

2) Геральдика – наука, яка вивчає герби.          £©$¡&+¥●╬¡

     Десятий тур «Художники»

Потрібно намалювати обкладинку і придумати назву для енциклопедії з історії.

     Історична вікторина для болільників

 

 

Підведення підсумків.

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

Памятка для журі

 

                      Гра складатиметься з 10 турів. Кожен тур буде складатися із завдань різного рівня складності, включаючи в собі запитання, які стосуватимуться  історії як нашої держави, так  і інших країн. За правильну повну відповідь команда отримує 5 балів, за неповну відповідь – 3 бали, якщо команда не відповідає, то болільники можуть спробувати свої сили .Найактивніші болільники отримають призи.

 

 

Перший тур. «Немає краю — без звичаю»

 .

 Зараз ми перевіримо, чи знаєте ви походження окремих звичаїв. Кож-ній команді по черзі буде називатися звичай. На обдумування дається 30 секунд.

            1. Сьогодні чоловіки, вітаючись, потискують одне одному долоні. Цей звичай виник у давнину. Яке його походження? (Вояки, зустрівшись засвідчували таким чином, що вони без зброї, що прийшли з миром.)    

   2. Заміжні жінки мали обов'язково покривати голову хусткою. Чому? (Жінка — берегиня домашнього затишку. («Світити волоси» вважало неприпустимим за тоді-шніми уявленнями, могло спричинити різні біди)

     3. У давні часи в Україні був поширений звичай. Що козаки клали собі в чоботи, щоб здобути перемогу у битві? (Жменю рідної землі)             

     4. З козацьких часів росіяни називали українців «хохлами», а Украну — Хохля-ндією. Поясни назву? (Загалом усі запорожці голили голови і бороду— на голові залиша-ли тільки невеличкий пучок волосся — чуб, а російською — хохол.)               

       5. Давні слов'яни цей місяць називали «студень», «сніговик», «тріскун», «льодо-вик». А яка сучасна назва місяця? (Січень)              .

 6. А цей місяць давні слов'яни називали «капельник», «березіль», «зимобор», «про-тальник». А яка сучасна назва місяця? (Березень)

   7. У кожного народу є свої свята, але серед них завжди є найголовніше. Яке свято було й є найголовнішим для нашого народу? (Великдень, або Свята Пасха)             

  8. Що таке писанки? (Яйця, розписані за допомогою воску.) 

9. Яку страву у кожній сім'ї варили тричі протягом різдвяних свят? (Кутю)

  1. Що суворо заборонялось робити у Святвечір?   (Сваритись)

Другий тур  «Чи  знаєте ви карту?»

    Зараз вам пропонується показати  на сучасній карті географічні об’єкти . Для опрацювання вам дається 30 секунд.

     1картка 

  1. Царгород (Константинополь, Стамбул)
  2. Борисфен (Дніпро)
  3. Танаїс (Дон)
  4. Таврида (Кримський півострів).

   2 картка

     1. Кафа (Феодосія)

  1. Херсонес (Севастополь)
  2.  Пантикапей (Керч)
  3. Понт Евксинський (Чорне море)

 

     Третій тур «Хто більше?»

     За одну хвилину команди повинні написати, які речі трапляються на картині Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану». Та команда, яка напише більше назв отримає 5 балів, та що менше – 3 бали.

 

      Четвертий тур «Зрозумій мене»

         Команди отримали картки із назвою якоїсь речі. За допомогою міміки та жестів їм потрібно показати це команді-суперниці та болільникам. За кожну вдало показану інсценізацію команда отримує 1 бал.

  1. Литаври, корогва, щит, шабля,
  2. Прапор, меч, труба, забрало.

 

       П’ятий тур «Що зображено?»

       Команди отримали ілюстрації, їм потрібно сказати хто або що зображено на них.

 

       Шостий тур «Історичний зоопарк»

        Команди вибрали собі зображення домашніх тварин. Поясніть, як ці звірі пов’язані з історією.

         Кінь, корова, кішка, гуси, собака.

 

       Сьомий тур «Калейдоскоп подій»

        Команди отримали картки із датами. Завдання: вказати, які саме події відбулися в дані роки.

        395 р.- поділ Римської імперії

        476 р. – падіння Західної Римської імперії

        988 р. –Хрещення Київської Русі

        1552 р. –заснування Запорозької Січі

        1648 р. початок Національно-визвольної війни під проводом Б.Хмельницького

        1914 р. – початок першої світової війни

        2 вересня 1945 р. – кінець Другої світової війни

        1991 р. –проголошення незалежності України

        2004 р. – Помаранчева революція

        21 листопада 2013 р. – початок Революції Гідності.

 

 

        Восьмий тур  «Вгадай «Хто?» або «Що?»

        Кожна команда отримує по черзі завдання відгадати за 4 підказками описаний предмет чи особу. Відповідно за відгадку з 1-ої підказки команда отримує 5 балів, з 2-гої – 4 бали, з 3-ої – 3 бали, 4 - 2 бали. Якщо в команди відповіді немає, друга може за бажанням дати відповідь і заробити собі додатковий бал.

 

    Девятий тур «Відгадай термін»

    Капітани отримали зашифроване послання. Завдання прочитати його і сказати що це таке.

«Відгадай термін»

А - ¡, б -  °, в - €, г - £, д - ¥, е - ©, є - ®, ж - ╧,  з - , и - ●, і -  ╩, й - , к - ╬ , л - &, м - *, н - #, о - [, п - @, р - $, с - (, т - X, у - ', ф - \, х - ^,    ц – U, ч – J, ш - ], щ  – G, ю - <, я  -Q, ь - +

1) Нумізматика – наука, яка вивчає монети.     #'*╩*¡X●╬¡                              

2) Геральдика – наука, яка вивчає герби.          £©$¡&+¥●╬¡

     Десятий тур «Художники»

Потрібно намалювати обкладинку і придумати назву для енциклопедії з історії.

     Історична вікторина для болільників

 

 

 

 

 

 

 

 

1картка

  1. Царгород
  2. Борисфен
  3. Танаїс
  4. Таврида

 

 

2 картка

1. Кафа

  1.             Херсонес
  2.             Пантикапей
  3.             Понт Евксинський

 

  1.   Литаври, корогва, щит, шабля.

 

  1.   Прапор, меч, труба, забрало.

 

 

«Відгадай термін»

А - ¡, б -  °, в - €, г - £, д - ¥, е - ©, є - ®, ж - ╧,  з - , и - ●, і -  ╩, й - , к - ╬ , л - &, м - *, н - #, о - [, п - @, р - $, с - (, т - X, у - ', ф - \, х - ^,    ц – U, ч – J, ш - ], щ  – G, ю - <, я  -Q, ь - +

     #'*╩*¡X●╬¡   

 

 

 

 

 

«Відгадай термін»

А - ¡, б -  °, в - €, г - £, д - ¥, е - ©, є - ®, ж - ╧,  з - , и - ●, і -  ╩, й - , к - ╬ , л - &, м - *, н - #, о - [, п - @, р - $, с - (, т - X, у - ', ф - \, х - ^,    ц – U, ч – J, ш - ], щ  – G, ю - <, я  -Q, ь - +

 

 

           £©$¡&+¥●╬¡

 

 

 

 

 

        395 р .

        476 р. 

        988 р.

        1552 р. 

        1648 р. 

        1914 р. 

        2 вересня 1945 р. 

        1991 р. 

        2004 р. 

        21 листопада 2013 р.

 

 

        395 р .

        476 р. 

        988 р.

        1552 р. 

        1648 р. 

        1914 р. 

        2 вересня 1945 р. 

        1991 р. 

        2004 р. 

        21 листопада 2013 р.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
754
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку