Інтелектуально – розважальна гра «Ерудит»
для 3 класу
Тема. Інтелектуально – розважальна гра «Ерудит»
Мета: шляхом проведення гри перевірити рівень знань, умінь та
навичок учнів, розвиток їхнього інтелекту. Розвивати
пізнавальний інтерес та пізнавальну активність дітей,
потяг до знань, самоосвіти, здатність працювати з
підручником і додатковою літературою. Виховувати
прагнення до саморозвитку, бажання більше знати.
Обладнання: секундомір, тестові завдання для кожного учня
для першого туру, 5 категорій запитань для другого туру.
Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатиметься наша дітвора.
В умінні міркувати, а не хитрувати,
Уважним бути, не зівати.
І правильно відповідати.
Зберіть усі знання і сили,
Згадайте все, що ви учили,
І в бій з суперником вступайте,
У чесній грі перемагайте!
Присяга гравців:
- Присягаємося грати чесно, з радістю, гідно отримати поразку, радіти, а не заздрити успіхам інших.
Представлення членів журі.
У першому турі беруть участь учні класу, які подали заявку на участь у грі.
II. Перший тур
Умови I туру
Кожному гравцю роздається підписаний аркуш із обов'язковими запитаннями і 4 варіантами відповідей. На кожну відповідь відводиться 5 секунд. За правильну відповідь – 1 бал. Щоб пройти до 2 туру гравець має набрати 9-12 балів.
Тестові запитання I туру
1. Скільки звуків у слові ґедзь?
а) 4;
б) 5;
в) 6;
г) 3.
2. Скільки годин складають дві доби?
а) 48;
б) 12;
в) 24;
г) 36.
3. Чим мачуха отруїла Білосніжку?
а) грушею;
б) яблуком;
в) сливою;
г) вишнею.
4. Які з цих тварин об'єднуються в зграї?
а) їжаки;
б) вовки;
в) тигри;
г) лисиці.
5. Що є найвищою цінністю?
а) багатство;
б) робота;
в) життя;
г) успіх.
7. Визначити ¼ частину доби.
а) 5 годин;
б) 8 годин;
в) 12 годин;
г) 6 годин.
8. З якої зернини народилася Дюймовочка?
а) із жита;
б) із кукурудзи;
в) із гречки;
г) із ячменю.
9. Що, згідно з приказкою, особливо швидко росте після дощу?
а) борги;
б) ноги;
в) волосся;
г) гриби.
10. Як називаються пояса, на які поділена Земля?
а) шерстяні;
б) теплові;
в) шкіряні;
г) махрові.
11. Скільки кольорів має веселка?
а) 5;
б) 4;
в) 7;
г) 8.
12. Як звали першого київського князя?
а) Володимир;
б) Кий;
в) Ігор;
г) Данило.
. Виступ вокальної групи класу.
Підведення підсумків I туру
Журі оголошує кількість балів, набраних кожним учнем, визначає переможців I туру.
III. Другий тур гри
Умови II туру
Пропонуються завдання з п'яти категорій:
Мовознавство
Математика
Література
Природа
Мистецтво
Учасники гри сідають по одному за окремим столом. Біля них сідають їхні «секретарі». Гравець отримує сигнальну картку, якою буде сигналізувати свою готовність відповідати, а «секретар» - табло, на якому він буде фіксувати бали. На кожну відповідь відводиться 10 секунд. За правильну відповідь – 1 бал. Перевага надається тому гравцю, хто перший підніме сигнальну картку. Відповіді давати чітко та голосно.
Категорія «Мовознавство»
гора, горювати, гірський, гірка. (Горювати).
Категорія «Математика»
Виступ учасників театрального гуртка. ( Учні декламують смішинки – веселинки.
Категорія «Література»
Чоловічок цей маленький
Ключ шукає золотий.
Гострий, довгий, дерев'яний –
Всюди ніс встромляє свій. («Золотий ключик»).
Незнайомка живе в ній.
Ти впізнаєш вмить її –
Одяг весь у попелі.
Мачуха все свариться,
Сестри насміхаються. («Попелюшка»).
10. Хто автор казки «Фарбований ліс»? (Іван Франко).
Категорія «Природа»
10. Який кущ є символом України? (Калина).
Виступ танцювального колективу «Веселка».
Категорія «Мистецтво»
IX. Підсумок гри і нагородження переможця
Журі оголошує переможця. Представники батьківського комітету нагороджують його книгою «Що? Чому? Навіщо?» Велика книга запитань і відповідей. – Київ. – 2019.
1