ІНТЕРАКТИВНА ДОШКА PADLET ЯК ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТ ПРИ ФОРМУВАЛЬНОМУ ТА ПІДСУМКОВОМУ ОЦІНЮВАННІ
Поява Інтернету в системі освіти стимулює бажання вчитися, розширює зону індивідуальної активності кожного учня, збільшує швидкість подачі якісного матеріалу в межах уроку. Сучасні Інтернет-технології стають невід'ємною частиною загальної інформаційної культури вчителя та учнів, допомагають урізноманітнити процес навчання, сприяють підвищенню якості його результатів. Саме тому актуальним стає пошук оптимальних способів організації навчального процесу в умовах очного та дистанційного навчання, а також моніторинг результатів навчальної діяльності на уроках англійської мови.
У контексті компетентнісного підходу формувальне оцінювання відбувається постійно, на кожному уроці і під час позаурочної навчальної діяльності (проєктна діяльність, виконання домашнього завдання) у різних формах (оцінювання вчителем, взаємооцінювання, самооцінювання). Формувальне оцінювання відбиває реальний учнівський навчальний досвід, який можна фіксувати через спостереження, приклади дитячих робіт, портфоліо. Підсумкове оцінювання здійснюється періодично, під час якого результати навчання здобувачів освіти співвідносяться з обов’язковими результатами, визначеними Державним стандартом. Одним з чудових онлайн інструментів при формувальному та підсумковому оцінюванні є така інтерактивна платформа як Padlet.
Padlet – інтерактивна платформа, створена для спілкування великої кількості людей над одним проєктом та систематизації інформації. Вебсервіс створили для ефективної роботи бізнес-компаній. А зараз його активно використовують освітяни для проведення онлайн-уроків та організації освітнього процесу.
Цей вебресурс є онлайн дошкою, де учні можуть демонструвати свої роботи, як індивідуальні, так і групові.
За допомогою Padlet можна:
• оформити дошку для будь-якого уроку та наповнити її даними, або ж можна запропонувати зробити це школярам;
• організувати спільний доступ для всіх школярів, запропонувавши підготувати інформацію з теми у групах;
• експортувати дошку в різні формати;
• розмістити у соціальних мережах, також можна надіслати учням в месенджері;
• додавати графічні, текстові та мультимедійні (відео або презентації) файли, посилання на вебсторінки, нотатки, знімки з вебкамери.
Padlet – чудовий інструмент не лише для формувального оцінювання, а й для підсумкового. За допомогою цього вебресурсу можна розвивати вміння усного ти писемного мовлення, вміння працювати над індивідуальними та груповими проєктами.
Використання у процесі навчання інтерактивих платформ має наступні переваги: підвищення мотивації учнів, завдяки новизні, мультимедійності та змагальному компоненту; можливість залучення в роботу пасивних школярів; уникнення перевтоми дітей під час освітнього процесу. Використання ігрового моменту і ефекту повного занурення в процес викликає позитивні емоції та мінімізує психологічний дискомфорт.