«Лабіринт педагогічних ідей» , або «Квест – це дуже просто»
Слайд 1(вислів)
Як говорить Шеріл Нуссбаум-Біч, член Міжнародного товариства з технологій у галузі освіти. "Технології ніколи не замінять вчителя. Але вчитель, який ефективно застосовує технології для розвитку своїх учнів, замінить того, хто ними не володіє". Із таким твердженням важко не погодитися.
Так, дійсно, будь які зміни треба починати з себе, зі своїх уроків.
Яким же повинен бути сучасний урок? ЦІКАВИМ. А для цього існує багато різних форм його проведення. Одну з них ми сьогодні і продемонструємо, ознайомимо з її дидактичними можливостями , щоб кожен з вас зрозумів, що це можливо в рамках одного кабінету і в рамках одного уроку.
Слайд 2
Це гра – квест, яка є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння учнями необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив.
Запрошуємо ( почнемо ) квест про квест. Який пройде у вигляді інтерактивної квест –презентації «Лабіринт педагогічних ідей» або «Квест – це дуже просто»
Отже, знайомтеся з (Квестерами) учасниками сьогоднішньої гри.
В лабіринті педагогічних методик і технологій ми будемо шукати формулу квесту.
Для проходження лабіринту нашим учасника не потрібна фізична сила і спеціальні навички, зате знадобиться логіка і уважність до деталей, знання з педагогіки, методики, психології та професійні компетенції , а ще – бойовий настрій та зібраність.
А зараз , до вашої уваги, шановні друзі, умови гри .
Щоб вийти з лабіринту, вам необхідно пройти всі станції і правильно виконати завдання .
На кожній станції ви тримаєте частину формули, а розшифруємо її в кінці.
Формула квесту: (6П+СМАК)*2А-Н=КВЕСТ ,– (Пошук, Подорож, Пригоди, Перепони, Перемога, Приз додати Синтез, Мислення, Аналіз, Кмітливість) помножити на Активність та Азарт і відняти Нудьгу дорівнює КВЕСТ
Але спочатку пройдемо допуск до гри
Допуск
Увага на екран
Згідно малюнків визначіть ключову особу сьогоднішнього квесту. (педагог, вчитель)
Молодці , чудовий початок. Тож вперед до фінішу.
1.Станція «Педагогічна абетка»
Спочатку назва «квест» (англ. quest) використовувалася в назві комп'ютерних ігор:King's Quest, Space Quest, Police Quest.
Пізніше квестом почали називати активні екстремальні та інтелектуальні ігри. Перші організовані квести в Україні пройшли у Києві у 2002 році.
В освіті квест, є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння необхідних знань, умінь та розвиток навичок..Проведення квестів допомагає розвивати творчу особистість як учня, так і вчителя.
І ось ваше завдання . 7, 6, 31, 32, 23,7,14, 18, 17,7, 18,23
Розшифруйте закодоване слово , і ви отримаєте назву нового навчального підходу, елементом якого є квест-технологія. Кодом для розшифровки є абетка.
Слайд.
Е Д Ь Ю Т Е Й Н М Е Н Т.
Відповідь.– ЕДЬЮТЕЙНМЕНТ є ґібридним поняттям англійського походження (edutainment), яке було отримано за допомогою злиття двох англійських слів: «education» навчання і «entertainment» – розвага тобто «навчання розвагою».
Едьютейнмент навчальний підхід, що розглядається як сукупність сучасних технічних і дидактичних засобів навчання, заснована на концепції навчання через розвагу, сенс якої полягає в тому, що знання повинні передаватися в зрозумілою, простий і цікавій формі, а також в комфортних умовах.
На наш погляд, квест можна розглядати як елемент едьютейнмента, так званого «навчання із захопленням».
Ви чудово впорались із завданням , отримайте першу частину відповіді.
Продовжимо шлях по лабіринту. Наступне завдання вас чекає на станції «Асоціативна»
2. Станція «Асоціативна»
Для того, щоб ефективно застосувати квест у навчальній діяльності, потрібно не тільки влучно обрати тему, дібрати цікаві методи та прийоми , мотивувати дітей для ефективного проведення квесту; вдало дібрати інформаційні джерела
А ще потрібно правильно обрати форму проведення квесту .
Які ж види квестів існують? Відповідь ми отримаємо після виконання наступного завдання.
Перед вами картинки . Ви повинні до запропонованих зображень назви види квестів .Допоможе в цьому асоціація і фантазія . Завдання зрозуміле? Вперед.
Види квестів
комп’ютерні ігри;
|
|
веб-квести;
|
|
QR-квести;
|
|
медіаквести; |
|
фото-квести;
|
|
квести на природі
|
|
групові;
|
|
індивідуальні.
|
|
інформаційний квест;
|
|
дослідницький квест;
|
|
Неймовірно швидко і правильно ви впорались з цим завданням. Отримайте наступну частину відповіді.
І знову нас чекає не менш цікаве завдання на станції «Методична мозаїка»
3.Станція «Методична мозаїка»
Квест - це сучасна освітня інноваційна технологія, яка має багато функціональних можливостей, розв’язує безліч педагогічних завдань, застосування якої в освітньому процесі, приносить позитивні результати не лише у навчанні, а й виханні.
Функції цієї технології ви зможете визначити розв’язавши мозаїку, в якій серед розсипу літер знаходяться слова , що їх визначають.
ЛОГІКА
МИСЛЕННЯ,
ПАМ’ЯТЬ,
УВАГА,
УЯВА,
СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ
ІНФОРМАЦІЯ
УМІННЯ
АКТИВНІСТЬ
РОЗВИТОК
ЦІКАВІСТЬ
Л |
І |
Н |
Ф |
О |
Р |
М |
А |
Ц |
І |
О |
У |
Ж |
Д |
С |
Т |
О |
Н |
Ш |
Я |
Г |
М |
И |
С |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
Г |
І |
І |
Х |
А |
К |
Т |
И |
В |
Н |
І |
К |
Н |
П |
В |
І |
Ф |
М |
Т |
Ь |
С |
А |
Н |
А |
Ц |
І |
К |
А |
В |
І |
Т |
Р |
Я |
М |
Е |
У |
Н |
У |
Г |
С |
Ь |
О |
З |
Я |
Л |
В |
Я |
Я |
Р |
Т |
Ю |
Ф |
В |
Т |
Д |
А |
Ч |
В |
С |
Ь |
І |
І |
И |
Ь |
Ж |
Г |
С |
А |
Я |
А |
А |
Я |
Т |
П |
Є |
А |
М |
Ж |
Щ |
Х |
Ї |
С |
О |
Р |
Е |
Ж |
Л |
И |
В |
І |
С |
П |
|
О |
Р |
И |
Ь |
Ю |
Е |
Ц |
Т |
О |
С |
Т |
Е |
Т |
Б |
Є |
Ї |
Я |
Ь |
Відповідь (Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, вміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.)
Неперевершено .Ви чудово впорались і з цим завданням, то ж отримайте наступну частину формули.
А по переду нас чекає станція «Технологічний ланцюжок »
4.Станція «Технологічний ланцюжок »
Квест, як і кожна технологія має свою структуру. А саме : чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, обов’язково має керівника (наставника), чіткі правила, Для того, щоб квест був ефективно реалізований, він повинен мати основні етапи і реалізуватися вони повинні в певній послідовності.
Всі вони перед вами на карточках. Ваше завдання скласти алгоритм створення навчального квесту. І представити його .
Які етапи підготовки навчального квесту?
Рекомендації. Нагороджуйте дітей не лише високими балами за проходження квесту, а й підготуйте грамоти / дипломи, купіть солодкі призи.
Нарешті перед нами остання станція «Термінологічна»
Станція «Термінологічна»
Для якісної розробки квесту крім чіткого алгоритму треба розуміти термінологію гри . а познайомимося з термінами, виконавши завдання «знайди пару»Розглянемо найчастіше застосовувані.
Учасник - особа, що бере участь у грі;
Квестер - гравець в один з видів квеста;
Капітан - обов'язковий учасник команди, який представляє її інтереси перед організаторами;
Команда - добровільне об'єднання, зареєстроване для участі у грі;
Сценарій - сукупність всіх завдань, послідовність вирішення яких заздалегідь невідома учасникам і визначається в ході проходження рівней гри;
Завдання - етап сценарія гри, що складається з одного або декількох завдань;
Код - буквено-цифрова інформація, яка служить для підтвердження проходження завдання та отримання наступного, або фіксації часу його проходження;
Мапа - мапа місцевості;
Чек-пойнт (контрольний пункт, КП) - пункт перевірки присутності команди на відповідному завданні;
Час проходження - час, що витрачається на проходження всієї гри;
Рейтинг - кількісний показник (або показники) участі команди в грі протягом певного періоду часу.
Останнє завдання виконали блискуче отримайте останню часину відповіді.
Складіть всі отримані карточки по черзі . Перед вами формула . Придумайте її розшифровку.
(6П+СМАК)*2А-Н=КВЕСТ.
, а розшифровується вона так:
6П– (Пошук, Подорож, Пригоди, Перепони, Перемога, Приз
+ СМАК -(додати Синтез, Мислення, Аналіз, Кмітливість)
*2А- помножити на Активність та Азарт
- Н-і відняти Нудьгу
= дорівнює КВЕСТ
Ми сподіваємось , що надана нами інформація стосовно розробки, організації і проведення квестів стане у нагоді, насамперед, бажаючим створити нові види актуального сучасного інноваційного навчання дітей . Правильно і естетично оформлені квестові завдання «перенесуть» учасників до світу пригод, створять відповідний антураж та нададуть незабутні емоції і задоволення від перемоги та отриманих призів і нагород.