Мозковий штурм
Мета методу – навчити висловлювати гіпотези стосовно вирішення конкретної проблеми, сприймати думку іншої людини, порівнювати й оцінювати власну та іншу думку.
На якому етапі уроку доречно застосовувати – метод застосовується у вступній та основній частині уроку, коли потрібно зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого часу.
Організація діяльності
Крок 1. Після презентації проблеми та чіткого формування проблемного запитання (його краще записати на дошці) вчитель пропонує всім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов’язані з цією проблемою.
Крок 2. Коли учні висловлюють ідеї, учитель записує всі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх висловлення і без зауважень, коментарів чи запитань.
Учитель має звернути увагу учнів на такі моменти.
У класі можна повісити такий плакат :
А. Кажіть усе, що спаде вам на думку.
В. Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.
С. Можна повторювати ідеї, запропоновані будь-ким іншим.
Д. Розширення запропонованої ідеї заохочується.
Крок 3. На закінчення учитель з учнями обговорюють й оцінюють запропоновані ідеї.
Я досліджую світ (1 клас)
Тема: «Тварини нашого краю»
Учитель. Діти, пригадайте яких ви знаєте тварин?
Учні:
- Білка, вовк, лисиця
- Собака, кішка, курка
- Корова, коза, свиня
- Лев, тигр, страус, панда
- Свійські, дикі
Учитель. Подивіться уважно і скажіть, а яких тварин ми не можемо побачити у нашій місцевості?
Учні:
- Лева, тигра
- Панду, страуса
Учитель. Так, вірно. Сьогодні на уроці ми звами будемо знайомитися з тваринами, які мешкають в нашому краї.