24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Інтерактивна вправа "Соціум"

Про матеріал

Вправа спрямована на

засвоєння понять: суспільство, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність;

розвиток вмінь: інтерпретувати та аналізувати інформацію про соціальну структуру суспільства та соціальні інститути, класифікувати ґендерні, етнічні, конфесійні відмінності у суспільстві, обґрунтовувати поняття «рівність»;

формування: толерантного ставлення до людської різноманітності, усвідомлення значення ґендерної рівності, сприйняття цінності людської різноманітності.

Перегляд файлу

1

 

Клас – 10.

Навчальний курс – Громадянська освіта

Тема – Соціокультурна багатоманітність.

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА: «СОЦІУМ»

Олександр Желіба

Мета:

  • Знання і їх критичне розуміння: суспільство, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність.
  • Вміння і навички: інтерпретує та аналізує інформацію про соціальну структуру суспільства та соціальні інститути. Має навички характеризувати соціальні норми, незважаючи на соціальні страти населення. Класифікує гендерні, етнічні, конфесійні відмінності у суспільстві. Формує толерантне ставлення до людської різноманітності. Обґрунтовує поняття «рівність».
  • Ставлення і цінності: усвідомлює значення ґендерної рівності. Розуміє, що таке соціальні цінності та яку роль в житті суспільства відіграє соціальна відповідальність. Усвідомлює цінність людської різноманітності.

 

  •    Учням роздаються картки з назвою «нової особистості», причому їм не дозволяється обмінюватися інформацією з іншими. Далі пропонується об’єднувати у групи залежно від своїх ролей.
  •    Після закінчення вправи відбувається колективне обговорення її результатів, актуалізуються наступні питання:
  • Чому ви були в різних групах?
  • Яким особам було складно визначитися? Чому?
  • Які спільноти природні, а які набуті? Чому?
  • Які ідентичності у когось не були задіяні? Які ще можуть бути ідентичності у людини?
  • Які причини існування кількох ідентичностей в однієї людини?
  • Які можна захистити ідентичності людини?
  • Які спільні інтереси людей з різними ідентичностями?
  • Як людям з різною ідентичністю навчитися співпрацювати?

 

Додаток 1. Ідентифікаційні картки.

30-тирічний власник кількох ресторанів з незначною вадою, киримли мусульманин

45-ти річна сільська жінка, прибиральниця у школі, українка, православна

40-річний безхатько, українець, греко-католик

35-ти річна українка-бізнесвумен, атеїстка

25-річний колишній в’язень, православний українець

22-річна безробітна сирійська біженка з двома дітьми, мусульманка

35-річний китайський бізнесмен, гей, атеїст

65-річна пенсіонерка, росіянка, православна

15-річний учень київської елітної школи, єврей, юдей

18-річна студентка-киримли, мусульманка

62-річний православний єпископ, болгарин

28-річна безробітна атеїстка-росіянка, яка хворіє на СНІД

32-річний українець-наркоман, вантажник, джедаїст

38-річна українка з великою родиною, учителька, греко-католичка

27-річйний таксист, циган, православний

45-ти річна самотня медсестра, єврейка, юдейка

42-річний власник магазину, вдовець з двома неповнолітніми дітьми, українець, адвентист

Домогосподарка з двома неповнолітніми дітьми, українка, православна

Погано освічений 60-ти річний українець, християнин

28-річна українка, що зловживає алкоголем, без постійної роботи, православна

50-ти річний самотній капітан поліції, українець, православний

35-ти річна одинока мати, продавчиня, українка, католичка

23-річний сержант збройних сил, поляк, католик

28-річна снайперка збройних сил, українка, православна

80-річний колишній депутат Верховної ради, росіянин, атеїст

62-річна власниця мережі готелів, українка, православна

19-річний афроукраїнець з вадами слуху, студент коледжу, католик

10-річна прийомна донька в родині сантехніка та бухгалтерки

 

Додаток 2. Пропоновані групи:

  1.     Майнові спільноти.
  2.     Ґендерні спільноти.
  3.     Вікові спільноти.
  4.     Релігійні спільноти.
  5.     Національні спільноти.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ружанцева Галина Степанівна
    Дуже рада використати в своїй роботі. дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
1982
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку