Інтерактивне спілкування "Доброта"

Про матеріал

Інтерактивне спілкування

«Доброта»

( даний захід є етапом післядії у колективній творчій справі (КТС) «Карнавал – 2015»)

МЕТА: - створити атмосферу інтерактивної діяльності

різновікового колективу дітей;

- провести в ігровій інтерактивній формі аналіз

виконання КТС «Карнавал - 2015»;

- створити умови для самостійного висновку дітей

про важливість індивідуальної та колективної

діяльності, творчості, цілеспрямування;

  • -зібрати інформацію вподобань дітей для подальшого аналізу класними керівниками;
  • -провідну роль надати колективній діяльності дітей;
  • -розвивати навички рефлексії, аналізу, узагальнення;
  • -виховувати культуру спілкування.

ХІД СПІЛКУВАННЯ

  • 1.Організаційний момент.
  • Вправа «Принцеса-навшпиньках»
  • Цілі: заспокоїти та зосередити увагу дітей .
  • Опис вправи: діти та ведучий стоять у колі; хтось вибирається принцесою чи принцем і після слів ведучого починає рухатися в будь-якому напрямку, збираючи свою свиту; в ході гри діти утворюють нове коло.
  • Хід вправи:
  • Ведучий: - Шановні присутні!
  • Встаньте і як слід потягніться. Я хочу, щоб ви показали мені, як ви можете таємничим чином перетворити галасливу класну кімнату в творчу майстерню, де панують спокій і зосередженість. Нехай хто-небудь з вас почне гру. Це буде Принцеса-навшпиньках. Тихими нечутними кроками Принцеса підійде до кого-небудь з вас, легко доторкнеться до кінчика вашого носа, а потім попрямує до когось наступного. Той, до чийого носа доторкнулася Принцеса, буде так само безшумно слідувати за нею. Кожен, хто таким чином стане членом королівської свити, повинен буде триматися з королівською гідністю, тобто спокійно і елегантно. Королівська свита буде збільшуватися до тих пір, поки всі ви в неї не ввійдете. У цей момент «Принцеса – навшпиньках» повинна буде обернутися до своєї свити, розкрити руки, як би обіймаючи всіх, і сказати: "Дякую вам, панове".

- Шановні друзі! Як бачите зовсім не складно за допомогою гри із веселої гамірної компанії перетворитися на спокійних та зосереджених дівчат та хлопців. Дякую вам, панове!

  • 2.Гра «Великі пальці вгору» ( «Шепчемо всі разом»)

Мета гри: нерідко буває, що всі діти одночасно хочуть вигукнути відповідь на питання; пропонована гра спонукає їх зупинятися і робити паузу, перш ніж сказати відповідь; вони вчаться зосередженню, а більш повільні діти отримують більше часу для роздумів.

Опис гри: діти утворили коло; по команді мають виконати певні дії, як ритуал;відповідати мають тільки пошепки.

Хід гри.

Ведучий: - Я хочу задати вам зараз кілька запитань. Кожен, хто знає відповідь, повинен підняти руку, скласти пальці в кулак, а великий палець підняти вгору. Коли всі отримають достатньо часу для роздумів, і я побачу багато піднятих вгору пальців, я почну рахувати: "Раз, два, три ..." На рахунок «три» ви всі разом повинні будете прошепотіти мені відповідь.

  • -Який сьогодні день?
  • -Як називається наша школа?
  • -Як звати директора нашої школи?
  • -Коли був новорічний карнавал?
  • -Хто на карнавалі був Каєм?
  • -Хто на карнавалі був Пеппі – Довга Панчоха?
  • -Ким були хлопці 6 класу?
  • -Ким були дівчатка 5 класу?
  • -Яку роль зіграв Костя Лисогор?
  • -Ким був Ларіончик Руслан?
  • -Скільки було принцес?
  • -Скільки було гномів? Звірів?
  • -Хотіли б ви подивитися на себе?
  • -Тоді пропоную всім стати членами великого карнавального журі.
  • -Що робить журі? (Переглядає та оцінює)
  • -Для перегляду відео з карнавалу пропоную всім перейти до «кінозалу»
  • ( класна кімната 1 класу з телевізором для перегляду відео; стільці підготовлені заздалегідь).
  • -Комусь треба нагадувати правила колективного перегляду?!
  • -Отже, приготувались! Поїхали!

3. Перегляд фрагментів відеозапису, які мають важливе значення для всього колективу ( звернути увагу на гру «Дощ»; після перегляду всі повертаємося до зали).

4. Вправа на зосередження уваги «Тік – так».

Мета вправи: зняти напруження та зосередити увагу в ігровій формі.

Опис вправи: діти стоять, на слово «тік» нахиляють голову вліво, на слово «так» - вправо; ведучий називає слова безсистемно, намагаючись збити з толку гравців.

5. Вправа «Постав оцінку».

Мета вправи: в ігровій формі оцінити основні етапи карнавалу не для скрупульозної точності, а для з'ясування загальної думки дітей; індивідуальне оцінювання важливе, бо під час нього кожна дитина, виставляючи свою оцінку, ще раз згадує свої враження і аналізує своє ставлення до кожного з етапів, узагальнюючи у певну оцінку ( така собі рефлексія); підведення підсумків не потрібне, бо в ході виставлення оцінок, діти дуже цікавляться оцінками своїх товаришів і підсвідомо роблять узагальнюючий висновок про кожен із етапів.

Опис вправи: для демонстрації оцінки діти використовують руку (5 балів – 5 пальців, 4 бали – 4 пальці і т. д); вся група розташовується півколом в кілька рядів.

Ведучий: - Шановне журі нашого карнавалу!

Приготуйтеся виставити свої оцінки за такі моменти:

  • -Скільки балів ви поставите за «Виходи»?
  • -Як оціните пісню «Білим, білим снігом..»?
  • -Скількома балами оціните «Привітання -кричалки»?
  • -Скільки балів отримають «Хороводи»?
  • -Скільки балів поставите за ігри?
  • -Скільки балів поставите за поведінку?
  • -Скільки за настрій?
  • -Скільки за вміння спілкуватися?
  • Дякую, шановне журі!

6. Практичний блок.

Мета: привернути увагу дітей до емоційної складової, бо саме вона є основою досвіду та вражень; вчити передавати враження та емоції через творчість; вчити аналізувати КТС з точки зору своїх емоцій та вражень.

Опис етапу: весь дитячий колектив розподіляється на дві вікові групи ( молодші школярі 1-3 класів та учні 4-8 класів);зал ділиться на дві частини: зона для творчості – парти поставлені колом, у колі – маленький стіл, на якому великий красивий коробок із різними матеріалами для малювання та поряд ноутбук для забезпечення музичного оформлення, та вільна зона, де будуть розташовуватися діти 5-8 класів; по команді молодші школярі займають місця для малювання, старша група розташовується вільно; І група працює поки звучить музика; для створення відповідної атмосфери можна використати музику з карнавалу; ІІ група за цей час бере участь в наступних вправах.

Хід завдання:

Ведучий: - Прошу уваги учнів 1 - 3 класів!

Згадуючи наш карнавал, намалюйте те, що вам хочеться намалювати цієї миті.

( Діти займають міста для творчості. Роботу дітей курує помічник)

  • -Прошу уваги учнів 4-8 класів!

Для вас є коротка карнавальна анкета. Ваші особисті враження!

(Додаток 1)

(Після заповнення анкети діти складають аркуші до яскравого конверту)

7. Гра «Гарний слух» ( для учнів ІІ групи).

Мета :. вчити дітей колективно заспокоюватися, зосереджуватися, новими для них способами об'єднуватися у групи; діти вчаться уважно слухати, отримуючи при цьому задоволення.

Опис гри: діти утворюють коло; ведучий підходить до кожного і на вухо тихо каже по черзі одну із фраз: "Ти будеш коровою", "Ти будеш собакою", "Ти будеш кішкою"; за командою ведучого діти закривають очі і мають знайти своїх «братів» тільки по голосу, промовляючи відповідні слова; в ході гри діти можуть здійняти галас, завдання ведучого вчасно зупинити гру і в бесіді привести дітей до висновку , що всі учасники мають почути один одного,а для цього сила голосу повинна бути достатньою, щоб почути, але не такою щоб створити галас( таким чином діти на практиці вчаться шукати компроміси для вирішення спірних питань та складних завдань)

Хід гри:

Ведучий: -Будь ласка, встаньте і розташуйтеся широким колом. Я підійду до кожного з вас і пошепки скажу на вушко назву якоїсь тварини. Запам'ятайте її гарненько, бо потім вам треба буде стати цією твариною. Нікому не промовтесь про те, що я вам прошепотіла. ( Ведучий проходить по колу )

- Тепер закрийте, будь ласка, очі. Через хвилину я попрошу вас "заговорити" так, як "говорить" ваша тварина. Забудьте на час людську мову. Вам треба, не відкриваючи очей, об'єднатися в групи з усіма тими тваринами, які "говорять" так само, як ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тварину, рухатися йому назустріч. Далі, взявшись за руки, ви йдете вже вдвох і разом видаєте звук цієї тварини, щоб знайти інших дітей, "балакаючих» на вашій мові.

- Готові? Всі закрили очі? Пам'ятайте, що під час ходіння по кімнаті очі повинні залишатися закритими. Нагостріть вуха і слухайте звуки, що видаються коровою, собакою та кішкою ... Почали!

8. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Мета: в ігровій формі змусити дітей проаналізувати умови, необхідні для організації цікавого та веселого свята; створити умови для самостійного висновку дітей про важливість особистого внеску кожного учасника свята.

Опис: завдяки грі «Гарний слух» діти вже розділені на групи; кожна група отримає аркуш «Рецепт класного свята» та кольорові фломастери; на час вправи звучить музика, команда проводить обговорення та записує до аркуша складові «рецепту»; всі рецепти виставляються для обговорення та узагальнення на дошці; паралельно діти молодшої школи виставляють свої творчі роботи.

Хід:

Ведучий:- Шановні учасники!

Попереду у нас ще багато свят! І щоб вони приносили нам задоволення – вони мають бути класними!

Для цього ми сьогодні спробували з'ясувати, що ж треба для того, щоб усім на святі було добре! Давайте складемо рецепт для класного свята!

  • -Що таке рецепт? ( склад продуктів для страви)
  • -Ваше завдання для груп: за 5 хвилин скласти рецепт «Як зробити класне свято?»
  • ( додаток 2)

(Діти працюють 5 хвилин, всі учасники спілкування виставляють на дошці свої роботи)

9. Рефлексія. Вправа « Чарівна паличка»

Мета гри: провести етап рефлексії в ігровій формі та зробити висновок; гра дає кожній дитині можливість задуматися і підвести підсумок; розвиває навички спілкування та групову згуртованість; діти вчаться поперемінно говорити і слухати інших; гра використовується для регулювання потоку дитячих монологів; її можна застосовувати і в інших випадках, наприклад, під час дискусії в класі, або коли діти по колу придумують разом історію.

Опис гри: ведучий демонструє «чарівну паличку» і ознайомлює учасників із правилами: говорить тільки той, у кого в руках «чарівна паличка»; «паличка» передається одному представнику групи для аналізу рецепта; творчі роботи дітей молодшої групи обговорюються з допомогою ведучого, який підводить дітей до висновку про важливість вміти виявляти свій емоційний стан за допомогою творчості;

Хід гри:

Ведучий: - Станьте, утворюючи коло, і подивіться на чарівну паличку, яку я вам принесла. Зараз право говорити отримає тільки та дитина, у якої в руках знаходиться чарівна паличка. Всі інші повинні будуть уважно слухати . Я хочу, дати цю паличку …( називає представника якоїсь групи) Для того, щоб вона (він) розказали свій рецепт підготовки класного свята.

( Діти озвучують сої «рецепти»; ведучий спрямовує дітей до висновку)

Ведучий:- Я дуже радію тому, що ви зрозуміли, що для того, щоб створити свято для всіх, не треба багато грошей, дорогих речей, а треба особистість, її індивідуальні риси – увага, культура спілкування, бажання, терпіння, доброта, піклування, допомога, старанність!

Емоції у всіх можуть бути різні, але поведінка має бути людяною

і тоді ВСІМ БУДЕ ДОБРЕ!

Додаток 1

Анкета «КАРНАВАЛ»

  • 1.Що на святі ти робив із задоволенням?_________________
  • _____________________________
  • ______________________________
  • 2.Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 3.Що було сюрпризом для тебе?___
  • _____________________________

_____________________________

  • 4.Коли ти сміявся?______________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 5.Якого кольору було свято?______
  • _____________________________
  • ______________________________

Анкета «КАРНАВАЛ»

  • 1.Що на святі ти робив із задоволенням?_________________
  • ______________________________
  • ______________________________
  • 2.Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 3.Що було сюрпризом для тебе?___
  • _____________________________

_____________________________

  • 4.Коли ти сміявся?______________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 5.Якого кольору було свято?______
  • _____________________________
  • ______________________________

Додаток 2.

1.

2.

3.

4.

5.

Інтерактивне спілкування

«Доброта»

( даний захід є етапом післядії у колективній творчій справі (КТС) «Карнавал – 2015»)

МЕТА: - створити атмосферу інтерактивної діяльності

різновікового колективу дітей;

- провести в ігровій інтерактивній формі аналіз

виконання КТС «Карнавал - 2015»;

- створити умови для самостійного висновку дітей

про важливість індивідуальної та колективної

діяльності, творчості, цілеспрямування;

  • -зібрати інформацію вподобань дітей для подальшого аналізу класними керівниками;
  • -провідну роль надати колективній діяльності дітей;
  • -розвивати навички рефлексії, аналізу, узагальнення;
  • -виховувати культуру спілкування.

ХІД СПІЛКУВАННЯ

  • 1.Організаційний момент.
  • Вправа «Принцеса-навшпиньках»
  • Цілі: заспокоїти та зосередити увагу дітей .
  • Опис вправи: діти та ведучий стоять у колі; хтось вибирається принцесою чи принцем і після слів ведучого починає рухатися в будь-якому напрямку, збираючи свою свиту; в ході гри діти утворюють нове коло.
  • Хід вправи:
  • Ведучий: - Шановні присутні!
  • Встаньте і як слід потягніться. Я хочу, щоб ви показали мені, як ви можете таємничим чином перетворити галасливу класну кімнату в творчу майстерню, де панують спокій і зосередженість. Нехай хто-небудь з вас почне гру. Це буде Принцеса-навшпиньках. Тихими нечутними кроками Принцеса підійде до кого-небудь з вас, легко доторкнеться до кінчика вашого носа, а потім попрямує до когось наступного. Той, до чийого носа доторкнулася Принцеса, буде так само безшумно слідувати за нею. Кожен, хто таким чином стане членом королівської свити, повинен буде триматися з королівською гідністю, тобто спокійно і елегантно. Королівська свита буде збільшуватися до тих пір, поки всі ви в неї не ввійдете. У цей момент «Принцеса – навшпиньках» повинна буде обернутися до своєї свити, розкрити руки, як би обіймаючи всіх, і сказати: "Дякую вам, панове".

- Шановні друзі! Як бачите зовсім не складно за допомогою гри із веселої гамірної компанії перетворитися на спокійних та зосереджених дівчат та хлопців. Дякую вам, панове!

  • 2.Гра «Великі пальці вгору» ( «Шепчемо всі разом»)

Мета гри: нерідко буває, що всі діти одночасно хочуть вигукнути відповідь на питання; пропонована гра спонукає їх зупинятися і робити паузу, перш ніж сказати відповідь; вони вчаться зосередженню, а більш повільні діти отримують більше часу для роздумів.

Опис гри: діти утворили коло; по команді мають виконати певні дії, як ритуал;відповідати мають тільки пошепки.

Хід гри.

Ведучий: - Я хочу задати вам зараз кілька запитань. Кожен, хто знає відповідь, повинен підняти руку, скласти пальці в кулак, а великий палець підняти вгору. Коли всі отримають достатньо часу для роздумів, і я побачу багато піднятих вгору пальців, я почну рахувати: "Раз, два, три ..." На рахунок «три» ви всі разом повинні будете прошепотіти мені відповідь.

  • -Який сьогодні день?
  • -Як називається наша школа?
  • -Як звати директора нашої школи?
  • -Коли був новорічний карнавал?
  • -Хто на карнавалі був Каєм?
  • -Хто на карнавалі був Пеппі – Довга Панчоха?
  • -Ким були хлопці 6 класу?
  • -Ким були дівчатка 5 класу?
  • -Яку роль зіграв Костя Лисогор?
  • -Ким був Ларіончик Руслан?
  • -Скільки було принцес?
  • -Скільки було гномів? Звірів?
  • -Хотіли б ви подивитися на себе?
  • -Тоді пропоную всім стати членами великого карнавального журі.
  • -Що робить журі? (Переглядає та оцінює)
  • -Для перегляду відео з карнавалу пропоную всім перейти до «кінозалу»
  • ( класна кімната 1 класу з телевізором для перегляду відео; стільці підготовлені заздалегідь).
  • -Комусь треба нагадувати правила колективного перегляду?!
  • -Отже, приготувались! Поїхали!

3. Перегляд фрагментів відеозапису, які мають важливе значення для всього колективу ( звернути увагу на гру «Дощ»; після перегляду всі повертаємося до зали).

4. Вправа на зосередження уваги «Тік – так».

Мета вправи: зняти напруження та зосередити увагу в ігровій формі.

Опис вправи: діти стоять, на слово «тік» нахиляють голову вліво, на слово «так» - вправо; ведучий називає слова безсистемно, намагаючись збити з толку гравців.

5. Вправа «Постав оцінку».

Мета вправи: в ігровій формі оцінити основні етапи карнавалу не для скрупульозної точності, а для з'ясування загальної думки дітей; індивідуальне оцінювання важливе, бо під час нього кожна дитина, виставляючи свою оцінку, ще раз згадує свої враження і аналізує своє ставлення до кожного з етапів, узагальнюючи у певну оцінку ( така собі рефлексія); підведення підсумків не потрібне, бо в ході виставлення оцінок, діти дуже цікавляться оцінками своїх товаришів і підсвідомо роблять узагальнюючий висновок про кожен із етапів.

Опис вправи: для демонстрації оцінки діти використовують руку (5 балів – 5 пальців, 4 бали – 4 пальці і т. д); вся група розташовується півколом в кілька рядів.

Ведучий: - Шановне журі нашого карнавалу!

Приготуйтеся виставити свої оцінки за такі моменти:

  • -Скільки балів ви поставите за «Виходи»?
  • -Як оціните пісню «Білим, білим снігом..»?
  • -Скількома балами оціните «Привітання -кричалки»?
  • -Скільки балів отримають «Хороводи»?
  • -Скільки балів поставите за ігри?
  • -Скільки балів поставите за поведінку?
  • -Скільки за настрій?
  • -Скільки за вміння спілкуватися?
  • Дякую, шановне журі!

6. Практичний блок.

Мета: привернути увагу дітей до емоційної складової, бо саме вона є основою досвіду та вражень; вчити передавати враження та емоції через творчість; вчити аналізувати КТС з точки зору своїх емоцій та вражень.

Опис етапу: весь дитячий колектив розподіляється на дві вікові групи ( молодші школярі 1-3 класів та учні 4-8 класів);зал ділиться на дві частини: зона для творчості – парти поставлені колом, у колі – маленький стіл, на якому великий красивий коробок із різними матеріалами для малювання та поряд ноутбук для забезпечення музичного оформлення, та вільна зона, де будуть розташовуватися діти 5-8 класів; по команді молодші школярі займають місця для малювання, старша група розташовується вільно; І група працює поки звучить музика; для створення відповідної атмосфери можна використати музику з карнавалу; ІІ група за цей час бере участь в наступних вправах.

Хід завдання:

Ведучий: - Прошу уваги учнів 1 - 3 класів!

Згадуючи наш карнавал, намалюйте те, що вам хочеться намалювати цієї миті.

( Діти займають міста для творчості. Роботу дітей курує помічник)

  • -Прошу уваги учнів 4-8 класів!

Для вас є коротка карнавальна анкета. Ваші особисті враження!

(Додаток 1)

(Після заповнення анкети діти складають аркуші до яскравого конверту)

7. Гра «Гарний слух» ( для учнів ІІ групи).

Мета :. вчити дітей колективно заспокоюватися, зосереджуватися, новими для них способами об'єднуватися у групи; діти вчаться уважно слухати, отримуючи при цьому задоволення.

Опис гри: діти утворюють коло; ведучий підходить до кожного і на вухо тихо каже по черзі одну із фраз: "Ти будеш коровою", "Ти будеш собакою", "Ти будеш кішкою"; за командою ведучого діти закривають очі і мають знайти своїх «братів» тільки по голосу, промовляючи відповідні слова; в ході гри діти можуть здійняти галас, завдання ведучого вчасно зупинити гру і в бесіді привести дітей до висновку , що всі учасники мають почути один одного,а для цього сила голосу повинна бути достатньою, щоб почути, але не такою щоб створити галас( таким чином діти на практиці вчаться шукати компроміси для вирішення спірних питань та складних завдань)

Хід гри:

Ведучий: -Будь ласка, встаньте і розташуйтеся широким колом. Я підійду до кожного з вас і пошепки скажу на вушко назву якоїсь тварини. Запам'ятайте її гарненько, бо потім вам треба буде стати цією твариною. Нікому не промовтесь про те, що я вам прошепотіла. ( Ведучий проходить по колу )

- Тепер закрийте, будь ласка, очі. Через хвилину я попрошу вас "заговорити" так, як "говорить" ваша тварина. Забудьте на час людську мову. Вам треба, не відкриваючи очей, об'єднатися в групи з усіма тими тваринами, які "говорять" так само, як ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тварину, рухатися йому назустріч. Далі, взявшись за руки, ви йдете вже вдвох і разом видаєте звук цієї тварини, щоб знайти інших дітей, "балакаючих» на вашій мові.

- Готові? Всі закрили очі? Пам'ятайте, що під час ходіння по кімнаті очі повинні залишатися закритими. Нагостріть вуха і слухайте звуки, що видаються коровою, собакою та кішкою ... Почали!

8. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Мета: в ігровій формі змусити дітей проаналізувати умови, необхідні для організації цікавого та веселого свята; створити умови для самостійного висновку дітей про важливість особистого внеску кожного учасника свята.

Опис: завдяки грі «Гарний слух» діти вже розділені на групи; кожна група отримає аркуш «Рецепт класного свята» та кольорові фломастери; на час вправи звучить музика, команда проводить обговорення та записує до аркуша складові «рецепту»; всі рецепти виставляються для обговорення та узагальнення на дошці; паралельно діти молодшої школи виставляють свої творчі роботи.

Хід:

Ведучий:- Шановні учасники!

Попереду у нас ще багато свят! І щоб вони приносили нам задоволення – вони мають бути класними!

Для цього ми сьогодні спробували з'ясувати, що ж треба для того, щоб усім на святі було добре! Давайте складемо рецепт для класного свята!

  • -Що таке рецепт? ( склад продуктів для страви)
  • -Ваше завдання для груп: за 5 хвилин скласти рецепт «Як зробити класне свято?»
  • ( додаток 2)

(Діти працюють 5 хвилин, всі учасники спілкування виставляють на дошці свої роботи)

9. Рефлексія. Вправа « Чарівна паличка»

Мета гри: провести етап рефлексії в ігровій формі та зробити висновок; гра дає кожній дитині можливість задуматися і підвести підсумок; розвиває навички спілкування та групову згуртованість; діти вчаться поперемінно говорити і слухати інших; гра використовується для регулювання потоку дитячих монологів; її можна застосовувати і в інших випадках, наприклад, під час дискусії в класі, або коли діти по колу придумують разом історію.

Опис гри: ведучий демонструє «чарівну паличку» і ознайомлює учасників із правилами: говорить тільки той, у кого в руках «чарівна паличка»; «паличка» передається одному представнику групи для аналізу рецепта; творчі роботи дітей молодшої групи обговорюються з допомогою ведучого, який підводить дітей до висновку про важливість вміти виявляти свій емоційний стан за допомогою творчості;

Хід гри:

Ведучий: - Станьте, утворюючи коло, і подивіться на чарівну паличку, яку я вам принесла. Зараз право говорити отримає тільки та дитина, у якої в руках знаходиться чарівна паличка. Всі інші повинні будуть уважно слухати . Я хочу, дати цю паличку …( називає представника якоїсь групи) Для того, щоб вона (він) розказали свій рецепт підготовки класного свята.

( Діти озвучують сої «рецепти»; ведучий спрямовує дітей до висновку)

Ведучий:- Я дуже радію тому, що ви зрозуміли, що для того, щоб створити свято для всіх, не треба багато грошей, дорогих речей, а треба особистість, її індивідуальні риси – увага, культура спілкування, бажання, терпіння, доброта, піклування, допомога, старанність!

Емоції у всіх можуть бути різні, але поведінка має бути людяною

і тоді ВСІМ БУДЕ ДОБРЕ!

Додаток 1

Анкета «КАРНАВАЛ»

  • 1.Що на святі ти робив із задоволенням?_________________
  • _____________________________
  • ______________________________
  • 2.Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 3.Що було сюрпризом для тебе?___
  • _____________________________

_____________________________

  • 4.Коли ти сміявся?______________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 5.Якого кольору було свято?______
  • _____________________________
  • ______________________________

Анкета «КАРНАВАЛ»

  • 1.Що на святі ти робив із задоволенням?_________________
  • ______________________________
  • ______________________________
  • 2.Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 3.Що було сюрпризом для тебе?___
  • _____________________________

_____________________________

  • 4.Коли ти сміявся?______________
  • _____________________________
  • ____________________________
  • 5.Якого кольору було свято?______
  • _____________________________
  • ______________________________

Додаток 2.

1.

2.

3.

4.

5.

Інтерактивне спілкування

«Доброта»

( даний захід є етапом післядії у колективній творчій справі (КТС) «Карнавал – 2015»)

МЕТА: - створити атмосферу інтерактивної діяльності

різновікового колективу дітей;

- провести в ігровій інтерактивній формі аналіз

виконання КТС «Карнавал - 2015»;

- створити умови для самостійного висновку дітей

про важливість індивідуальної та колективної

діяльності, творчості, цілеспрямування;

  • -зібрати інформацію вподобань дітей для подальшого аналізу класними керівниками;
  • -провідну роль надати колективній діяльності дітей;
  • -розвивати навички рефлексії, аналізу, узагальнення;
  • -виховувати культуру спілкування.

ХІД СПІЛКУВАННЯ

  • 1.Організаційний момент.
  • Вправа «Принцеса-навшпиньках»
  • Цілі: заспокоїти та зосередити увагу дітей .
  • Опис вправи: діти та ведучий стоять у колі; хтось вибирається принцесою чи принцем і після слів ведучого починає рухатися в будь-якому напрямку, збираючи свою свиту; в ході гри діти утворюють нове коло.
  • Хід вправи:
  • Ведучий: - Шановні присутні!
  • Встаньте і як слід потягніться. Я хочу, щоб ви показали мені, як ви можете таємничим чином перетворити галасливу класну кімнату в творчу майстерню, де панують спокій і зосередженість. Нехай хто-небудь з вас почне гру. Це буде Принцеса-навшпиньках. Тихими нечутними кроками Принцеса підійде до кого-небудь з вас, легко доторкнеться до кінчика вашого носа, а потім попрямує до когось наступного. Той, до чийого носа доторкнулася Принцеса, буде так само безшумно слідувати за нею. Кожен, хто таким чином стане членом королівської свити, повинен буде триматися з королівською гідністю, тобто спокійно і елегантно. Королівська свита буде збільшуватися до тих пір, поки всі ви в неї не ввійдете. У цей момент «Принцеса – навшпиньках» повинна буде обернутися до своєї свити, розкрити руки, як би обіймаючи всіх, і сказати: "Дякую вам, панове".

- Шановні друзі! Як бачите зовсім не складно за допомогою гри із веселої гамірної компанії перетворитися на спокійних та зосереджених дівчат та хлопців. Дякую вам, панове!

  • 2.Гра «Великі пальці вгору» ( «Шепчемо всі разом»)

Мета гри: нерідко буває, що всі діти одночасно хочуть вигукнути відповідь на питання; пропонована гра спонукає їх зупинятися і робити паузу, перш ніж сказати відповідь; вони вчаться зосередженню, а більш повільні діти отримують більше часу для роздумів.

Опис гри: діти утворили коло; по команді мають виконати певні дії, як ритуал;відповідати мають тільки пошепки.

Хід гри.

Ведучий: - Я хочу задати вам зараз кілька запитань. Кожен, хто знає відповідь, повинен підняти руку, скласти пальці в кулак, а великий палець підняти вгору. Коли всі отримають достатньо часу для роздумів, і я побачу багато піднятих вгору пальців, я почну рахувати: "Раз, два, три ..." На рахунок «три» ви всі разом повинні будете прошепотіти мені відповідь.

  • -Який сьогодні день?
  • -Як називається наша школа?
  • -Як звати директора нашої школи?
  • -Коли був новорічний карнавал?
  • -Хто на карнавалі був Каєм?
  • -Хто на карнавалі був Пеппі – Довга Панчоха?
  • -Ким були хлопці 6 класу?
  • -Ким були дівчатка 5 класу?
  • -Яку роль зіграв Костя Лисогор?
  • -Ким був Ларіончик Руслан?
  • -Скільки було принцес?
  • -Скільки було гномів? Звірів?
  • -Хотіли б ви подивитися на себе?
  • -Тоді пропоную всім стати членами великого карнавального журі.
  • -Що робить журі? (Переглядає та оцінює)
  • -Для перегляду відео з карнавалу пропоную всім перейти до «кінозалу»
  • ( класна кімната 1 класу з телевізором для перегляду відео; стільці підготовлені заздалегідь).
  • -Комусь треба нагадувати правила колективного перегляду?!
  • -Отже, приготувались! Поїхали!

3. Перегляд фрагментів відеозапису, які мають важливе значення для всього колективу ( звернути увагу на гру «Дощ»; після перегляду всі повертаємося до зали).

4. Вправа на зосередження уваги «Тік – так».

Мета вправи: зняти напруження та зосередити увагу в ігровій формі.

Опис вправи: діти стоять, на слово «тік» нахиляють голову вліво, на слово «так» - вправо; ведучий називає слова безсистемно, намагаючись збити з толку гравців.

5. Вправа «Постав оцінку».

Мета вправи: в ігровій формі оцінити основні етапи карнавалу не для скрупульозної точності, а для з'ясування загальної думки дітей; індивідуальне оцінювання важливе, бо під час нього кожна дитина, виставляючи свою оцінку, ще раз згадує свої враження і аналізує своє ставлення до кожного з етапів, узагальнюючи у певну оцінку ( така собі рефлексія); підведення підсумків не потрібне, бо в ході виставлення оцінок, діти дуже цікавляться оцінками своїх товаришів і підсвідомо роблять узагальнюючий висновок про кожен із етапів.

Опис вправи: для демонстрації оцінки діти використовують руку (5 балів – 5 пальців, 4 бали – 4 пальці і т. д); вся група розташовується півколом в кілька рядів.

Ведучий: - Шановне журі нашого карнавалу!

Приготуйтеся виставити свої оцінки за такі моменти:

  • -Скільки балів ви поставите за «Виходи»?
  • -Як оціните пісню «Білим, білим снігом..»?
  • -Скількома балами оціните «Привітання -кричалки»?
  • -Скільки балів отримають «Хороводи»?
  • -Скільки балів поставите за ігри?
  • -Скільки балів поставите за поведінку?
  • -Скільки за настрій?
  • -Скільки за вміння спілкуватися?
  • Дякую, шановне журі!

6. Практичний блок.

Мета: привернути увагу дітей до емоційної складової, бо саме вона є основою досвіду та вражень; вчити передавати враження та емоції через творчість; вчити аналізувати КТС з точки зору своїх емоцій та вражень.

Опис етапу: весь дитячий колектив розподіляється на дві вікові групи ( молодші школярі 1-3 класів та учні 4-8 класів);зал ділиться на дві частини: зона для творчості – парти поставлені колом, у колі – маленький стіл, на якому великий красивий коробок із різними матеріалами для малювання та поряд ноутбук для забезпечення музичного оформлення, та вільна зона, де будуть розташовуватися діти 5-8 класів; по команді молодші школярі займають місця для малювання, старша група розташовується вільно; І група працює поки звучить музика; для створення відповідної атмосфери можна використати музику з карнавалу; ІІ група за цей час бере участь в наступних вправах.

Хід завдання:

Ведучий: - Прошу уваги учнів 1 - 3 класів!

Згадуючи наш карнавал, намалюйте те, що вам хочеться намалювати цієї миті.

( Діти займають міста для творчості. Роботу дітей курує помічник)

  • -Прошу уваги учнів 4-8 класів!

Для вас є коротка карнавальна анкета. Ваші особисті враження!

(Додаток 1)

(Після заповнення анкети діти складають аркуші до яскравого конверту)

7. Гра «Гарний слух» ( для учнів ІІ групи).

Мета :. вчити дітей колективно заспокоюватися, зосереджуватися, новими для них способами об'єднуватися у групи; діти вчаться уважно слухати, отримуючи при цьому задоволення.

Опис гри: діти утворюють коло; ведучий підходить до кожного і на вухо тихо каже по черзі одну із фраз: "Ти будеш коровою", "Ти будеш собакою", "Ти будеш кішкою"; за командою ведучого діти закривають очі і мають знайти своїх «братів» тільки по голосу, промовляючи відповідні слова; в ході гри діти можуть здійняти галас, завдання ведучого вчасно зупинити гру і в бесіді привести дітей до висновку , що всі учасники мають почути один одного,а для цього сила голосу повинна бути достатньою, щоб почути, але не такою щоб створити галас( таким чином діти на практиці вчаться шукати компроміси для вирішення спірних питань та складних завдань)

Хід гри:

Ведучий: -Будь ласка, встаньте і розташуйтеся широким колом. Я підійду до кожного з вас і пошепки скажу на вушко назву якоїсь тварини. Запам'ятайте її гарненько, бо потім вам треба буде стати цією твариною. Нікому не промовтесь про те, що я вам прошепотіла. ( Ведучий проходить по колу )

- Тепер закрийте, будь ласка, очі. Через хвилину я попрошу вас "заговорити" так, як "говорить" ваша тварина. Забудьте на час людську мову. Вам треба, не відкриваючи очей, об'єднатися в групи з усіма тими тваринами, які "говорять" так само, як ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тварину, рухатися йому назустріч. Далі, взявшись за руки, ви йдете вже вдвох і разом видаєте звук цієї тварини, щоб знайти інших дітей, "балакаючих» на вашій мові.

- Готові? Всі закрили очі? Пам'ятайте, що під час ходіння по кімнаті очі повинні залишатися закритими. Нагостріть вуха і слухайте звуки, що видаються коровою, собакою та кішкою ... Почали!

8. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Мета: в ігровій формі змусити дітей проаналізувати умови, необхідні для організації цікавого та веселого свята; створити умови для самостійного висновку дітей про важливість особистого внеску кожного учасника свята.

Опис: завдяки грі «Гарний слух» діти вже розділені на групи; кожна група отримає аркуш «Рецепт класного свята» та кольорові фломастери; на час вправи звучить музика, команда проводить обговорення та записує до аркуша складові «рецепту»; всі рецепти виставляються для обговорення та узагальнення на дошці; паралельно діти молодшої школи виставляють свої творчі роботи.

Хід:

Ведучий:- Шановні учасники!

Попереду у нас ще багато свят! І щоб вони приносили нам задоволення – вони мають бути класними!

Для цього ми сьогодні спробували з'ясувати, що ж треба для того, щоб усім на святі було добре! Давайте складемо рецепт для класного свята!

  • -Що таке рецепт? ( склад продуктів для страви)
  • -Ваше завдання для груп: за 5 хвилин скласти рецепт «Як зробити класне свято?»
  • ( додаток 2)

(Діти працюють 5 хвилин, всі учасники спілкування виставляють на дошці свої роботи)

9. Рефлексія. Вправа « Чарівна паличка»

Мета гри: провести етап рефлексії в ігровій формі та зробити висновок; гра дає кожній дит

Перегляд файлу

                                     Інтерактивне спілкування      

                                    «Доброта»

 

МЕТА: -  створити атмосферу інтерактивної діяльності

                  різновікового колективу дітей;

               -  провести в ігровій інтерактивній  формі аналіз

                  виконання КТС  «Карнавал - 2015»;

               -  створити умови для  самостійного висновку дітей  

                  про важливість індивідуальної та колективної

                  діяльності, творчості, цілеспрямування;

  • зібрати  інформацію вподобань дітей для подальшого аналізу класними керівниками;
  • провідну роль надати колективній діяльності дітей;
  • розвивати навички рефлексії, аналізу, узагальнення;
  • виховувати культуру спілкування.

 

                                  ХІД СПІЛКУВАННЯ            

 

  1. Організаційний момент.

Вправа «Принцеса-навшпиньках»

 

Цілі: заспокоїти та зосередити увагу дітей .

 

Опис  вправи: діти та ведучий стоять у колі; хтось вибирається принцесою чи принцем і після слів ведучого починає рухатися в будь-якому напрямку, збираючи свою свиту; в ході гри діти утворюють нове коло.

 

Хід вправи:       Ведучий: - Шановні присутні!

  Встаньте і як слід потягніться. Я хочу, щоб ви показали мені, як ви можете таємничим чином перетворити галасливу класну кімнату в творчу  майстерню, де панують спокій і зосередженість. Нехай хто-небудь з вас почне гру. Це буде Принцеса-навшпиньках. Тихими нечутними кроками Принцеса  підійде до кого-небудь з вас, легко доторкнеться до кінчика вашого носа, а потім попрямує до когось наступного. Той, до чийого носа доторкнулася Принцеса, буде так само безшумно слідувати за нею. Кожен, хто таким чином стане членом королівської свити, повинен буде триматися з королівською гідністю, тобто спокійно і елегантно. Королівська свита буде збільшуватися до тих пір, поки всі ви в неї не ввійдете. У цей момент «Принцеса – навшпиньках» повинна буде обернутися до своєї свити, розкрити руки, як би обіймаючи всіх, і сказати: "Дякую вам, панове".

 

 - Шановні друзі! Як бачите зовсім  не складно за допомогою гри із веселої гамірної компанії  перетворитися на спокійних та зосереджених дівчат та хлопців.                                             Дякую вам, панове!

  1. Гра «Великі пальці вгору» ( «Шепчемо всі разом»)

  Мета гри: нерідко буває, що всі діти одночасно хочуть вигукнути відповідь на питання; пропонована гра спонукає їх зупинятися і робити паузу, перш ніж сказати відповідь;  вони вчаться зосередженню, а більш повільні діти отримують більше часу для роздумів.

  Опис гри: діти утворили коло; по команді мають виконати певні дії, як ритуал;відповідати мають тільки пошепки.

 Хід гри.

 Ведучий: -  Я хочу задати вам зараз кілька запитань. Кожен, хто знає відповідь, повинен підняти руку, скласти пальці в кулак, а великий палець підняти вгору. Коли всі отримають достатньо часу для роздумів, і я побачу багато піднятих вгору пальців, я почну рахувати: "Раз, два, три ..." На рахунок «три» ви всі разом повинні будете прошепотіти мені відповідь.

  •    Який сьогодні день?
  •    Як називається наша школа?
  •    Як звати директора нашої школи?
  •    Коли був новорічний карнавал?
  •    Хто на карнавалі був Каєм?
  •    Хто на карнавалі був Пеппі – Довга Панчоха?
  •    Ким були хлопці 6 класу?
  •    Ким були дівчатка 5 класу?
  •    Яку роль зіграв Костя Лисогор?
  •    Ким був Ларіончик Руслан?
  •    Скільки було принцес?
  •    Скільки було гномів? Звірів?
  •    Хотіли б ви подивитися на себе?
  •    Тоді пропоную всім стати членами великого карнавального журі.
  •    Що робить журі? (Переглядає та оцінює)
  •    Для перегляду відео з карнавалу пропоную всім перейти до «кінозалу»

( класна кімната 1 класу з телевізором для перегляду відео; стільці підготовлені заздалегідь).

  •    Комусь треба нагадувати правила колективного перегляду?!
  •    Отже, приготувались! Поїхали!

3. Перегляд фрагментів відеозапису, які мають важливе значення для всього колективу  ( звернути увагу на гру «Дощ»; після перегляду всі повертаємося до зали).

 

4.  Вправа  на зосередження уваги «Тік – так».

Мета вправи: зняти напруження та зосередити увагу в ігровій формі.

Опис вправи: діти стоять, на слово «тік» нахиляють голову вліво, на слово «так» - вправо; ведучий називає слова безсистемно, намагаючись збити з толку гравців.

5. Вправа «Постав оцінку».

Мета вправи: в ігровій формі оцінити основні етапи карнавалу не для скрупульозної точності, а для з'ясування загальної думки дітей;  індивідуальне оцінювання важливе, бо під час нього кожна дитина, виставляючи свою оцінку, ще раз згадує свої враження і аналізує своє ставлення до кожного з етапів, узагальнюючи у певну оцінку ( така собі рефлексія);  підведення підсумків не потрібне, бо в ході виставлення оцінок, діти дуже цікавляться оцінками своїх товаришів і підсвідомо роблять  узагальнюючий висновок про кожен із етапів.

Опис вправи: для демонстрації  оцінки діти використовують руку (5 балів – 5 пальців, 4 бали – 4 пальці і т. д); вся група розташовується півколом в кілька рядів.

Ведучий:    - Шановне журі нашого карнавалу!

Приготуйтеся виставити свої оцінки за  такі моменти:

  •    Скільки балів ви поставите за «Виходи»?
  •    Як оціните пісню «Білим,  білим  снігом..»?
  •    Скількома балами оціните «Привітання -кричалки»?
  •    Скільки балів отримають «Хороводи»?
  •    Скільки балів поставите за ігри?
  •    Скільки балів поставите за поведінку?
  •    Скільки за настрій?
  •    Скільки за вміння спілкуватися?

Дякую, шановне журі!

 

6. Практичний блок.

Мета: привернути увагу дітей до емоційної складової, бо саме вона є основою досвіду та вражень; вчити передавати враження та емоції через творчість; вчити аналізувати КТС з точки зору своїх емоцій та вражень.

Опис етапу: весь дитячий колектив розподіляється на дві вікові групи ( молодші школярі 1-3 класів  та учні 4-8 класів);зал ділиться  на дві частини: зона для творчості – парти поставлені колом, у колі – маленький стіл, на якому великий красивий коробок із різними матеріалами для малювання та поряд ноутбук для забезпечення музичного оформлення, та вільна зона, де будуть розташовуватися діти 5-8 класів; по команді  молодші школярі займають місця для малювання, старша група розташовується вільно; І група працює поки звучить музика; для створення відповідної атмосфери  можна використати  музику з карнавалу; ІІ група за цей час бере участь в наступних вправах.

Хід завдання:                     

 Ведучий:       -  Прошу уваги учнів 1 -3 класів!

Згадуючи наш карнавал, намалюйте те, що вам хочеться намалювати цієї миті.

( Діти займають міста для творчості. Роботу дітей курує помічник)

  •    Прошу уваги  учнів 4-8 класів!

Для вас є коротка карнавальна анкета. Ваші особисті враження!

(Після заповнення анкети діти складають аркуші до яскравого конверту)

 

7. Гра «Гарний слух» ( для учнів ІІ групи).

Мета :. вчити дітей колективно  заспокоюватися, зосереджуватися, новими для них способами об’єднуватися у групи; діти вчаться уважно слухати, отримуючи при цьому задоволення.

Опис гри: діти утворюють коло; ведучий підходить до кожного і на вухо тихо каже по черзі одну із фраз: "Ти будеш коровою", "Ти будеш собакою", "Ти будеш кішкою"; за командою ведучого діти закривають очі і мають знайти своїх «братів» тільки по голосу, промовляючи відповідні слова; в ході гри діти можуть здійняти галас, завдання ведучого вчасно зупинити гру і в бесіді  привести дітей до висновку , що всі учасники мають почути один одного,а для цього сила голосу повинна бути достатньою, щоб почути, але не такою щоб створити галас( таким чином діти на практиці вчаться шукати компроміси для вирішення спірних питань та складних завдань)

Хід гри:

Ведучий: -Будь ласка, встаньте і розташуєтеся широким колом. Я підійду до кожного з вас і пошепки скажу на вушко назву якоїсь  тварини. Запам'ятайте її гарненько, так як потім вам треба буде стати цією твариною. Нікому не промовтесь про те, що я вам нашептала.  ( Ведучий проходить по колу )

      - Тепер закрийте, будь ласка, очі. Через хвилину я попрошу вас "заговорити" так, як "говорить" ваша тварина. Забудьте на час людську мову. Вам треба, не відкриваючи очей, об'єднатися в групи з усіма тими тваринами, які "говорять" так само, як ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тварину, рухатися йому назустріч. Далі, взявшись за руки, ви йдете вже вдвох і разом видаєте звук цієї тварини, щоб знайти інших дітей, "балакаючих»  на вашій мові.

       -  Готові? Всі закрили очі? Пам'ятайте, що під час ходіння по кімнаті очі повинні залишатися закритими. Нагостріть вуха і слухайте звуки, що видаються коровою, собакою та кішкою ... Почали!

8. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Мета: в ігровій формі змусити дітей проаналізувати умови, необхідні для організації цікавого та веселого свята; створити умови для самостійного висновку дітей про важливість особистого внеску  кожного учасника свята.

Опис: завдяки  грі «Гарний слух» діти вже розділені на групи; кожна група отримає аркуш  «Рецепт класного свята» та кольорові фломастери; на час вправи звучить музика, команда проводить обговорення та записує до аркуша складові «рецепту»; всі рецепти виставляються для обговорення та узагальнення на дошці; паралельно  діти молодшої школи виставляють свої творчі роботи.

Хід:            

Ведучий:  - Шановні учасники!

Попереду у нас ще багато свят! І щоб вони приносили нам задоволення – вони мають бути класними!

Для цього ми сьогодні спробували зясувати, що ж треба для того, щоб усім на святі було добре! Давайте складемо рецепт для класного свята!

  •    Що таке рецепт? ( склад продуктів для страви)
  •    Ваше завдання для груп: за 5 хвилин  скласти рецепт «Як зробити класне свято?»

(Діти працюють 5 хвилин, всі учасники спілкування виставляють на дошці свої роботи)

9. Рефлексія.  Вправа « Чарівна паличка»

Мета гри: провести етап рефлексії в ігровій формі та зробити висновок; гра дає кожній дитині можливість задуматися і підвести підсумок; розвиває навички спілкування та групову згуртованість; діти вчаться поперемінно говорити і слухати інших; гра використовується для регулювання потоку дитячих монологів; її  можна застосовувати і в інших випадках, наприклад, під час дискусії в класі, або коли діти по колу придумують разом історію.

 

Опис гри: ведучий демонструє «чарівну паличку» і ознайомлює учасників із правилами:  говорить тільки той, у  кого в руках «чарівна паличка»; «паличка» передається одному представнику групи для аналізу рецепта; творчі роботи дітей молодшої групи обговорюються з допомогою ведучого, який підводить дітей до висновку про важливість вміти виявляти свій емоційний стан за допомогою творчості;

Хід гри:                        

   Ведучий:  - Станьте, утворюючи коло, і подивіться на чарівну паличку, яку я вам принесла. Зараз право говорити отримає тільки та дитина, у якої в руках знаходиться чарівна паличка. Всі інші повинні будуть уважно слухати . Я хочу, дати цю паличку …( називає представника якоїсь групи) Для того, щоб вона (він) розказали свій рецепт підготовки класного свята.

( Діти озвучують сої «рецепти»; ведучий спрямовує дітей до висновку)

Ведучий:  - Я дуже радію тому, що ви зрозуміли, що для того, щоб створити свято для всіх, не треба багато грошей, дорогих речей, а треба особистість, її індивідуальні риси – увага, культура спілкування, бажання, терпіння, доброта, піклування, допомога, старанність!

                Емоції у всіх можуть бути різні, але поведінка має бути людяною

                                                і тоді ВСІМ БУДЕ ДОБРЕ!

Додаток 1

                Анкета «КАРНАВАЛ»

 

  1. Що на святі ти робив із задоволенням?_________________

_____________________________

_______________________________

 

  1. Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________

_____________________________

____________________________

 

  1. Що було сюрпризом для тебе?___

_____________________________

          _____________________________

 

  1. Коли ти сміявся?______________

_____________________________

____________________________

 

  1. Якого кольору було свято?______

_____________________________

______________________________

 

                Анкета «КАРНАВАЛ»

 

  1. Що на святі ти робив із задоволенням?__________________

______________________________

_______________________________

 

  1. Чий костюм вразив тебе найбільше?___________________

_____________________________

____________________________

 

  1. Що було сюрпризом для тебе?___

_____________________________

          _____________________________

 

  1. Коли ти сміявся?______________

_____________________________

____________________________

 

  1. Якого кольору було свято?______

_____________________________

______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

 

 

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5. i (3)

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку