Захист екологічного проекту "Вода - джерело життя"

Про матеріал

Весь рік учні працювали над екологічним проектом "Вода - джерело життя". Малювали, проводили досліди та записували їх на відео, знаходили цікаві факти, вчилися економно витрачати воду. В ході проекту познайомилися з водними ресурсами рідного краю. Цей захід став заключним і підсумковим в ході цієї роботи.

Перегляд файлу

Захист екологічного проекту «Вода – джерело життя»

 

(Під музику Ані Лорак « Оранжевые сны» )

Знов зібрались в залі діти

Щоб дорослим нагадати

Як на світі треба жити

 Щоб планету зберігати

Ми зібрались небайдужі

Рідну землю захистити

Бо не можна і надалі

Так, як зараз, далі жити

Приспів:

Ми зібралися гуртом,

«Сполох»  наш – то крик душі

Рідну землю збережем

Для дітей своїх!

«Сполох» наш почуйте всі

Нам у цьому світі жить

А губить

Не дамо планету ми!

(розходяться, залишаються ведучі)

Ведуча1.Вода – прекрасна рідина, життя без неї неможливе.

Без запаху й смаку вона, корисна і завжди важлива.

Оазис там, де є вода, а  де нема – пустеля дика.

Там, де волога пропаде, у  тім краю біда велика.

З водою квітка зацвіте, у  небі райдуга весела.

Вода – це є саме життя,  що живить і міста і села.

 

Ведучий 2. Доброго дня, дорогі гості! Сьогодні ми будемо говорити про воду. Так як 22 березня у всьому світі відзначають Міжнародний день води. Що ж таке вода?  Відповідь проста, вода – це звичайна рідина, яка давно всім відома, а навколо стільки води, що про які дива можна говорити.

 

Ведуча 1. Постривайте, не поспішайте робити висновки, адже вода таїть в собі безліч загадок. Її й досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих даних про неї.

 

Ведучий 2. Вода, вода… Без кольору й смаку,

Й без запаху — прозора рідина,

А має силу не аби яку,

Бо всім-усім дає життя вона.

А без води нічого б не росло:

Ні квіти, ні дерева, ні трава…

Пташок, тварин, людей би не було.

Тому вода — усьому голова!

 

ТАНОК «РІЗНОКОЛЬОРОВІ ПАРАСОЛЬКИ»

 

ПІСНЯ КАПІТОШКИ (виходить Капітошка, танцює з краплинками).

Капітошка.

Капітошка я малий, я веселий, ось такий…

І пісенька моя дзвінка, як голосочок у струмка.

Та сьогодні я сумний…

Хімікатами наповнений,

Голова моя болить,

Ніжки ледь тримають.

Аміаки та нітрати,

Солі кальцію й фосфати,

Алюміній і бактерії

Мене розпирають…

 

Ведучий 1. Капітошка, привіт. Що це з тобою?

 

Капітошка. Здається я гину, друзі. Я вже все перепробував. В морі купався, в річці омивався, зі струмочком дзюрчав, джерельцем протікав¸на хмаринці катався, дощиком на землю спускався. Нічого не допомагає. Весь час щось мені заважає..

 

Ведучий 2. Що ж робити? Як тебе нам оживити? До кого звертатися?

 

ПІСНЯ. (на мотив «Любовь спасет мир» В. Брежневой)

Світ, в якому ми живем,

Занедбаний людьми,

Повільно помирає…

Вже нема на картах плям,

Людина тут і там

Лише про гроші дбає

Приспів:

Піднімемось дружно ми,

Скажемо: не треба!

Не нівечіть ні води,

Ні землі, ні неба!

На сполох ми б’єм:

Одуматись час!

Батьки, бережіть

Нашу землю для нас

Ти ліс не рубай,

Річок не грязни,

Уникнуть не пізно

Страшної біди!

 

Капітошка. В мене є чарівна парасолька та сил вимовити чарівні слова не має.

 

Ведучий 1. Діти, допоможемо Капітошці, давайте всі разом промовимо чарівні слова!

 

ВСІ: Жива вода дає життя всьому живому в світі,

Якщо живе жива вода, тоді земля у цвіті!

 

(музика дощу)

 

Ведучий 2. Ой де це ми?

Ведучий 1.

 

Дана. Вітаю вас…

Як ще не було початку світу,

То ще не було ні неба, ні землі

А лише було широке море,

А на тім морі явір зелений…

З первісного океану виросло дерево життя, яке дало початок усьому.

Я Дана, богиня води й річок, дарувальниця дощу, богиня весняних гроз. Моя вода не лише напувала і очищала, вона дарувала правду, життя, молодість.

З чим прийшли до мене?

 

Звучить тривожна музика (виходять діти - краплинки):

  1. Більшість водних об'єктів світу забруднені нафтопродуктами, органічними речовинами та важкими металами!
  2. Запаси прісної води на землі не бездонні,  а без води немає і…  Не може бути життя!
  3. Фахівці переконані, що підземні води в Україні забруднені майже по всій території. Щороку до водойм Країни потрапляє до 5 млн. тон солей та значна частина стоків від тваринницьких комплексів.
  4. Майже половина мінеральних добрив і отрутохімікатів змивається з полів у ріки, просочується в ґрунтові води та колодязі!
  5. Основна водна артерія нашого міста - річка Дністер, води якої надзвичайно забруднені! Багато років фахівці б’ють на сполох! Лабораторні дослідження виявили, що купатися у річці  небезпечно, адже можна підхопити кишкову інфекцію, алергію!
  6. За добу з одного недбало закритого крану витікає по краплі більше 14 літрів води, і це тоді, коли світова проблема нестачі прісної води росте з кожним днем!

 

Дана. 3 давніх - давен українці шанобливо ставились до річок, криниць, джерел. Берегли і леліяли їх, бо добре знали, що вода –  джерело життя на землі. Але в шаленому ритмі атомної епохи ви по іншому стали дивитися на світ... Усе брали від природи "не чекаючи милостей", а з віддачею не поспішали. І ось прийшов час, коли природа вже не може віддавати, коли вона волає: Людино! Захисти, врятуй мене від самої себе! Проблема забруднення водних ресурсів темною хмарою нависла над людством.І Люди самі повинні робити кроки до того, щоб позбутися цієї загрози.

Капітошка. Що ж нам робити?

Дана. Нажаль, змінилися часи. Я вже не взмозі вам допомогти. Лише ви самі можете виправити те, що натворили. Бувайте!

Ведучий 1. Треба щось робити. Вихід завжди є.

Ведучий 2. Мабуть вже немає.

Капітошка. Ми маємо спробувати. Давайте всі разом моє заклинання.

 

ВСІ: Жива вода дає життя всьому живому в світі,

Якщо живе жива вода, тоді земля у цвіті!

 

ППОТРАПЛЯЮТЬ У ЛАБОРАТОРІЮ ПРОФЕССОРА

Професор. Так, так, так. (проводить дослід  з водою)

З’являється Капітошка з ведучими.

Капітошка. Доброго дня, професор!

Професор. Ой, ой! Ви меня налякали…

Вед.1. Ми до вас по допомогу.

Професор. ДА? І що я можу для вас зробити?

Вед 2. Капітошка захворів.

Професор. Хто? Він? Захворів?

Капітошка. Здається в мене токсичне отруєння

Професор. Отруєнння? чим?

Капітошка. Водою!

Професор. Водою?

 

Професор підходить до екрану і починає розповідати показуючи презентацію.

Вода́, Н2O — хімічна речовина у вигляді прозорої, безбарвної рідини без запаху і смаку, (в нормальних умовах). У природі існує у трьох агрегатних станах — твердому (лід), рідкому (вода) і газоподібному (водяна пара). Молекула води складається з одного атома оксигену і двох атомів гідрогену.

Вода — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. Рослини та тварини містять понад 60 % води за масою. На Землі водою покрито 70,9 % поверхні. Вона здійснює у природі постійний кругообіг, випаровуючись з поверхні й повертаючись на неї у вигляді атмосферних опадів. Вода має велике значення для економіки: сільського господарства й промисловості. Прісні води, придатні для пиття, становлять лише 2,5 % від загальної кількості води на Землі. Нестача води може стати однією з найгостріших проблем людства в найближчі десятиліття.

Вед. 1. Професоре, ми все це знаємо!

Професор. Знаєте? Звідки?

Вед 2. В школі вивчали!

Професор. Та що вам треба?

Вед 1. Врятуйте Капітошку!

Професор.  Все в тісному зв’язку і живе, й неживе

І взаємини ці особливі

Звір, комаха і риба, що в водах пливе,

І стосунки між ними важливі.

Все взаємопов’язане в світі завжди,

І рослина, і пташечка дрібна.

Та не може ніхто обійтись без води,

Для життя всім вода необхідна

Треба воду на нашій Землі берегти

І від бруду її захищати.

Силу й волю усім нам потрібно знайти,

Щоб водичку здоровою мати.

Професор. Я звичайно візьму проби його водного балансу на аналіз і буду намагатися знайти причину захворювання Капітошки. Але нічого не обіцяю. Так як очищення води – це дуже клопітна справа. (робить вигляд що бере аналіз)

Вед. 1 Дякуємо, професоре.

Капітошка. А нам треба вирушати далі.

ВСІ: Жива вода дає життя всьому живому в світі,

Якщо живе жива вода, тоді земля у цвіті!

 

ПРОГРАМА «СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО»

ФАНФАРИ. Виходить ведуча.

Екологія. Доброго дня, шановні гості! В ефірі програма «Стосується кожного», і я її постійна ведуча – Екологія. І сьогодні ми обговорюватимемо проблему, яка хвилює кожного землянина – водні ресурси. Прошу гостей сформулювати суть цієї проблеми чи претензії.

 

Музика. Виходить населення.

Населення. Я – населення планети, і у мене дуже великі претензії до водних ресурсів! Сім’я моя велика і прекрасна, за останні 100 років збільшилась в 4 рази!

 

Екологія.  Аплодисменти

 

Населення. Дякую, дякую! Але запаси прісної води зменшуються щорічно! Отож, у мене запитання до водних ресурсів «Як нам жити далі?» До речі, де мій опонент?

 

Музика. Виходять водні ресурси. Роздивляються по сторонам.

 

Екологія. Агов. Ми тут.

 

Водні ресурси. ООААА! Хто тут?

Екологія. Програма «Стосується кожного»

Водні ресурси. А я тут до чого? Моя робота маленька – прийняти, налити, списати.

Населення. От бачите, ви всі свідки! І як можна жити в таких умовах «А вони ні при чому». А хто при чому? І це тоді, коли увесь світ будує плани – населення збільшується, рівень життя покращується, а елементарної прісної води на всіх не вистачає! Він ні при чому!

 

Водні ресурси. Шановна, я роблю все, що від мене залежить, але як бачите, я не можу забезпечити водою всю вашу армію людства достатніми запасами!

Населення. Проводьте реформи. Змінюйте методи роботи. Боріться з корупцією, в решті решт. Тоді все зможете!

Водні ресурси. Я?! Ні, ні, ні! Вибачте за мою прямолінійність, але вам треба позбутися, дуже поганої риси.

Населення. Це мені треба позбутися? І чого ж це по вашому мені треба позбутися? Дітей? Пенсіонерів?

Водні ресурси. Я не про це. Я про марнотратство!

Населення. Це наклеп!

Водні ресурси. Ні! Ось вам, в мене є докази! Скарга, написана від грунтових вод про те, що ваші потужні дизельні та електричні насоси викачують воду в таких кількостях, що  вони не встигають відновити свої запаси!

Населення. Це брехня!

Водні ресурси. Правда!

Населення. Брехня!

Водні ресурси. Правда1

Екологія. Стоп! Шановні співрозмовники! Я як ведуча цієї програми хочу запропонувати вам самим у всьому розібратися. Допоможуть нам наші наступні гості.

 

Виходять водяний і 2 золоті рибки

 

Водяний. Ттак, покажіть пропуск, хто такі, знову понаїхало!

Екологія. Доброго дня, шановні! Це передача «Стосується кожного». Ви хто? Розкажіть в чому справа!

Водяний. Я Водяний цього моря, для друзів можна просто – Водя! Я ж власник цих усіх ресурсів в Одеському регіоні. Вони в мене ось де були (показує кулак) Хотів би до людей звернутись, даєте слово? Виступити можна? Я ж чого такий кремезний і так довго жив, та тому що воду я цілющу пив!  Водоканал приватний собі я збудував, сам пив скільки завгодно, кому треба продавав. Пробурив я свердловини – всі артезіанські. В Кіровськім, на Прохоровській і на Середньофонтанській. Закупив обладнання – все американське. І проблем з водою довго не було, всі жили чудово – воду попивали…

Екологія. То в чому ж ваша проблема?

Водяний. Але якось рано-вранці прийшли до нас ці голодранці – ниряльники, купальники, на пляжі накидальники, водозабрудняльники, водувипивальники, на батуті стрибальники!

Екологія. То хто ж вони – інопланетяни, чи що?

 

Заходять обурені відпочиваючі

Відпочиваюча 1. Не розумію, а ми тут до чого! Невже крім нас там не було нікого, ми тільки по одненькій викинули пляшці

Відпочиваюча 2. І тільки по одній ми кинули бумажці. А там ви бачили – весь берег в бруді – невже ж то ми одні, там й інші були люди! (люди показує як в лапках)

 

Рибка1. Кожен потрохи – і купа сміття,

Чисте море пішло в небуття,

Ніхто за вину відповісти не хоче,

Лише відвертається ховаючи очі!

 

Рибка 2. Люди, звідки ви взялися?

Люди, трохи совість майте.

Бідну річку , ту що Дністер

Від біди спасайте!

 

Екологія. Шановні глядачі, тільки зараз і тільки у нас в гостях – центральна артерія нашого міста річка Дністер, давайте послухаємо, як вона себе насправді відчуває завдяки присутності людей поряд.

 

Дністер. Як мені не сумувати? Всі отруйні речовини

Постікали в мою воду, забруднили чисту воду.

Вже течу між болотами, і заріс я очеретами,

Зникла риба, навіть раки, поховались небораки.

 

Жабка. Ой ти, Дністер, синьоокий, був колись і ти глибокий

І сумуємо  з тобою у болоті під вербою.

Тхне від тебе, брудно скрізь. Ох ці туристи!

 

Чорне море. А мене не запросили. Я теж маю що сказати.

Хочу з Дністрем пісню вам, люди, заспівати.

 

ПІСНЯ (зомбі)

Рідне небо

І рідне місто

І я в серці твоїм

Вітер лагідно хвилі колише,

Але сумно мені!

(далі всі разом) Поясніть!

Чому сама не своя?

Брудна вода моя

Чом не та моя краса!?

Хочу я

Турботи,

Уваги,

Любові

Чи ж прошу, чи прошу багато я?

П-В: Зупинись!

Озирнись!

Не руйнуй! Не кидай! Не лишай!

Ти зупинись, схаменись!

І красу ти мою не вбивай!

 

Екологія. Да ну і справи. Пристрасті все більше розгортаються! І ми запрошуємо до нашої студії наступних гостей, які мають не лише претензії до населення планети, але й конкретні погрози, в разі нераціонального використання природних ресурсів. Це три величних стихії – Земля, Вода і Повітря.  І як бачу вони налаштовані рішуче.

 

ПІСНЯ стихій (на мотив «У меня появился другой»)

Повітря: Вже давно я відчувало в чому суть,

А тепер не розумію – бути чи не буть!

Без повітря чистого нема життя!

Люди. Не забувайте про своє майбуття!

Земля: ми сьогодні, ніби у страшному сні.

Загазовані, занедбані, забруднені.

Придивись, людино до свого життя,

Ми тобі натякаєм, а ти не втямиш ніяк

 

Пр-п: Зливи, громи, потоп, буревій,

Ви остерігайтесь стихій.

Хотіли ви знайти вихід,

А вихід тільки такий!

 

Екологія (реп) Стало це зрозуміло раніше,

На Землі вже не стане чистіше

Вони довірились нам, та мабуть дарма…

 

Вода: я своїми водами тебе пою,

Але вдячності від тебе зовсім я не чую

Нам не по дорозі, ти не мій маяк!

Я тобі натякаю, а ти не втямиш ніяк!

 

Пр-п: Зливи, громи, потоп, буревій,

Ви остерігайтесь стихій.

Хотіли ви знайти вихід,

А вихід тільки такий!

 

Екологія. Пристрасті накаляються. А до нас приєдналися  експерти з питань екології.

 (виходять під музику люди в чорному)

Експерт 1. У воду потрапляють залишки добрив  із полів, що має негативний наслідок: змінюється хімічний склад води, бурхливо розростаються водорості, порушується біологічний кругообіг води.

 

Експерт 2.Проникаючи в підземні шари Землі, азотні сполуки роблять непридатною для пиття воду в криницях.

 

Експерт 3. А вода в них така, що вживаючи її

Не буде людини із шлунком здоровим,

А воду ту п’ють і качки і корови,

А ми оте м'ясо отруйне вживаєм,

Таким молочком і дітей напуваєм.

 

Експерт 4. Ми вас не лякаєм і це не дрібнички-

Від цієї отрути, цієї водички,

Хоч як не жахливо, а сталося так-

Вже й діти маленькі хворіють на рак.

 

Експерт 5. А ще від вживання отруєної води можна захворіти: на гепатит, пневмонію, гастрит. І таку ми воду п’ємо. Як же ми іще живемо?

 

Експерт 6. 3 мільйони людей на Землі щорічно вмирають від хвороб, які пов’язані з якістю води.

 

Експерт 7. Серед країн Європи Україна є однією з найменш забезпечених водними ресурсами. Понад 1000 сіл України втратили власні джерела питної води.

 

Населення. Що ж ми накоїли!? Що ж тепер робити?

Як нам виправити всі негаразди й біди,

Яких ми завдали нашій планеті?

Невже нічого вже не змінити?

Як соромно.

 

Капітошка з ведучими.

Капітошка. Постривайте. Ще не все загублено. Ми ще можемо все виправити.

 

Всі. ЯК?

 

Виходять діти – краплинки з табличками:

  1. Сміття у річку й море не кидай. Ти їх блакить оберігай!
  2. Прісну воду ти цінуй – і вчасно кран відремонтуй!
  3. Прийди до річки – не зітхай, на березі поприбирай!
  4. Показуй приклад всім достойний!
  5. Цінуй, люби, оберігай!
  6. Тоді розквітне, розсміється, наш милий, любий Рідний край!

 

ТАНОК (Барбарики «Не уроните шарик»)

 

Вибігає професор Чудаков.

Професор. Капітошка! Капітошка! Ти де?

Капітошка. Професоре?

Професор. Ось тримай, пий. Швидко пий.

Капітошка. Ви впевнені? Що це?

Професор. Це вода. Це чиста вода.

Капітошка. І ви вважаєте це допоможе?

Професор. Звичайно!! Найкращі ліки, це чиста джерельна вода!

 

ВСІ: Пам’ятайте, люди, назавжди,

Неможливо жити без води.

 

(піднімають кольорові фото по черзі)

 

  • Це – життя колиска, це – дощі,
  • Це – роса і квітка на межі,
  • Це – тумани, ріки і моря,
  • Порятунок в спеку, це – життя.
  • Це – кришталь озер і джерело,
  • Це – хмарки у небі, це – село

В тополях і вербах над ставком,

  • Це – криниця, квіти під вікном,
  • Шурхіт хвиль і шторму дивний рев,
  • Це – струмок у травах між дерев,
  • Зелень трав, веселки кольори,
  • Нитки рік, у сутінках бори…
  • ВСІ: Памятайте, люди, назавжди
  • Неможливо жити без води!

 

 

Пісня «А на земле быть добру»

  •  
Завантаження...
docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку