Інтерактивне заняття

Про матеріал
Урок-квест«В дружбі жити – не тужити» для учнів 3 класу. Має на меті: формувати уявлення дітей про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дружелюбність, бажання бути другом. Та стане в пригоді молодим педагогам на початку своїє професійної діяльності.
Перегляд файлу

Інтерактивне заняття «В дружбі жити – не тужити»

(урок-квест для учнів 3 класу)

 

Підготувала: соціальний педагог, Юлія Сергіївна Бруяка

 

«Виключити з життя дружбу –

усе одно, що позбавити світ

сонячного світла…»

                                            Цицерон

 

Хід уроку

Мета:

  • формувати уявлення дітей про дружбу і товаришування;
  • вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей;
  • розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  • виховувати дружелюбність, бажання бути другом.

 

Обладнання: ілюстрації, макет «Сонця», презентація, сигнальні картки, стікери, пазли, конверти з завданнями.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Привітання вчителя.

Доброго дня дітки.

Знову в гості я прийшла

Цікавинок принесла

Будьте чемні, милі діти

Домовляймось не шуміти

З вами гратись будем нині

Як у дружній всі родині.

ІІ. Повідомлення теми та мети.

- Діти, сьогодні я хочу провести з вами цікаве заняття, у незвичній для вас формі, урок-квест.

 1.Ознайомлення з правилами квесту

 

- Квест, як відомо – це командна гра-пригода.  Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).

Капітан відповідає за роботу команди.

Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості.

- Що очікуєте від такого  заняття?

- Якими будете сьогодні на занятті?

К – кмітливими,

В – веселими,

 Е – енергійними,

 С – старанними,

 Т – творчими.

III. Колективне визначення теми і мети уроку

  • Так, молодці. Але, щоб дізнатися тему нашого уроку, нам слід вирушити на перший пункт нашого квесту і виконати перше завдання, а в цьому нам допоможе кросворд, в якому слід відгадати  загадки.

 

 

1. в

е

д

м

і

д

ь

 

 

2.с

о

р

о

к

а

 

 

 

 

3.к

у

р

ч

а

т

а

 

 

4.ї

ж

а

к

 

 

 

 

 

 

5.б

і

л

к

а

 

6.с

о

в

а

 

 

 

 

 

 

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.

(Ведмідь)

 

Біла латка,

Чорна латка

По дереву скаче пташка.

(Сорока)  

Ми в біді допомагаєм,

Разом вчимось, разом граєм,

Разом ходим в магазин,

Тебе нема, то я один.

Мені без тебе сумно гратись.

З тобою Багато рук, а нога одна.

Дерево

 

Від сонця з дощем ми діждались дарунку

В проміннях сміється на лагідна арка.

Райдуга

 

        Наче сонячні клубочки

Хтось розсипав біля квочки.

Хто це там пищіть, малята?

Здогадалися?... (Курчата)  

 

Котиться клубочок

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок –

Триста колючок. (Їжак)  

Багряна шубка

І розкішний хвостик.

Ліс їй дари приносить:

Осипають сосни шишки.

Час уже збирать горішки.

Клопотлива і метка,

А в дупло несе грибка.     

(Білка)  

 

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

       Бачить серед ночі.

       (Сова)

На вулиці цвіте

Від радощів росте

Усмішка

 

Жу-жу-жу-жу-жу

Я із квітами дружу,

Не метелик, не павук,

Я простий, звичайний….

Жук

 

Бережіться всі хвороби,

Грип, ангіна та бронхіт,

Всіх їх легко подолає

Добрий лікар Ай Болить.

 

Він червоний всердці, родич моркві, ріпі, редці,

Здавна хронові свояк

Називається….

Буряк

 

ІІІ. Робота над темою.  

  • Молодці. Тож темою нашого заняття буде «Дружба». Сьогодні до нас на урок завітало сонечко, бо без дружби не може жити ніхто, навіть і воно. І тому, шукаючи друзів у нашому класі, воно торкається кожного своїми ніжними промінчиками і дарує нам радість, турботу, тепло, добро і усмішку   (ці слова записані на промінчиках сонця, прикріпленого на дошці). А так як сонечко дарує нам все найкраще, що є у нього, то чи можемо ми сказати, що воно дарує нам дружбу?
  • От скажіть, про що ви зараз мрієте?
  • А я найбільше мрію про те, що діти нашого класу були дружні, підтримували один одного та поважали!

Кожен знає в дружбі жити

Означає не тужити,

Мріять, бігати, стрибати

Та про друзів своїх дбати….

  • Що означає дружба?

(Радіти успіхам, дбати про них, надавати посильну підтримку і допомогу, співчувати, ділитися).

  • А хто такий друг?
  • А хочете ще більше навчитися дружити? Тоді я вас запрошую на урок-квест. Я підготувала вам сюрприз, але він дивним чином зник. Хочете відшукати його? Тоді за роботу!

IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу

2.Вручення маршрутного  листа

- Щоб маршрутний лист прочитати, треба анаграми знати.

Пункт 1.Робю докзнахі                                              (Бюро знахідок)

Пункт 2. В хятсог у кизка                                          (В гостях у казки)

Пункт 3. Відьопвід нальнасит                                   (Сигнальна відповідь)

Пункт 4. Басибуна  ньскрика                                    (Бабусина скринька)

Пункт 5.  Акниливхтьлукзіф                                     (Фізкультхвилинка)

Пункт 6.Вореде  ньзна                                               (Дерево знань)

Пункт 7.  Бидурд лавирап                                         (Правила дружби)

Пункт 8. Рогі кишок                                                  (Кошик ігор)

Пункт 9. Шан дас рихдоб правс                               (Наш сад добрих справ)

Пункт 10. Тейдагавід                                                 (Відгадайте)

3.Виконання завдань

Пункт 1. Бюро знахідок

  •          До вашої уваги «Асоціативний кущ», пригадайте будь ласка всі якості, які притаманні вашим товаришам. Серед всіх якостей, якими володіють люди вам необхідно знайти і скласти такий асоціативний кущ, який би характеризував ваших найкращих друзів.

 

«Асоціативний кущ»

ПІДТРИМКА

АКТИВНІСТЬ                               ВЗАЄМОДОПОМОГА

ДРУЖБА

ВЕСЕЛОЩІ                                   РАДІСТЬ

СПІВПЕРЕЖИВАННЯ                                                            ДОБРО

Завдання: Розповісти, яким чином ви обирали ті, чи інші якості особистості. Чи складно вам було?

  •    Чи можете ви уявити людину ізольованою від інших? Справді, важко назвати щось більш важливе для людини, ніж спілкування. Головна моральна цінність дружби – розуміння іншого і вміння надати йому можливість якнайкраще виявити себе. Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості. У Греції розрізняли три види дружби:
  •                   дружба взаємовигідна;
  •                   дружба, що заснована на емоційній прихильності;
  •                   дружба безкорислива, коли друга люблять заради нього самого.
  •  Ви вже третій рік навчаєтесь у школі,  поряд з вами завжди знаходяться ваші друзі-однокласники та вчителі. Тому між вами склалися певні стосунки.
  •          А як ви розумієте слово «дружба»?
  •          Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

Пункт 2. В гостях у казки.

Кожен з вас хоче мати друга, хоче для когось бути вірним другом, хоче набути тих якостей, які допомагали б дружити. Тож сьогодні ми з вами спробуємо повчитися товаришувати один з одним. А для цього давайте пригадаємо хто з мультяшних героїв з ким товаришує. А для цього пограємо в гру «Вгадай хто?» Ваше завдання – назвати друзів героїв книг і мультфільмів.

1. Веселі бурундучки Чіп і ...(Дейл).

2. Добра Білосніжка і ...(сім гномів).

3. Прекрасна Русалка і ... (Себастьян, Флаундер).

4. Кумедний Вінні Пух і ...(П'ятачок).

5. Добрий Малюк і ...(Карлсон).

6. Кіт Леопольд і… (Мишенята)

7. Довірливий Буратіно і ...(Мальвіна, П'єро).

8. Зелений крокодил Гена і ...(Чебурашка).

9. Нулик і… (Сімка)

10. Ельза і… (Анна).

- Ось які ви молодці,  ми з вами пригадали всіх  найкращих друзів казкових героїв, проаналізували наскільки добре вони вміють товаришувати.

Пункт 3. «Сигнальна відповідь»

У вас на партах лежать сигнальні картки двох кольорів: червоного і зеленого. Давайте ми домовимося, якщо твердження вірне, то ви піднімаєте зелений прапорець, а якщо ні, то червоний. Починаймо.

Гра «Так – ні»

Дуже важливим для підтримки дружби є вміння спілкуватися, тому групи по черзі зможуть або заперечити словом «ні», або підтвердити словом «так» почуте твердження про те, як краще спілкуватися з друзями.

Потрібно:

  • частіше посміхатися;
  • розповідати другові про себе;
  • поводитися так, як хочеться тобі;
  • називати друга на ім’я;
  • бути серйозним і сердитим;
  • вміти вислухати свого друга, не перебиваючи його;
  • поводитися зі своїм другом так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою;
  • ображати друга, називати на прізвисько.
  • Молодці, відповіли правильно, саме так повинні вести себе справжні друзі.

Пункт 4. Бабусина скринька

  • Друзі, до нас до класу принесли бандероль, тож щоб отримати настуний сюрприз нам слід виконати завдання.

Завдання: Швидко одягнути на манекен, все, що вважаєте потрібним для справжнього друга, щоб взяти участь у Міжнародному конкурсі  «Світ друзів дитячими очима».

(У скриньці лежать елементи одягу з надписом якостей особистості).

Пункт 5. Дерево знань

Хто на зиму роздягається,

а на літо одягається?

                                  (Дерево).

Шукайте наступне  завдання на відгадці.

Завдання: Прочитати прислівя, які записані на листочках дерева і пояснити їх. Але зверніть увагу, що злий вітер необережно пообривав листочки з дерев, тож вам необхідно знайти відповідну половинку кожного листка і скласти та прочитати прислів’я.

Гра «Пазли»

Складіть прислів’я зі слів і поясніть, як ви їх розумієте.

  •             Друзі пізнаються в біді.
  •             Добрий друг, що рідний брат.
  •             Нових друзів май, а старих не забувай.
  •             Друг старий краще двох нових.
  •             З добрим дружись, а лихих стережись.
  •             Скажи мені хто твій друг і скажу хто ти.
  •             Вірний приятель – то найбільший скарб.  
  •             Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
  • Добре, я тепер поясніть як ви їх розумієте. Дуже добре, ви впоралися і з цим завданням.  

Пункт 6.

Фізкультхвилинка.

Пункт 7. Кошик ігор

Наступне завдання  у предметі, з яким ходять збирати гриби.  А знайдете ви його у класі. (Кошик).

Завдання: прочитати слова-анаграми, пояснити, що обєднує усі ці слова.

(Твістер,  пазли, рухливі ігри, шахи, естафети, світлофор, футбол, хто зайвий, рибаки і рибки – ігри, в які граються діти).

  • Ось, тепер ви переконалися, що товаришувати можна зі всіма чи то хлопчиками, чи то дівчатками. Ви згодні?

Пункт 8. Перегляд мультфільму. «Правила дружби!»

  • Діти, а як ви вважаєте, чи можливі дружні відносини між хлопчиками і дівчатками? Чи є них спільні інтереси та спільні справи? Якщо так, то давайте спробуємо їх назвати та пояснити свою думку, а якщо – ні, то чому?

Прописуємо правила дружби.

Пункт 9. Наш сад добрих справ

Останній пункт біля предмета, на якому пишуть крейдою.

Завдання: Ми всі хочемо бачити  наш клас дружнім, веселим, згуртованим. Нехай він зараз на ваших очах розквітне від нашої безмежної любові  один до одного, підтримки, взаємоповаги та підтримки.  Хай кожен із вас «посадить» символічну квітку щасливого зображення на фото учнів нашого класу. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу шкільну родину. Наш клас!

Пункт 10. Відгадайте.

Загадка на пазлі.  (індивідуальна робота)

(Звучить пісня. Учні прикріплюють на дошці квітки, супроводжуючи побажанням (добра, миру, безпеки, процвітання тощо) і висловлюванням про свої вчинки (посадимо сад, будемо дружити, будемо гарно навчатись, створимо не один цікавий проект, будемо веселими та активними і т. д. ).

V.Підсумок заняття. Рефлексія

- Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?

- Що корисного ви дізналися із заняття?

- Як вам працювалося?

- Дуже добре.

  • Ось наше заняття підійшло до свого закінчення. Ви протягом уроку були активні, чемні, милі, працювали, не шуміли.

Я сподіваюся, що у вашому житті будуть справжні, хороші друзі, які завжди прийдуть вам допомагати і з якими вам буде приємно і весело спілкуватися.  Оцінювання. Усі сьогодні добре працювали. Ви були активними, старанними. (підняти клас).

 Усім дуже дякую, на все добре вам, до побачення.

Список використаних джерел

  1. Митник О. Я. Як навчити дитину мистецтва мислення. – Київ: «Початкова школа», 2006. – 99с.
  2. Большакова І. О. Квести в початковій школі. – Київ: ТОВ «Видавничий дім «Перше вересня»,2016. – 132с.
  3. Людина починається з добра. Виховні години для учнів 5-9 класів / Упорядник Г.С.Грай. - Тернопіль: Астон, 2004. - 176с. .
  4. Журнал «Розкажіть онуку» №30-31(366-367) серпень 2006. Уроки ввічливості / “Розкажіть онуку”. № 4, Квітень, 2009 - С. 13-15.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
20 червня 2019
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку