Інтерактивне заняття «В дружбі жити – не тужити»
(урок-квест для учнів 3 класу)
Підготувала: соціальний педагог, Юлія Сергіївна Бруяка
«Виключити з життя дружбу –
усе одно, що позбавити світ
сонячного світла…»
Цицерон
Хід уроку
Мета:
Обладнання: ілюстрації, макет «Сонця», презентація, сигнальні картки, стікери, пазли, конверти з завданнями.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Привітання вчителя.
Доброго дня дітки.
Знову в гості я прийшла
Цікавинок принесла
Будьте чемні, милі діти
Домовляймось не шуміти
З вами гратись будем нині
Як у дружній всі родині.
ІІ. Повідомлення теми та мети.
- Діти, сьогодні я хочу провести з вами цікаве заняття, у незвичній для вас формі, урок-квест.
1.Ознайомлення з правилами квесту
- Квест, як відомо – це командна гра-пригода. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).
Капітан відповідає за роботу команди.
Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
- Що очікуєте від такого заняття?
- Якими будете сьогодні на занятті?
К – кмітливими,
В – веселими,
Е – енергійними,
С – старанними,
Т – творчими.
III. Колективне визначення теми і мети уроку
|
1. в |
е |
д |
м |
і |
д |
ь |
|
|
2.с |
о |
р |
о |
к |
а |
|
|
|
|
3.к |
у |
р |
ч |
а |
т |
а |
|
|
4.ї |
ж |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
5.б |
і |
л |
к |
а |
|
6.с |
о |
в |
а |
|
|
|
|
|
Влітку медом ласував, Досхочу малини мав. А як впав глибокий сніг, Позіхнув і спати ліг. Бачив чи не бачив сни, А проспав аж до весни. (Ведмідь)
Біла латка, Чорна латка По дереву скаче пташка. (Сорока) |
Ми в біді допомагаєм, Разом вчимось, разом граєм, Разом ходим в магазин, Тебе нема, то я один. Мені без тебе сумно гратись. З тобою Багато рук, а нога одна. Дерево
Від сонця з дощем ми діждались дарунку В проміннях сміється на лагідна арка. Райдуга |
Наче сонячні клубочки Хтось розсипав біля квочки. Хто це там пищіть, малята? Здогадалися?... (Курчата)
Котиться клубочок Зовсім без ниточок. Замість ниточок – Триста колючок. (Їжак) Багряна шубка І розкішний хвостик. Ліс їй дари приносить: Осипають сосни шишки. Час уже збирать горішки. Клопотлива і метка, А в дупло несе грибка. (Білка)
Уночі гуляє, А вдень спочиває, Має круглі очі, Бачить серед ночі. (Сова) |
На вулиці цвіте Від радощів росте Усмішка
Жу-жу-жу-жу-жу Я із квітами дружу, Не метелик, не павук, Я простий, звичайний…. Жук
Бережіться всі хвороби, Грип, ангіна та бронхіт, Всіх їх легко подолає Добрий лікар Ай Болить.
Він червоний всердці, родич моркві, ріпі, редці, Здавна хронові свояк Називається…. Буряк |
ІІІ. Робота над темою.
Кожен знає в дружбі жити
Означає не тужити,
Мріять, бігати, стрибати
Та про друзів своїх дбати….
(Радіти успіхам, дбати про них, надавати посильну підтримку і допомогу, співчувати, ділитися).
IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу
2.Вручення маршрутного листа
- Щоб маршрутний лист прочитати, треба анаграми знати.
Пункт 1.Робю докзнахі (Бюро знахідок)
Пункт 2. В хятсог у кизка (В гостях у казки)
Пункт 3. Відьопвід нальнасит (Сигнальна відповідь)
Пункт 4. Басибуна ньскрика (Бабусина скринька)
Пункт 5. Акниливхтьлукзіф (Фізкультхвилинка)
Пункт 6.Вореде ньзна (Дерево знань)
Пункт 7. Бидурд лавирап (Правила дружби)
Пункт 8. Рогі кишок (Кошик ігор)
Пункт 9. Шан дас рихдоб правс (Наш сад добрих справ)
Пункт 10. Тейдагавід (Відгадайте)
3.Виконання завдань
Пункт 1. Бюро знахідок
«Асоціативний кущ»
ПІДТРИМКА
АКТИВНІСТЬ ВЗАЄМОДОПОМОГА
ДРУЖБА
ВЕСЕЛОЩІ РАДІСТЬ
СПІВПЕРЕЖИВАННЯ ДОБРО
Завдання: Розповісти, яким чином ви обирали ті, чи інші якості особистості. Чи складно вам було?
Пункт 2. В гостях у казки.
Кожен з вас хоче мати друга, хоче для когось бути вірним другом, хоче набути тих якостей, які допомагали б дружити. Тож сьогодні ми з вами спробуємо повчитися товаришувати один з одним. А для цього давайте пригадаємо хто з мультяшних героїв з ким товаришує. А для цього пограємо в гру «Вгадай хто?» Ваше завдання – назвати друзів героїв книг і мультфільмів.
1. Веселі бурундучки Чіп і ...(Дейл).
2. Добра Білосніжка і ...(сім гномів).
3. Прекрасна Русалка і ... (Себастьян, Флаундер).
4. Кумедний Вінні Пух і ...(П'ятачок).
5. Добрий Малюк і ...(Карлсон).
6. Кіт Леопольд і… (Мишенята)
7. Довірливий Буратіно і ...(Мальвіна, П'єро).
8. Зелений крокодил Гена і ...(Чебурашка).
9. Нулик і… (Сімка)
10. Ельза і… (Анна).
- Ось які ви молодці, ми з вами пригадали всіх найкращих друзів казкових героїв, проаналізували наскільки добре вони вміють товаришувати.
Пункт 3. «Сигнальна відповідь»
У вас на партах лежать сигнальні картки двох кольорів: червоного і зеленого. Давайте ми домовимося, якщо твердження вірне, то ви піднімаєте зелений прапорець, а якщо ні, то червоний. Починаймо.
Гра «Так – ні»
Дуже важливим для підтримки дружби є вміння спілкуватися, тому групи по черзі зможуть або заперечити словом «ні», або підтвердити словом «так» почуте твердження про те, як краще спілкуватися з друзями.
Потрібно:
Пункт 4. Бабусина скринька
Завдання: Швидко одягнути на манекен, все, що вважаєте потрібним для справжнього друга, щоб взяти участь у Міжнародному конкурсі «Світ друзів дитячими очима».
(У скриньці лежать елементи одягу з надписом якостей особистості).
Пункт 5. Дерево знань
Хто на зиму роздягається,
а на літо одягається?
(Дерево).
Шукайте наступне завдання на відгадці.
Завдання: Прочитати прислів’я, які записані на листочках дерева і пояснити їх. Але зверніть увагу, що злий вітер необережно пообривав листочки з дерев, тож вам необхідно знайти відповідну половинку кожного листка і скласти та прочитати прислів’я.
Гра «Пазли»
Складіть прислів’я зі слів і поясніть, як ви їх розумієте.
Пункт 6.
Фізкультхвилинка.
Пункт 7. Кошик ігор
Наступне завдання у предметі, з яким ходять збирати гриби. А знайдете ви його у класі. (Кошик).
Завдання: прочитати слова-анаграми, пояснити, що об’єднує усі ці слова.
(Твістер, пазли, рухливі ігри, шахи, естафети, світлофор, футбол, хто зайвий, рибаки і рибки – ігри, в які граються діти).
Пункт 8. Перегляд мультфільму. «Правила дружби!»
Прописуємо правила дружби.
Пункт 9. Наш сад добрих справ
Останній пункт біля предмета, на якому пишуть крейдою.
Завдання: Ми всі хочемо бачити наш клас дружнім, веселим, згуртованим. Нехай він зараз на ваших очах розквітне від нашої безмежної любові один до одного, підтримки, взаємоповаги та підтримки. Хай кожен із вас «посадить» символічну квітку щасливого зображення на фото учнів нашого класу. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу шкільну родину. Наш клас!
Пункт 10. Відгадайте.
Загадка на пазлі. (індивідуальна робота)
(Звучить пісня. Учні прикріплюють на дошці квітки, супроводжуючи побажанням (добра, миру, безпеки, процвітання тощо) і висловлюванням про свої вчинки (посадимо сад, будемо дружити, будемо гарно навчатись, створимо не один цікавий проект, будемо веселими та активними і т. д. ).
V.Підсумок заняття. Рефлексія
- Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?
- Що корисного ви дізналися із заняття?
- Як вам працювалося?
- Дуже добре.
Я сподіваюся, що у вашому житті будуть справжні, хороші друзі, які завжди прийдуть вам допомагати і з якими вам буде приємно і весело спілкуватися. Оцінювання. Усі сьогодні добре працювали. Ви були активними, старанними. (підняти клас).
Усім дуже дякую, на все добре вам, до побачення.
Список використаних джерел