Інтерактивні вправи до уроку В.Короленко "Сліпий музикант"

Про матеріал
ознайомлення учнів із окремими фактами життя і творчої біографії письменника, з його сприйняттям України; розвиток умінь висловлювати та доводити свої думки, порівнювати, зіставляти; удосконалювати навички роботи над художнім текстом. Дана підборка інтерактивних видів робіт на уроці допоможе креативно та ефективно опрацювати текст.
Перегляд файлу

Володимир Короленко «Сліпий музикант»

Візитна картка письменника

  • Прізвище, ім'я, по батькові: Короленко Володимир Галактіонович
  • Дата народження: 15 липня 1853
  • Місце народження: Житомир
  • Дата смерті: 25 грудня 1921
  • Місце смерті: Полтава
  • Національність: українець
  • Мова творів: російська
  • Рід діяльності: письменник
  • Роки активності: 1879 - 1921
  • Жанр: оповідання, повісті, нарис

Сенкан

Короленко

Інтелігентний, співчутливий;

Працює, розуміє, поважає.

Вчить боротися за своє щастя.

Письменник

 

Створення асоціативного куща до слів «сліпий» та «музикант».

 Сліпий – каліка, неповноцінна людина, людина, що потребує догляду

тощо.

 Музикант – творча людина, талановита людина, людина, яка

знайшла своє місце у житті тощо.

Тема - Про переборювання перешкод, які стоять перед людиною на її життєвому шляху, розуміння змісту життя.

Ідея – уславлення людини, яка бореться за право бути людиною, незважаючи на обставини.

Жанр - повість

Літературна гра «У лабіринті запитань».

1. Яке нещастя сталося в родині Попельських?(Їх син народився сліпим.)

2.Розкажіть про дитячі роки Петруся. Хто і як його виховував?(Його мати та

дядько Максим.)

3. В якій атмосфері зростав хлопчик? (З одного боку його оточувала ніжність

матері, поетичність її творчої натури, з іншого — мужність старого воїна, дядька

Максима. Хлопчик зростав в атмосфері любові, тепла, турботливого ставлення.)

4. Як Петрусь потоваришував з Евеліною? (Якось дівчинка зненацька натрапила наьПетруся, коли той відпочивав на горбку біля річки. Її привабили чарівні звуки сопілки, але звиклий до самотності хлопчик прогнав непрохану гостю)

5. Що відомо про дядька Максима? (Дядько Максим був рідним братом мами

Петруся. Він займався навчанням і вихованням хлопця)

6. Що єднало дядька і племінника?(Вони обоє мали вади: племінник був сліпий, а дядько не мав ноги.)

7. Як ви думаєте, яку роль відіграв дядько Максим у вихованні Петра?(Він вносив «чоловіче» начало, без якого Петро виріс би, наче «теплична рослина», і замкнувся у собі.)

Установіть послідовність подій у повісті .

1 Знайомство з Евеліною. А

2 Подорож до річки. Б

3 Народження сина. В

4 Мандрівка зі сліпими кобзарями. Г

5 Концерт у Києві. Д

6 Весілля Евеліни й Петра. Е

7 Катання на коні. Є

Ключ до завдання: 1Б, 2А, 3Є, 4Г, 5Е, 6В, 7Д.

Доберіть епітети до характеристики героїв.

Максим Яценко Хоробрий, відважний, стриманий, великодушний, надійний.

Петро Попельський Талановитий, наполегливий, цікавий, цілеспрямований, життєрадісний, здібний, щирий, щасливий.

Евеліна Впевнена, весела, життєрадісна, вірна, справедлива, надійна, щира, сердечна.

Пані Попельська Стривожена, заклопотана, схвильована, засмучена, розгублена.

Йохим Добрий, талановитий, щирий, доброзичливий, щедрий, душевний.

Єгор Сліпий, обізлений, крикливий, ненависний, злий.

Роман Сліпий, добрий, щирий, дружелюбний.

– Установити відповідність між героєм і його характеристикою.

1. Дядько   Максим   А.Людина добродушна, але досить байдужий до усього, окрім господарства.

2.Батько                  Б.Врешті-решт її мистецтво підкорює Петруся

3.Йохим                В.Відрізнявся бійцівським характером. Замолоду він  славився всюди    «небезпечним забіякою» і виправдав  цю характеристику: поїхав до Італію, де поступив у загін Гарібальді.

4.Петрусь             Г.Любить слухати гру конюха Йохима на дудці.

5.Евеліна                   Д.Він грає кожен вечір на дудці, і в одині з таких вечорів до нього на стайню прийшов сліпий панич.

6.Єгор                     Е.Ровесниця Петруся. Ця красива дівчинка, спокійна ірозсудлива, випадково знайомиться з Петром на прогулянці.

7.Мати              Є.Озлоблений на весь світ. Він грубо лає сільських дітей, що намагаються проникнути на дзвіницю.

Ключ до завдання: 1В, 2А , 3Д , 4 Г, 5 Е, 6 Є, 7Б .

Символіка кольорів

Червоний – боротьба, пристрасть, кохання, гнів, радість

Оранжевий – ( поєднання червоного і жовтого). Діяльна творча радість

Жовтий – безумовна енергія, радість, сила, сміх

Зелений – спокій, нейтральність, зцілення, співчуття

Блакитний – споглядальний стан, відчуженість

Синій – манить, кличе, але холодний; незадоволений, сумний

Чорний – зло, небуття, підсвідомість, руйнування

Сходинки духовного зростання Петра Попельського  Музикант  Одруження, син  Мандри зі сліпцями  Дзвонарі Знайомство з однолітками Дружба з Евеліною Сопілка, піаніно, музика Знайомство з природою Знайомство з сім'єю і  рідною домівкою Народження

Створити рекламу до книги В. Короленка «Сліпий музикант» (Петро Попельський зробив це … ) або (Музика, мистецтво мають один із найсильніших впливів на людину, на її емоційний стан. Якщо ви хочете дізнатися, музика ледь не згубила і як вона ж урятувала талановитого юнака, що був обділений долею, допомогла знайти свій шлях у житті, навіть відчути себе щасливим, - читайте повість В. Короленка «Сліпий музикант».

 

Написати листа від імені сліпого музиканта Петруся всім людям, які збираються зробити свій вибір в житті.

1. Молоде покоління, я звертаюся до вас. Кожна людина повинна зробити свій вибір в житті. Я його зробив і вибрав щонайдовшу і щасливу дорогу. Я бажаю усім великої любові, щастя і радості в житті. У кожної людини має бути своя думка і своя мета, не буде мети - означає немає для чого жити, а щастя і любов - це найголовніше. Щастя - не в матеріальному достатку.

2. Радійте життю, сподівайтеся на хороше майбутнє і впевнено йдіть до своєї мети. Так, на вашому життєвому шляху буде багато перешкод, але не зупиняйтеся, долайте їх, і ви досягнете своєї мети, і кінцевою станцією буде станція під назвою "Щастя". Не зневіряйтеся, якщо вже немає ніякої надії, навіть я, сліпий, знайшов своє місце і добився щастя у цьому світі. Вірте в краще, і ця віра допоможе вам.

 

    Прийом «Дружня порада»

 «Дружня порада». Від імені літературного героя  дайте  своїм друзям поради, які були б важливими у їхньому житті, поради від імені Петруся.

Можливі варіанти

1.Нічого не боятися.

2.Іти до поставленої мети.

3.Вірити в себе.

4. Ніколи не здаватися.

5. Допомагати тим, хто потребує допомоги.

 

 

 Тести

1. Сліпого хлопчика звали:

а) Петро;

б) Максим;

в) Федір.

2. Хлопчик народився в сім’ї:

            а) Вороніних;

            б) Попельських;

            в) Ставрученків

3. Дівчинку, з якою дружив сліпий хлопчик звали:

            а) Аліна;

б) Вероніка;

в) Евеліна.

4. Першим, хто привчив хлопчика слухати музику був:

            а) дядько Максим;

            б) конюх Юхим;

            в) батько.

5. Вечорами хлопчик втікав до:

            а) батька;

            б) дядька Максима;

            в) конюха Юхима.

6. Перший музичний інструмент, на якому почав грати хлопчик:

            а) фортепіано;

            б) піаніно;

            в) сопілка.

7. Прізвище старого дядька, який опікувався хлопчиком:

            а) Тищенко;

            б) Яценко;

            в) Луценко.

8. Настрій хлопчика змінився після зустрічі в монастирі зі сліпим:

            а) дзвонарем;

            б) монахом;

            в) дяком.

9. Влітку хлопчик з дядьком Максимом покинули маєток і поїхали:

            а) на навчання в Київ;

            б) дядько віддав його ходити зі сліпим бандуристом;

            в) на навчання в Петербург.

10. Проблема повісті «Сліпий музикант»:

            а) людина і суспільство;

            б) боротьба за власне щастя;

            в) проблема вибору;

11. «Він прозрів, так, це правда – він прозрів», – думав:

            а) батько;

            б) дядько Максим;

            в) мати.

12. Герой повісті знайшов своє щастя в:

а) сім’ї;

б) музиці;               в) самотності.

doc
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку