Інтерактивні завдання є улюбленою частиною уроку для учнів. Інтерактивне навчання стає все популярнішим серед учителів та учнів. Це навчання, занурене в спілкування, в основі якого лежать принципи особистісно-орієнтованого навчання, безпосередньої участі кожного учасника занять як шукача шляхів і засобів розв'язання проблем.
Уміле використання інтерактивних методик знімає нервове навантаження, дає змогу змінювати форми діяльності, зосереджуватися на вузлових проблемах, які потребують повсякденної уваги. Перелік завдань: зайва картинка, головоломка, графічний диктант, сенкан, ребуси, дидактична гра "визначенність", чомучкам, завдання для роботи в групах тощо.
Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності.
Вправа «Зайва картинка»
Завдання. Знайдіть одну зайву картинку з чотирьох. Чому ви так вважаєте, чому саме вона – зайва?
Головоломка «Одноклітинні організми»
Завдання. Перемістіть букви в головоломці так, щоб можна було прочитати назву одноклітинного організму.
л |
а |
х |
м |
і |
о |
д |
м |
о |
н |
а |
а |
д |
|
м |
а |
е |
а |
б |
|
|
|||||
|
в |
є |
е |
н |
а |
л |
з |
л |
е |
а |
н |
|
|
ф |
н |
і |
і |
я |
у |
з |
о |
р |
|
||
о |
л |
х |
а |
л |
р |
е |
|
|
|
|||
|
д |
ж |
і |
ж |
д |
р |
і |
|||||
а |
б |
к |
ї |
і |
р |
т |
е |
|||||
Графічний диктант
Завдання. Серед поданих тверджень виберіть правильні (+) і неправильні (-). Відповіді занесіть до таблички.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інтерактивна вправа «Сенкан»
Завдання: скласти сенкан для малярійного плазмодія, дизентерійної амеби за планом:
«Ребус+сенкан»
Завдання. Розгадайте ребус і до отриманого слова складіть сенкан.
(Бактерії)
Дидактична гра «Визначеність»
Завдання. Учням роздаються картки з завданнями різного рівня знань – учні самостійно мають оцінити свій рівень знань і вибрати завдання в відповідності із своїми можливостями.
І рівень
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»):
1. Бактерії можуть стати причиною хвороби людини.
2. Бактерії можна побачити неозброєним оком.
3. Хвороботворних бактерій під час дезінфекції знищуються.
4. Бактерій не буває в продуктах харчування.
5. За допомогою бактерій виготовляють деякі продукти харчування.
6. Бактеріальна клітина ззовні вкрита клітинною стінкою.
ІІ рівень
Допишіть речення:
1. Бактерії на планеті поширені _______________.
2. Найпоширеніша форма бактеріальної клітини – це ____________.
3. Гниття плодів – результат масового розвитку в них ________ бактерій.
4. Ззовні клітина бактерії виробляє за сприятливих умов ___________.
5. Речовини, здатні протидіяти хвороботворним бактеріям, називають __________.
6. У травній системі людини живе мікроскопічна кишкова паличка, яка належить до царства ___________.
7. Муреїн – це речовина, яка входить до складу ____________ бактеріальних клітин.
8. Бактерії розмножуються способом: ____________.
9. Які бактерії корисні для людини?___________________________
10. Бактерії, які живляться органічними рештками, належать до групи ________.
11. До яких наслідків призводить потрапляння в організм людини хвороботворних бактерій?
12. Для своєї життєдіяльності потребують сонячного світла бактерії __.
Прийом «Чомучка»
1.Чому бактерії належать до прокаріотів?
2.Чому бактерії поширені скрізь?
3.Чому бактерії важливі для ґрунту?
4.Чому бактерії називають природними фільтрами?
5.Чому під час епідемій радять користуватися марлевими пов’язками?
Вправа «Корисні та шкідливі»
Завдання: запишіть у потрібну колонку бактерії із списку відповідно до їх значення.
Вправа «Відгадай і охарактеризуй»
Завдання. Назвіть назву зображених на малюнку організмів і дайте характеристику, вибравши характерне твердження із кожної колонки у таблиці.
Вправа «Робота в групах»
І група
1. Визначте спосіб живлення губок:
A) паразитичний; Б) автотрофний; B) фільтрація; Г) хемотрофний.
2. Визначте, зі скількох шарів клітин складається тіло губок:
A) із трьох; Б) з чотирьох; B) із двох; Г) з одного.
3. Установіть послідовність етапів статевого розмноження губки.
A) Гамети формуються в мезоглеї губки; 1
Б) із зиготи розвивається багатоклітинна личинка з джгутиком; 4
B) личинка плаває з допомогою джгутика, потім осідає на дно, з неї розвивається нова губка; 5
Г) сперматозоїди пливуть до яйцеклітини; 2
Д) гамети зливаються і утворюється зигота. 3
ІІ група
1. Укажіть, яка властивість є характерною для губок:
A) рефлекси; Б) таксиси; B) регенерація; Г) тропізми.
2. Визначте, чим дихають губки:
A) спеціальними органелами; Б) комірцевими клітинами;
B) поверхнею тіла; Г) з допомогою ядра.
3. Установіть послідовність етапів живлення губки.
А) у травних вакуолях комірцевих клітин відбувається травлення; 3
Б) їжа потрапляє в центральну порожнину; 1
В) неперетравлені рештки викидаються в центральну порожнину, а потім назовні; 4
Г) комірцеві клітини затримують їжу за допомогою комірців. 2