Інтерактивний методичний посібник "Формування на уроках біології ключової компетентності «уміння вчитися» засобами інтернет-сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps

Про матеріал
Інтерактивні вправи створені в онлайн - сервісі LearningApps.org задовольнять інтереси школярів, враховуючи їх індивідуальні особливості. Інтерактивні завдання допоможуть учням 9 класу очно та дистанційно перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу до вивчення біології.
Перегляд файлу

image

image 

http://learningapps.org/user/Крупіцька

image 

Толстюк Тетяна Миколаївна: заступник директора,  вчитель  біології і екології вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Кам’янець-Подільської  

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області Рецензенти: 

Оксана ЧИЖЕВСЬКА– директор Кам’янець-Подільської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист.

Світлана ЗАЛЕВСЬКА– заступник директора з навчальної роботи Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області, вчитель вищої кваліфікаційної категорії.  

Схвалено на засідання педагогічної ради Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області.

(протокол № 5 від 24.12.2021 р.)

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

Даний інтерактивний посібник дозволить користуватися інтерактивними вправами, що формують науковий світогляд та екологічну культуру; вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки між явищами живої природи та критично оцінювати свої знання і вчинки. Електронні  наочні засоби посібника допоможуть учасникам освітнього процесу в 9 класі на уроках біології. Інтерактивні вправи створені в онлайн - сервісі LearningApps.org задовольнять інтереси школярів, враховуючи їх індивідуальні особливості. Інтерактивні завдання допоможуть учням очно та дистанційно перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу до вивчення біології. Майбутнім випускникам важливо бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, були вмотивованими до постійного поглиблення своїх знань та не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Використання комп’ютера у навчанні школярів стає невід’ємним компонентом освітнього процесу. На даний час накопичено достатньо потужний фонд електронних ресурсів, які можна використовувати у школі для досягнення навчальної, розвивальної або виховної мети.

Для підтримки шкільних дисциплін учитель може скористатися як професійними розробками так і програмними продуктами колег, які вільно розповсюджуються і є доступними через Інтернет. Не завжди можна готові професійні розробки адаптувати під свій урок, тому виникає потреба у таких програмних засобах, які б відповідали вимогам конкретного уроку, були спрямовані на задоволення інтересів конкретних школярів і враховували би їх індивідуальні особливості. Це спонукає вчителя до самостійного створення дидактичних електронних ресурсів за допомогою інструментальних засобів, за допомогою яких можна демонструвати реальні процеси й об’єкти, створювати й досліджувати моделі.

Сервіс LearningApps призначений для створення інтерактивних навчально-методичних посібників з різних предметів. Сервіс заснований на роботі з шаблонами (заготовками) для створення роботи. Тематика різноманітна: від роботи з картами до розгадування кросвордів і створення карт знань. Сервіс підтримує кілька мов (російська мова підтримується на окремих шаблонах при заповненні контенту).

Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті. Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання. На передньому плані видно завдання, сформульоване вчителем, яке закривається після клацання кнопки ОК, що дозволяє перейти до безпосередньої роботи із вправою.

Виконання вправи полягає в інтерактивній роботі з об’єктами, розміщеними на екрані. Після виконання вправи потрібно клацнути напис - перевірити рішення: відповіді буде перевірено і вказано на можливі помилки. Далі можна внести виправлення і знову перевірити рішення.

Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням. У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглядати перед тим, як створити власний навчальний ресурс.

Успіхів вам у створені власного контенту!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст інтерактивних завдань з біології в 9 класі

п/п

Тема уроку 

Назва інтерактивного завдання 

Електронне посилання на завдання

QR-код

Вступ

1. 

Біологія як наука. 

Етапи розвитку біології.

 

https://learningapps.org/14641699

 

image 

2. 

Біологічні системи. 

Біологічне пізнання.

Рівні організації біосистем.

https://learningapps.org/13087503

image 

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули

3. 

Хімічний        склад         клітини.

Неорганічні сполуки.

Неорганічні сполуки клітини.

 

 

https://learningapps.org/14638688

 

image 

4. 

Вода та її властивості. Вода та її властивості.

 

https://learningapps.org/20988611

 

image 

5. 

Органічні молекули живого.

Біополімери.

Особливості біомолекул у клітині.

 

 

https://learningapps.org/20988895

 

image 

6. 

Вуглеводи: властивості та роль. Вуглеводи.

 

https://learningapps.org/21445945

 

image 

7. 

Ліпіди: властивості та біологічна роль.

Ліпіди:будова, властивості, роль.

 

 

https://learningapps.org/21614548

 

image 

 

8. 

Білки, їхня організація та функції.

Білки: будова, властивості, функції.

 

 

 

https://learningapps.org/21636234

 

image 

9.

Нуклеїнові кислоти.

Порівняльна характеристика нуклеїнових кислот.

 

https://learningapps.org/21779663

 

image 

Тема 2. Структура клітини

10.

Клітина та її дослідження. Що таке клітина?

 

https://learningapps.org/21817660

 

image 

11. 

Клітина та її структура. Особливості прокаріотичної та еукаріотичної клітин.

 

https://learningapps.org/21843245

 

image 

12.

Клітинна мембрана.

Функції клітинної мембрани.

Поверхневий апарат клітини.

 

https://learningapps.org/21876714 https://learningapps.org/22058418

 

 

imageimage 

 

13.

Цитоплазма та основні клітинні органели.

Особливості органел клітини.

 

 

https://learningapps.org/22039333

 

image 

 

14. 

Ядро: структурна організація та функції.

Особливості будови ядра у зв'язку з функцією.

 

 

 

https://learningapps.org/22082942

 

image 

15.

Різноманітність клітин.

Особливості еукаріотичних клітин.

 

https://learningapps.org/22097534

 

image 

16. 

Обмін речовин та енергії. Обмін речовин та енергії.

 

https://learningapps.org/22073298

image 

17. 

Розщеплення органічних речовин у живих організмах. Шляхи розщеплення органічних речовин.

 

 

https://learningapps.org/22151288

 

image 

18.

Клітинне дихання, його біохімічні механізми. Стадії аеробного дихання клітин.

 

 

https://learningapps.org/22175421

 

image 

19.

Фотосинтез: світлова та темнова фази 

Фази фотосинтезу.

 

 

https://learningapps.org/22198626

 

image 

20.

Хемосинтез. Потік речовин, енергії та інформації з клітини. Порівняння фотосинтезу та хемосинтезу.

 

 

https://learningapps.org/22271712

 

 

image 

Тема 3. Еволюція органічного світу

 

21.

Еволюція органічного світу. Розвиток еволюційних поглядів.

 

https://learningapps.org/22355688

 

image 

22.

Теорія еволюції.

Еволюційні погляди

Ж.Б.Ламарка і Ч.Дарвіна.

 

https://learningapps.org/22377114

 

 

image 

23.

Еволюційні чинники.

Еволюційні чинники.

Форми природного добору.

 

https://learningapps.org/22400320 https://learningapps.org/22377886

 

image

24.

Популяція. Мікроеволюція.

Вид. Видоутворення.

Макроеволюція.

Види еволюційного процесу.

 

 

 

https://learningapps.org/22381198

 

image 

25.

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

 

 

https://learningapps.org/22390121

 

image 

26.

Походження та історичний розвиток життя.

Історичний розвиток життя.

 

 

https://learningapps.org/22391621

 

image 

Тема 4. Біорізноманіття

27.

Основи еволюційної філогенії та систематики. Принципи біологічної систематики.

 

 

https://learningapps.org/22304548

 

image 

28.

Система      органічного       світу.

Віруси.

Неклітинні форми життя.

 

 

https://learningapps.org/22307186

 

image 

29.

Бактерії. Археї.

Прокаріотичні організми.

 

https://learningapps.org/22337906

 

image 

30.

Еукаріоти. Еукаріоти.

 

https://learningapps.org/22342771

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури

 

1.   Онлайн сервіс для створення інтерактивних вправ [Електронний ресурс] - Режим доступу:    https://learningapps.org/-

2.   Як працювати з платформою learningapps [Електронний ресурс] - Режим доступу:   https://youtu.be/8u8EYrWXHsc  

3.   Learning.apps - інтерактивні вправи (Напрацювання вчителів) [Електронний ресурс] - Режим доступу:  http://tulygolove.krolevec-osvita.gov.ua/news/13-50-3822-01-2020/   

4.   Мережа інтернет [Електронний ресурс] - Режим доступу: фото  

5.   Онлайн підручник Біологія 9 клас/ В. І. Соболь. – 2017р. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://pidruchnyk.com.ua/912-biologiya-sobol-9klas.html

 

pdf
Додано
19 березня 2023
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку