http://learningapps.org/user/Крупіцька
Толстюк Тетяна Миколаївна: заступник директора, вчитель біології і екології вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Кам’янець-Подільської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області Рецензенти:
Оксана ЧИЖЕВСЬКА– директор Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист.
Світлана ЗАЛЕВСЬКА– заступник директора з навчальної роботи Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області, вчитель вищої кваліфікаційної категорії.
Схвалено на засідання педагогічної ради Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області.
(протокол № 5 від 24.12.2021 р.)
АНОТАЦІЯ
Даний інтерактивний посібник дозволить користуватися інтерактивними вправами, що формують науковий світогляд та екологічну культуру; вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки між явищами живої природи та критично оцінювати свої знання і вчинки. Електронні наочні засоби посібника допоможуть учасникам освітнього процесу в 9 класі на уроках біології. Інтерактивні вправи створені в онлайн - сервісі LearningApps.org задовольнять інтереси школярів, враховуючи їх індивідуальні особливості. Інтерактивні завдання допоможуть учням очно та дистанційно перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу до вивчення біології. Майбутнім випускникам важливо бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, були вмотивованими до постійного поглиблення своїх знань та не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації.
ВСТУП
Використання комп’ютера у навчанні школярів стає невід’ємним компонентом освітнього процесу. На даний час накопичено достатньо потужний фонд електронних ресурсів, які можна використовувати у школі для досягнення навчальної, розвивальної або виховної мети.
Для підтримки шкільних дисциплін учитель може скористатися як професійними розробками так і програмними продуктами колег, які вільно розповсюджуються і є доступними через Інтернет. Не завжди можна готові професійні розробки адаптувати під свій урок, тому виникає потреба у таких програмних засобах, які б відповідали вимогам конкретного уроку, були спрямовані на задоволення інтересів конкретних школярів і враховували би їх індивідуальні особливості. Це спонукає вчителя до самостійного створення дидактичних електронних ресурсів за допомогою інструментальних засобів, за допомогою яких можна демонструвати реальні процеси й об’єкти, створювати й досліджувати моделі.
Сервіс LearningApps призначений для створення інтерактивних навчально-методичних посібників з різних предметів. Сервіс заснований на роботі з шаблонами (заготовками) для створення роботи. Тематика різноманітна: від роботи з картами до розгадування кросвордів і створення карт знань. Сервіс підтримує кілька мов (російська мова підтримується на окремих шаблонах при заповненні контенту).
Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті. Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання. На передньому плані видно завдання, сформульоване вчителем, яке закривається після клацання кнопки ОК, що дозволяє перейти до безпосередньої роботи із вправою.
Виконання вправи полягає в інтерактивній роботі з об’єктами, розміщеними на екрані. Після виконання вправи потрібно клацнути напис - перевірити рішення: відповіді буде перевірено і вказано на можливі помилки. Далі можна внести виправлення і знову перевірити рішення.
Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням. У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглядати перед тим, як створити власний навчальний ресурс.
Успіхів вам у створені власного контенту!
Зміст інтерактивних завдань з біології в 9 класі
№ п/п |
Тема уроку Назва інтерактивного завдання |
Електронне посилання на завдання |
QR-код |
Вступ |
|||
1. |
Біологія як наука. Етапи розвитку біології. |
https://learningapps.org/14641699
|
|
2. |
Біологічні системи. Біологічне пізнання. Рівні організації біосистем. |
|
|
Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули |
|||
3. |
Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки. Неорганічні сполуки клітини. |
https://learningapps.org/14638688
|
|
4. |
Вода та її властивості. Вода та її властивості. |
https://learningapps.org/20988611
|
|
5. |
Органічні молекули живого. Біополімери. Особливості біомолекул у клітині. |
https://learningapps.org/20988895
|
|
6. |
Вуглеводи: властивості та роль. Вуглеводи. |
https://learningapps.org/21445945
|
|
7. |
Ліпіди: властивості та біологічна роль. Ліпіди:будова, властивості, роль. |
https://learningapps.org/21614548
|
|
8. |
Білки, їхня організація та функції. Білки: будова, властивості, функції.
|
https://learningapps.org/21636234
|
|
9. |
Нуклеїнові кислоти. Порівняльна характеристика нуклеїнових кислот. |
https://learningapps.org/21779663
|
|
Тема 2. Структура клітини |
|||
10. |
Клітина та її дослідження. Що таке клітина? |
https://learningapps.org/21817660
|
|
11. |
Клітина та її структура. Особливості прокаріотичної та еукаріотичної клітин. |
https://learningapps.org/21843245
|
|
12. |
Клітинна мембрана. Функції клітинної мембрани. Поверхневий апарат клітини. |
https://learningapps.org/21876714 https://learningapps.org/22058418
|
|
13. |
Цитоплазма та основні клітинні органели. Особливості органел клітини. |
https://learningapps.org/22039333
|
|
14. |
Ядро: структурна організація та функції. Особливості будови ядра у зв'язку з функцією.
|
https://learningapps.org/22082942
|
|
15. |
Різноманітність клітин. Особливості еукаріотичних клітин. |
https://learningapps.org/22097534
|
|
16. |
Обмін речовин та енергії. Обмін речовин та енергії. |
|
|
17. |
Розщеплення органічних речовин у живих організмах. Шляхи розщеплення органічних речовин. |
https://learningapps.org/22151288
|
|
18. |
Клітинне дихання, його біохімічні механізми. Стадії аеробного дихання клітин. |
https://learningapps.org/22175421
|
|
19. |
Фотосинтез: світлова та темнова фази Фази фотосинтезу. |
https://learningapps.org/22198626
|
|
20. |
Хемосинтез. Потік речовин, енергії та інформації з клітини. Порівняння фотосинтезу та хемосинтезу. |
https://learningapps.org/22271712
|
|
Тема 3. Еволюція органічного світу |
21. |
Еволюція органічного світу. Розвиток еволюційних поглядів. |
https://learningapps.org/22355688
|
|
22. |
Теорія еволюції. Еволюційні погляди Ж.Б.Ламарка і Ч.Дарвіна. |
https://learningapps.org/22377114
|
|
23. |
Еволюційні чинники. Еволюційні чинники. Форми природного добору. |
https://learningapps.org/22400320 https://learningapps.org/22377886
|
|
24. |
Популяція. Мікроеволюція. Вид. Видоутворення. Макроеволюція. Види еволюційного процесу. |
https://learningapps.org/22381198
|
|
25. |
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
|
https://learningapps.org/22390121
|
|
26. |
Походження та історичний розвиток життя. Історичний розвиток життя. |
https://learningapps.org/22391621
|
|
Тема 4. Біорізноманіття |
|||
27. |
Основи еволюційної філогенії та систематики. Принципи біологічної систематики. |
https://learningapps.org/22304548
|
|
28. |
Система органічного світу. Віруси. Неклітинні форми життя. |
https://learningapps.org/22307186
|
|
29. |
Бактерії. Археї. Прокаріотичні організми. |
https://learningapps.org/22337906
|
|
30. |
Еукаріоти. Еукаріоти. |
https://learningapps.org/22342771
|
|
Список використаних джерел та літератури
1. Онлайн сервіс для створення інтерактивних вправ [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://learningapps.org/-
2. Як працювати з платформою learningapps [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://youtu.be/8u8EYrWXHsc
3. Learning.apps - інтерактивні вправи (Напрацювання вчителів) [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://tulygolove.krolevec-osvita.gov.ua/news/13-50-3822-01-2020/
4. Мережа інтернет [Електронний ресурс] - Режим доступу: фото
5. Онлайн підручник Біологія 9 клас/ В. І. Соболь. – 2017р. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://pidruchnyk.com.ua/912-biologiya-sobol-9klas.html