Контрольна робота з теми «Сталий розвиток і раціональне природокористування»

Про матеріал

Контрольна робота для учнів 11-го класу (рівень стандарту) складена відповідно до чинної програми. Складається з двох варіантів, містить завдання чотирьох рівнів складності, оцінюється за дванадцятибальною шкалою.

Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Сталий розвиток і раціональне природокористування»

Варіант І

І рівень

1. До природного забруднення довкілля відносять: а) внесення отрутохімікатів; б) виверження вулканів; в) поява вірусів; г) вирубування лісів.

2. Передбачення в майбутньому основних параметрів компонентів довкілля протягом певних проміжків часу: а) біотестування; б) біоіндикація; в) екологічне прогнозування; г) метод екологічного моніторингу.

3. Важливим елементом збереження й підвищення родючості ґрунтів є застосування: а) сівозміни; б) біорізноманіття; в) насадження лісів; г) зрошування.

4. Свідоме або випадкове переселення певного виду організмів за межі його природного ареалу в нові місце існування називають: а) акліматизація; б) інтродукція; в) біологічна інвазія; г) колі-індекс.

5. Офіційний державний документ, у якому зведено відомості про сучасний стан рідкісних і типових природних  рослинних угрупувань, які підлягають охороні: а) Червона книга України; б) Зелена книга України; в) Закон України про екологічну мережу; г) Державний кадастр територій та об’єктів  природно-заповідного фонду.

6. Об’єкти, створені з метою збереження і відтворення окремих видів організмів та інших природних ресурсів: а) регіональні ландшафтні парки; б) пам’ятки природи; в) заповідні урочища; г) заказники.

ІІ рівень

7. Вставте пропущені слова.

_______  - ступінь відповідності умов середовище мешкання потребам людини та інших живих істот. Джерелами радіаційного фону Землі є:______________.   

Червона книга України - _________

ІІІ рівень

8. Увідповідніть види забруднення  довкілля з конкретними прикладами

1. механічне

 А. бактерії, ентеровіруси

2. фізичне

 Б. нафтові плями на поверхні моря чи океану

3. хімічне

 В. вивітрювання гірських порід

4. біологічне

 Г. забруднення Світового океану пластиком

 

 Д. випромінювання мікрохвильових печей

 9. Установіть відповідність між оболонками Землі та екологічними проблемами

1. атмосфера

 А. ерозія грунтів, засолення

2. гідросфера

 Б. смог, кислотні опади

3. літосфера

 В. нафтові плями, «цвітіння води»

4. біосфера

 Г. стенобіонти, еврибіонти

 

 Д. епідемії, види-агресори

10. Увідповідніть види Червоної книги України з систематичними групами

1. видра річкова

 А. Членистоногі

2. лелека чорний

 Б. Амфібії

3. мідянка звичайна

 В. Плазуни

4. саламандра плямиста

 Г. Птахи

 

 Д. Ссавці

ІV рівень

11. Поміркуйте, що має змінити людина у своєму ставленні до біорізноманіття біосфери, щоб уникнути глобальної біоценотичної кризи?

Контрольна робота з теми «Сталий розвиток і раціональне природокористування»

Варіант ІІ

І рівень

1. Глобальні проблеми людства – це: а) проблеми, які зачіпають життєві інтереси всього населення планети і потребують для свого вирішення спільних зусиль всіх країн світу; б) проблеми, які зачіпають життєві інтереси населення певної країни; в) проблеми, які потребують для свого вирішення спільних зусиль декількох країн.

2. Природне явище, що полягає в зміні забарвлення води внаслідок масового розмноження ціанобактерій: а)  "заростання води"; б)  "розквіт води"; в)  «буяння води»; г)  "цвітіння води".

3. Діяльність людини в природних екосистемах повинна бути: а)  такою,  що приносить користь людині, але не завжди є безпечною для природи; б) спрямована на задоволення виключно потреб людини; в) раціональною; г) непрогнозованою.

4. Один із міжнародних документів в справі охорони природи передбачає вилучення із використання холодильних установок із холодоагентом фреоном. Дослідження вчених довели, що фреон є тим газом,  який викликає одну із глобальних екологічних проблем людства.  Яку саме: а) дефіцит питної води; б) глобальне потепління; в) руйнування озонового шару; г) деградація ґрунтів.

5. Прикладом хімічного забруднення є забруднення: а) паразитами; б) пестицидами; в шумове; г) теплове.

6. Скільки всього в Україні засновано біосферних заповідників? а) 7; б) 6; в) 5; г) 8.

ІІ рівень

7. Вставте пропущені слова.

Список видів рослин, тварин, грибів які перебувають під загрозою зникнення – ____________. Сфера діяльності й уся сукупність заходів, що застосовує суспільство задля вивчення, освоєння, використання й охорони довкілля  та природних ресурсів – ______________________. До біологічних забруднень належить: ____________________ .

ІІІ рівень

8. Увідповідніть види природоохоронних територій з конкретними прикладами

1. біосферний заповідник

 А. «Подільські Товтри»

2. природний заповідник

 Б. «Медобори»

3. національний парк

 В. «Асканія-Нова»

4. зоологічний парк

 Г. Миколаївський

 

 Д. Нікітський

9. Установіть відповідність між оболонками Землі та екологічними проблемами

1. атмосфера

 А. зменшення площі родючих грунтів, ерозія

2. гідросфера

 Б. дим, сажа, озонові діри

3. літосфера

 В. евтрофікація, пластикові «острови»

4. біосфера

 Г. стенобіонти, еврибіонти

 

 Д. інвазійні види, інтродуценти

10. Встановіть відповідність  між терміном та його означенням

1. зниклі види

 А. у данний час їм не загрожує зникнення, хоча внаслідок їхньої незначної чисельності така загроза може виникнути за несприятливих змін середовища

2. рідкісні види

 Б. перебувають під загрозою зникнення, збереження яких малоймовірне, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на стан їхніх популяцій

3. вразливі види

 В. не виявлені у дикій природі після неодноразових пошуків, проведених у місцях їхнього можливого існування

 

 Г. в недалекому майбутньому можуть бути віднесені до категорії зникаючих, якщо не вжити негайних заходів щодо їхнього збереження

ІV рівень

11. Висловіть судження про значення формування екологічного мислення.

docx
Додав(-ла)
Закусило Алла
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
20 березня 2023
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку