Інтерактивний урок в мовному кафе.
4 клас
«Повторення і закріплення вивченого про речення».
Інтерактивний урок в мовному кафе для учнів 4 класу
Тема: Повторення і закріплення вивченого про речення.
Мета:
-
формування предметних компетентностей: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень, вдосконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до книги;
-
формування ключових компетентностей: уміння учитися:формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки
Тип уроку:інтерактивний урок
Основні терміни і поняття речення
Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання.
Методично-дидактичне забезпечення: портрет В.О. Сухомлинського, план роботи, «Фішбоун», куб, роздатковий матеріал, ромашка Блума, смайлики, підручник М. Вашуленка, Українська мова для 4 класу.
Хід уроку
I. Етап орієнтації
1. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Доброго дня! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.
- Наш урок я б хотіла почати із таких слів:
Ой, яка чудова, українська мова, де береться все це - звідкіля. І як?
Скажіть, а ви хочете знати відповідь на це запитання?
-
Так.
-
Дуже добре.
-
А ще даний урок є особливим: у нас відкриття кафе «Скарбниця». Тому в меню ви знайдете лише оригінальні страви. А в повітрі буде відчуватись присмак свята.
-
Сьогодні в меню:
-
Хвилинка каліграфії
-
Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського»
-
Фішбоун
-
Мовний салат. Щодення 5 «Письмо з другом»
-
Ланцюжок із речень. Працюємо самостійно «Письмо для себе»
-
Рефлексія . Крісло автора
Гроші: уважність, допомога, дисципліна.
2. Орієнтація учнів у темі
Хвилинка каліграфії (запис на дошці)
- Любити людину – значить любити народ, землю, Україну.
Ці слова сказав великий педагог – Василь Олександрович Сухомлинський. Кому невідоме це славне ім’я сьогодні...(Додаток 1)
А що ви знаєте про цю людину?
Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського». Прийом «Ромашка Блума» (Додаток 2).
-
Діти, я пропоную вам попрацювати за ромашкою Блума. Кожен столик буде працювати за своїм запитанням.
Уточнююче питання: Наскільки я зрозумів, то казки Василя Сухомлинського мають повчальний характер?
-
Учениця: Твори Василя Сухомлинського не тільки цікаві, а й повчальні. Я багато чого зрозуміла, коли читала їх. Я впевнена, що іншим дітям також дуже подобається творчість цього письменника, і надіюся, що вони будуть читати ці прекрасні оповідання з великим захопленням.
Інтерпретуюче питання: Чому твори Василя Сухомлинського подобаються дітям?
-
Учениця:Одного дня до моїх рук потрапила «чарівна книжечка» Василя Сухомлинського «Вогнегривий коник». Я прочитала одне оповідання – і відразу «загорілася» дочитати цю книжку до кінця (Додаток 3).
Учень:Прочитавши оповідання В. Сухомлинського, мене вразило те, що ці твори не сумні, і в них немає зла. Найбільше мені сподобалося оповідання «Як бджола стала золота».
Просте питання: Чого навчають нас оповідання В. Сухомлинського?
Учениця: Я нещодавно прочитала оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня» і отримала багато гарних вражень, адже я теж, як і героїня твору – Наталочка, люблю тварин. А ще дуже вразила байдужість і жорстокість людей. На мою думку, людина, яка байдуже або жорстоко ставиться до тварин, насправді є недоброю людиною.
Практичне питання: Який приклад ми можемо взяти з його героїв?
Учениця:Усі оповідання В.Сухомлинського, які я прочитала, мені дуже сподобались, а особливо «Сьома дочка» - оповідання, в якому розповідається про любов і турботу в родині. Я зрозуміла, що справжня любов і турбота – це не слова, а наші дії і вчинки.
-
А ось на уроках літературного читання ми вчимося створювати лепбуки за його творчістю. (Вказую на них)
II. Етап ціле покладання мети
-
Повідомлення теми і завдань уроку
-
А зараз пропоную рекламну кампанію нової страви.
-
Знання про речення – це дуже смачна, вітамінна та корисна страва у нашому «мовному кафе».
-
Під час нашого уроку ми будемо як справжні мовознавці, як справжні науковці досліджувати матеріал, досліджувати мовні таємниці, і в кінці, я сподіваюся, ми відгадаємо деякі секрети української мови. А саме: закріпимо знання про речення та будемо удосконалювати усне і писемне мовлення.
-
Я сподіваюся, що робота на уроці буде легка і ви будете легко і весело працювати . За правильні відповіді будете отримувати смайлики.
-
Фронтальне опитування. Прийом «Кубування» (Додаток 4).
-
Оскільки сьогодні перший день роботи кафе, то столиків не так багато. На кожному з них ви бачите меню зі стравами, які приготував наш кухар. Тож не соромтесь, обирайте страву та смакуйте українське слово.
-
Діти, а що в мене в руках? (Беру кубик). Так, а він звичайний, чи ні?
-
Правильно, він не звичайний, бо має різнокольорові грані. А ще його незвичайність полягає в тому, що кожна грань містить свою таємницю та своє запитання.
-
Ви працюєте в групах, то перше запитання для першого столика. Решта уважно слухають відповідь, і якщо буде проблема, то будете допомагати.
-
Замовлення першого столика: За допомогою чого людина висловлює свої думки?
-
Замовлення другого столика:Чи можливе спілкування словами? Сполученнями слів? Чому? Доведіть свою думку.
- Ми попрацювали з кубиком, старалися давати повні відповіді і допомагали тим, хто потребував допомоги.
3) Мовний салат. Щоденні 5 «Письмо з другом» (Додаток 5)
- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів.
- Що ж приготував салат?
(на звороті зображення страви надруковане завдання)
Картка № 1
- Запиши, підкресли однорідні члени речення
Біля Броварів тече річка Десна. Вона в’ється між лугами, огинає густий ліс. Високі сосни і клени шумлять над рікою.
Картка № 2
Доповни речення однорідними членами
У саду ростуть…..
Широко розляглися лани….
У лісі живуть….
-
А тепер перевіримо правильність виконання завдання.
-
Чи є такі, що не зробили жодної помилки?
Музична фізкультхвилинка
Смачні страви куштували.
-
А я в цей час роздам «смайлики» за попередню роботу.
IV. Етап організації виконання плану діяльності.
-
Фішбоун (Додаток 6)
-
Пропоную вам страву «Фішбоун» , в перекладі з англійської - це рибний скелет. Кожен столик отримав завдання і ми будемо фарширувати нашу рибку (Діти обговорюють завдання).
(Малюнок рибки: голова «Речення», тулуб – пояснення дітей )
-
Речення за метою висловлювання … (бувають розповідні, питальні і спонукальні).
-
Граматична основа речення…( підмет і присудок-є головними членами речення і вони утворюють граматичну основу речення).
-
Однорідні члени речення…(члени речення, які відносяться до того самого слова і відповідають на те саме питання, називаються однорідними).
-
Речення за інтонацією… (види речень за інтонацією: окличні і неокличні)
-
Ланцюжок із речень. Самостійна робота «Письмо для себе» (за підручником)
Виконання вправи 73 (1) на с.38
-
Прочитайте речення з однорідними членами і спишіть його.
(Читання, музика, танці, туризм, рукоділля, малювання - це захоплення людини)
V. Етап контрольно-оцінювальний
1) Рефлексія. Прийом «Крісло автора»
-
Я вам дякую, що ви відвідали наше кафе. Сподіваюсь, усім сподобалась і кухня, й обслуговування…. Постривайте, ви ж можете висловити свої думки про наш заклад. Ви мабуть звернули увагу на незвичний стілець «Мовознавець».
-
Ми сьогодні ким були на уроці?
-
Ось зараз у декого є можливість спробувати себе в ролі мовознавця майбутнього.
-
Хто хоче спробувати? (Діти за бажанням виходять)
-
Я поясню, що треба робити. Ну, якщо справжній мовознавець, то тримай книгу, сідай на стілець і отримуй атрибут - окуляри.
Запитання до мовознавців:
-
Чим запам’ятався тобі сьогоднішній урок?
-
Які члени речення називаються однорідними?
(Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази із рефлексивного екрана).
2)Оцінювання
3)Домашнє завдання: с.39, вправа 73 (2)- скласти та записати за малюнками речення з однорідними членами
-
Ось так ми з вами і відкрили наше кафе. Попереду вас чекають цікаві завдання, незвичайні уроки та приємні емоції. Шануйте, цінуйте, оберігайте рідне слово. Дякую за відвідини.