Інтерактивний урок в мовному кафе для учнів 4 класу

Про матеріал
Матеріал для повторення і закріплення знання учнів про речення, формування предметних та ключових компетентностей
Перегляд файлу

Інтерактивний урок в мовному кафе.

4 клас

 

«Повторення і закріплення вивченого про речення».

 

Описание: C:\Users\Admin\Desktop\images.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивний урок в мовному кафе для учнів 4 класу

Тема: Повторення і закріплення вивченого про речення.

Мета:

  •                 формування предметних компетентностей: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень, вдосконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до книги;
  •                 формування ключових компетентностей: уміння учитися:формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки

Тип уроку:інтерактивний урок

Основні терміни і поняття речення

Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання.

Методично-дидактичне забезпечення: портрет В.О. Сухомлинського, план роботи, «Фішбоун», куб, роздатковий матеріал, ромашка Блума, смайлики, підручник М. Вашуленка, Українська мова для 4 класу.

Хід уроку

I. Етап орієнтації

1. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Доброго дня! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

- Наш урок я б хотіла почати із таких слів:

Ой, яка чудова, українська мова, де береться все це - звідкіля. І як?

Скажіть, а ви хочете знати відповідь на це запитання?

  • Так.
  • Дуже добре.
  • А ще даний урок є особливим: у нас відкриття кафе «Скарбниця». Тому в меню ви знайдете лише оригінальні страви. А в повітрі буде відчуватись присмак свята.
  • Сьогодні в меню:
  1. Хвилинка каліграфії
  2. Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського»
  3. Фішбоун
  4. Мовний салат. Щодення 5 «Письмо з другом»
  5. Ланцюжок із речень. Працюємо самостійно «Письмо для себе»
  6. Рефлексія . Крісло автора

Гроші: уважність, допомога, дисципліна.

2. Орієнтація учнів у темі

Хвилинка каліграфії (запис на дошці)

- Любити людину – значить любити народ, землю, Україну.

Ці слова сказав великий педагог – Василь Олександрович Сухомлинський. Кому невідоме це славне ім’я сьогодні...(Додаток 1)

А що ви знаєте про цю людину?

Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського». Прийом «Ромашка Блума» (Додаток 2).

  • Діти, я пропоную вам попрацювати за ромашкою Блума. Кожен столик буде працювати за своїм запитанням.

Уточнююче питання: Наскільки я зрозумів, то казки Василя Сухомлинського мають повчальний характер?

  • Учениця: Твори Василя Сухомлинського не тільки цікаві, а й повчальні. Я багато чого зрозуміла, коли читала їх. Я впевнена, що іншим дітям також дуже подобається творчість цього письменника, і надіюся, що вони будуть читати ці прекрасні оповідання з великим захопленням.

Інтерпретуюче питання: Чому твори Василя Сухомлинського подобаються дітям?

  • Учениця:Одного дня до моїх рук потрапила «чарівна книжечка» Василя Сухомлинського «Вогнегривий коник». Я прочитала одне оповідання – і відразу «загорілася» дочитати цю книжку до кінця (Додаток 3).

Учень:Прочитавши оповідання В. Сухомлинського, мене вразило те, що ці твори не сумні, і в них немає зла. Найбільше мені сподобалося оповідання «Як бджола стала золота».

Просте питання: Чого навчають нас оповідання В. Сухомлинського?

Учениця: Я нещодавно прочитала оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня» і отримала багато гарних вражень, адже я теж, як і героїня твору – Наталочка, люблю тварин. А ще дуже вразила байдужість і жорстокість людей. На мою думку, людина, яка байдуже або жорстоко ставиться до тварин, насправді є недоброю людиною. 

Практичне питання: Який приклад ми можемо взяти з його героїв?

Учениця:Усі оповідання В.Сухомлинського, які я прочитала, мені дуже сподобались, а особливо «Сьома дочка» - оповідання, в якому розповідається про любов і турботу в родині. Я зрозуміла, що справжня любов і турбота – це не слова, а наші дії і вчинки. 

  • А ось на уроках літературного читання ми вчимося створювати лепбуки за його творчістю. (Вказую на них)

II. Етап ціле покладання мети

  1.               Повідомлення теми і завдань уроку
  • А зараз пропоную рекламну кампанію нової страви.
  • Знання про речення – це дуже смачна, вітамінна та корисна страва у нашому «мовному кафе».
  • Під час нашого уроку ми будемо як справжні мовознавці, як справжні науковці досліджувати матеріал, досліджувати мовні таємниці, і в кінці, я сподіваюся, ми відгадаємо деякі секрети української мови. А саме: закріпимо знання про речення та будемо удосконалювати усне і писемне мовлення.
  • Я сподіваюся, що робота на уроці буде легка і ви будете легко і весело працювати . За правильні відповіді будете отримувати смайлики.

 

 

  1.               Фронтальне опитування. Прийом «Кубування» (Додаток 4).
  • Оскільки сьогодні перший день роботи кафе, то столиків не так багато. На кожному з них ви бачите меню зі стравами, які приготував наш кухар. Тож не соромтесь, обирайте страву та смакуйте українське слово.
  • Діти, а що в мене в руках? (Беру кубик). Так, а він звичайний, чи ні?
  • Правильно, він не звичайний, бо має різнокольорові грані. А ще його незвичайність полягає в тому, що кожна грань містить свою таємницю та своє запитання.
  • Ви працюєте в групах, то перше запитання для першого столика. Решта уважно слухають відповідь, і якщо буде проблема, то будете допомагати.
  • Замовлення першого столика: За допомогою чого людина висловлює свої думки?
  • Замовлення другого столика:Чи можливе спілкування словами? Сполученнями слів? Чому? Доведіть свою думку.

- Ми попрацювали з кубиком, старалися давати повні відповіді і допомагали тим, хто потребував допомоги. 

3) Мовний салат. Щоденні 5 «Письмо з другом» (Додаток 5)

- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів.

- Що ж приготував салат?

 (на звороті зображення страви надруковане завдання)

Картка № 1

- Запиши, підкресли однорідні члени речення

Біля Броварів тече річка Десна. Вона в’ється між лугами, огинає густий ліс. Високі сосни і клени шумлять над рікою.

Картка № 2

Доповни речення однорідними членами

У саду ростуть…..

 Широко розляглися лани….

У лісі живуть….

  • А тепер перевіримо правильність виконання завдання.
  • Чи є такі, що не зробили жодної помилки?

Музична фізкультхвилинка

  • Ми в кафе відпочивали

Смачні страви куштували.

  • А я в цей час роздам «смайлики» за попередню роботу.

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1.               Фішбоун (Додаток 6)
  • Пропоную вам страву «Фішбоун» , в перекладі з англійської - це рибний скелет. Кожен столик отримав завдання і ми будемо фарширувати нашу рибку (Діти обговорюють завдання).

(Малюнок рибки: голова «Речення», тулуб – пояснення дітей )

  • Час вийшов.
  •                 Речення за метою висловлювання … (бувають розповідні, питальні і спонукальні).
  •                 Граматична основа речення…( підмет і присудок-є головними членами речення і вони утворюють граматичну основу речення).
  •                 Однорідні члени речення…(члени речення, які відносяться до того самого слова і відповідають на те саме питання, називаються однорідними).
  •                 Речення за інтонацією… (види речень за інтонацією: окличні і неокличні)
  1.               Ланцюжок із речень. Самостійна робота «Письмо для себе» (за підручником)

Виконання вправи 73 (1) на с.38

  • Прочитайте речення з однорідними членами і спишіть його.

(Читання, музика, танці, туризм, рукоділля, малювання - це захоплення людини)

V. Етап контрольно-оцінювальний

 

 

1) Рефлексія. Прийом «Крісло автора»

  • Я вам дякую, що ви відвідали наше кафе. Сподіваюсь, усім сподобалась і кухня, й обслуговування…. Постривайте, ви ж можете висловити свої думки про наш заклад.  Ви мабуть звернули увагу на незвичний стілець «Мовознавець».
  • Ми сьогодні ким були на уроці?
  • Ось зараз у декого є можливість спробувати себе в ролі мовознавця майбутнього.
  • Хто хоче спробувати? (Діти за бажанням виходять)
  • Я поясню, що треба робити. Ну, якщо справжній мовознавець, то тримай книгу, сідай на стілець і отримуй атрибут - окуляри.

Запитання до мовознавців:

  •  Чим запам’ятався тобі сьогоднішній урок?
  • Які члени речення називаються однорідними?

 (Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази із рефлексивного екрана).

2)Оцінювання

3)Домашнє завдання: с.39, вправа 73 (2)- скласти та записати  за малюнками речення з однорідними членами

  • Ось так ми з вами і відкрили наше кафе. Попереду вас чекають цікаві завдання, незвичайні уроки та приємні емоції. Шануйте, цінуйте, оберігайте рідне слово. Дякую за відвідини.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Іванна
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку