Інтерактивний урок з фізичної культури. Тема: Олімпійські ігри у Стародавній Греції. Урок знайомить учнів з видами спорту у Стародавній Греції; навчає самостійно проводити змагання з різних видів спорту; виховує зацікавленість у знанні історії Олімпійського спорту.
Інтерактивний урок з фізичної культури
Тема: Олімпійські ігри у Стародавній Греції.
Мета:
вміння вчитися: формувати здатність планувати свої дії, самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
здоров’язбережувальної: виховувати прагнення займатись різними видами спорту для зміцнення власного здоров’я;
соціальної: навчити проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.
Обладнання: картки для об’єднання, інформаційні картки, роздруковані вікторини, ребуси, маркери, ватман, скотч.
Хід уроку
I вступна частина
Знайомство
Учні називають своє ім’я і продовжують фразу: «Я думаю, що в Греції проводились…(змагання з бігу, боксу, …)».
Правила
II Основна частина
У стародавні далекі часи
Біля священного підніжжя Олімпу,
Де славнозвісні могутні боги
Із Зевсом на чолі творили раду,
У тихім місці, вздовж ріки Алфей,
Олімпія знайшла притулочок собі.
І саме тут, де свята миру, сили і краси
На Зевса честь славетно відбувались,
На світ олімпіоніки з’являлись
І перемогами своїми прославлялись
Оливи гілку на чолі несли.
Інформаційне повідомлення: презентація «Олімпійські ігри у Стародавній Греції».
Робота в групах
Об’єднати учнів у 3 групи (біг, стрибки, метання).
Учням роздати картки з інформаційним матеріалом, вони знайомляться з ним, розповідають і намагаються провести змагання.
Учні пробують самостійно відтворити види спорту та церемонії Стародавніх Олімпійських ігор. Оскільки існували також Ігри для жінок на честь богині Гери, до участі запрошуються дівчата.
Картка №1: Біг
Давні греки вимірювали відстань стадіями. Стадій дорівнював приблизно 200 м.
У забігу на два стадія бігуни спочатку пробігали один стадій, потім розверталися і бігли до лінії старту.
Спробуй зробити так само, відмірявши дистанцію близько 10-20 м.
Для учнів цієї відстані достатньо.
Марафон одержав свою назву за місцем відомої битви в Греції.
Аби принести в Афіни з поля бою звістку про перемогу греків над персами, воїн пробігав 42 км 195 м.
Спробуй нині провести марафонський забіг навколо твоєї школи. Готуйся до марафону, регулярно пробігаючи короткі дистанції. Пам’ятай, що в бігу на довші дистанції ти маєш сам собі встановлювати темп.
Картка №2: Стрибки у довжину
У Стародавній Греції проводилися змагання зі стрибків у довжину.
Спортсмени, тримаючи в обох руках обтяжувачі (камені, гирі), прагнули збільшити дожину стрибка. Спробуй зробити те саме. Вимахуй в такт розбігу руками з обтяжувачами (гантельками), коли стрибаєш на мат чи у яму з піском. Порівняй відстань, на яку ти можеш стрибнути з обтяжувачами та без них.
Картка №3: Метання списа та диска
Ці види спорту в Стародавній Греції були солдатським ремеслом. Від нього пішло багато видів змагань. Ти можеш вправлятися у метанні списа будь-яким способом. Порівняй результати метання при різних положеннях тіла, з місця чи з розбігу. Для метання диска, якщо його немає у твоїй школі, використай м’яч, або будь-яке кружало. Порівняй результати метання з різних положень, як і при метанні списа.
Запитання і відповіді
Пригадай, що ти знаєш про Олімпійські ігри у Стародавній Греції.
Знайди слова, виділені великими літерами у тексті під квадратом, а потім у самому квадраті з літерами. Вони можуть бути написані зліва направо, справа наліво, знизу догори, згори донизу, а також по діагоналі.
Ц |
І |
К |
Ь |
С |
Й |
І |
П |
М |
І |
Л |
О |
У |
Х |
Е |
А |
Л |
П |
Ш |
Б |
И |
З |
Г |
Щ |
А |
Т |
Ч |
С |
Р |
Н |
Й |
Я |
І |
Г |
І |
Л |
Е |
П |
Х |
Ю |
А |
М |
Е |
Р |
Л |
Ж |
А |
Л |
К |
П |
А |
У |
І |
З |
С |
Я |
М |
Г |
Л |
З |
Е |
В |
С |
О |
И |
Ц |
У |
Е |
Н |
Н |
О |
Р |
У |
С |
Ч |
К |
Т |
Н |
А |
Х |
Т |
К |
И |
Н |
Н |
Е |
П |
Ш |
О |
Б |
Й |
З |
Я |
Ь |
Р |
Ж |
К |
А |
І |
Ц |
Ф |
Б |
Й |
І |
І |
К |
П |
А |
О |
Д |
А |
Г |
Й |
І |
З |
А |
В |
Л |
Е |
Г |
О |
Щ |
П |
Л |
М |
А |
С |
Ї |
К |
Т |
І |
О |
П |
И |
Ц |
Є |
С |
Т |
И |
М |
Г |
М |
Е |
В |
Ф |
Й |
Л |
С |
М |
Ж |
Р |
Я |
М |
З |
Т |
Ш |
И |
Ц |
У |
Б |
Ь |
Т |
О |
Р |
О |
Б |
А |
І |
У |
Ц |
Н |
Ї |
Ф |
С |
Т |
А |
Д |
Г |
Й |
Є |
Р |
С |
Л |
Х |
Я |
Ц |
И |
Н |
С |
І |
Л |
О |
К |
Ш |
Х |
Є |
Тисячоріччя тому народ ГРЕЦІЇ мав ЦИВІЛІЗАЦІЮ. Греки любили різні види СПОРТУ, тому що вірили, що міцне тіло так само важливе, як і розум. Основними видами змагань були БІГ і перегони на КОЛІСНИЦЯХ, греки любили БОКС і БОРОТЬБУ. РЕЛІГІЯ була для греків дуже важливою, вони вірили у багатьох богів, і найголовнішим серед них був ЗЕВС. ХРАМ було споруджено в долині Олімпії, спортивні ЗМАГАННЯ були складовою частиною релігійних церемоній, що проводилися тут.
776 рік до нової ери – рік, коли було вперше зареєстровано результати спортивних змагань, що проводилися під час ЦЕРЕМОНІЙ на честь Зевса. Ігри проводилися тоді що чотири роки. Навіть ВІЙНИ припинялися на цей період, аби чоловіки та юнаки змогли стати УЧАСНИКАМИ. Ці ігри стали відомі під назвою ОЛІМПІЙСЬКІ.
Гра «Австралійський дощ»
Учні стоять. Вчитель показує рух, усі повторюють його поступово приєднуючись один до одного.
– Чи знаєте ви, який австралійський дощ? Піднімається вітер. (Потираємо руки). Падають перші краплини дощу. (Клацаємо пальцями). Почалася злива. (Плескаємо долонями по стегнах). Злива перетворилася на бурю. (Топаємо). Ось буря стихає. (Плескаємо долонями по грудині). Стихає злива. (Плескаємо долонями по стегнах). Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацаємо пальцями). Шумить тільки вітер. (Потираємо долонями).
Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки в гору).
III Заключна частина
Зворотній зв’язок
Учні по черзі називають, що їм більш за все запам’яталось з історії Стародавньої Греції.
Прощання
Учні стають у коло і разом промовляють: «Завжди зі спортом ти дружи, будеш сильним рости!»