Інтерактивний урок з інформатики на тему "Способи подання повідомлень"

Про матеріал
Центральною частиною заняття є інтерактивна вправа, побудована за технологією "ажурна пилка". Роздатковий матеріал можна завантажити за посиланням: https://naurok.com.ua/publ/270105
Перегляд файлу

Розробка уроку Тема: Способи подання повідомлень.

Мета:  навчальна:

oактуалізувати знання та повторити пройдений матеріал щодо понять повідомлення й інформації, пригадати історичні передумови виникнення й розвитку повідомлень;

oзапам’ятати та навчитись розрізняти види повідомлень та способи їх подання; oз’ясувати, від чого залежить спосіб подання повідомлення; розвивальна:

oрозвиток запам’ятовування, відтворення у пам’яті, уваги й сприймання, навичок комунікації у групі, словникового запасу, уміння зв’язно висловлювати власну думку у процесі спілкування тощо.

виховна:

o формування культури спілкування й поведінки у колективі, виховання поваги до усіх учасників освітнього процесу, заохочення інтересу до навчальної дисципліни.

Тип уроку: інтерактивний (з використанням технологій інтерактивного навчання).

Структура інтерактивного уроку:

1.      Мотивація.

2.      Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

3.      Інтерактивна вправа (центральна частина заняття).  1) Інструктування (2—3 хвилини).

2)      Об'єднання в групи, розподіл ролей (1—2 хвилини).

4.      Надання необхідної інформації.

3)      Виконання завдання, де вчитель контролює освітній процес (5—15 хвилин). 4) Презентація результатів виконання вправи (3 – 15 хвилин).

5.      Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

Хід уроку

1.      Мотивація

Пригадаймо з минулого заняття, хто пам’ятає, що таке «повідомлення»?

У оточуючому нас світі постійно передаються усілякі інформаційні повідомлення, де ви могли спостерігати повідомлення й їх передачу? Наведіть приклади. 

Взаємодію учнів організовується за інтерактивною технологією «мозковий штурм». На завершення необхідно підсумувати озвучені учнями варіанти, й на цій основі перейти до теми уроку.

2.      Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

Тема: Способи подання повідомлень.

Мета: «На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось, які бувають види повідомлень, якими способами можна подати повідомлення та від чого залежить спосіб подання повідомлення».

3.      Інтерактивна вправа (центральна частина заняття). 

Основою інтерактивної вправи є технологія «ажурна пилка», зважаючи на відносну легкість навчального матеріалу за належної організації ця технологія має забезпечити глибоке опанування теми. 

1.  Інструктування (2—3 хвилини).

Озвучення схеми подальшої взаємодії учнів у класі, правил й порядку роботи за технологією «ажурна пилка» у «домашніх» й «експертних» групах. Наприклад: 

image 

Завчасне попередження учнів про наявність наприкінці уроку перевірки якості здобутих ними впродовж заняття знань. 

2.  Об'єднання в групи, розподіл ролей (1—2 хвилини).

Відбувається виділення «домашніх» груп, переконфігурація парт (за потреби). Можна виділити трохи часу на створення й спільне озвучення кожною групою своєї назви та девізу для підняття командного духу. 

Надання необхідної інформації.

Розподіл між командами набору попередньо надрукованих карток, на кожній з яких наведено короткий теоретичний опис конкретного аспекту теми. Кількість карток має бути рівною кількості учнів у класі. На кожного учня видається одна унікальна картка.

Пропоновані теми карток для групи із 16 учнів:

1.      способи подання текстових повідомлень з прикладами, 

2.      способи подання графічних повідомлень з прикладами, 

3.      способи подання звукових повідомлень з прикладами, 

4.      способи подання відеоповідомлень з прикладами, 

 

5.      подання повідомлень за допомогою міміки з прикладами, 

6.      подання повідомлень за допомогою жестів з прикладами, 

7.      подання повідомлень за допомогою сигналів з прикладами,  8. комбінований спосіб подання повідомлень, 

 

9.      поняття відправника, 

10.  поняття отримувача, 

11.  поняття каналу зв’язку, 

12.  подання одного і того ж повідомлення різними способами,

 

13.  носії збереження повідомлень,

14.  способи подання перших повідомлень первісними людьми, 

15.  історія виникнення перших текстових повідомлень, 

16.  цікаві факти про передачу повідомлень у тваринному світі.

Різними кольорами виділено теми для різних груп, усього утворено 4 групи по 4 учні. Зокрема наявні картки, спрямовані як на основний розгляд теми, так і на підтримку міжпредметних зв’язків з історією та біологією й розвиток культурної, екологічної, громадянської, соціальної компетентностей, а також компетентності у сфері природничих наук, технологій і техніки. Детальніше ознайомитись із змістом карток і завантажити їх для удосконалення і друку можна за посиланням: https://naurok.com.ua/publ/270105. 

3.  Виконання завдання, де вчитель контролює освітній процес (5—15 хвилин).

Виконання вправи проводиться у три етапи. Спочатку учні вивчають картки у «домашніх» групах та розподіляють, хто буде відповідати за детальне опанування матеріалу окремої картки. Кожен учень уважно вивчає інформацію з своєї картки і з’ясовує приклади повідомлень, які передаються наведеними способами, а у разі виникнення складнощів звертається по допомогу до вчителя. Після детального вивчення, учні тренуються доповідати, по черзі ділячись між собою здобутою інформацією з карток, і перевіряють знання одне одного. На другому етапі формуються «експертні» групи, до складу яких входить по одному учню з кожної «домашньої» групи. Вчитель пропонує учасникам кожної «домашньої» групи розрахуватись на 1-2-3-4 і усі з під номером один утворюють першу експертну групу, з номером 2 – другу і так далі. Експерти по черзі доповідають по матеріалу своєї картки й заслуховують доповіді експертів з інших груп. На етапі повернення до «домашніх» груп кожен учасник презентує своїй групі нові знання, які він здобув від експертів. 

4.  Презентація результатів виконання вправи (3 – 15 хвилин).

Учні демонструють здобуті під час виконання інтерактивної вправи знання, надаючи відповіді на тестові запитання у Kahoot або іншому сервісі для проведення тестування, опитування, формувального оцінювання. Це дозволить школярам не тільки закріпити й систематизувати здобуті знання, а й трохи заспокоїтись після активної діяльності на уроці, а вчитель зможе перевірити ефективність й результативність проведення такого заняття. Тестування має починатись з більш конкретних питань, наприклад «який спосіб подання повідомлень зображено на малюнку?» і завершуватись підсумовуючими запитаннями, наприклад «від чого залежить вибір способу подання повідомлень?». Як альтернатива пропонується індивідуальне або спільне виконання вправи у Learning Apps за посиланням: https://learningapps.org/display?v=p0wuinb7221. 

4. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

Останнім питанням у тестуванні є запитання, спрямоване на отримання відгуку від учнів про проведення заняття, наприклад «оцініть..» або «наскільки вам сподобався урок?». Переглядаючи статистику відповідей на це питання, можна обговорити враження кожного учня від заняття, застосувавши інтерактивну технологію «мікрофон». Також можна попрацювати за технологією «незакінчені речення» за шаблоном:

      Я запам’ятав…

      На сьогоднішньому уроці я дізнався…

      Я навчився…

      Я зрозумів…

      Я отримав задоволення від…

      Найбільше на уроці мені сподобалось…

Після уроку за результатами тестування й рівнем активності впродовж заняття вчитель оцінює роботу учнів.

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2022
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку