Урок 7. Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання.
Очікувані результати:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, картки, презентація, проектор, цеглинки Lego, сигнальні картки, клубок ниток, картки-терміни.
Хід уроку
Всі почули ми дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Повторення правил безпеки та раніше вивченого матеріалу
(діти піднімають вгору зелену або червону табличку на кожне правило)
тут цікаве є для вас.
про безпеку забувай.
з’їм його я на перерві.
і про струм я вмить забуду.
бо шкідливо, я це знаю.
Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що називають мережею Інтернет, веб-сайтом, веб-сторінкою, гіперпосиланням. Також ви дізнаєтесь, як розміщується інформація в Інтернеті та які новітні Інтернет-технології з'явились в 21 столітті.
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Колись давно люди жили без світла. Важко було передавати повідомлення. Електрика спростила людям життя, почали стрімко з'являтись електричні пристрої, які в тому числі полегшили передавання інформації на відстань. Так з'явилися комп'ютери. Та людство не зупинялось. Науковці вирішили з’єднати комп’ютери один з одним і так утворилась мережа.
Мережа – це група підключених один до одного комп’ютерів.
Потім вчені задумались, а чи можна об'єднати в одну мережу комп'ютери по всьому світу? І виявилось, що можна. І ця всесвітня комп'ютерна мережа отримала назву Інтернет. Мережу Інтернет ще називаються глобальною мережею або «всесвітнім павутинням».
Демонстрація уривка мультфільму «Фіксики: Інтернет».
До основних функцій Інтернету можна віднести:
Для того, щоб з'єднати в мережу Інтернет комп'ютери всієї планети, по дну океанів проходять велетенські кабелі, які забезпечують зв'язок всіх комп'ютерів в мережі Інтернет.
А в 2019 році компанія Space X під керівництвом Ілона Маска зробила великий внесок в розвиток Інтернету – було запущено 12 000 супутників на орбіту Землі, які забезпечать високошвидкісним Інтернетом людей в будь-якому куточку Землі: чи то в Антарктиді, чи то на безлюдних островах, чи то посередині океану.
Комп'ютерні мережі існують 2-х видів: локальні (в межах одного приміщення) і глобальні (в межах країни або всієї Землі).
Гра «Знайдіть втрачені літери».
В мережі Інтернет існують два типи комп'ютерів – це комп'ютери звичайних користувачів та веб-сервери.
Інформація в Інтернеті розміщується на веб-сторінках. А веб-сторінки об'єднуються у сайти за певною тематикою.
Сайт – це група пов’язаних між собою веб-сторінок.
Будь-яка веб-сторінка може містити: зображення, текст, відео, звук і гіперпосилання.
Гіперпосилання – це фрагмент тексту, малюнок або кнопка, клікнувши на які можна відкрити інший об’єкт або перейти на наступну веб-сторінку. Можна сказати, що це «дверцята», які дають нам можливість перейти з однієї веб-сторінки на іншу.
Гіперпосилання бувають у вигляді зображень, тексту та кнопок. Коли ми наводимо вказівник миші на гіперпосилання, то її зовнішній вигляд змінюється зв стрілочку на значок руки з піднятим вгору вказівним пальцем.
Для перегляду веб-сторінок існує спеціальна програма. Ця програма називається – браузер. Браузерів існує дуже багато різних. Але найпопулярніші з них – на екрані.
Вправа «Веселе Lego» (з цеглинками Lego)
Робота з картками (див. додаток 1).
Гра «Спритний клубочок»
А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран та повторимо всі дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)
Перегляд навчального відео «Цікаві факти про Інтернет»
Діти працюють із сайтом, на якому виконують завдання, переходячи до наступного за допомогою гіперпосилань.
Кожного разу після роботи за комп'ютером потрібно обов'язково виконувати гімнастику для очей. Адже в інакшому випадку ваші очі будуть стомлені і з часом може погіршитись зір.
Гімнастика для очей
Щоб узагальнити ту інформацію, що ви вивчали на уроці, пропоную виконати вправу «Скарбничка термінів» (див. додаток 2).
Отже, любі діти, сьогодні ми вивчили поняття мережі, Інтернету, веб-сторінок, сайту і гіперпосилань. Засвоїли набуті знання, виконуючи вправи та практичне завдання за комп'ютерами. Ви були розумничками і розумницями. Я дякую вам за увагу. До нових зустрічей!
ДОДАТОК 1
ДОДАТОК 2