Розробка уроку на тему: "Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання"

Про матеріал
Поширений конспект уроку на тему: "Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання". В конспекті детально висвітлені всі етапи уроку.
Перегляд файлу

Урок 7. Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання.

Очікувані результати:

  • діти розуміють зміст понять «мережа Інтернет», «веб-сторінка», «веб-сайт», «гіперпосилання»;
  • вміють переходити між веб-сторінками сайту;
  •     вільно застосовують набуті знання на практиці.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, картки, презентація, проектор, цеглинки Lego, сигнальні картки, клубок ниток, картки-терміни.

Хід уроку

  1.   Організаційний етап

Всі почули ми дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

  1. Актуалізація опорних знань

Повторення правил безпеки та раніше вивченого матеріалу

  1. Вправа із сигнальними картками «Правила безпеки в комп'ютерному класі».

(діти піднімають вгору зелену або червону табличку на кожне правило)


  1. Ти зайди спокійно в клас,

тут цікаве є для вас.

 

  1. Бігай в класі і стрибай –

про безпеку забувай.

 

  1. Ми комп'ютер поважаєм,
    все спокійно натискаєм.

 

  1. До екрану я торкнусь
    і сусіду посміхнусь.

 

  1. Залишу яблучко в портфелі,

з’їм його я на перерві.

 

  1. Я дроти чіпати буду

і про струм я вмить забуду.

 

  1. Від екрану далі сяду -

бо шкідливо, я це знаю.

 

  1. Руку буду піднімати,
    гарно все відповідати

  1. Вправа «Пристрої введення чи пристрої виведення».


  1. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що називають мережею Інтернет, веб-сайтом, веб-сторінкою, гіперпосиланням. Також ви дізнаєтесь, як розміщується інформація в Інтернеті та які новітні Інтернет-технології з'явились в 21 столітті.

  1. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Колись давно люди жили без світла. Важко було передавати повідомлення. Електрика спростила людям життя, почали стрімко з'являтись електричні пристрої, які в тому числі полегшили передавання інформації на відстань. Так з'явилися комп'ютери. Та людство не зупинялось. Науковці вирішили з’єднати комп’ютери один з одним і так утворилась мережа.

Мережа – це група підключених один до одного комп’ютерів.

Потім вчені задумались, а чи можна об'єднати в одну мережу комп'ютери по всьому світу? І виявилось, що можна. І ця всесвітня комп'ютерна мережа отримала назву Інтернет. Мережу Інтернет ще називаються глобальною мережею або «всесвітнім павутинням».

Демонстрація уривка мультфільму «Фіксики: Інтернет».

До основних функцій Інтернету можна віднести:

  • Комунікативну – Інтернет служить засобом спілкування.
  • Розважальну – в Інтернеті можна дивитися фільми, слухати музику, грати в ігри.
  • Інформаційну – в Інтернеті можна шукати інформацію, читати новини.

Для того, щоб з'єднати в мережу Інтернет комп'ютери всієї планети, по дну океанів проходять велетенські кабелі, які забезпечують зв'язок всіх комп'ютерів в мережі Інтернет.

А в 2019 році компанія Space X під керівництвом Ілона Маска зробила великий внесок в розвиток Інтернету – було запущено 12 000 супутників на орбіту Землі, які забезпечать високошвидкісним Інтернетом людей в будь-якому куточку Землі: чи то в Антарктиді, чи то на безлюдних островах, чи то посередині океану.

Комп'ютерні мережі існують 2-х видів: локальні (в межах одного приміщення) і глобальні (в межах країни або всієї Землі).

Гра «Знайдіть втрачені літери».

В мережі Інтернет існують два типи комп'ютерів – це комп'ютери звичайних користувачів та веб-сервери.

Інформація в Інтернеті розміщується на веб-сторінках. А веб-сторінки об'єднуються у сайти за певною тематикою.

 

Сайт – це група пов’язаних між собою веб­-сторінок.

Будь-яка веб-сторінка може містити: зображення, текст, відео, звук і гіперпосилання.

Гіперпосилання – це фрагмент тексту, малюнок або кнопка, клікнувши на які можна відкрити інший об’єкт або перейти на наступну веб-сторінку. Можна сказати, що це «дверцята», які дають нам можливість перейти з однієї веб-сторінки на іншу.

Гіперпосилання бувають у вигляді зображень, тексту та кнопок. Коли ми наводимо вказівник миші на гіперпосилання, то її зовнішній вигляд змінюється зв стрілочку на значок руки з піднятим вгору вказівним пальцем.

Для перегляду веб-сторінок існує спеціальна програма. Ця програма називається – браузер. Браузерів існує дуже багато різних. Але найпопулярніші з них – на екрані.

Вправа «Веселе Lego» (з цеглинками Lego)

  1. Об’єднання комп’ютерів – це… (мережа, блакитна цеглинка).
  2. Всесвітня комп’ютерна мережа – це… (Інтернет, жовта цеглинка).
  3. Інформація в Інтернеті розміщується на… (сайт, зелена цеглинка).
  4. Сайт складається із … (веб-сторінка, помаранчева цеглинка).
  5. Програма для перегляду веб-сторінок – це… (браузер, синя цеглинка).
  6. «Дверцята» для переходу до іншої веб-сторінки – це…(гіперпосилання, червона цеглинка).

Робота з картками (див. додаток 1).

Гра «Спритний клубочок»

  1. Фізкультхвилинка

А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран та повторимо всі дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

  1. Усвідомлення набутих знань

Перегляд навчального відео «Цікаві факти про Інтернет»

  1. Практична робота за комп’ютером

Діти працюють із сайтом, на якому виконують завдання, переходячи до наступного за допомогою гіперпосилань.

  1. Релаксація.

Кожного разу після роботи за комп'ютером потрібно обов'язково виконувати гімнастику для очей. Адже в інакшому випадку ваші очі будуть стомлені і з часом може погіршитись зір.

 

 

Гімнастика для очей

  •     швидко моргаємо очима, ніби метелик намагається злетіти;
  • голову тримаємо нерухомо, а очима в повітрі малюємо велетенські круги (а потім в зворотному напрямку);
  • уявіть перед собою велетенський прямокутник і очима «пробіжіть» по його периметру (а потім в зворотному напрямку);
  • покладіть руки перед собою на парти долоньками вниз. Дивіться на свої долоньки - на екран (повторити 5 разів);
  • уявіть, що ваші очі - це маятник. Не рухаючи головою водіть очима вліво- вправо (повторити 5 разів);
  • закрийте оченята і своїми подушечками пальців легесенько промасажуйте повіки, але не натискаючи, ніби вітерець лоскоче вас.
  1.        Підбиття підсумків уроку

 Щоб узагальнити ту інформацію, що ви вивчали на уроці, пропоную виконати вправу «Скарбничка термінів» (див. додаток 2).

 Отже, любі діти, сьогодні ми вивчили поняття мережі, Інтернету, веб-сторінок, сайту і гіперпосилань. Засвоїли набуті знання, виконуючи вправи та практичне завдання за комп'ютерами. Ви були розумничками і розумницями. Я дякую вам за увагу. До нових зустрічей!


ДОДАТОК 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2022
Переглядів
2417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку