Конспект уроку із циклу " Світ невидимий " (тема 6) за підручником " Я досліджую світ " 3 клас , О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко.
До уроку додається презентація, яка опублікована на цьому ж ресурсі з одноіменною темою : Презентація : "Перша пташина допомога. Як невидиме може стати видимим?"
Урок «Я досліджую світ» ( О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко) на тему «Перша пташина допомога. Як невидиме може стати видимим.»
Мета: Вчити наводити приклади й розпізнавати птахів найближчого оточення, порівнювати птахів, групувати їх за способом життя;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес до природи та пізнання незнайомого, уміння за допомогою дослідів робити висновки, самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
виховувати інтерес до життя птахів, любов і турботливе ставлення до них, естетичний смак.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
Слайд 1 «Ласкаво просимо на урок»
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, планета Земля!
А всім присутнім зичимо здоров’я і добра.
А тепер до роботи братись пора.
Слайд 2 «Умій володіти настроєм»
Випадкове колесо
https://wordwall.net/uk/resource/68545845
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 3 «Тема уроку»
Тема нашого уроку: « Перша пташина допомога».
Відгадайте загадку: Без сокири і без рук, а дім будує. ( Птах )
Птахи - наші пернаті друзі. Продовжуючи подорож Полтавщиною ми пригадаємо, що вже знаємо про птахів, а також поглибимо знання про них.
2) Вправа «Мозковий штурм»
Чим птахи відрізняються від інших тварин?
Де живуть птахи?
Як вони живляться?
Який період у житті птахів найважливіший?
Як птахи піклуються про пташенят?
Яку користь приносять птахи природі, людям?
Слайд 4 «Взаємозв’язки в природі»
З настанням холодів у лісі вже не щебечуть пташки. Зникають комахи і багато пернатих відлітає в теплі краї . Зимуючі птахи наближаються до людей. Вони сподіваються на допомогу людини.
Слайд 5 «Легенда про вирій»
Виходять діти у масках птахів. Слова автора говорить вчитель.
Вчитель : Колись давно, коли птахи ще вміли говорити, трапилася ця історія. Одного разу, коли в ліс прийшов Холод і став лякати мешканців, що заморозить їх, зібрались птахи на раду. Сіли вони на кремезному дубі, що ріс над берегом, і заговорили. В озері плавали Лебеді. А вода була така холодна, що вони аж похворіли. Стали птахи скаржитись на Холод, що весь час дошкуляє їм, і на Голод, який сказав, що поморить їх незабаром.
Соловейко: Що його робити? Я боюся, що помру.
Жайворонок: Я вже хриплю, горло в мене болить, а без пісні я жити не можу .
Лебідь: Ой, мені теж страшно!
Сорока: Треба вміти жити. Вчіться в мене. Я за себе не боюсь. Головне - ближче до людей перебратися. А там уже не пропаду: десь вкраду кусок хліба. Десь біля курей пшеницею поласую. Не біда!
Вчитель : Подивились на Сороку здивовані пташки.
Соловейко, жайворонок та лебідь: Як це «вкрасти»? Як це «ближче до людей»? Ми любимо ліс і житимемо тільки тут.
Вчитель : Та ось підлетіла до них Зозуля і сміливо заявила.
Зозуля: Я чула, що є така країна пташина-Вирій. Там тепло. Тож, хто хоче, летимо! Ми, Зозулі, летимо першими.
Вчитель : Страшно пташкам залишати рідні місця, та робити нічого. Стали вони збиратись зграйками і готуватись до подорожі. Але не всі птахи повірили Зозулі. Вони придбали собі теплі шубки і полетіли за Сорокою. Відтоді кожної осені птахи відлітають у Вирій. А найсміливіші залишаються зимувати в наших краях.
4)Фізкультхвилинка «Пташки»
https://www.youtube.com/watch?v=naLr_KGtQHo
ІІІ. Сприйняття нового матеріалу
Слайд 6 «Перелітні птахи»
Назвіть птахів, яких ви бачите на слайді. Це перелітні птахи.
Чи хотіли птахи відлітати у вирій? Що їх змусило це зробити?
Чи всі птахи відлітають у вирій? Чи важко пережити зиму, тим птахам, які залишилися зимувати?
Слайд 7,8 «Прислів’я про ворону»
Діти, роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я: (невиліталаворонамолодоюувирійтойнеполетитьістарою)
Не вилітала ворона молодою у вирій, то й не полетить і старою.
Як ви розумієте це прислів’я? Чому так кажуть?
Ворони й справді ніколи не літали у вирій, але вони кочують з місця на місце у пошуках їжі.
Слайд 9 «Птахи»
Кожна група отримує роздруківку з назвами птахів. Діти записують птахів в три колонки: 1) перелітні птахи, 2) зимуючі (осілі) птахи, 3) кочуючі (зимові гості)
4)Перегляд відео «Зимуючі й осілі птахи. Як зимують птахи?»
Що нового дізналися?
Яких птахів запам’ятали?
Чи важко птахам взимку добувати собі їжу?
Чи важко птахам взимку добувати собі їжу?
Так, важко, тому дуже важливо подбати про птахів взимку.
Пригадайте, як ми можемо допомогти пернатим друзям?
Слайд 10 «Зробіть годівнички»
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1)Робота в підручниках с.41
Вправа «Припущення» підр. с.41, завд.3
Вправа «Відтвори діалог» підр. с.41, завд.5
Вправа «Який малюнок наступний?» підр. с.41,завд.5
2)Перегляд відео «Розповідь про Полтавський обласний еколого - натуралістичний центр.»
3)Бесіда за переглянутим.
Чи захотілося вам побувати в Полтавському обласному еколого-натуралістичному центрі?
Що вас найбільше вразило?
Вправа «Пташина математика» підр. с.41, завд.4
Вправа «Пригадай» Чи була ситуація у вашому житті коли невидиме ставало видимим? ( зош. с.21, завд, 2)
V.Підсумок уроку
1) Вікторина. Що я знаю про птахів?
https://wordwall.net/uk/resource/66766625
2)Рефлексія. З яким настроєм ви завершуєте урок?
VI. Домашнє завдання
Спробуйте стати чарівниками. Виконайте завдання №3 в зошиті на с. 31 й дізнайтеся, як невидимий запис зробити видимим.