Міністерство освіти і науки України. Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. ЦЕНТР ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИПідсумкова (залікова) робота слухача курсів підвищеннякваліфікації за освітньою програмою «Хімія»«Інтернет–ресурси зі шкільної хімії та використання їх в освітньому процесі»Виконала: ГОРБАНЬОВАОльга Миколаївна,вчитель хіміївищої кваліфікаційної категорії,старший вчительІзюмського ліцею №6Ізюмської міської ради. Харків 2023
Номер слайду 2
Мета. Обґрунтування актуальності застосування різноманітних інтернет-ресурсів як засобу реалізації діяльнісного компоненту навчального процесу задля підвищення ефективності дистанційного навчання.
Номер слайду 3
Завдання: Розглянути можливості застосування в дистанційній освіті онлайн-сервісів Google та інтерактивних вправ.
Номер слайду 4
Використання інтеративної дошки Google Jamboard. Ця дошка дозволяє демонструвати всю інформацію під час уроку в Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу. Завдяки цій дошці можна створювати записи та малювати, завантажувати зображення та текст, працювати на дошці може не тільки вчитель, але і учні, таким чином, в режимі реального часу можна зрозуміти рівень засвоєння матеріалу дітьми. Привертати увагу учнів до окремих частин робочої поверхні за допомогою інструменту «лазерна вказівка».- Зберігати усі напрацювання на Google Диску кожного учасника. Приклади застосування дошки Google Jamboard на уроках хімії:
Номер слайду 5
Використання Google forms. Дані форми дають можливість провести контроль знань учнів на основі хмарних технологій. В цих тестах є можливість розробити питання різних рівнів: з однією відповіддю, співставлення, відкритою відповіддю. Всі відповіді зберігаються і є можливість зробити статистичну обробку результатів. Приклади застосування Google forms на уроках хімії:
Номер слайду 6
Використання інтерактивних вправ з сервісу learningapps.org. Сервіс містить велику кількість онлайн- вправ, завдань з навчальних предметів і хімії також. Досить легко використовувати для учнів та використувати на різних етапах уроку: для перевірки домашнього завдання, закріплення матеріалу (тести інтерактивні, але є можливість проходити декілька разів, таким чином можна відпрацьовувати навички (створення формул, визначення валентностей, ступенів окиснення тощо)). Для дітей мають привабливий вигляд, яскраві кольори зображень, зрозуміла навігація, мобільність. Для того, щоб учню доєднатися до виконання завданнь, потрібно тільки посилання на нього, як варіант згенероване у вигляді QR-коду та інтернет. Приклади використання вправ з сервісу learningapps.org на уроках хімії:
Номер слайду 7
В цій роботі вирішила показати свій досвід використання різних онлайн сервісів для уроків хімії. Використання на уроках хімії інтерактивних засобів дає можливість: інтерактивно розвивати здобувачів освіти;- підвищити їх інтерес до хімії за допомогою різноманітних видів та форм організації діяльності; підготувати до самостійного засвоєння матеріалу; оволодіти конкретними прийомами та навичками у практичній роботі; розширити види спільної роботи, що забезпечить отримання здобувачами освіти комунікативного досвіду.
Номер слайду 8
Висновки1. Протягом 2022-2023 навчального року вчителі міста Ізюм працюють в форматі дистанційного навчання. Зрозуміло, що така робота вимагає і нових підходів до викладання предметів, зокрема, хімії. 2. В сучасних реаліях потрібно шукати і нові підходи до вивчення хімії, коли вчитель не просто розповідає матеріал, а має змогу використовувати різні онлайн-сервіси для забезпечення більш якісного навчання. 3. Сучасні діти краще сприймають візуальну інформацію, тому залучення інтернет-ресурсів дає можливість урізноманітнити уроки та заохотити учнів до вивчення хімії.
Номер слайду 9
Список використаних джерел:1. Бердюк Л. Д. Особливості використання онлайн-інструментів на уроках української мови. Електронний ресурс https://naurok.com.ua/osoblivosti-vikoristannya-onlayn-instrumentiv-na-urokah-ukra-nsko-movi-200994.html2. Наливайко А. Ю. Google Jamboard: можливості для дистанційного навчання. Електронний ресурс https://vseosvita.ua/news/google-jamboard-mozhlyvosti-dlia-dystantsiinoho-navchannia-36229.html3. Смирнова І. О. Он-лайн дошка в освітньому процесі. Методичні рекомендації. Суми. 2018. 30 с. Електронний ресурс https://nmcpto.sumy.ua/wp-content/uploads/2020/11/%D0%9 E%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD-%D0%B4%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8 C%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%96.-%D0%A3%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87-%D0%86.%D0%9 E.%D0%A1%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-1.pdf4. Талан Л. Використання онлайн-ресурсів під час дистанційного навчання в НУШ. Електронний ресурс https://naurok.com.ua/post/vikoristannya-onlayn-resursiv-pid-chas-distanciynogo-navchannya-v-nush. Свою невеличку роботу хочу закінчити такими словами Прияврата Гупта: «Життя - це хімічна реакція, яка вимагає лише балансу». Дякую можливості долучитися до занять на курсах Каразінського університету, викладачам за цікаві лекції і всім хочу побажати зберігати свій баланс в наших реаліях!Дякую за увагу!