Інженерні споруди,що призначені для укриття і тимчасового захисту людей, їх класифікація, обладнання та порядок використання.

Про матеріал
Ознайомити ліцеїстів з основними видами захисних споруд, з правилами поведінки у них. Розвивати вміння логічно мислити і діяти в екстремальних умовах надзвичайних ситуацій. Виховувати культуру безпеки життєдіяльності та почуття необхідності надання допомоги собі і оточуючим людям.
Перегляд файлу

10 клас              Основи  цивільного  захисту

Тема 5 :        Інженерні   споруди,   що призначені  для            укриття   і   тимчасового    захисту    людей,  їх  класифікація, обладнання та порядок використання.

Мета: освітня: ознайомити учнів з основними видами захисних споруд,

 з правилами поведінки в сховищах і протирадіаційних укриттях в умовах надзвичайних ситуацій

 розвивальна: розвивати вміння логічно мислити і діяти в екстремальних умовах надзвичайних ситуацій

виховна: виховувати в учнів культуру безпеки життєдіяльності та почуття необхідності надання допомоги собі і оточуючим людям.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова, вміння вчитись впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

Учні мають знати:

- Поняття:  «Протирадіаційні укриття», «сховища», « щілина відкрита і перекрита «;

Учні повинні вміти:

- Знати правила поведінки в сховищах, чітко і вміло діяти в випадку , якщо станеться надзвичайна ситуація і потрібно буде перебувати у захисній споруді ;

Учні повинні засвоїти терміни і поняття:

« Укриття найпростішого типу», «протирадіаційні укриття», «сховища».

Тип уроку: засвоєння нових знань . умінь, навичок.

Завдання уроку:

 розглянути, що таке захисні споруди                       

        та їх призначення ;

 з’ясувати їх класифікацію та види ;

 ознайомитися з особливостями різних

       видів захисних споруд ;

 з’ясувати загальні вимоги до захисних споруд ;

 вивчити порядок заповнення та правила перебування в захисних  спорудах ;

 вчитись складати пам’ятку : «Правила поведінки в захисних  спорудах»

Обладнання: мультимедійна презентація , відео файли до теми уроку.

1. Методи і прийоми:  Вправа « Посмішка по колу»; Асоціативний кущ до слів: цивільний , захист; мозговий штурм; фільм "Дії населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій"; Створення схем: « Види захисних споруд» , « Класифікація захисних споруд» ; Вирішення  проблемної  ситуації; Інтерактивна вправа (що було обєктом вивчення на уроці) ; Вправа « Мікрофон» .

                           ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

   Оголошення теми, мети , завдань уроку.

  Емоційне налаштування на урок. Вправа « Посмішка по колу»

ІІ.  Перевірка ДЗ.  ( Тестування  )

ІІІ.  Активізація опорних знань

- Сьогодні, ми , торкнемося теми

       І зазирнемо у суть проблеми.

Скажіть, чи знаєте Ви поняття :

«Цивільний захист». Що це за заняття?

- Пригадайте, учні, уроки  колишні.

Що означають ці два слова несмішні?

(«Цивільний» - народ, населення, не військові люди, МИ. )

( «Захист» - захищати, обороняти, рятувати, допомагати, подати руку допомоги ...).

ІV. Мотивація навчальної діяльності  .

Демонстрація слайдів із зображенням різних НС.       Мозговий штурм ???

1. Що є спільного між цими зображеннями?

2. Які емоції і вас з'явилися після переглянутого?

3. На які думки надихнули ці слайди?

V.  Вивчення нового матепіалу.

План уроку.

1. Захисні споруди ,їх   класифікація.

2. Види  захисних споруд .

3. Укриття найпростішого типу.

4. Сховища.

5. Протирадіаційні укриття.

6. Загальні вимоги до захисних споруд.

7. Порядок заповнення захисних споруд.

8. Основні правила перебування в захисних спорудах.

Узагальнення та систематизація  знань і вмінь учнів.

2. Вирішення  проблемної  ситуації.

3. Складання  пам′ ятки  ; «  Правила поведінки в захисних  спорудах»  

 ( усно скласти, дома оформити )

4. Інтерактивна вправа (що було обєктом вивчення на уроці).

VІІ . Підсумок уроку.  ( Вправа « Мікрофон )

- Чи корисним був матеріал уроку?

- Чи знадобляться ці знання вам в житті?

- Що новог ови дізнались сьогодні  на уроці?

- Що сподобалось найбільше ?

??? Чи погоджуєтесь ви з формулою, яку ми сьогодні вивели : Поінформований   + Обізнаний   +  Попереджений 

             ===    ЗАХИЩЕНИЙ

VІІІ. ДЗ  Складання  пам′ ятки   з теми :«  Правила заповнення та правила поведінки в захисних  спорудах «

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку