|
Затверджено: Директор
|
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 02.09.2024 – 30.05.2025 навчальний рік
2. Загальні відомості про учня:
дата народження року
Опорний заклад загальної середньої освіти
рік навчання 2
клас навчання 3
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку – мама, – тато.
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Контакт продуктивний. Звернене мовлення розуміє. Спілкується простими та складними реченнями. Інструкції виконує, але потребує допомоги у вигляді їх кількаразового повторення, перефразування, наочних матеріалів, навідних питань, підказок. Увага носить довільний характер, може свідомо зосередитися на завданні. Має наочно-образне мислення. Самостійно групує предмети за родовими і функціональними ознаками. Розвиток уяви носить відтворюючий (репродуктивний) характер. Математична галузь: Рахунком в межах ста оволодів повністю. Правильно визначає «сусідів» числа, розв'язує приклади на додавання в межах десяти. Може виміряти і порівняти відрізки. Складнощі виникають з іменованими числами та діями з ними. Знає алфавіт, може списати з друкованого тексту писаними літерами. Може переказувати короткий прослуханий текст за навідними запитаннями. Складає сюжетну розповідь за серією сюжетних малюнків. Розуміє зміст короткої прослуханої розповіді, з допомогою може переказати основний зміст. Знає літери, читає по складах. |
Інтелектуальні труднощі:
|
Розвивати:
усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки між предметами та явищами, складати змістовну сюжетну розповідь;
- володіння мовою як засобом спілкування. |
Словниковий запас збіднений, узагальнюючими словами володіє. Темп, ритм мовлення в межах норми. Фонематичне сприймання, мовний аналіз та синтез сформовані частково (може визначити наявність звука у слові, перший звук у слові, з допомогою назвати звуки у слові). Складова структура слів сформована. Правильно змінює слова за родами та числами. Процеси словотворення в процесі формування (за наслідуванням утворює зменшувально- пестливі слова, відносні, присвійні прикметники, дієслова за допомогою префіксів). |
Функціональні мовленнєві труднощі:
|
Розвивати:
Формувати:
Удосконалювати:
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
+ другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки
2) Адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
||
Доступність |
Ні |
|
Освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Інколи (залежно від ситуації) |
Ресурсна кімната ( при емоційному перезбудженні, перевтомі, корекційно-розвиткові заняття) |
Психолого-педагогічна адаптація: |
||
використання візуального розкладу |
ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
Зменшення кількості завдань не зменшуючи рівня складності; |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
Ставити прості питання , які вимагають конкретної відповіді; емоційне налаштування; зошити-тренажери; порівняння; нагадування; ігри з навчальним навантаженням. |
руховий режим |
так |
Фізкультхвилинки, динамічні вправи, пальчикова гімнастика, вправи для збереження зору, вправи для постави. |
використання заохочень |
так |
Словесне заохочення, наліпки, запис у щоденнику. |
використання засобів для концентрації уваги |
так |
Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності |
Інше |
|
Залучення до колективних вправ. Долати негативні емоційні реакції, підвищити впевненість у собі, формувати позитивну самооцінку, зняття скутості та сором’язливості. |
Адаптація навчального матеріалу: |
||
картки-підказки, картки-інструкції |
так |
Використовувати спеціальні візуальні матеріали, які допоможуть структурувати інформацію |
Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ |
так |
Лото, доміно, грошові одиниці, геометричні фігури і тіла, стенди пиши та стирай, пазли, картки на магнітах, тести з наліпками, розвивальні зошити, логічні вправи з кругами Ейлера. |
Інше |
так |
Збільшення вибору методів викладання навчального матеріалу; партнерство; допомога в розподілі часу; стимулююча обстановка; часті паузи; зменшення кількості завдань, які використовуються для оцінки однієї компетенції; виконання за зразком. |
Модифікація: |
||
скорочення змісту навчального предмета |
ні |
|
зниження вимог для виконання завдань |
ні |
|
Інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях
+ так
ні
5) потреба в консультації з:
+ фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями
____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
+ так
- ні.
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Модифікація |
|
Математика |
Адаптація |
|
Українська мова |
Адаптація |
|
ЯДС |
Адаптація |
|
Англійська мова |
Адаптація |
|
Мистецтво |
Адаптація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Практичний психолог
|
Кабінет психолога |
Середа 13:15-13:35. |
Розвиток мовлення |
Вчитель – логопед
|
Ресурсна кімната |
П’ятниця 13:15-13:35. |
6. Навчання:
+ за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального
плану, зазначити які:
______________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
+ ні;
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
+ так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Обладнання для ресурсної кімнати, друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного ладу мовлення. Моделі площинні для оволодіння механізмом письма. Лінійки для звукового аналізу.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так
+ ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
+ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
+ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше
(зазначити що) __________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
+ ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Виховання стійкої мотивації до читання та прагнення вдосконалювати своє мовлення. Залучити до писемної практики (писемні висловлювання). Формувати усвідомлені обчислювальні навички, розв’язувати повсякденні проблеми математичного змісту, в тому числі сюжетні задачі з використанням різних одиниць вимірювання величин. |
На кінець першого півріччя: читає цілими словами, усвідомлюючи прочитане. Перетворює інформацію, уявляє, мислить творчо. Утворює різні види чисел та виконує дії з ними. На кінець навчального року: читає самостійно, підбираючи тексти для читання. Вміє виражати свої думки та оформлювати їх в реченні. Виконує аналіз та синтез задач, включаючи послідовність математичних дій. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Контролювати власні емоції, правильно виражати їх у відповідній ситуації, комунікуючи з однолітками та дорослими. |
На кінець першого півріччя: показує приклади елементарних проявів етикету. На кінець навчального року: контролює себе в будь-якій ситуації. |
|
Подолання навчальних труднощів |
Передбачає ймовірний результат вирішення математичних завдань спираючись на суб’єктивний досвід, логічне мислення, розвиток уяви, допитливість; вчиться вимірювати величини, а також оперувати грошима. Розвиток уяви та творчого мислення за допомогою літератури, медіатекстів, театралізації, гри. |
На кінець першого півріччя: оперує простими одиницями вимірювання, практично їх використовує. Висловлює власне ставлення до творів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу. Наводить прості аргументи щодо власних думок. На кінець навчального року: визначає мету читання, обирає відповідно до неї тексти, може знайти потрібну інформацію. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвиток зв’язного мовлення, збагачення словникового запасу. Корекція вимови свистячих та сонорних звуків. |
На кінець першого півріччя: будує речення з поданих слів, використовує в мовленні нові вивчені словникові слова, На кінець навчального року: співставляє закінчення іменників з категоріями роду та числа, використовує активний словниковий запас нових термінів та понять. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Розвивати координацію дрібних рухів рук і зорового контролю. Формування просторового розміщення, розпізнавання предметів в просторі. |
На кінець першого півріччя: повноцінно сприймає предмети довкілля, самостійно виділяє ознаки предметів та співвідносить їх за сенсорними еталонами. На кінець навчального року: уміє самостійно застосовувати у власній діяльності поняття форми, величини… Співвідносить своє місцезнаходження відповідно до просторових об’єктів. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Формувати правильну поставу. Витримувати фізичне навантаження відповідно віку та програми. Розвивати витривалість, спритність, здатність свідомо реагувати на втому, та вміння відновлювати сили. |
На кінець першого півріччя: тримає тіло в правильній поставі, здатний зосередитись на поставлених завданнях уроку. На кінець навчального року: самостійно та чітко виконувати вказівки вчителя дотримуючись правил поведінки, свідомо реагує на потреби організму. |
|
Розвиток емоційно - вольової сфери |
Формувати емоційний стан дитини шляхом зразків поведінки героїв казок, оповідань, віршів… Навчити підпорядковуватись певним правилам, обов’язковим для всіх. Заохочувати самостійність, ініціативність шляхом створення ситуації успіху. Покращити психоемоційний стан, знижуючи тривожність та нервове збудження. |
На кінець першого півріччя: розуміє вербальне звернення, проте потребує детальної інструкції. Розрізняє характер літературних персонажів, та вказує на їх помилки в спілкуванні та поведінці. На кінець навчального року: встановлює та зберігає гарні відносини з іншими, дотримується правил поведінки. Докладає зусилля щоб закінчити розпочату роботу до кінця. |
|
13. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
|
Директор закладу |
|
|
Заступник директора з НР |
|
|
Фахівець – консультант ІРЦ |
|
|
Вчитель – класовод |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Вчитель іноземної мови |
|
|
Вчитель-логопед |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Вчитель мистецтва |
|
|
Вчитель інформатики |
|
|
Шкільна медсестра |
|
|
Мама дитини з ООП |
|
Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
Прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
Підпис ____________ дата __________
Додаток 1
До Індивідуальної
програми розвитку
Індивідуальний навчальний план
учня 3 класу
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
3 клас |
||
Мови і літератури |
Українська мова |
5 |
Англійська мова |
3 |
|
Математичні Природнича |
Математика ЯДС |
4 7 |
Інформатична |
Інформатика |
1 |
Здоров’я і фізична культура |
Фізична культура |
3 |
Мистецтво |
|
2 |
Разом |
25 |
|
|
Корекція розвитку |
1 |
Розвиток мовлення |
1 |
|
Всього |
27 |
Директор ПІП