ІПР 4 рівень підтримки 3 клас

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки.
Перегляд файлу

 

Затверджено:

                                              

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання  02.09.2024 – 30.05.2025 навчальний рік

2. Загальні відомості про учня: 

 

дата народження                    року

Опорний заклад загальної середньої освіти 

 

рік навчання  2

клас навчання  3

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку                         – мама,                        – батько.

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

 

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Запас знань та загальних уявлень про оточуючий світ знижений.

Частково розрізняє геометричні фігури та тіла.

Моделює геометричні фігури з підручного матеріалу з допомогою вчителя.

Володіє навичкою усного додавання і віднімання чисел у межах 100 з допомогою.

Виконує табличне множення і ділення з опорою на таблиці.

Знаходить значення простих математичних виразів та компонентів дій з підказкою та допомогою.

 

Короткочасна зорова та слухова пам'ять на високому рівні розвитку.

Має наочно-образне мислення.

Знає деякі узагальнюючі поняття (тварини, птахи, іграшки, одяг).

Будує коротку розповідь за серією сюжетних малюнків, причинно-наслідкові зв'язки розкриває вірно (на простому прикладі). Розвиток уяви носить відтворюваний(репродуктивний) характер.

Самостійно оформлює сторінку в зошиті, дотримуючись відступів та нахилів.

Пише диктант з опорою на  алфавіт та з допомогою, потребує додаткового часу при виконанні завдання.

Самостійно списує з дошки та підручника по літері,

  •    читає в повільному темпі по складах;

 

Навчальні труднощі:

  •   запас знань дитини не відповідає програмовим вимогам;
  •    самостійно не пише;
  •    в робочому рядку не орієнтується;
  •    не читає цілими словами;
  •    не виокремлює інформацію для створення власного висловлення;
  •    не розрізняє назви арифметичних дій;
  •    не класифікує числа за кількістю цифр у їх записі;

 

   Формувати:

  •     мотивацію до навчальної діяльності;
  •     прагнення до розумової роботи, оволодіння новими знаннями та вміннями.

   Розвивати:

  •    слухове сприймання;
  •    просторово-часові уявлення;
  •    словесно-логічне мислення;
  •     вміння порівнювати предмети між собою, знаходити між ними спільне та відмінне;
  •     усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки між предметами та явищами, складати змістовну сюжетну розповідь;
  •     концентрацію та стійкість уваги, вміння свідомо спрямовувати увагу на певні об’єкти, тривалий час на них зосереджуватися;
  •     довільність процесу запам’ятовування, довготривалу пам'ять.

 

   Вчити:

  •     застосовувати обчислювальні вміння та навички у практичних ситуаціях;
  •     вести підрахунок (лічба, обчислення), для обчислень використовувати відомі формули та правила;
  •     читати та інтерпретувати інформацію, подану у різній формі (таблиці, графіки);
  •     доказово міркувати і пояснювати свої дії, доводити істинність чи хибність тверджень;
  •     знаходити довжину, площу, об’єм, масу реальних об’єктів під час розв’язування практичних задач.

У процесі навчання української мови: уміння володіти різними видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо.

Звернене мовлення розуміє. Спілкується простими реченнями. Складає розповідь за поданими сюжетними картинками, простими реченнями.

Іменники, дієслова та прийменники знає, вживає в мовленні правильно.

Прослуханий текст розуміє, переказує з допомогою навідних питань.

 

Функціональні мовленнєві труднощі

Всі завдання дитина виконує в повільному темпі та після кількаразового повторення та роз'яснення інструкцій.

 

 Збагачувати словниковий запас.

    Розвивати:

  •      фонематичний слух;
  •      мовний аналіз та синтез;
  •      зв’язне мовлення;

Вчити:

  •      будувати граматично правильні прості та поширені речення;
  •      ставити запитання та відповідати на них.

Формувати:

  •      вміння створювати власні висловлювання за змістом прослуханого тексту;
  •      навички письма та читання.

Співпраця продуктивна.

Інструкції виконує, але потребує допомоги у вигляді їх кількаразового повторення, наочних матеріалів, навідних запитань, підказок.

Увага вибіркова, короткочасна, може свідомо зосередитись на завданні, але коли втомлюється або втрачає інтерес, її концентрація знижується. Короткочасна зорова та слухова пам'ять на високому рівні розвитку. Має наочно-образне мислення. Самостійно групує предмети за родовими і функціональними ознаками, бачить чого не вистачає на зображеннях, 4-й зайвий виключає вибірково, з помилками.

Розвиток уяви носить відтворюючий (репродуктивний) характер.

Звернене мовлення розуміє.

Прослуханий текст розуміє, переказує з допомогою навідних питань.

Інтелектуальні труднощі:

  •     словник збіднений.
  •     труднощі під час вимови нових слів.
  •     навички читання та письма не сформовані.
  •     не може пояснити зв'язок між предметами.

 

 

 

 

   Розвивати:

  • рухову активність і психомоторну координацію;
  • адекватну самооцінку та «Я концентрацію»;
  • вольові якості

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

+ четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки

2) Адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

Доступність

Ні

 

Освітлення

      Ні

 

рівень шуму

Ні

    

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Інколи (залежно від ситуації)

Ресурсна кімната

( при емоційному перезбудженні, перевтомі, корекційно- розвиткові заняття)

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

Зменшення кількості завдань не зменшуючи рівня складності;

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

Ставити прості питання , які вимагають конкретної відповіді; емоційне налаштування; зошити-тренажери; порівняння; нагадування; ігри з навчальним навантаженням.

руховий режим

Так

Фізкультхвилинки, динамічні вправи, пальчикова гімнастика, вправи для постави.

використання заохочень

Так

Словесне заохочення, наліпки, запис у щоденнику.

використання засобів для концентрації уваги

Так

Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності

Інше

 

Залучення до колективних вправ.

Долати негативні емоційні реакції, підвищити впевненість у собі, формувати позитивну самооцінку, зняття скутості та сором’язливості.

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки, картки-інструкції

Так

Використовувати спеціальні візуальні матеріали, які допоможуть структурувати інформацію

Використання широкого арсеналу дидактичних ігор та вправ

Так

Лото, доміно, грошові одиниці, геометричні фігури і тіла, стенди пиши та стирай, пазли, картки на магнітах, тести з наліпками, розвивальні зошити, логічні вправи з кругами Ейлера.

Інше

 

Збільшення вибору методів

викладання навчального матеріалу; партнерство; допомога в розподілі часу; стимулююча обстановка; часті паузи; зменшення кількості завдань, які використовуються для оцінки однієї компетенції; виконання за зразком.

Модифікація:

скорочення змісту навчального предмета

Так

З трьох навчальних предметів - математика, українська мова, англійської мови.

зниження вимог для виконання завдань

Так

Не враховувати час виконання завдання, виконання завдання зрозумілим для дитини способом.

Інше

 

 

     

       3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях

+ так

 ні

        5) потреба в консультації з:

 + фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями                     
        ____________________________________________________

        6) наявність індивідуального навчального плану:

+ так

-  ні.

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи                

модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Модифікація

 

Українська мова

Модифікація

 

ЯДС

Адаптація

 

Англійська мова

Модифікація

 

Мистецтво

Адаптація

 

Фізична культура

Адаптація

 

Інформатика

Адаптація

 

        

   5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

Практичний психолог

 

Кабінет психолога

Понеділок

13:15-13:35

Розвиток мовлення

Вчитель – логопед

 

Ресурсна кімната

Вівторок

14:00-14.20; четвер

  14:00-14.20.  

 

       Ритміка

 

Корекційний педагог ЛФК

 

Ресурсна кімната

П`ятниця 

  12:50-13:10.

 

6. Навчання:

+ за розкладом класу;

  за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: __________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

+ ні;

        8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 + адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

   підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

+ так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Дидактичні матеріали для розвитку логічного мислення. Дидактичні матеріали для вивчення складу числа з додатковими аксесуарами. Моделі площинні, об’ємні, муляжі. Моделі об`ємні для розвитку сприймання і пам`яті. Обладнання для ресурсної кімнати. Друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного ладу мовлення.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

  так

+  ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

+ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

+  використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

         інше

        (зазначити що) _______________________________________________

        11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

+ ні.

       

 

 

          12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Розвиток уваги, зорової та слухової пам’яті, мисленнєвих операцій. 

 

 

На кінець першого півріччя: утримує увагу на завданні протягом 5 хвилин.

На кінець навчального року:

учень намагається утримувати довільну увагу 5-7 хвилин за допомогою зорової та слухової пам’яті.

 

 

Розвиток соціальної

сфери

Залучати до роботи на уроках, позакласних виховних заходах.

Формування бажання спілкуватися з однолітками, навички співчувати та співпереживати.

 На кінець першого півріччя: працює на уроках в парі та групі.

 

На кінець навчального року: взаємодіє з однолітками та дорослими, вміє співчувати та співпереживати.

 

Подолання

навчальних труднощів

Підвищити зацікавленість до навчання.

Підвищити бажання до роботи та самостійної роботи.

Формування навички злитого читання та розуміння прочитаного,  самостійного написання  невеликих слів під диктовку без використання підказок.

Не орієнтується в реченнях за метою висловлювання.

Розвивати вміння розрізняти арифметичні дії.

На кінець першого півріччя: читає по складах

 

На кінець навчального року: з’єднує склади в слова та розуміє прочитане.

Пише слова під диктовку.

Орієнтується в реченнях, розрізняючи їх за метою висловлювання.

Розрізняє та називає компоненти арифметичних дій.

 

 

 

 

 

 

Розвиток мовленнєвої  сфери

 

Збагачення та активізація активного словника.

Розвивати навички читання, списування та письма під диктовку.

На кінець першого півріччя: списує слова та речення, звіряючи свій запис зі сторінкою підручника.

На кінець навчального року:

вміє списувати попередньо прочитавши слово, без допомоги алфавіту, та почувши на слух. Підвищення рівня слухання-розуміння (аудіювання), навичок говоріння, читання і письма.

 

Розвиток сенсорної,

моторної.

Розвивати орієнтування в просторі, дрібну та м’язову моторику, координацію рухів.

На кінець першого півріччя: дитина орієнтується  в зошиті, дотримується інтервалу відступу між рядками.

 

На кінець навчального року:

орієнтується в просторі, складає об’ємні фігури з конструктора Лего.

 

Розвиток фізичних

здібностей

Стимулювати підвищення темпу рухової активності. Розвивати та удосконалювати загальний фізичний розвиток.

На кінець першого півріччя: підвищений темп рухової активності.

 

На кінець навчального року: має загальний фізичний розвиток відповідно свого віку.

 

Розвиток емоційно-

вольової сфери

Навчати висловлювати свої переживання та почуття. Сформувати навички самооцінювання. Підвищити почуття впевненості у собі та своїх силах. Стимулювати позитивну мотивацію до навчання.

На кінець першого півріччя: проявляє емпатію, висловлює почуття та емоції в ході різних ситуацій.

 

На кінець навчального року: підвищений рівень впевненості в своїх силах.

 

13. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку

Прізвище, ім’я, по батькові

Найменування посади

Підпис

 

Директор закладу

 

 

Заступник директора з НР

 

 

Фахівець – консультант    ІРЦ

 

 

Вчитель – класовод

 

 

Асистент вчителя

 

 

Вчитель іноземної мови

 

 

Вчитель-логопед

 

 

Практичний психолог

 

 

Вчитель мистецтва

 

 

Вчитель інформатики

 

 

Корекційний педагог ЛФК

 

 

Шкільна медсестра

 

 

Мама дитини з ООП

 

Узгодження індивідуальної програми розвитку з:

1) батьками/законними представниками:

Прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників

 

 

Підпис ____________ дата __________

 

 

 

 

                                                                                                                         Додаток 1

До Індивідуальної

програми розвитку

 

 

Індивідуальний навчальний план

учня 3 класу

 

                                                                                                                                                                      

 

 

Освітні галузі

 

Навчальні предмети

Кількість годин  на тиждень

3 клас

Мови і літератури

Українська мова

5

Англійська мова

3

Математичні

Природнича

Математика

ЯДС

4

7

Інформатична

Інформатика

1

Здоров’я і фізична культура

Фізична культура

3

Мистецтво

 

2

Разом

25

 

Корекція розвитку

2

Розвиток мовлення

2

Ритміка

2

Всього

31

 

 

 

 

Директор                                                                ПІП

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку