Технологічна освітня галузь
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Цикл І (1 – 2 класи)
№ наказу, яким програму затверджено
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
« Технічна творчість та техніка» |
За допомогою дорослих або самостійно добирає конструкційні матеріали та технології для виготовлення виробу |
Розпізнає конструкційні матеріали візуально та на дотик; добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування); добирає конструкційні матеріали відповідно до їх властивостей для виготовлення виробу: папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані, природні та інші матеріали. |
|
|
За допомогою дорослих або самостійно планує власну діяльність з виготовлення виробу, прогнозує кінцевий результат
|
Планує послідовність технологічних операцій з допомогою дорослих (використання технологічних карт). |
|
|
Моделює, конструює та виготовляє виріб з готових елементів за допомогою дорослих; виготовляє та оздоблює виріб за допомогою дорослих |
Моделює та конструює виріб з деталей конструктора, користуючись графічним зображенням схем чи з допомогою дорослих; створює виріб за зразком (шаблоном) чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, ниток, нетканих чи природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу; демонструє вміння різати нитки, папір, картон ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном).
|
|
|
Виконує прості технологічні операції
|
Виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (склеювання, складання, зв’язування тощо); пояснює вибір моделі, яку вона сконструювала, спираючись на запитання дорослих. |
|
«Світ технологій» |
Читає та аналізує графічні зображення за допомогою дорослих та використовує їх у процесі роботи |
Аналізує зображення схем технологічної послідовності за допомогою дорослих та дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків). |
|
|
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань |
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць, шпильок, гачків тощо); організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих. |
|
|
Під час виготовлення виробів намагається ощадно використовувати матеріали; за допомогою дорослих готує залишки до вторинної обробки |
Бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; під керівництвом дорослих створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) |
|
|
Оцінює та представляє результати власної або колективної діяльності за допомогою дорослих
|
|
|
«Світ ремесел» |
Спостерігає за процесом виготовлення виробу народними майстрами
|
Зіставляє та розрізняє вироби, виготовлені традиційними та сучасними ремеслами (гончарство, ткацтво, витинанка, різьблення та інше). |
|
|
Cпостерігає за процесом виготовлення виробу народними майстрами; створює виріб за допомогою дорослих або самостійно згідно із зразком чи власним задумом, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел |
Виготовляє та оздоблює виріб із допомогою дорослих, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення та оздоблення виробів: витинанка, вишивка та інше). |
|
«Побут» |
Виконує практичні завдання в побуті; організовує робоче місце за допомогою дорослих |
Виконує найпростіші дії щодо самостійності у побуті (упорядковування особистих речей); спільно з дорослими організовує та прибирає робоче місце відповідно до власних потреб та визначених завдань (організація особистого побуту). |
|
|
За допомогою дорослих планує дії та виконує їх у власному побуті |
Разом із дорослими планує та реалізовує найпростіші трудові дії (ремонтує іграшки, книжки, доглядає за рослинами і тваринами, готує страви за рецептами, доглядає за одягом та взуттям); дотримується правил поведінки за столом, користується столовим посудом за призначенням; володіє початковими навичками сервірування столу.
|
|
|
За допомогою дорослих розраховує орієнтовні витрати та кількість матеріалів для виготовлення виробу
|
Спільно з дорослими розраховує приблизну кількість необхідних матеріалів для виконання простого завдання. |
|