Додаток 3 до Порядку
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: з 01.09.2022 по 10.06.2023
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) ПІП
дата народження 00.05.2009
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:
Гімназія №000 м. Бердичева Житомирської області
рік навчання 3
клас навчання: гімназія №000, 7 клас
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку: 0000000000
Наявний рівень знань, вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає та дотримується правил поведінки в соціумі. Охоче спілкується з однолітками. Самостійно орієнтується в просторі та часі. Може зосереджувати увагу на цікавому матеріалі. З допомогою вчителя працює з короткою текстовою інформацією. Самостійно виконує завдання за аналогією та нескладні тести. Оперує числами, вміє застосовувати математичні дії |
Дитина з порушенням слуху, чує короткі фрази з допомогою слухового апарату, читає по губах. Звернене мовлення розуміє недостатньо, вести повноцінний діалог не спроможний. Мовлення малозрозуміле, активний словниковий запас бідний. Неправильно використовує слова за значенням. Недостатньо розуміє зміст прочитаного, особливо великого тексту. |
Заохочувати до міжособистісної взаємодії, створювати ситуації успіху. Заохочувати до участі у позакласних заходах та шкільних святах. Розвивати вміння самоконтролю та саморегуляції діяльності. Розвивати розумові операції зіставлення, порівняння, узагальнення, класифікації. Розвивати вміння самостійно оцінювати свою роботу. Конкретизувати завдання. Збагачувати словниковий запас Розвивати інтерес до читання. Використовувати наочні та допоміжні роздаткові матеріали. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища
доступність Ні
освітлення Ні
рівень шуму Ні
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна
кімната, медіатека тощо) Ні
Психолого-педагогічна адаптація
використання візуального розкладу Ні
збільшення часу на виконання завдань Ні
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація
зразка, нагадування тощо) Ні
руховий режим Ні
використання заохочень Ні
використання засобів для концентрації уваги Ні
інше Ні
Адаптація навчального матеріалу
картки-підказки, картки-інструкції Так
засоби альтернативної комунікації Ні
інше Ні
Модифікація
скорочення змісту навчального предмета Ні
зниження вимог для виконання завдань Ні
інше Ні
◻ жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
◻ шрифту Брайля;
◼ фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
◻ фахівцями спеціальних закладів освіти;
◻ іншими фахівцями
Використовувати під час вивчення великого інформаційного матеріалу
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
ПІП ПІП ПІП |
Адаптація |
Директор гімназії – голова команди ППС Заступник директора з НВР Соціальний педагог, асистент вчителя Практичний психолог Педагог-дефектолог Класний керівник 7 класу, вчитель математики Вчитель української мови та літератури Вчитель зарубіжної літератури Вчитель англійської мови Вчитель інформатики Вчитель хімії, основ здоров’я Вчитель фізики Вчитель географії Вчитель історії України Вчитель музичного мистецтва Вчитель фізичної культури Вчитель трудового навчання, образотворчого мистецтва Вчитель біології Мати Медичний працівник |
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекційно - розвиткові заняття з вчителем - дефектологом: Розвиток слухо-зоротактильного сприймання мовлення та формування вимови. |
вчитель - дефектолог |
гімназія №000 м. Бердичів |
Понеділок 13:00 - 13:25 13:35 - 14:00 Четвер 13:00 - 13:25 13:35 - 14:00 |
6. Навчання:
за розкладом класу;
◻ батьки:
◻ інші законні представники:
◻ уповноважена батьками особа:
◻ соціальний робітник:
◼ підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
◻ адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
◻ підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
10. Особливості проведення оцінювання:
◻ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
◻ використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
◼ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
◻ адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);
◻ інше
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Розвивати операції зіставлення, порівняння, узагальнення навчального матеріалу. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширити уявлення про навколишній світ. Формувати усвідомлення власної гідності, позитивне ставлення до власного «Я» . |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики. Розвивати координацію, орієнтування в просторі |
Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики; розвитку координації, та орієнтування в просторі. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розвивати темпо- ритмічний бік мовлення, Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. |
Розширення словникового запасу. Сформувати навичку переказу тексту (за допомогою дорослого) Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Підлаштування фізичних вправ до особливостей розвитку учня. Виконання фізичних вправ за зразком.Розвивиток точності в русі, спритності, рівноваги, гнучкісті, працездатності. |
Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок. |
|
Розвиток емоційно- вольової сфери |
Емоційно стійкий, спокійно реагує на зауваження. Помірний темп працездатності. Прояви волі залежать від ситуації, вимагають зовнішньої підтримки з боку дорослого Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Підвищувати впевненість в собі |
Налаштування на позитивне сприйняття дійсності. Формування усвідомлення власної гідності, позитивне ставлення до власного «Я» . Розвиток вольових якостей, вольової саморегуляції. Навчити знімати емоційну напругу через релаксаційні вправи. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Соціально адаптований. Розвивати соціальні навички. Товариський. Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації. Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей. |
Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми. Налаштовувати на контакт, відкритість, комунікативність. |
|
Подолання навчальних труднощів |
Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового. Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. |
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. |
|
Інші |
|
|
|
Прізвище, власне ім’я, по батькові |
Посада |
Підпис |
ПІП |
Директор гімназії – голова команди ППС Заступник директора з НВР Соціальний педагог, асистент вчителя Практичний психолог Педагог-дефектолог Класний керівник 7 класу, вчитель математики Вчитель української мови та літератури Вчитель зарубіжної літератури Вчитель англійської мови Вчитель інформатики Вчитель хімії, основ здоров’я Вчитель фізики Вчитель географії Вчитель історії України Вчитель музичного мистецтва Вчитель фізичної культури Вчитель трудового навчання, образотворчого мистецтва Вчитель біології Мати учня Медичний працівник |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
ПІП
підпис дата 21.10.2022