«Юні урядовці»Завдання: виявити індивідуальні особливості школярів; розвивати творчі здібності дітей; залучити учнів до самоврядування; навчити дітей організаторської роботи; об’єднати зусилля для добрих справ. Мета: Формування і розвиток соціальноактивну особистість і з почуттям національної самосвідомості і усвідомленої громадської позиції. .
Положення про учнівське самоврядування(учнівський парламент)1. Загальні положення1.1 Учнівський парламент є виконавчий орган учнівського самоврядування в школі, покликаним формувати у всіх учнів свідоме і відповідальне ставлення до своїх прав і обов‘язків, визначених законом України «Про освіту», Статутом школи. Правилами учня школи.1.2 В учнівський парламент входять президент і вісім міністерств. Правознавець; Дозвілля; Чистоти і порядку; Спорту і охорони здоров‘я; Міністерство «Книголюб»; Міністерство «Юнпрес»; Навчання; Милосердя. До кожного міністерства входить по сім міністрів (представники від кожного класу 5-11)1.3 Загальні збори можуть змінити якісний та кількісний склад парламенту.
2. Завдання учнівського парламенту Завдання учнівського парламенту ― сприяти керівництву школи, педагогічному колективу у забезпеченні: - глибокого засвоєння учнями основ наук - зростання національної свідомості і духовного розвитку учнів, їх готовності до захисту України - допрофесійної підготовки - організації самообслуговування, створення нормальних побутових умов - виконання правил учня школи
3. Організація роботи Юних урядовців3.1 Президент парламенту організовує роботу; на запрошення педагогічної ради і бере участь в обговоренні питань, пов’язаних з навчанням, вихованням і побутом учнів.3.2 Президент входить до рейтингової комісії, подає пропозиції дирекції школи щодо введення додаткових канікул, відповідає за проведення зборів, тематичних лінійок, вечорів, дискотек.3.3 Засідання парламенту проводиться не рідше одного разу на два місяці. Його постанови доводяться до всіх учнів. На засідання парламенту можуть бути запрошені вчителі чи представники громадськості. Президент школи. Медвідь Софія
Прем’єр-міністр. Сорочич Наталя4.1 Прем’єр-міністр допомагає президенту в організації роботи учнівського парламенту; Слідкує за виконаннями своїх обов’язків міністерств. 4.2 Допомагає у організації проведення зборів, тематичних лінійок, вечорів, дискотек.4.3 Проводить засідання старостату.
Функції міністерства правознавець. Забезпечує захист прав та інтересів учнів;Здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні, за бережливе ставлення до хліба;Організовує роботу шкільного бюро добрих справ;Формує навички здорового способу життя;Контролює дотримання учнями статуту школи;Піклується про молодших учнів.
Міністерство дозвілля- Бере участь у плануванні позаурочної діяльності учнів;Вносить пропозиції дирекції школи що до покращення виховної роботи, проведення певних заходів, організації поїздок, зустріч з цікавими людьми та ін. Входить до складу конкурсної комісії для визначення кращих мистецьких творів;Організовує виставки учнівських робіт, культпоходи;Аналізує участь учнів у гуртковій роботі, вивчає творчі можливості учнів і сприяє їхньому розвитку.
Міністерство чистоти й порядку. Періодично інформує дирекцію школи про стан побутового обслуговування учнів, харчування учнів;Організовує самообслуговування учнів, складає графік участі учнів у благоустрої території школи і слідкує за її виконанням;Контролює відшкодування батьками учнів матеріальних збитків, завданих їх дітьми майну школи;Вносить пропозиції директору школи, що до покращення матеріально-технічної бази школи, побутового обслуговування учнів.
Міністерство спорту. Допомагає організації і проведенню спортивних змагань різних рівнів, допомагає у веденні документацій змагань;Бере безпосередню участь у проведенні спортивних, театрально спортивних видовищ «Козацькі розваги», «Бойківські забави»;Допомога в догляді за стадіоном, спортзалом, спортивним інвесторем; проводити рейди- перевірки чистоти класних кімнат, їх провітрювання під час перерви;Слідкувати за зовнішнім виглядом учнів школи.
Міністерство книголюб. Виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги, підручника;Пропагує книгу, сприяє вироблення бажання ― потреби у систематичному читанні, навчає володіння навичками самостійного виробу книг для читання і знаходити їх в бібліотеці, користуючись книжковими вставками та рекомендованими списками;Проводити бесіди, рейн-перевірки у класах на краще збереження підручників;Організовує роботу книжкових лікарень та проводить бесіди про бережливе ставлення до книг.
Міністерство навчання. Вивчає стан забезпеченості учнів підручниками, рекомендованою літературою та інформує дирекцію школи, бібліотекаря;Інформує дирекцію про можливі випадки перевантаження, або недовантаження учнів домашніми завданнями;Бере участь у веденні рейтингу успішності по класах;Організовує інтелектуальні ігри, тижні математики, фізики та інформатики.
Пам’ятка про проведення учнівської конференції 1. Учнівська конференція ― найвищий орган учнівського самоврядування в школі. Проводиться два рази на рік (на початку і вкінці навчального року).2. Делегатів учнівської конференції обирають на класних зборах (5-11 класи). Делегатами можуть бути вчителі, батьки.3. На учнівських конференціях обирають склад учнівської ради, обговорюються питання виховних центрів.
Пам‘ятка педагогу-раднику1. Педагог-радник є союзником учнів в найскладніших ситуаціях.2. Педагог-радник обирається учнівським самоврядування з числа вчителів, які бажають опікуватися учнівським самоврядуванням.3. Педагог-радник грамотно керує діяльністю учнівського самоврядування, рекомендує суспільно значущі й цікаві колективні справи, залучає до системи самоврядування якомога більше число учнів.4. Будує взаємини між органами самоврядування, колективом учнів і педагогів на ідеях педагогіки співробітництва.5. Організує постійний контроль за виконанням учнями єдиних педагогічних вимог.