ІРПЗ (ОД, худ. літ. З пріорітетом правове вихвання) на тему «Права дитини»

Про матеріал
Поглибити знання дітей про сім'ю, відносини між дорослими членами сім'ї та дітьми. Формувати в дітей уявлення про права дитини, знайомити з деякими положеннями Конвенції про права дитини, а саме: кожна дитина має право на життя, турботу і любов батьків та держави. Вчити аналізувати ситуації з життя казкових героїв.
Перегляд файлу

ІРПЗ (ОД, худ. Літ. З пріорітетом правове вихвання)

на тему «Права дитини»

Завдання: Поглибити знання дітей про сім'ю, відносини між дорослими членами сім'ї та дітьми. Формувати в дітей уявлення про права дитини, знайомити з деякими положеннями Конвенції про права дитини, а саме: кожна дитина має право на життя, турботу і любов батьків та держави. Вчити аналізувати ситуації з життя казкових героїв. Виховувати гуманні почуття, доброзичливість, милосердя, почуття співпереживання до дітей-сиріт, повагу та любов до батьків та інших людей.

Матеріал: Конвенція про права дитини, вірші, персонажі казок (ляльковий театр). Хід заняття:

Психогімнастика. (вихователь стоять з дітьми в колі).

Привітання-милування

Мета. Забезпечити психологічний комфорт і налаштувати дітей на позитивний настрій. Виховувати привітність, доброзичливість.

Добрий день, мої малята.

Які в вас гарні оченята:

Карі, сині та сіренькі.

Ви для мене всі любенькі!

(Пригортає до себе дітей, спонукає помилуватися вродою одне одного, сказати комплімент товаришу).

Презентація вірша Віктора Косяченко “Дорогі і завжди любі”.

Між людей найближчі в світі,

А скоріш то перший світ.

Милі, злагідні, привітні Аж повік з дитячих літ.

Ти щасливий... Сонце, квіти...

Ангел ти при людях тих.

Так нелегко, як на світі Одного не стане з них.

Бачиш, світла прагнуть всюди.

А бува ж не без імли:

Біль і біди цілять в груди...

Це від них тебе ті люди Якомога берегли.

Догадайся, хто ж ці люди,

І назви їх тут як слід,

Дорогих і завжди любих...

( Мама, тато, бабця, дід.)

Вихователь:

Про кого цей вірш? Як одним словом назвемо цих людей? {Сім'я.)

  •    Як ви думаєте, що таке сім'я? (відповіді дітей)
  •    Так. Сім'я - це коли у вас є тато і мама, бабусі і дідусі, брати і сестри та інші родичі.
  •    Послухайте, «сім-я» - це слово складається з двох слів «сім» і «я». Сама назва з'явилася тоді, коли відразу 7 родичів дружно сказали: «Я!»
  •    Сім'ю шанували з давніх часів. Народ склав багато прислів'їв про сім'ю. Які ви знаєте прислів'я.
  •    Сім’я - ключ до щастя.
  •    З родини йде життя людини.
  •    Без сім’ї немає щастя на землі.
  •    Шануй батька, неньку - буде тобі скрізь гладенько.
  •    Вся сім'я разом - і душа на місці.
  •    Немає миліше дружка, ніж рідна матінка.
  •    При сонечку тепло, при матері - добро.
  •    Золото і срібло не старіють, батько і мати, ціни не мають.

Вихователь: Молодці!

  •    Сім'ї бувають різні: маленькі і великі, багатодітні коли в сім'ї виховують трьох і більше дітей, дружні і привітні, працьовиті і життєрадісні.

Але неважливо скільки чоловік в родині. Головне, щоб у родині був мир, дружба, повага один до одного, щоб батьки дбали про дітей, а діти щодо батьків.

У сім’ї всі люблять дітей без якихось особливих причин. Дорослі завжди намагаються зробити своїй дитині щось приємне: купують іграшки, пестять, доглядають, відвідують із ними зоопарк, ігрові майданчики, виставки.

Читання вірша А. Костецького «Новий закон»

Коли б начальником я став,

Хоч на одну годину,

То я одразу б наказав Закон ввести єдиний:

У дні святкові й вихідні Батьків не допускати Без нас у парк, на стадіон,

До цирку й до театру,

Ще й всюди б входи спорядив Словами охоронними:

“Вхід без дітей Для всіх батьків Суворо заборонено! ”.

Дидактична гра: «Асоціативний кущ» - «Відпочинок з сім’єю»

Мета: спонукати дітей творити, обмінюватися думками та міркуваннями, висловлювати свої пропозиції.

Ось цікаве завдання - чекає вас цікава гра,

Ви картинки ці візьміть про відпочинок розкажіть

(Діти беруть картинки і вішають на дошку і пояснюють).

 

 

 

 

 

крамниця іграшок               цирк                атракціони               уграшки

 

 

музичні інструменти                             сім*я                  спортивний майданчик

                                     ліс                                                            

                                                                               

                                               День народження           дитяче кафе

                                          

 

Вихователь:

Я зрозуміла, діти, що ви щасливі, тому що у вас є мама і тато, є братик чи сестричка, бабуся, дідусь, є добрі друзі. Вони піклуються про вас.

Щастя у вас зовсім близько,

Біля тата й мами.

Можна просто легенько Доторкнутись руками.

Дидактична вправа «Хто я?»

Мета:

  •     Для мами я дочка, а для бабусі ? {Онука.)
  •     Для тата ти син, а для тітки? (Племінник.)
  •     А для сестри? {Брат.)

Розглядають варіанти як для дівчат, так і для хлопців.

Вихователь:А чи всі діти у світі щасливі? Чи всі мають рідну домівку, де б їм було добре, затишно? Чи знаєте ви дітей, яким важко живеться? Чи бачили ви дітей, які жебракують? Як ви думаєте, чому вони це змушені робити? {Розповіді дітей).

Всі діти мають право виховуватись в сім'ї серед рідних і близьких. Ні в кого немає права розлучати дітей з сім'єю, а особливо з мамою.

Проблемне запитання:

Чи можна виганяти дітей з дому, розлучати їх з рідними? {Відповіді дітей). Вихователь:

Діти, ви правильно розмірковуєте про те, як потрібно ставитися до інших людей, до дітей. Запам’ятайте, що кожна дитина має право на життя, турботу і любов батьків. А кривдити дітей дорослим забороняється, або ще кажемо, що дорослі не мають права погано ставитися до дітей. Подивіться на цей знак. {Розглядають умовний знак: всі діти мають право на любов і піклування, та діти мають право жити разом зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати.)

Вихователь:

Кожен член сім’ї має свої обов’язки. І для того, щоб усі були щасливими, слід всім працювати, допомагати і підтримувати одне одного.

Фізкультхвилинка Скільки нас живе в квартирі?

Тато, мама, брат і я. {Повороти голови в різні боки.)

Раз, два, три чотири -

От і вся моя сім'я! {Піднімання почергово рук угору.)

Є у мами доньки, Донькипомічниці.

Устануть раненько, {діти «замітають»)

Підметуть чистенько.

Мимужчинитато й я!

І робота в нас своя: {повороти тулуба в боки)

Помагаєм мамі ми,

Посуд миємо самі. {«Миють» посуд.)

От, от ми які:

Ми усіпомічники! {Діти сідають на свої місця.)

 

Вихователь: Діти, кожен із вас — це одна маленька людина, але в сім’ї вас

називають по-різному. Спробуйте сказати, хто ви для кого.

Д/гра: «Хто мене любить, пестить, приголубить»

Мета: формувати почуття психологічної захищеності, довіри до рідних і близьких. Вихователь:

Родину книжку ми візьмемо

 Сторінки всі перегорнемо.

1 ми дізнаємось разом

Чого не можна нам робити.

Піктограми « Чого не можна»

  1.   Не можна байдикувати, коли всі працюють;
  2.    Не можна сміятися над старістю;
  3.    Не можна вступати в суперечку з дорослими;
  4.    Не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі.
  5.    Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати тобі;
  6.    Не можна робити те, що засуджують старші;
  7. Не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
  8.    Не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
  9.    Не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;

10.Не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.

Вихователь:

Запам'ятайте, що кожна людина має право на життя. І ви всі теж маєте право жити. Сім'я лише тоді буде міцною, коли в ній будуть діти, лад та любов. Адже недарма люди кажуть, що без гілочок — не дерево, без дітей — не сім'я.

Кожну мить, кожну хвилину Треба дбати про родину.

Треба труднощі долати,

Щастя дітям дарувати.

(Виконується пісня “Моя родина ”, сл. і муз. Н. Рибальської)

docx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку