ІРПЗ (ОД, худ. Літ. З пріорітетом правове вихвання)
на тему «Права дитини»
Завдання: Поглибити знання дітей про сім'ю, відносини між дорослими членами сім'ї та дітьми. Формувати в дітей уявлення про права дитини, знайомити з деякими положеннями Конвенції про права дитини, а саме: кожна дитина має право на життя, турботу і любов батьків та держави. Вчити аналізувати ситуації з життя казкових героїв. Виховувати гуманні почуття, доброзичливість, милосердя, почуття співпереживання до дітей-сиріт, повагу та любов до батьків та інших людей.
Матеріал: Конвенція про права дитини, вірші, персонажі казок (ляльковий театр). Хід заняття:
Психогімнастика. (вихователь стоять з дітьми в колі).
Привітання-милування
Мета. Забезпечити психологічний комфорт і налаштувати дітей на позитивний настрій. Виховувати привітність, доброзичливість.
Добрий день, мої малята.
Які в вас гарні оченята:
Карі, сині та сіренькі.
Ви для мене всі любенькі!
(Пригортає до себе дітей, спонукає помилуватися вродою одне одного, сказати комплімент товаришу).
Презентація вірша Віктора Косяченко “Дорогі і завжди любі”.
Між людей найближчі в світі,
А скоріш то перший світ.
Милі, злагідні, привітні Аж повік з дитячих літ.
Ти щасливий... Сонце, квіти...
Ангел ти при людях тих.
Так нелегко, як на світі Одного не стане з них.
Бачиш, світла прагнуть всюди.
А бува ж не без імли:
Біль і біди цілять в груди...
Це від них тебе ті люди Якомога берегли.
Догадайся, хто ж ці люди,
І назви їх тут як слід,
Дорогих і завжди любих...
( Мама, тато, бабця, дід.)
Вихователь:
Про кого цей вірш? Як одним словом назвемо цих людей? {Сім'я.)
Вихователь: Молодці!
Але неважливо скільки чоловік в родині. Головне, щоб у родині був мир, дружба, повага один до одного, щоб батьки дбали про дітей, а діти щодо батьків.
У сім’ї всі люблять дітей без якихось особливих причин. Дорослі завжди намагаються зробити своїй дитині щось приємне: купують іграшки, пестять, доглядають, відвідують із ними зоопарк, ігрові майданчики, виставки.
Читання вірша А. Костецького «Новий закон»
Коли б начальником я став,
Хоч на одну годину,
То я одразу б наказав Закон ввести єдиний:
У дні святкові й вихідні Батьків не допускати Без нас у парк, на стадіон,
До цирку й до театру,
Ще й всюди б входи спорядив Словами охоронними:
“Вхід без дітей Для всіх батьків Суворо заборонено! ”.
Дидактична гра: «Асоціативний кущ» - «Відпочинок з сім’єю»
Мета: спонукати дітей творити, обмінюватися думками та міркуваннями, висловлювати свої пропозиції.
Ось цікаве завдання - чекає вас цікава гра,
Ви картинки ці візьміть про відпочинок розкажіть
(Діти беруть картинки і вішають на дошку і пояснюють).
крамниця іграшок цирк атракціони уграшки
музичні інструменти сім*я спортивний майданчик
ліс
День народження дитяче кафе
Вихователь:
Я зрозуміла, діти, що ви щасливі, тому що у вас є мама і тато, є братик чи сестричка, бабуся, дідусь, є добрі друзі. Вони піклуються про вас.
Щастя у вас зовсім близько,
Біля тата й мами.
Можна просто легенько Доторкнутись руками.
Дидактична вправа «Хто я?»
Мета:
Розглядають варіанти як для дівчат, так і для хлопців.
Вихователь:А чи всі діти у світі щасливі? Чи всі мають рідну домівку, де б їм було добре, затишно? Чи знаєте ви дітей, яким важко живеться? Чи бачили ви дітей, які жебракують? Як ви думаєте, чому вони це змушені робити? {Розповіді дітей).
Всі діти мають право виховуватись в сім'ї серед рідних і близьких. Ні в кого немає права розлучати дітей з сім'єю, а особливо з мамою.
Проблемне запитання:
Чи можна виганяти дітей з дому, розлучати їх з рідними? {Відповіді дітей). Вихователь:
Діти, ви правильно розмірковуєте про те, як потрібно ставитися до інших людей, до дітей. Запам’ятайте, що кожна дитина має право на життя, турботу і любов батьків. А кривдити дітей дорослим забороняється, або ще кажемо, що дорослі не мають права погано ставитися до дітей. Подивіться на цей знак. {Розглядають умовний знак: всі діти мають право на любов і піклування, та діти мають право жити разом зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати.)
Вихователь:
Кожен член сім’ї має свої обов’язки. І для того, щоб усі були щасливими, слід всім працювати, допомагати і підтримувати одне одного.
Фізкультхвилинка Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. {Повороти голови в різні боки.)
Раз, два, три чотири -
От і вся моя сім'я! {Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки, Доньки — помічниці.
Устануть раненько, {діти «замітають»)
Підметуть чистенько.
Ми — мужчини — тато й я!
І робота в нас своя: {повороти тулуба в боки)
Помагаєм мамі ми,
Посуд миємо самі. {«Миють» посуд.)
От, от ми які:
Ми усі — помічники! {Діти сідають на свої місця.)
Вихователь: Діти, кожен із вас — це одна маленька людина, але в сім’ї вас
називають по-різному. Спробуйте сказати, хто ви для кого.
Д/гра: «Хто мене любить, пестить, приголубить»
Мета: формувати почуття психологічної захищеності, довіри до рідних і близьких. Вихователь:
Родину книжку ми візьмемо
Сторінки всі перегорнемо.
1 ми дізнаємось разом
Чого не можна нам робити.
Піктограми « Чого не можна»
10.Не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.
Вихователь:
Запам'ятайте, що кожна людина має право на життя. І ви всі теж маєте право жити. Сім'я лише тоді буде міцною, коли в ній будуть діти, лад та любов. Адже недарма люди кажуть, що без гілочок — не дерево, без дітей — не сім'я.
Кожну мить, кожну хвилину Треба дбати про родину.
Треба труднощі долати,
Щастя дітям дарувати.
(Виконується пісня “Моя родина ”, сл. і муз. Н. Рибальської)