Істинні й хибні висловлювання

Про матеріал
Мета:  навчальна: навчити оцінювати прості висловлювання як істині чи хибні; розрізняти завідомо хибні фрази;  розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;  виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.
Перегляд файлу

3 клас

Тема: Істинні й хибні висловлювання.

Мета:

  •                   навчальна: навчити оцінювати прості висловлювання як істині чи хибні;

розрізняти завідомо хибні фрази;

  •                   розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  •                   виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники,навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, програмне середовище Скретч.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.                    Гра  «Доміно» 

АЛГО

ВИКОН

СИСТ

ЕМИ

КОМА

АВЕЦЬ

НДА

РИТМ

Для  довідок:  команда, виконавець, алгоритм, системи

  1.                    - Що  таке  команда? (Наказ, вказівка  виконати  певні  дії)
  • Хто  такий  виконавець? (Той,  хто  виконує  команди)
  • Чи  завжди  виконавцем  є  жива  істота?

3.   -    З’єднайте  лініями  зображення  виконавців  із  командами,  які  вони  можуть  виконувати.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

  • Яке число «об'єднує» тиждень, веселку та ноти? ідповідь: 7)

Сімка символізує духовність, мудрість і знання. Тож, я вам сьогодні бажаю бути мудрими, а також отримати нові знання, які знадобляться вам у майбутньому.

 

Робота  з  друкованим  текстом  (Роздати  текст)

Двоє друзів чекали свою подругу біля школи на лавочці.

Раптом друзі почули, як сперечалися дві дівчинки, що сиділи неподалік. До них долетіли слова «істинне» та «хибне».

Мудрунчик поцікавився, про що йдеться. Дівчатка відповіли, що вони не сперечаються, а граються, і пояснили правила гри.

— Один промовляє висловлювання, — сказала дівчинка з бантом, — а другий визначає, істинне воно чи хибне. Істинним називають правильне висловлювання.

Наприклад, «квіти ростуть на клумбі», «риби живуть у  воді».

— А хибним називають неправильне висловлювання, — закінчила її подружка. — Наприклад, «над Дніпром вночі яскраво світить сонце», «на яблуні ростуть банани».

 

- Прочитайте  2  перших  абзаца. Знайдіть  невідомі  слова,  які  ми  ще  не  вивчали,  а  можливо  хтось  їх  уже  чув.

- Які  невідомі  слова  зустрілися? Може  хтось  їх  чув  і  знає, що  вони  означають?

- Сьогодні ми дізнаємось, що таке висловлювання, дізнаємося, які висловлення є істинними, а які – хибними.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Діти  читають  текст  до  кінця  і  дають  відповіді  на  запитання.

- Що  таке  висловлювання?

- Які  бувають  висловлювання?

- Що  таке  хибне, істинне  висловлювання? Наведіть  приклади.

Ви вже зустрічалися з логічними задачами на уроках математики та інформатики, наприклад, працюючи з навчальними онлайн-програмами.

Основним поняттям логіки є висловлювання — речення, у якому щось стверджується або заперечується. Висловлювання може бути тільки розповідним реченням.

Деякі висловлювання є істинними або хибними залежно від певної умови. Те саме висловлювання може бути істинним за одних умов і хибним — за інших.

 

V. Засвоєння нових знань

1. Розгляньте зображення та прочитайте висловлення до них. Скажіть істинні чи хибні вони?

2. Розгляньте зображення та придумайте висловлювання до них.

 

VІ. Фізкультхвилинка

Виконання алгоритму

— Підніміть праву руку вгору.

— Опустіть праву руку вниз.

— Зігніть ліву ногу в коліні.

— Опустіть ногу на підлогу.

— Присядьте тощо.

 

VІІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1.                    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Гра «Так, чи ні?»

  1.                    Потрібно включати комп’ютер без дозволу учителя?
  2.                    На уроці потрібно працювати, натискаючи будь-які кнопки на клавіатурі?
  3.                    На комп’ютерному столі потрібен безлад?
  4.                    На уроці потрібно уважно слухати вчителя і виконувати його вказівки?
  1.                    Інструктаж учителя.
  2.                    Практична робота за комп’ютерами.
  3.                    Вправи для очей.

 

VІІІ. Закріплення  вивченого  матеріалу

ЦІКАВО!!!

Прочитайте вірш. Висловлювання істинні чи хибні?

Я бачив річку у вогні,

Собаку в штанях на коні.

На хаті — капелюх, не дах,

І мишку, що несе кота.

Я бачив лиса і качок.

Що в лісі ліплять пиріжок.

А ще — ведмедик лапті міряв...

Я легко так в усе повірив!

(З англійської народної поезії)

(Хибні.)

- Чому? (Висловлювання не відповідає дійсності.)

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку

  1.                    Продовжте висловлювання.

Сьогодні на уроці я дізнався... .

Сьогодні на уроці я навчився... .

Мені сподобалося … .

  1.                    Нагородження найкращого учня.
docx
Додав(-ла)
Лугош Мар'яна
Додано
10 березня 2020
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку