Історична гра "Щасливий випадок"

Про матеріал

Історична гра «Щасливий випадок»

Учитель. Сьогодні ми проводимо гру «Щасливий випадок». Нагадую її умови: учні поділені на дві частини: гравці (дві команди) та вболівальники. За кожним конкурсом буде стежити судова колегія (два учні) та оголошувати результати.

Перегляд файлу

Історична гра «Щасливий випадок»

Учитель. Сьогодні ми проводимо гру «Щасливий випадок». Нагадую її умови: учні поділені на дві частини: гравці (дві команди) та вболівальники. За кожним конкурсом буде стежити судова колегія (два учні) та оголошувати результати.

Конкурс «Далі».

Учитель читає запитання, а команди дають миттєву відповідь. Якщо вони не знають відповіді, то говорять: «Далі», максимальна оцінка за цей конкурс — 10 балів (кожне запитання оцінюється в 1 бал).

Запитання для першої команди.

1. Назвіть основне писемне історичне джерело-літопис, звідки ми здобу­ваємо основні знання про першу на нашій території державу — Київсь­ку Русь. («Повість минулих літ».)

2. Як називається релігія, що базується на вірі в Ісуса Христа? (Христи­янство.)

3.Хто першим князював у Києві: Святослав чи Олег? (Олег.)

4.Із якого роду походив князь Ігор? (Рюриковичі.)

5. Назвіть ім'я князя, автора «Руської правди». (Ярослав Мудрий.)

6.Який князь почав карбувати перші гроші? (Рюриковичі.)

7.Який князь скликав Любецький з'їзд? (Володимир Мономах.)

8. Який князь об'єднав Галицько-Волинське князівство? (Роман Мстис­лавич.)

9. Що утворилося внаслідок Люблінської унії? (Річ Посполита.)

10.На ворота якого міста на знак перемоги князь Олег прибив свій щит? (Константинополь.)

11. Геральдика це..

12. Історія –це…

13. Як звали останнього українського гетьмана?
14. Який гетьтьман відвідав Петра І, знаючи, що його можуть кинути до в’язниці?

Запитання для другої команди.

1.Назвіть автора «Повісті минулих літ». (Нестор-літописець.)

2. Назвіть поняття, яке означає обожнення сил природи, віру в багатьох богів. (Язичництво.)

3.Хто першим князював у Києві: Ярослав Мудрий чи Володимир Моно­мах? (Ярослав Мудрий.)

4.Якого князя називали Віщим? (Олега.)

5. Хто ввів християнство на Русі? (Володимир Великий.)

6.Назвіть князя, що побудував Софійський собор. (Ярослав Мудрий.)

7.Назвіть автора відомого твору «Повчання дітям». (Володимир Моно­мах.)

8. На честь кого було засноване й назване місто Львів? (Лева -— сина Данила Галицького.)

9.Що було утворене внаслідок Берестейської унії? (Греко-католицька

церква.)

10.Які кочові племена, що постійно нападали на Русь, розгромив Ярос­лав Мудрий? (Печенігів.)

11. Нумізматика –це…

12. Сфрагістикка –це…

13. Хто був останнім кошовим отаманом Запорозької Січі?
14.  Хто наказав зруйнувати Запорозьку Січ?

Конкурс «Дати».

Кожна команда отримує картку із хронологічною таблицею, яку необхід­но заповнити. Судді оцінюють швидкість і правильність заповнення карток. Максимальна оцінка за цей конкурс — 5 балів.

Завдання для команд

Виникнення Києва

5 ст.

Період князювання Ярослава Мудрого

1015— 1054рр.

Запровадження християнства на Русі

988р.

Захоплення Києва монголо-татарами

1240р.

Початок Національно-визвольної війни під керівництвом Б. Хмельницького

1648р.

Люблінська уні

1569р.

Конкурс капітанів

1.Якого князя покарало плем'я деревлян? (Ігоря.)
2.Столиця Візантії. (Константинополь.)

3. Слов'янський бог грози. (Перун.)

4. Син княгині Ольги та князя Ігоря. (Святослав.)

5.Перший збірник законів Київської Русі. («Руська правда».)

6.Кочові народи, які часто нападали на східні кордони Київської Русі. (Печеніги, половці.)

7. На що за «Руською правдою» замінювалася кровна помста? (На штраф.)

8.Кого на Русі називали «Красним Сонечком». (Князя Володимира Ве­ликого.)

9.Хто з київських князів був «тестем Європи»? (Ярослав Мудрий.) –

10. Легендарний засновник Києва. (Князь Кий.)

11.Перша кам'яна церква Київської Русі. (Десятинна.)

12. Князь, який, за легендою, загинув від укусу змії. (Олег.)
12. Що означає слово «козак»?
14. Де розміщувалася Запорозька Січ?
15. Чому вона так називалася?
16.Назвіть види зброї запорозьких козаків.
17. Чим займалися козаки у вільний час?
18.Назвіть гетьманів козацького війська.
19.Які страви готували на Січі?
20.Як називався козацький човен?

Конкурс «Викиньте зайве».

 «Князювання Ярослава Мудрого».

 1. Побудував Софійський собор.

2.Запровадив першу збірку законів «Руська правда».

3. Об'єднав Галицько-Волинське князівство.

4.Відкрив Острозьку академію.

5.Мав прізвисько «тесть Європи».

6.Розгромив печенігів.

7. За нього були побудовані Золоті ворота в Києві.

Конкурс «Історичний портрет».

Учитель читає характеристики історичних осіб, а учні визначають, про кого йдеться. Відповідає команда, яка першою підніме руку. У разі непра­вильної відповіді право відповідати надається другій команді. Кожна пра­вильна відповідь оцінюється у 2 бали.

1. Усе життя провів в походах,

Хан з його черепа зробив

 І золотом прикрасив чашу,

 

На битву, як на свято, йшов.                  

Та на Дніпровських на порогах              

Якого князя хан розбив?

 — Свою геройську смерть знайшов.           

Чекаю відповідь я вашу!

(Князь Святослав.)

2. Нову христову віру дав

На Бузі місто збудував,

І срібну гривну карбував,                       

Один — три прізвища він мав.

 То, хто ж така оця людина,

Яку так славить Україна?

(Володимир Великий.)

 3. Імення він прекрасне мав

 І ним себе прославив,                              

Для європейських королів

Він тестем був і сватом,

Також закони він писав   

  Для Руської держави

На різних мовах говорив,

Та ще любив читати

Про кого мову я веду?

Про кого відповідь я жду?

(Ярослав Мудрий.)

 

                  

.

 

4.Він українську Русь зміцнив —

У Галичині й на Волині,

Німецьких рицарів розбив

У бою, в Дорогочині.

Він збудував і Холм, і Львів,

І відбивав татар навали,

Державою правити умів,

То як же князя цього звали?

(Данило Галицький.)

Конкурс «Ти — мені, я — тобі».

Команди ставлять одна одній по два запитання, які вони підготували вдо­ма. Максимальна оцінка за цей конкурс — 4 бали. Оцінюються і запитання команди, і правильність відповіді.

«Ода історії»

Скласти невелику розповідь, чому потрібно вивчати історію.

Наприкінці гри підбиваються  підсумки.

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку