Урок : Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства

Про матеріал

Тема уроку: Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства.

МЕТА: формування уявлення учнів про князя Володимира як державного діяча, про­ зовнішню і внутрішню політику; аналіз реформ князя Володимира; розвиток історичного мислення, вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення; прищеплення інтересу до історичного минулого, поваги до видатних діячів історії.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань та вмінь

ОБЛАДНАННЯ: підручник для 7 класу «Іс­торія України», історичний атлас «Украї­ни» 7 клас, опорні листи з завданнями, ноутбук, мультимедійний проектор, презентація, додатки.

ОПОРНІ ПОНЯТТЯ: держава, реформа, політика, феодальні міжусобиці, християнство.

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства.

 

МЕТА: формування уявлення учнів про князя Володимира як державного діяча, про­ зовнішню і внутрішню політику; аналіз реформ князя Володимира; розвиток історичного мислення, вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення; прищеплення інтересу до історичного минулого, поваги до видатних діячів історії.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань та вмінь

ОБЛАДНАННЯ: підручник  для 7 класу «Іс­торія України», історичний атлас «Украї­ни» 7 клас, опорні листи з завданнями, ноутбук, мультимедійний проектор, презентація,  додатки.

ОПОРНІ ПОНЯТТЯ: держава, реформа, політика, феодальні міжусобиці, християнство.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

Протягом уроку ми повинні:

  • вивчити нову тему «Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого»;
  • охарактеризувати князя Володимира як державного діяча;
  • розкрити суть реформ князя Володимира;
  • визначити історичне значення запровадження християнства в Київській державі;

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фотодиктант (робота в парах)

Працювати ви будете парами. Перед вами є опорні листи з ось такою фортецею У кожне віконце ви мусите приклеїти портрети князів, які правили до Володимира за моєю словесною характеристикою. Портрети князів у конвертах. Готові? Починаймо.

1. На старокиївській горі ­засновує місто Київ, яке стає центром об’єднання східнослов’янських племен у єдину державу

Кий

2. Проводив сміливу і далекоглядну політику, скеровану на зміцнення Київської держави. Прийняв титул кагана. Здійснив походи на Візантію. Перший київський князь, який прийняв християнство

Аскольд

3. Підступно захоплює Київ, вбивши київського князя. Розширює владу Києва на землі сусідніх племінних княжінь. З Візантією, в результаті походів, уклав вигідні торгові договори. Смерть його залишається загадкою для істориків

Олег

4. Здійснював військові походи на древлян та уличів. Поширив владу на Тмутараканське князівство. Збільшив збір данини з населення. Під час збору полюддя і знайшов свою смерть

Ігор

5. Помстилася за смерть свого чоловіка. Провела низку реформ, спрямованих на зміцнення Київської держави. Здійснила візит до Константинополя, де прийняла християнство

Ольга

6. Майже все життя провів у походах, метою яких було зміцнення Київської дер­жави та розширення її кордонів. Загинув біля порогів Дніпра у битві з печенігами

Святослав

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель :

Ми з вами познайомились з першими князями Київської держави . А сьогодні на уроці ми дізнаємось , завдяки політики яких князів Київська держава стала відомою в Європі і досягла розквіту та могутності .

     Перший крок в цьому напрямі зробив син Святослава – Володимир . За князя Володимира  Київська держава стала найбільшою в тогочасній Європі, запроваджена ним християнська релігія посилила її міжнародний авторитет . 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Слово вчителя

Чим же видатний князь Володимир, що маємо про нього стільки памяток, ми з’ясуємо протягом уроку.

З 980 року Володимир Святославович став князем Київської держави. Держава – це політичне утворення з визначеною територією, економікою і політичною владою. Нелегкі випробування стояли перед молодим володарем. За часи війн між князями розхиталася князівська влада: раніше покірні Києву східнослов’янські племена в’ятичів та радимичів намагались від’єднатися, що загрожувало єдності Київської Русі. Але не збирався Володимир миритися з таким образливим для своєї держави положенням. Він  одразу взявся за зміцнення центральної влади й розширення територіальних меж держави

  1. Робота з відеосюжетом

  Перегляньте відеосюжет та дайте відповідь на запитання

 «Які якості були притаманні Володимиру, як людині та державному діячу». Записати у зошит.

  1. Робота з картою

Користуючись історичною картою «Київська держава в останній чверті Х – першій третині ХІІ століття», простежте основні напрямки розширення території Київської Русі за князювання Володимира

  1. Робота з підручником

Учитель. Ставши київським князем, Володимир багато зробив для зміцнення держави, змінивши внутрішню політику (полі́тика — це діяльність, пов'язана з прийняттям відповідальних рішень щодо взаємовідносин між різними суспільними групами, державами й народами, пов'язана із боротьбою за здобуття або утримання державної влади...). Цьому сприяли реформи, проведені за його вимогою. Реформа – це перетворення, зміна стану суспільства або якоїсь його сфери діяльності. Прочитайте текст підручника (с. 42-44) і заповніть таблицю; «Реформи князя Володимира».

Реформа

Зміст

Адміністративна

Формування князівств-намісництв, на чолі яких було поставлено синів Володимира

Військова

Формування верхівки військової знаті з місцевого населення

Оборонна

Укріплення Києва високими земляними валами з баштами

Містобудівна

Розпочав розбудову Києва, щоб піднести його значення як столиці держави

Судова

Розмежовується княже й церковне судочинство

Фінансова

Розпочалося карбування перших золотих і срібних монет

 

 

 

  1. Відеозапис
  • Яку ж реформу ввів Володимир Великий? (релігійну – запровадив християнство)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

«Знайди відповідь»

Учитель. Перед вами на опорних  листах є завдання на співвіднесення понять та дат про які йшла мова на уроці. З’єднайте стрілочками правильні відповіді

Учитель. Підпишіть свої листи та здайте їх на перевірку.

    VI. Підсумок уроку

А) Вчитель ще раз наголошує на ролі Володимира Великого в розвитку Київської Русі.

Б) Оголошення оцінок.

I. Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф підручника, підготувати розповідь на тему «Володимир Великий, як історична особистість»
  2. Заповнити таблицю «Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого»

Внутрішня політика

Зовнішня політика

 

 

 

 

Зробити висновки щодо результатів діяльності цього князя.

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку