Історична гра "Стежками Київської Русі"

Про матеріал

Тема: Історична гра „ СТЕЖКАМИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ.”

Мета: поглибити знання учнів з історії України по темі „Київська Русь”;

вчити логічно мислити, шукати відповідь на швидкість; розвивати вміння грамотно формулювати свою думку. Виховувати інтерес до вивчення історії.

Перегляд файлу

 Тема: Історична гра  „ СТЕЖКАМИ  КИЇВСЬКОЇ РУСІ.”

 

 Мета: поглибити знання учнів з історії України по темі „Київська Русь”;

вчити логічно мислити, шукати відповідь на швидкість; розвивати вміння грамотно формулювати свою думку. Виховувати інтерес до вивчення історії.

 

                                           Хід  гри.

 

Вчитель. 

Шановні друзі! Сьогодні ми зібрались. щоб пограти в цікаву та захоплюючу гру, що має назву „Стежками Київської Русі”. Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. На цьому шляху ви зустрінетесь з бар’єрами різного ступеня складності. Для подолання цих бар’єрів вам знадобиться не тільки знання історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість. наполегливість і кмітливість. Але, перш. ніж розпочати нашу гру, давайте познайомимось із членами суддівської колегії, які будуть стежити за всіма вашими кроками і справедливо визначать переможця.

( Представлення членів журі)

 

І етап.  Представлення команд.

Капітани оголошують склад команд, назви команд.

 

ІІ етап  Історична гра..

 

Конкурс 1.  Про кого йдеться?

 

Був це сміливий князь-вояка

все в таборі проживав,

І ціле життя відважно

З ворогами воював.                Святослав.

 

 

 

Нову христову віру дав

І срібну гривну карбував,

На Бузі місто збудував,

Один – три прізвища він мав.

То, хто ж така оця людина,

Яку так славить Україна.                                Володимир

 

 

 

Жінку мав за оберега,

У столиці панував,

Сином віщого Олега

Київ князя називав.                                Ігор

 

 

 

 

Княгиня хитрою вродилась,

У християнство охрестилась,

І кумом цісара зробила –

Свою державу укріпила.                       Ольга

 

 

 

 

Його боялись й шанували

За силу і свої й чужі.

І „віщим” князя називали

За те, що мав все до душі.                      Олег

 

 

 

 

Князював він справедливо.

Був розумним і сміливим,

Землі всі в руках зібрав,

Край він свій обороняв.                           Володимир Мономах

 

 

 

 

 

Конкурс 2.  Погляд удачі.

На листку розкидані 15 слів для кожної команди окремо. Гравці дивляться 30 хв. на слова і називають те, що запам’ятали.

 

І команда.    Цивілізація. легенда, культура, дружина, смерди. літопис, князь, Візантія, держава. поляни, Кий. політика, погости. реформа, община.

 

2 команда.   Імперія, Рюриковичі, деревляни, златники, християнство. збірник. рільництво, емаль, гривня, архітектура, половці. закупи, волость, бібліотека. столиця.

 

 

 

 

Конкурс 3.

Гра  „Історичні шахи”

 

               А                Б                 В                 Г                Д                  Е             

 

               1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А 1  Яка подія стала приводом до повстання в Києві?

А 2   Кого з київських правителів називали „тестем Європи?”

А 3  Як називали вікінгів в Київській Русі?

А 4 Хто з князів започаткував карбування власних грошей?

Б 1  Хто є автором „ Повісті минулих літ”?

Б 2  Як називали себе наші предки?

Б 3  Назвіть ім’я доньки князя Ярослава Мудрого, яка стала королевою Франції?

Б 4  Несподіванка.

В 1  Хто і коли остаточно розгромив печенігів? (1036р)

В 2 Який князь загинув в битві з печенігами?

В 3  З якої династії походив князь Ігор?

В 4  Приз

Г 1  Хто прибив щит на воротах Константинополя?

Г 2 Як називалася річка , поблизу якої у 1223р. відбулася перша битва між русичами та монголо-татарами?

Г 3 З ким воював Ярослав Мудрий у 1036 році?

Г 4 Які вороги найчастіше нападали на Русь?

Д 1  Несподіванка.

Д 2  Назвіть місто. де жив Володимир Мономах до 1113р.

Д 3  Хто і коли заснував місто Київ?

Д 4  В якому місті охрестився князь Володимир і взяв Анну Візантійську за свою дружину?

Е 1 Приз.

Е 2 Хто нам оповів легенду про заснування Києва?

Е 3  Назвіть спадкоємицю Київської Русі.

Е 4  За якого князя була побудована Десятинна церква?

 

Конкурс 4.

Гра „ З чиїх вуст вислів”

 

1 „Хай Київ буде матір’ю містам руським”.

2 „Якщо внадиться вовк до овець, то перетягає все стадо, якщо не вб’ють його; так і тут, якщо не вб’ємо його, він нас всіх погубить”.

3. „Ти. княже, чужої землі шукаєш й захищаєш, а свого полишив...” 

4. „ Йду на ви..”

5. „Старих шануйте , як отця, а молодих – як братів. У домі своїм не лінуйтеся, а за всім дивіться”.

6 О, страшніше за лихо ти, честь татарська”. (Данило Галицький).

 

Конкурс 5.

Подорож машиною часу на кораблі „ Либідь”.

 

Ведучий: Шановні учасники команд! Уявіть собі, що ви  на кораблі „Либідь” пливете Дніпром. Ви умовно мандруєте теренами Київської Русі, милуєтесь чарівними краєвидами могутньої на той час держави.

 

Запитання для 1 команди

  • Ви посол що прибув з Візантії до Києва у 988 році. Хто з руських князів вас зустрічатиме? Що ви могли побачити в Києві і ЩО ВАС  найбільше вразило?

Запитання для другої команди

  • Ви подорожуєте Київською Руссю у 1240 році. Свідками яких подій ви стали? Розкажіть про них.

 

Конкурс 6.

 

Творчий спринт.

 

І команда   Розкажіть про Ярослава Мудрого за допомогою 6 слів. (час для роздумів – 2 хв. Максимальна оцінка 6 балів).

 

ІІ команда  Розкажіть про княгиню Ольгу за допомогою 6 слів.

 

Конкурс 7.  „Назвіть поняття”

 

  1. Ряд монархів з одного й того самого роду. які заступають один одного на престолі за правом спадкування. (Династія)
  2. Шанування бога або людини. (Культ).
  3. Форма державного правління, за якою влада зосереджується в руках однієї людини.(Монархія)
  4. Поступові зміни в державі. (Реформи)
  5. Віра в надприродні сили та поклоніння їм. (Релігія)
  6. Народні збори, на яких вирішувалися важливі державні справи. (Віче)
  7. Збройний загін на Русі, що становив постійну військову силу князя.(Дружина)
  8. Внутрішній розбрат, війна між окремими людьми чи суспільними групами в суспільстві. ( Міжусобиця)
  9. Адміністративно-територіальна одиниця, якою управляв князь. (Уділ)
  10. Податок, сплачуваний за перевезення товарів через кордон. (Мито)

 

Конкурс 8.

 

Блеф-конкурс.

Слово „блеф” означає „вигадка, неправда, розрахована на введення в оману кого небудь”. От я і буду намагатися увести вас в оману і по черзі ставити питання, що стосуються історії. Питання починається зі слів: „Чи вірите ви, що...” А ви повинні сказати або „так2. або „ні”. Ще краще буде, якщо ви зможете обґрунтувати свою відповідь. За однозначну відповідь – 1 баь, за обґрунтовану відповідь – 2 бали.

 

  1. Чи вірите ви, що слов’яни, коли рубали дерево. просили у нього пробачення і „годували” його, залишаючи їжу на пеньку? (Так)
  2. Чи вірите ви, що в давнину у слов’ян був такий звичай: вороги разом варять і їдять кашу, укладаючи мирну угоду. бо без цього воно вважалася не дійсною? (Так)
  3. Чи вірите ви, що князь Володимир Мономах був онуком київського князя й іспанської королеви? ( Ні. Він був онуком київського князя і візантійського імператора).

 

Конкурс капітанів.  За 1 хвилину дати відповідь на якомога більшу кількість запитань.

 

  1. Вірування в надприродні сили.(Релігія)
  2. Бог вітру у слов’ян. (Стрибок)
  3. Військо князя. Дружина)
  4. Як називали норманів на Русі. (Варяги)
  5. Опис подій за роками. (Літопис)
  6. Давня назва Чорного моря . ( Понт Евксинський)
  7. Збирання меду диких бджіл. (Бортництво)
  8. Народні збори в Києві. (Віче)
  9. Збір данини на Русі.(Полюддя)
  10. Назва церкви збудованої на десятину. ( Десятинна)
  11. Перший руський митрополит. (Іларіон)
  12. Князь, зображений на одній гривні. (Володимир)
  13. Перше зведення законів на Русі. (Руська правда)
  14. Назва міста Херсонес за часів Київської Русі. (Корсунь)
  15. Князівство руське в Криму. (Тмутаракань)
  16. Батько князя Ігоря.(Рюрик)
  17. Земля, яка передувалась у спадок. (Вотчина)
  18. Раби у Київській Русі.( Холопи)
  19. Князі, які не одержали спадок. (Ізгої)
  20. Прикраса скіфського царя. (Пектораль)
  21. Сплав міді та олова. Бронза)
  22. Брат Аскольда. (Дір)
  23. Засновник першої школи на Русі. (Володимир)
  24. Торговій шлях по Дніпру.( „Із варяг в греки”)
  25. Селянин, який взяв у борг. (Закуп)
  26. Жінка-княгиня. (Ольга)
  27. Вороги, з якими воював Ярослав Мудрий. (Печеніги)
  28. Назва річки Дніпро в давні часи. (Бори сфен)
  29. Залізна сорочка. (Кольчуга)
  30. Релігія до появи християнства. (Язичництво)
  31. Війні між князями. (Міжусобиці)
  32. Слов’янська абетка. (Кирилиця)
  33. Оборонні споруди проти кочівників. (Вали)
  34. Яке ім’я одержав князь Володимир при хрещенні. (Василь)
  35. Що таке „фреска”. (Малюнок)
  36. Де протікає річка Либідь. (У Києві)
  37. Як називалися люди, які продавали товар. (Купці)
  38. Ким було засновано першу бібліотеку. (Ярославом Мудрим)
  39. Ремісники, що виготовляють підкови. (Ковалі)
  40. Чиїм братом був Щек. (Кия та Хорива)

 

 

Конкурс10.  Підказки.

 

Дається 5 підказок, і команда повинна вгадати предмет. Відповідь з першої підказки-10 балів; з другої - 8 балів; з третьої-6 балів; з четвертої - 4 бали; з п’ятої – 2 бали.

Підказка 1.   Вона велика і важка.

Підказка 2.   Вона прикрашає.

Підказка 3.   Вона зроблена із золота.

Підказка 4.   Вона є символом влади.

Підказка 5.   ЇЇ носять королі й імператори.   (Корона)

 

Підказка 1.   Він великий і міцний.

Підказка 2.   Він захищає.

Підказка 3.   Він зроблений з каменю.

Підказка 4.   У ньому живуть люди.

Підказка 5.   Він належить феодалу.   (Замок)

 

 

Підказка 1.   Це хочуть мати всі.

Підказка 2.   Їх робили із різних металів.

Підказка 3.   Ними обмінювались.

Підказка 4.   На них зображували свої портрети королі.

Підказка 5.   Вони не знецінюються, якщо зроблені із золота.  (Монети)

 

 

Підказка 1.   Вона може бути велика і маленька.

Підказка 2.   Найчастіше вона зроблена з паперу.

Підказка 3.   Вона дає знання.

Підказка 4.   Нею користувались під час походів військові та мореплавці.

Підказка 5.   На ній зображені ріки та моря. ( Карта ).

 

 

Підбиття підсумків уроку.

Слово надається журі, яке було представлене на початку уроку. Визначається команда - переможець.   

Оцінюється діяльність учнів.

 

Вчитель.  Як епілог я пропоную послухати вам чудову пісню „Київська Русь” (слова  В. Коваль, музика Л. Остапенко).

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку