Майбутнє твориться сьогодні. І диктує нам перспективи молоде покоління, що підростає в школі. Це вони хочуть нового, інноваційного. Вони уже вимагають, а ми не повинні відстати, щоб бути учителями....
Переваги Ікт на уроці історії : Підвищують розвиток особистості учнів, розкривають таланти Забепечують розвиток творчих здібностей Стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів Підвищується працездатність учнів Поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд
Погляди відомих вчених: А. Ф. Фоменко. В. М. НЕДЗЕЛЬСЬКАПідсилює мотивацію навчання. Покращує пізнавальну активність та самостійність учнів. Дозволяє змінити процедуру контролю навчальних досягнень. Емоційний – нове та нетрадиційне приваблює дітей. Науково - інформаційний – учні можуть спостерігати за ходом історичних подій. Методичний –використання диференційованого підходу. Психологічний – розвиває розумові здібностіВиховний – виховують дисципліну, організованість
ІКТ у процесі навчання історії: Дозволяють представляти знання історичних фактів, подій, документів Знання постають у певному контексті ( малюнки, звукові встаки, анімація, портрети Знання формуються завдяки залученню різних каналів сприйняття Засвоєння історичних знань за умов використання ІКТ відбувається споглядальним шляхом Реконструкція історичних подій як найважливіший крок у формуванні історичної свідомості
Word – робота з текстами; Exсel – створення діаграм, тестів, кросвордів;Publisher – створення публікацій;Power Point – створення мультимедійних презентацій. Smart board фрагменти документальних чи художніх фільмів, або навіть і сучасні відеоматеріали мультимедійні карти, планшети тести і тренажери, інтернет-ресурси. Продукти, які я використовую на уроках історії :
Використання ІКТ робить урок цікавішим, надає більше можливостей для участі в навчальному процесі, розвиває мотивацію; Учні починають розуміти складні ідеї завдяки більш наочній і динамічній подачі матеріалу; Розвиваються особистісні й соціальні навички; учні працюють творчо, стають впевненішими у собі. Змінюються на краще стосунки вчителя з учнями. Переваги для учнів:
Планування та проведенняуроку історії з використанням ІКТ: Адаптованості: використовувати комп’ютер потрібно до індивідуальних особливостей дитини Керованості: у будь - який момент вчитель повинен мати можливість скорегувати процес навчання Інтерактивності і діалового характеру навчання Оптимального поєднання індивідуальної та групової роботи Підтримування стану психологічного комфорту учня при спілкуванні з комп’ютером
Я. А. Коменський у своїй праці “Велика дидактика” писав: “…Усе, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, доступне дотикові – через дотик. Якщо будь-які предмети відразу можна сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома чуттями…”
Приклади використання моїх презентацій: при вивченні нового матеріалу при закріпленні навчального матеріалу при перевірці і проведенні самостійних та контрольних робіт при вирішенні завдань навчального характеру для поглиблення знань при узагальненні матеріалу, наприклад скласти узагальнюючу схему чи таблицю ( у темі “Провідні держави світу в 20-30 х рр. ХХ ст.” цікавими є презентації-загадки, коли отримуючи певну інформацію на початкових, слайдах, учні відгадують відповідь на запитаннянаприклад у презентації “Візантійська імперія”, “Українці в революції 1917-1920 рр.” важливі є безтекстові презентаціїнаприклад “Голодомор”, “Крути”.
Підвищення інтересу учнів до вивчення предмета; Розвиток в учнів навиків роботи з підручником, комп′ютером, в Інтернеті; Розвиток в учнів творчих і пошуково-дослідницьких навиків; Підвищення результативності вивчення шкільного курсу історії. Результатом використання ІКТ на уроках історії стало: