«Історична реконструкція як технологія національно-патріотичного виховання»

Про матеріал
Патріотизм проявляється в усвідомленні кожним юнаком і дівчиною приналежності до свого народу, що й становить суть національної свідомості та гідності. Патріотичність усіх українців – це відповідність часу, тому нагальна проблема шкільних навчальних закладів полягає у створенні сучасних технологій національно-патріотичного виховання підлітків, які, вступивши в доросле життя, мають стати на боротьбу за незалежність своєї Батьківщини. Виховання патріотизму у підлітків має бути запланованим, методично керованим, а не випадковим процесом.
Перегляд файлу

 

 

Науково-практична конференція

«Досягнення та виклики національно-патріотичного виховання»

 

Тренінговий портал

«Історична реконструкція як технологія національно-патріотичного виховання»

 

Душу – Богові

Життя – Україні

Честь – собі

 

(з досвіду роботи гуртка «Джура»

 КЗ «Кременівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені братів Зосіма»)

 

 

 

 

 

Автори:

Заступник директора з НВР Єрмакова М.Ю.,

учитель Захисту Вітчизни

Кузнєцова Ю.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

images.jpg      

             

 

Вступ.

Патріотизм проявляється в усвідомленні кожним юнаком і дівчиною  приналежності до свого народу, що й становить суть національної свідомості та гідності. Патріотичність усіх українців – це відповідність часу, тому нагальна проблема шкільних навчальних закладів полягає у створенні сучасних технологій національно-патріотичного виховання підлітків, які, вступивши в доросле життя, мають стати на боротьбу за незалежність своєї Батьківщини. Виховання патріотизму у підлітків має бути запланованим, методично керованим, а не випадковим процесом.

Актуальність теми.

За принципом культуровідповідності в гуртку історичної реконструкції передбачена органічна єдність патріотичного виховання з вивченням історії та культури свого народу, його мови, народних традицій та звичаїв, які забезпечують духовну єдність, наступність і спадкоємність поколінь.

Історична реконструкція — сучасний вид молодіжного дозвілля, який одержав поширення в колі людей, що захоплюються історією, романтичним духом середньовіччя й мистецтвом. В історичній реконструкції є багато напрямків, у тому числі й спортивний. В нашій школі це гурток «Джура».

Актуальність досвіду. Створення в шкільному навчальному закладі умов для становлення громадянина-патріота у вигляді гуртків історичної реконструкції є важливим для системного виховання національного патріотизму підлітків та реалізації переходу від бажання вихованців бути патріотами своєї Батьківщини до патріотичного діяння в ім’я України.

У 2017 році в напрямку громадська ініціатива КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені братів Зосіма» налагоджено роботу з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» Український центр туризму і краєзнавства учнівської молоді, Центр національно-патріотичного виховання, розпочато роботу з реалізації проекту козацько-лицарського виховання «Джура», керівником якого призначено вчителя Захисту Вітчизни Кузнєцову Ю.В.

Впродовж років школа проводила національно-патріотичне виховання дитини  зазвичай через організацію урочистих заходів, свят­кувань, змагань. Брала участь у районних військово-патріотичних  іграх «Джура», «Нащадки козацької слави», «Сокіл». Протягом останнього часу ставала призером та переможцем цих змагань. У 2017 році як найкраща команда району була учасником обласних змагань «Джура». Така діяльність школи працювала на її позитивний результат і стала по­штовхом до створення та реалізації проекту козацько-лицарського виховання «Джура».

Питання вибору пріоритетного напрямку  розглядалося на декількох рівнях: Рада школи, педагогічна рада, учнівське самоврядування. Було зроблено аналіз навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення, зроблено аналіз кадрового персоналу, визначено актуальність даного проекту та проаналізовано позитивний досвід у цьому напрямку.

 

Юні джури із задоволенням відвідують патріотичний  гурток. Добре виконують поставленні перед ними цілі та завдання.

Практичною програмою «Джури» у  нашій школі є створення Козацької Ради  (Козацького кола), розподіл обов’язків (отаман, писар, хорунжий  тощо). Проведення екскурсій рідним краєм. Виконання стройових прийомів, стройової пісні. Надання медичної допомоги. Здобуття основних навичок таборування, в’язання вузлів, орієнтування на  місцевості.

Програма гуртка  «Джура» направлена на використання елементів козацької педагогіки, досвіду наших предків з виховання підростаючого покоління, виконання неписаних законів кодексу лицарської честі, який передбачає любов до батьків, рідної мови, вірність у кохані, дружбі, побратимстві, ставленні до Батьківщини-України.

 В основі символіки гри лежать ідейні засади мужності, відданості, патріотизму.  Використано три кольори – чорний, червоний і білий – традиційні для української вишивки. Тло червоне (малинове) – основний колір козацьких знамен. Білий козацький хрест – традиційна українська та загалом лицарська відзнака. Шабля й булава, звичаєві козацькі символи простого воїна та володаря – символи виховання добрих громадян та провідників суспільства. Голова козака – збірний образ воїна-лицаря.

 

 

 

Розробка виховного заходу за технологією історичної реконструкції

«Козацький квест»

 

Мета виховного заходу: виховання громадянина-патріота України, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу. Виховна робота у школі запроваджувалась у системі, до якої входило формування національної та загально - людської культури, попередження правопорушень, поганих звичок, виконання правил внутрішнього розпорядку через організацію самоврядування, традиції, відповідальність, особисті взаємини учнів через пізнавальну, суспільно-корисну, естетичну, спортивно-оздоровчу діяльність.

 

УЧАСНИКИ: команди учнів 5-11 класів.

ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: приміщення школи.

 

ОБЛАДНАННЯ:

  • інвентар для естафети,
  • пазли картини І. Репіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану»,
  • карта України без назв областей та окремо надруковані й розрізані назви областей;
  • 7 маршрутних листів для координаторів станцій;
  • маршрутні листи для команд;
  • булава;
  • ватмани, фарби, кольорові олівці, фломастери.

ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ:

  розробити завдання;

– дібрати реквізити;

– роз’яснити учням правила квесту;

– дати попередні завдання учасникам квесту.

ОРГАНІЗАЦІЯ КВЕСТУ:

  • кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу;
  • на кожній станції має бути доросла людина – ведучий, який слідкує за виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та віддає команді конверт із наступною загадкою;
  • рівень складності завдань, які розв’язуватимуть під час квесту учасники команд, має відповідати їхньому віку;
  • дати учасникам квесту завдання: придумати для команд (роїв) назви, гасло й обрати капітанів (ройових);
  • вивчити козацьку пісню;
  • вивчити елементи стройової підготовки.

Правила квесту.

  1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан (ройовий).
  2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист  і проходить станції згідно свого маршруту.
  3. Координатори на кожній станції після виконання завдання роблять відмітку в маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).
  4. Квестери повинні дотримуватися правил гри.
  5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти всі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше  дістатися фінішу.
  6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!
  7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).
  8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік у маршрутному листі рою та в маршрутному листі координатора.
  9. Після проходження 10 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає підказку про місце находження булави.

 МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (СТАНЦІЇ):

  1. «Стройова підготовка».
  2. «Вірю-не вірю».
  3. «Чумацький шлях».
  4. «Мистецька ( пазл)».
  5. «Мистецька ( художники)».
  6. «Влуч у ціль».
  7. «Гонка за лідером».

    

 

kvest-logo.png

 

Сценарій проведення козацького квесту

Звучить козацький марш. На майданчик виходять стройовим кроком рої – учасники квесту.

1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, напередодні Дня українського козацтва та Дня захисника України, ми проводимо Козацький квест.

2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

1 ведучий: Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

2 ведучий: Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле, пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків передаються із покоління в покоління.

1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День святої Покрови, бо вона здавна була покровителькою козаків.

2 ведучий: Отже, розпочинаємо наш квест. Вам доведеться пройти через 7 випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.

1 ведучий: Отож, шановні учасники, правила квесту!

1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан (ройовий).

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку в маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли всі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік.

9. Після проходження 7 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає підказку про місце находження булави.

Гетьман: Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання шести роїв, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва! Ройові, шикуйте рої!

Представлення роїв (кожен рій представляє назву, девіз), оцінювання однострою.

1 ведучий: А знаєте, козаки, на що йдете!?

Козаки: Знаємо!

2 ведучий: А знаєте, що можете програти?

Козаки: Не біда!

2 ведучий: Дозвольте представити журі (на кожному етапі 1 вчитель).

1 ведучий: Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу, гарту, доброго настрою і чудових вражень від нашої спільної праці, перемоги й миру!

2 ведучий: Ройові, отримайте маршрутні листи.

Ройові отримують маршрутні листи, і рої приступають до виконання завдань квесту.

 1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Козаки, на сцену!

Звучить марш. Журі підводить підсумки. Переможці отримують нагороди( грамоти)

2 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.

1 ведучий: Ми роду козацького діти,

Ми любимо сонце і квіти.

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти.

Землі українській «Привіт!»

Разом: Хай козацькому роду не буде переводу!

2 ведучий: Слава Україні! (Відповідь – Героям Слава!)

1 ведучий: Українському козацтву слава!

(Всі учасники – Слава! Слава! Слава!)

Посилання:

 

https://www.facebook.com/kremenivka1/videos/804603056386766/?__xt__=33.%7B%22logging_data%22%3A%7B%22page_id%22%3A666396990207374%2C%22event_type%22%3A%22clicked_all_page_posts%22%2C%22impression_info%22%3A%22eyJmIjp7InBhZ2VfaWQiOiI2NjYzOTY5OTAyMDczNzQiLCJpdGVtX2NvdW50IjoiMCJ9fQ%22%2C%22surface%22%3A%22www_pages_home%22%2C%22interacted_story_type%22%3A%22565413710334575%22%2C%22session_id%22%3A%22faf13e222d48d982a91f2049a329c135%22%7D%7D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
4 січня 2020
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку